УРОК № 4 Тема. Туризм

Про матеріал
Завдання: 1. Навчити основ туризму: пакування спорядження та укладання рюкзака. 2. Сприяти розвитку почуття лідерства та швидкості рухливою грою «Зміни лідера». 3. Запобігати появі плоскостопості. Місце проведення: спортивна зала або спортивний майданчик. Інвентар: секундомір; каремати; фішки (кеглі); неспортивний інвентар (рюкзак, одяг, взуття, накидка від дощу, ліхтарик, аптечка, фляга з водою, ковдра, рушник).
Перегляд файлу

УРОК № 4
Тема. Туризм
Завдання:
1. Навчити основ туризму: пакування спорядження та укладання рюкзака.
2. Сприяти розвитку почуття лідерства та швидкості рухливою грою «Зміни лідера».
3. Запобігати появі плоскостопості.
Місце проведення: спортивна зала або спортивний майданчик.
Інвентар: секундомір; каремати; фішки (кеглі); неспортивний інвентар (рюкзак, одяг, взуття, накидка від дощу,
ліхтарик, аптечка, фляга з водою, ковдра, рушник).
ХІД УРОКУ

Зміст

Дозування

ОМВ

І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (13 хв)

 

 

Шикування в одну шеренгу, привітання
Ознайомлення із завданнями уроку

30 с

Перевірка спортивної форми

Організовуючі вправи
Розрахунок за порядком номерів.
Повороти на місці: «Кругом», «Ліворуч», «Праворуч», «Стриб
ком»

1 хв

Поворот кругом на місці ви
конують у бік лівої руки (через
ліве плече) на 2 рахунки.
Поворот стрибком виконують
на один рахунок праворуч
(ліворуч)

Ходьба
•«Змійкою»,
•по спіралі.
Перешикування з однієї шеренги у дві.
Ходьба шеренговим кроком

3 хв

У колону по двоє. Під час
руху шеренговим кроком ногу
з відтягнутим уперед носком
виносити на висоту 15–20 см
від землі та ставити її твердо
на всю ступню

Біг
Зі зміною напрямку за зоровим сигналом

2 хв

У колону по одному. Учні СМГ
продовжують активну ходьбу

Комплекс ЗРВ у русі
1. В. п. — руки за спиною.
1–4 — ходьба на носках;
5–8 — ходьба звичайним кроком;
9–16 — те саме на п’ятах

6 хв

Стежити за диханням, дотри
мувати безпечної дистанції

2. В. п. — руки вперед.
1 — відвести руки в сторони;
2 — в. п.;
3 — підняти руки вгору;
4 — в. п.

8–10 р.

Дотримувати безпечної дис
танції. Виконувати ривками

3. В. п. — руки вниз.
1–4 — повільними рухами набути присіду, руки на стегна;
5–8 — в. п.

4–6 р.

Середня інтенсивність ви
конання вправ

4. В. п. — руки за головою.
1–8 — повороти тулуба в сторони

6–8 р.

Дотримувати безпечної дис
танції, спина пряма

5. В. п. — руки знизу позаду, пальці з’єднані.
1 — відвести руки назад, прогнутися;
2 — в. п.

8–10 р.

Спина пряма

6. В. п. — ліва рука вгорі.
1–16 — почергові колові рухи руками вперед (кроль на грудях);
17–32 — те саме назад (кроль на спині)

2 р.

Дотримувати безпечної дис
танції

 

Зміст

Дозування

ОМВ

7. В. п. — руки за голову.
1 — нахил ліворуч, ліву руку в сторону долонею вгору;
2 — в. п.; 3–4 — те саме праворуч

8 р.

Спина пряма. Темп виконання
середній

8. В. п. — руки вгору.
1 — мах лівою ногою, руки вперед-назовні долонями вниз;
2 — крок лівою ногою, руки вгору; 3–4 — те саме правою ногою

8 р.

Виконувати чітко під рахунок,
спина пряма, ноги не згинати

9. В. п. — ліва рука на пояс, права — в сторону.
1 — стрибком набути стійки ноги нарізно, змінити положення рук;
2 — стрибком ноги разом, змінити положення рук

10 р.

Просуваючись уперед, збіль
шувати темп виконання

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА (20 хв)

 

 

Теоретико-методичні знання
Основи туризму. Укладання рюкзака
У ч и т е л ь. Часто через недосвідченість або прагнення продемон
струвати свою перевагу учні набирають у рюкзак дуже багато
предметів, зовсім не потрібних у поході. Або ж укладають рюк
зак неправильно. На перших же кілометрах шляху це заважає.
Велика вага рюкзака, його незручне наповнення знижують темп
руху, спричиняють утому.
1. Рюкзак повинен бути пласким та високим, щоб був
притиснутий до спини, не відтягував плечі назад.
2. Лямки рюкзака мають бути широкими.
3. Уздовж стінки рюкзака, що буде торкатися спини, повинні
бути покладені м’які предмети, одяг.
4. Тяжкі предмети розташовують нижче і ближче до спини.
5. Накидка від дощу, ліхтарик, аптечка і фляга з водою мають
знаходитися зверху всього вантажу або в кишенях рюкзака,
щоб, за потреби, їх можна було легко дістати.
6. Ковдру краще покласти у середину рюкзака.
7. Усі речі згрупувати за призначенням. В один мішечок покласти
особисті речі (светр, куртка, шкарпетки, футболка та ін.),
в інший — предмети гігієни (мило, серветки), ще в один —
продукти харчування, потім — посуд і т. ін.
8. Гострі предмети повинні бути у спеціальних чохлах або
футлярах.
9. Після того як рюкзак складено, необхідно надягти його,
щоб відрегулювати довжину лямок та перевірити зручність
розміщення його на спині
Упакування спорядження

10 хв

Забезпечити усвідомлене
слухання.
Охайно упакувати в пакети
речі. Скласти речі в рюкзак
так, що він був пласким
і високим, щоб притискався
до спини і не відтягував плечі
назад

Рухлива гра «Зміни лідера»
Учасників шикують у колону по одному. Біг у спокійному темпі
по краю майданчика чи по доріжці стадіону. Той, хто біжить
останнім, виконує прискорення, обганяє колону бігунів праворуч
і стає попереду. Потім наступний замикаючий виконує при
скорення й стає лідером. Так роблять доти, доки всі учасники
побувають лідером

8–10 хв

Проводиться на майданчику
або на бігових доріжках. Учні
набувають уміння прискорю
вати біг

ІІІ. ЗАВЕРШАЛЬНА ЧАСТИНА (7 хв)

 

 

Комплекс вправ для запобігання плоскостопості
1. Вправа «Гойдалки»: стати на носки, перекатом опуститися на
п’яти.
2. Ходьба на носках / на п’ятах.
3. Підйом на пальці й зробити кілька напівприсідань.
4. По кілька разів розчепірити і стулити пальці на ногах.
5. Ходьба спочатку на зовнішньому, потім на внутрішньому боці
стопи

4–6 хв
Дозування
на розсуд
учителя
або 7–10 р.
на вправу

Дихання вільне, рівномірне.
Не горбитися, усі вправи ви
конувати в спокійному темпі,
без затримань дихання

Підбиття підсумків уроку

30 с

 

 

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку