Урок "А. Дімаров «Для чого людині серце…» (Продовження)

Про матеріал
формувати навички свідомого читання,залучати дітей до обдумування й обговорення запитання «Для чого людині серце?» та «Що живе в твоєму серці?», учити дітей жити та діяти від щирого серця, керуватись у житті чистими помислами; розвивати мовлення, творчу уяву учнів, пам'ять, уміння аргументовано висловлювати свою думку; виховувати загальнолюдські цінності.
Перегляд файлу

Тема: А. Дімаров «Для чого людині серце…» (продовження)

Мета: формувати навички свідомого читання,залучати дітей до обдумування й обговорення запитання «Для чого людині серце?» та «Що живе в твоєму серці?», учити дітей жити та діяти від щирого серця, керуватись у житті чистими помислами; розвивати мовлення, творчу уяву учнів, пам'ять, уміння аргументовано висловлювати свою думку; виховувати загальнолюдські цінності.

Обладнання: картки двох видів, білі паперові кружечки, олівці, дзеркальця для кожного.

                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент.

Сонце встало із-за гаю,

Промінцями росу сушить.

Я здоров’я вам бажаю

І добра у ваші душі.

Епіграф уроку: «Найголовнішого очима не побачиш

                               Добре бачить тільки серце»

(Антуан де Сент-Екзюпері)

 Поетична хвилинка

-А урок я розпочну з  вірша Л. Забашти «Людина починається з добра»

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє.

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.          Любов Забашта

 1. Хвилинка психологічного настрою «Хвилинка доброти» (за Амонашвілі).

 - Закрийте очі і подумки пошліть один одному добрі думки і добрі відчуття. Подаруйте посмішку другу для створення хорошого настрою.

  2. Вправа «Очікування»

 - Я сподіваюся, що сьогоднішній урок буде уроком роздумів, пошуку, добра, радості і любові.

- Я сподіваюся, що ви зможете  набути життєвої мудрості.

 - А чого ви очікуєте від уроку?

3. Артикуляційна розминка.

а)Сядьте рівно. Спокійно вдихніть повітря через ніс і так само спокійно видихніть ротом.

 б) Робота над виразним читанням казки

  Підготовчі вправи. Виразне читання речень.

 - Ой, що це? - інтонація здивування

 - Ой , як гарно! - інтонація задоволення.

 - Ой, боляче ! - інтонація болю.

II.Перевірка домашнього завдання.

-З яким жанром казок ми ознайомилися на минулому уроці?

- Казку якого автора ми читали?

- Що визнаєте про автора?

На домашнє завдання ви читали дві частинки казки, тож зараз ми перевіримо, як ви попрацювали.

  1. Робота  в групах. Вправа «Порушена послідовність»
  2. Робота з картками.(Робота в парах)

Позначте слова, що зможуть схарактеризувати головну героїню казки Анатолія Дімарова «Для чого людині серце». Доповніть прикладами. Доведіть свою думку.

Байдужість                                гордість

Співчуття                                  зневага

Розсудливість                           тривога 

Замріяність                                доброта

         Зарозумілість                            егоїзм                              

ІІI. Мотивація навчальна діяльності

 1. Гра «Знайди».

 - Пропоную виконати вправу на кмітливість. Закресліть 5 букв і отримаєте ключове слово сьогоднішнього уроку.

 ПЕСЧЦЕХІРЬСЦВІЕЗЕ (Серце)                  

 Серце – це слово буде основним на нашому уроці.

–А що ви знаєте про серце?

2. Довідкове бюро

Це орган тіла людини. Воно завбільшки, як стиснутий кулачок. Серце – це мотор людини. Воно забезпечує кровообіг. У дорослої людини серце робить 72 удари за хвилину. Воно за хвилину може перекачати від 5 до 30 літрів крові. За день людське серце виробляє таку кількість електричної енергії, що її вистачило б машині, щоб проїхати 32 кілометри. Воно може битися, якщо навіть відокремити його від тіла, до тих пір, поки буде отримувати необхідну кількість кисню.

V.Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми на уроці продовжимо роботу з казкою Анатолія Дімарова «Для чого людині серце». Будимо вчитися характеризувати героїв, передавати емоції та почуття дійових осіб.

Життя людині дароване людині на добрі справи і любов.

Тому ми сьогодні дамо дуже важливу відповідь на одне запитання.

 VІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вступне слово з елементами бесіди.

-Як ви розумієте слова милосердя, доброчинність?

-Так, милосердя – це добре ставлення до когось, вияв співчуття, любові.

Доброчинність –це надання допомоги (переважно матеріальної) бідним людям, піклування про них.

Кожна людина має різні почуття. Це любов і жалість, доброта і ласка, радість і щастя – усе це хороші почуття.

А буває, що в серці людини поселяються зло, заздрість, зажерливість, лінь –це негативні й дуже погані почуття, з якими треба боротися й викорінювати їх, бо вони руйнують душу. І хоч усі почуття – й добрі, й погані заховані далеко в душі, їх одразу розгледіти не можна, та все ж добру людину видно відразу навіть по її очах.

- Скажіть, як розрізнити добру людину і сердиту7

- Так у доброї людини очі випромінюють тепло, радість, співчуття, і це відразу видни. Добра людина

Поводиться відповідно: гарно, чемно, не промовляє агресії до інших, не використовує поганих слів, нікому не заважає, тому, що розуміє людей і зважає на їх настрій.

А погані почуття в людини проявляються в очах і поведінці, навіть у виразі обличчя, у міміці.

-Зараз ми проведемо такий експеремент.(Візміть кружечки, які є у вас на партах і намалюйте свій вираз обличчя, коли ви буваєте добрі, веселі. Радісні, а коли – сердиті.) Для цього подивіться у дзеркальце, яке лежить у вас на парті.

-Розгляньте малюнки, що ви намалювали. Де кращі обличчя?

-Які почуття вони виражають?

-На які приємніше дивитися?

Ось бачите, сподобались ті, де зображена доброта, нсмішка, любов, щирість.Одна лише міміка робить нас привабливими або навпаки. А почуття це набагато більше. Почуття спонукають людину на відповідні вчинки, а вчинки бувають або добрими, або поганими.

-На які вчинки може наштовхнути злість?

-А на які вчинки наштовхне ненависть,образа?

-А якщо у вашому серці любов, ласка, доброта, то що тобі хочеться робити?

2.Дидактична гра «Інтервю.»

-Зараз кореспондент з газети візьме у вас інтерв’ю з теми пов’язаної із добром.

«Твоя бабуся захворіла, і ти…»

«Твоя сестричка впала і заплакала, а ти…»

«Втомлена мама прийшла з роботи, і ти…»

«У твого друга проблеми, і ти…»

  1. Опрацювання казки А.Дімарова «Для чого людині серце» (продовження)

а)Читання тексту учнями «ланцюжком»

б) відповіді на запитання в підручнику.

в)Аналіз змісту казки

-Які серця побачив чоловік у лікаря?

-Яке серце вклав лікар у деревяні груди? - Які дивні перетворення сталися з чоловіком?

- Який випадок стався зіз чоловіком якось узимку?

- Як чоловік урятував хлопчика від неминучої смерті?

3. Словникова робота.

   Тлумачення незрозумілих слів.

   Дошкулити – завдавати шкоди: тут заморозити.

   Ринутися – кинутися.

4.Робота з малюнком с.65

5. Виразне читання діалогів.

6.Характеристика героїв. Скласти «Сенкан» із словами дівчинка, ч

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота впарах з картками.

-Зєднайте стрілками, кому яке серце належить.

Серце  сердитої людини                       велике та світле серце

Серце байдужої людини                       похмуре, сіре, важке

Серце людини,яка дбає                         жовте та зморщене    

          тільки про себе

           серце доброї людини                            блискуче та свіже

      2.Мовно-логічне завдання. Робота в парі.

-Прочитайте план казки. Чи все ту правильно?

- Біля кожного пункту плану поставте його правильний порядковий номер.

                    План

  • Життя чоловічка з серцем

5

  • Незвичайна гостя

2

  • Полум’яне серце зігріває  чоловічка

6

  • Плем’я дерев’яних чоловічків

1

  • Лікар, що міняє серця

3

  • Нелегкий вибір

4

   3. Стислий переказ частини казки.

   4.Відповіді на питання.

  Що вам сподобалось у казці?

  Що не сподобалось? ( Що дерев’яний чоловічок загинув).

   Що вразило? (Що серця зберігались в банках і їх давали людям; що чоловічок не пошкодував свого життя заради спасіння хлопчика).

       Які персонажі нам зустрілися? (Дерев’яний чоловічок, дівчинка, лікар, хлопчик).

       То що потрібно чоловікові, щоб стати справжньою людиною? (мати серце).

VІІІ. Підсумок уроку

1.     Визначення головної думки твору

-         Яка головна думка твору? (тільки серце відрізняє справжню людину від дерев’яного чоловічка, дає можливість насолоджуватися життям і навіть жертвувати ним заради іншої людини.)

2.     Колективна робота над прислів’ями

  • Раз добром налите серце – ввік не прохолоне.
  • З перцем чи не з перцем, аби з добрим серцем.
  • Кров не вода, а серце не камінь.
  • Добре серце – багатство людської душі.

  3.Робота в групах.

              -Які ще прислів’я про добро ви знаєте?

  • «Роби добро, воно добром вернеться»
  • Велике та світле серце доброї людини.
  • «Чини з іншими так, як хочеш, щоб чинили з тобою»
  • Велике та світле серце доброї людини.

             -Чи змінило колір ваше серце обране на початку уроку?

             Рефлексія

Гра " Мікрофон”

  • Хто з дійових осіб казки вам сподобався? За що?
  • На кого з героїв ви хотіли бути схожим  ?
  • Чи легко робити добро?
  • Чи можна цю казку назвати чарівною? Доведіть свою думку.
  • Тож для чого потрібне серце людині?

IХ. Домашнє завдання

                  Ст.64-66 ,читати  в особах уривки;

  • скласти план;
  •  твір " Щоб могло статися, якби чоловічок не отримав  добре серце”.

Побажання.

-         Ви ще маленькі і у вас все попереду. Я бажаю вам, щоб ніколи не згас той вогник доброти, який оселився у ваших сердечках. А на згадку про наш урок прийміть від мене ось ці сердечка. Нехай вони завжди надихають вас на добрі вчинки. Урок закінчено..

 

doc
Додано
22 жовтня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку