Урок доброти "Людина починається з добра"

Про матеріал

Розробка виховного заходу з використанням інтерактивних технологій. Зокрема, ІКТ технологія, проектна технологія (діти вивчали пісні про добро, вивчали вірші, прислів"я з даної теми).

Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІ ст. с. Жовтневе

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок доброти

 

«Людина  починається з добра»

 

Сьомка Р.І. – класний керівник

 

 

 

 

 

 

 

Година доброти «Людина починається з добра»

Мета:

навчальна: допомогти учням з'ясувати сутність понять «добро», «доброта», «милосердя» як принципів люд­ського буття;

розвивальна: навчити учнів критично ставитися до сво­їх вчинків та вчинків інших людей, аналізувати мате­ріали з різних джерел і самостійно робити правильні висновки;      

виховна: розвивати почуття доброти, чуйності, мило­сердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним, уникати злих учинків.

 

Форма проведення: урок доброти і милосердя з вико­ристанням інтерактивних технологій.

 

Хід заходу

 

Вчитель. Доброго дня, любі діти! Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила Вас. Кожен на хвилинку зміг замислитися над чистими джерелами своєї душі.

Поверніться, будь-ласка, один до одного, покладіть свої долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього.

 Прошу сідати.

Сьогодні ми поговоримо про чесноту, без якої світ став би жорстоким – про добро, доброту, добрі вчинки, милосердя.

Вчитель.

Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Мудрець сказав: «Краса врятує світ!»

Але уже на протязі століть

Панує  інша істина проста:

«Наш світ рятує доброта».

І. Повідомлення теми і мети заходу.

Сьогодні ми проводимо годину доброти на тему «Людина починається з добра» Слайд 1

 

ІІ. Мотивація діяльності.

Вчитель.

Як дізнатись де живе добро?

І як знайти до нього ту стежину?»

Посеред багатьох в житті доріг,

Малесенькую стежечку єдину.

Як відшукать добро, його сліди?

Як доторкнутися до нього вчасно?

Бо навіть в темряві життєвих тупиків,

Воно горить для нас так ясно!

І як не втратити добро, а пронести?

Як дарувати його всім, кому потрібно?

Його чекають й ранньої весни,

Й тоді, коли вже на душі так зимно.

Тож запитаю: «Де живе добро?

В яких краях і у якім джерельці?»

І чую голос: «Любі, я у вас

Живу у кожнім серці».

 

Вчитель. А щоб добро змогло поселетися у наших серцях, ми повинні його туди впустити. Бо коли наші серця будуть зачинені на глухі замки, доброта ніколи туди не проникне. Тож  будемо сьогодні вчитися дарувати добро один одному та всім людям.

 

Уч.1.Добрий день вам, люди добрі, 
Зичу вам добра я. 
Хай без хмар життєвий обрій 
Сонечком вам грає. 
 

Уч.2.Добра усмішка з обличчя 
Хай у вас не сходить, 
Хай добродій вам зустрічний 
Добрим словом годить. 
 

Уч.1.Поділіться добротою, 
Йдіть на добре діло. 
І проймуться чистотою 
І душа, і тіло. 
 

Уч.2. Хай добром гостинна хата 
Повниться надміру. 
Хай щастить вам, не втрачайте 
У добро ви віру. 

 

ІІІ. Основна частина.

  1. Робота з основними термінами.

Вчитель. Доброта – найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку, її вбирає дитина з молоком матері і на протязі усього життя дарує світу.

А тепер давайте поміркуємо вголос, що означають слова «добро», «доброта», «доброзичливість», «милосердя».

(Діти висловлюють думки, вчитель підводить підсумок).

 

Слайд 2.  Добро – корисна справа, вчинок.

Слайд 3.  Доброта – чутливість, стан душі людини, який спонукає творити добро.

Слайд 4.  Доброзичливість – це бажання добра оточуючим (друзям, батькам, вчителям, однокласникам). Воно складається з двох таких гарних слів: «добро» і «зичити».

Слайд 5.  Милосердя – готовність співчувати, надавати допомогу тим, хто її потребує.

Вчитель. Діти, спробуймо поміркувати разом. На що, на Вашу думку, схожа доброта?

L:\38812231_solnuyshko.jpg(Діти висловлюють свої думки)

Вчитель. Так, і мені здається, що вона схожа на тепле, ласкаве, усміхнене сонечко. Слайд 6.

 Один із мудреців сказав: «Доброта схожа на сонечко» яке зігріває, огортає теплом душі живих істот, робить життя ясним, світлим, радісним».

 

 2. Інтерактивна вправа «Магніт»

    - Які слова «притягуються» до слова «добро»?

 ( на дошці прикріплені   листки з написаними словами. З поданих слів діти вибирають необхідні і прикріплюють до слова «добро».)

    Допомога, уважність, ненависть, співчуття, злість, байдужість, піклування,  заздрість,  вдячність, щиросердність ,милосердя, жадібність, любов, чуйність, великодушність.   

Вчитель. Чому решта слів виявилася зайвою? (Діти висловлюють свої думки)

 

Вчитель.

Добро  і  Зло  -  це  зовсім  не  сусіди.
Живуть  вони  на  двох  материках.
На  першому,  де  Зло,  там  завжди  біди,
Там  де  Добро  -  приносить  щастя  птах...

В  країні  Зла  чорніє  день  і  нічка,
Росте  там  сад,  мов  хащі  в  бур'янах,
Тече  у  нім  зловісна  чорна  річка,
Що  не  насниться  в  найстрашніших  снах...
 

Там  де  Добро  панує  -  там  усюди
Буяє  цвіт,  дерева  у  плодах,
І  в  мирі  там  живуть  скрізь  добрі  люди,
Не  знають,  що  це  "горе",  "зло"  і  "страх"...

Сміється  на  весь  світ  Добра  країна,
І  плаче  на  весь  світ  країна  Зла.
Завжди  Добро  хай  обира  людина,
Щоби  у  щасті  й  радості  жила!..

 

Бо зло до серденька притягує зло,

Сім бід за собою людині приводить.

Не видумка це, а так завжди було.

Усім чорна сила в житті дуже шкодить.

 

Бо наслідки просто жахливі несе.

Загрожує бідами, карою висне.

То ж добре подумай і зважуй усе,

Чи варто в собі нести зло ненависне?

 

Уч.1. Є поміж нас багаті й бідні.
Кому, що треба, доля не питає.
Та є дві речі всім нам необхідні:
У світі мир, а в душах доброта.

 

Уч.2.Мудрець сказав:

«Живи, добро звершай

Та нагород за все це не вимагай

Лише в добро і вищу  правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра

Нехай живе ця стара:

Людина починається з добра.

 

 

Уч.3.Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

 

Уч.4.Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє,

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

 

Уч.5.Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити,—

Це зрозуміти всім давно пора, 

Бо ми прийшли у Світ добро творити.

 

Слайд . Відеокліп "Людина починається з добра"

 

 

Уч.6.На доброті існує світ,

 І добротою пахне хліб,
  І мирне небо.

 В школу йти, це також вияв доброти.
І до людей любов свята –

  Це чистота і доброта.  

 


Уч.7.Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

Бо доброта - не тільки те,

Що обіймає тепле слово,

В цім почутті така основа,

Яка з глибин душі росте.

Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

 

3. Блок «Гарні слова та гарні справи»

Вчитель. Скажіть, діти, як ви думаєте : доброта зажди справжня? Давайте спробуємо розібратися , коли є прояв справжньої доброти, а коли лише одягнуто її маску.

Учитель  зачитує  розповідь:

Серед поля стоїть маленька хатинка, її побудували, щоб у негоду люди могли сховатись і пересидіти у теплі. Одного разу серед літнього дня захмарило, і пішов дощ. А в лісі було в цей час троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як із неба ллє дощ, як з відра. Коли бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому мокра, як хлющ. Він тремтить від холоду.

І ось один із тих хлопчиків, що сиділи в сухому одязі, сказав: «Як мені тебе шкода».

Другий теж промовив красиві жалісливі слова: «Як страшно опинитись у зливу серед поля. Мені шкода тебе!».

А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку і подав її змокрілому хлопчику! Той скинув мокру сорочку та одягнув суху.

(Обговорення прослуханого)

- Діти, скажіть, хто , на Вашу думку, проявив справжню доброту?

- Чи завжди гарні слова і гарні справи співпадають?

(Учні міркують і висловлюють свої думки)

Вчитель.Про велику силу доброти свідчать спогади ленінградця, який пережив страшну блокаду під час Великої  Вітчизняної війни.
Двоє ленінградських хлопчиків - сиріт вирішили продати батьків бушлат, щоб на одержані гроші викупити хліб у булочній за картками. Молодший братик залишився вдома, а старший (йому не було й 11 років) пішов на товкучку. Покупець знайшовся швидко, хлопець навіть не встиг роздивитися його, не запам'ятав обличчя. Щасливий, він повернувся додому. Розтуливши кулачок з грішми, зойкнув. Згадав, що в кишені проданого бушлата були хлібні картки. «По хліб піду завтра», — сказав меншому брат і ліг. А про себе подумав: може,вночі й помремо.

Взимку темніє швидко, а цієї довгої зимової ночі так і не заснув старший. Допомоги чекати нізвідки, а він уже знав, що буває з людиною, в якої нема хліба. Лише вранці хлопчик, зморений безсонням, стулив повіки, як почув стукіт у двері. «Не буду відчиняти», — промайнула думка, Але все ж підійшов до дверей, прочинив їх. Від такої несподіванки, здавалося, завмер.
На порозі стояв покупець батькового бушлата. «Ти що ж хлібні картки забув?!» — сказав і протягнув хлопчикові ці рятівні листочки (тоді у картках писалася адреса і прізвище). Незнайомець швидко зник, а брати плакали від радості, Бо справжня людина за будь-яких умов не могла вчинити інакше. Перемогло добро.
(Обговорення прослуханого)

- Що ви можете сказати про незнайомця?

 

Вчитель. Людська порядність, доброта  немає меж. Ми маємо бути милосердними не тільки до людей, а й до всього, що нас оточує;  тварин, рослин.

Лікування добротою потребують не тільки хворі й самотні, а й цілком благополучні і здорові люди, в яких душа черства і глуха до чужого горя. Лікування милосердям потрібно тим, хто не бачить і не чує кривди і болю, несправедливості і нещастя.

Прослухайте вірш «Квіти для мами» і проаналізуйте поведінку торговця.

  •  читає вірш

― Дядечку, мамка любила червоні

(Миттю зволожились лісочки вій).

Дайте, будь-ласка, на 200 купонів,

Нині якраз роковини по ній.

Ситий торговець очима владики

Глянув на хлопця, що явно тужив.

Вийняв із кошика чахлу гвоздику

І... схаменувшись, назад положив.

― Шкода, признаюсь, таких мені дуже,

Що залишились малими без мам.

Тільки ж грошей на одну в тебе, друже,

А на могилу дві треба, затям.

З ярмарку вибрався, наче з безодні,

Тихе зітхання прорвалось, як плач...

― Хотів принести тобі квітів сьогодні,

Тільки... Пробач мені, мамо, пробач.

 

Вчитель:

- Як поступив торговець квітів ?

- А як би поступила  добра, милосердна людина?  Спрогнозуйте її вчинок.


Вчитель. Допомогти ближньому пережити горе – значить, наслідувати Бога в доброті. Для цього Бог дав нам заповіді Любові, Добра і Милосердя.

Вчитель.

Тож запамятайте з юних літ, на все життя,

щоб знали, як прожити.
Людина для добра приходить в світ,

 й покликана завжди добро творити.                    

Нелегко це, хто б що не говорив,

й не кожному зробити це вдається.

Бо в світі стільки смертних є гріхів,

 що доброта не завжди йде до серця.

Та ти Людина і тому учись

добро творити, людям співчувати.

До цього світу пильно придивись,

злим помислам навчися лад давати,

Йти з добротою, це собі затям,

із ласкою, прихильністю – привітно.

Й не розлучайся з добрим почуттям,

хай доброта в душі суцвіттям квітне.

 

Читець.   Треба ближнього любити

Здавна, кажуть добрі люди,

 Ближніх Бог велів любити.

І завжди для всіх і всюди

 Треба нам добро робити.

І найкраще - знаю нині,

Коли совість підказала,

Так зробить добро людині,

Щоб вона про це й не знала.

С. Білоус

Вчитель: (підводячи підсумок)

Так, дійсно, справжня доброта німа. Людина, яка робить добро за велінням серця, ніколи не буде вихвалятися цим, хизуватись своїм вчинком перед іншими.

Послухайте вірш «Татова порада»


Прибіг щодуху син додому

 До тата голосно гука:

-А я провідав у лікарні

Свого товариша-дружка.

То ж правда, тату ,я чутливий

І маю серце золоте..       

 Замисливсь тато на хвилину

 І так йому сказав на те:

 

-Коли тебе в тяжку хвилину

 Людина виручить з біди,

Про це добро аж поки віку

 Ти, синку, пам'ятай завжди.

Коли ж людині щиросердно

Ти зробиш сам добро колись,

Про це забудь, аж поки віку

 Мовчи й нікому не хвались


 

4. Блок « Народна мудрість»

Вчитель:

Із давніх-давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті. І про це говорить народна мудрість .

У народних казках же герої, що чинять саме добрі справи, завжди одержують винагороду, досягають бажаного, перемагають.

Памятаєте українську народну казку «Названий батько»?
...Приходить дід  до третього брата. А той живе вбого, хатка невеличка, тільки чистенька. Прийшов  дід отой та такий уже зробився обшарпаний, обідраний.— Дайте,— каже, —хоч шматочок хліба:

То той чоловік;

— Ідіть, — каже, — дідусю, в хату, там вас нагодують.

Приходить він  у  хату. Жінка як глянула на нього, що він такий обідраний, пожаліла його,  пішла в комору, винесла одежу, дала йому. Надів  він... Та як надів, вона глянула, аж у нього на грудях така рана велика, така страшна...
Посадила його за стіл  нагодувала,  напоїла... А тоді чоловік питає:
— Скажіть мені, дідусю, від чого у вас рана на грудях?
— А це, — каже, — така в мене рана, що  від неї мені скоро смерть буде. Тільки мені день і зосталося жити.
— Оце лихо! — каже жінка. — І немає на неї ніяких ліків?
— Є, — каже дід, — та тільки ніхто тих ліків не дасть, хоч кожен  може.
Тоді чоловік:
— А чому ж не дати? Аби міг. Кажіть, які.

— Та такі, — каже дід, — як хазяїн сам візьме та підпалить свою хату та все його добро згорить, то тоді взяти попелу та й затоптати мені рану, то так і загоїться. Та хіба ж є такий чоловік на світі, щоб те зробив?
Замислився найменший брат. Довго думав, а тоді до жінки:
— А як, жінко, думаєш?

— Та так, — каже жінка, — що ми хату вдруге наживемо, а добрий чоловік як умре, то вже йому другого життя не буде.
— Ну, коли так, -— каже чоловік, — то винось дітей з хати . 

Повиносили вони дітей, самі повиходили... Глянув чоловік на хату — жалко йому стало добра! А людину ще більше жалко! Взяв та й підпалив. Так ураз хата полум'ям і взялася — де й ділась. А замість неї постала інша хата, така гарна та  й пишна. А дід стоїть та тільки всміхається.
 

- Чи легко було  піти на такий вчинок?

- Що було отримано взамін?

Отже , як говорить Біблія  «роби добро й добром тобі воздасться».

Ще в найдавніших колядках, які дійшли до нашого часу, побажаннях, примовках, люди зичили одне одному саме Добра. Коли зустрічалися, говорили: «Доброго здоров'я», «Добрий день», «Добрий вечір», «Дай, Боже час добрий». Коли були в гостях, прощаючись, зичили тільки добра: «На добро!», «У добрий час!». Існував звичай платити добром за добро, хто його порушував, піддавався загальному осуду. Одним з найстрашніших прокльонів був вислів «Бодай тобі добра не було!». Лагідну людину називали не інакше як добродій.

Усна народ­на творчість і зараз розглядає Добро і Зло як антипо­ди, віддаючи перевагу першому, наприклад, «Добро роби — добро й буде», «Хто людям добра бажає, той і собі має», «Добре діло роби сміло», «Добрий чоловік надійніше кам'яного мосту», «Все добре переймай, а зла уникай» та багато інших.

 Подивіться уважно на таблицю і спробуйте віднайти другу половинку прислів’їв.

 Слайд 7

Доброго тримайся

 

зла сподівайся.

Робиш добро

надійніше кам'яного мосту

Добро закарбовуй на камені,

поганого цурайся.

Робиш зло

а лихим і в двері не ввійдеш.

Хто людям добра бажає,

не кайся,

Велике діло

а зло записуй на снігу.

Добрим словом  мур проб’єш,

добре слово.

Добрий чоловік

 

той і собі має

 

Вчитель. А хто з вас ще знає прислів’я про добро? Слайд 9

Учні називають прислів’я про добро

За добро добром платять! 
З добрим дружись, а лихих стережись. 
Про добре діло говори сміло. 
Вчися робити добро, тоді погане на розум не прийде. 
Якщо хтось до тебе добрий, будь до нього ще кращий. 
Людина без добра, що соловейко без пісні. 
Добро далеко розходиться, а лихо ще далі. 
Хто людям добра бажає, той і собі має. 

Доброму добре ім’я. 
Вода за добро віддячить. 
Не одежа красить людину, а добрі діла. 
Раз  добром зігріте серце повік не охолоне. 
Про добро не говори, а добро роби.
Чужим добром не збагатієш. 
 

Вчитель:

Добрим бути просто чи не просто?

Не залежить доброта від зросту!

Як людей полюбиш, пошануєш,

Силу для добра в  душі відчуєш!

Не забудь ні старця, ні дитину,

Поділись останнім сухарем,

Не носи в душі своїй провину.

Тільки раз на світі ми живем.

Доброта  з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє,

І якщо вона, як сонце, світить,

То радіють і дорослі, й діти.

Зло нічого не дає, крім зла,

Вмій прощати, як прощає мати.

Мудрість завжди доброю була,

За добро добро спіши віддати

 

Слайд 8 .Пісня «Промінчик доброти»

Уч.8.Я вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніше злого,

Дає наснагу, щоб цвісти

І світлу обирать дорогу.

Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящу.

Що хоче, щоб і я, і ти,

І все було у світі кращим.

 

Уч.9.Дорогою добра в житті ступай,

Образи вмій прощать і люте зло.

Бо ти — людина, завжди пам’ятай,

Роби добро, щоб менше зла було!

О, пам’ятай, Людино, не забудь,

Що кожне серце має добрим буть!

 

Уч.10.Поспішаймо  робити добро,

Хай воно проявляється всюди,

Хай втікають ненависть і зло,

Хай їх зовсім на світі не буде.

 

Уч.11.То ж робімо найближчим добро

І далеким. Така є можливість.

Завжди буде із нами хай Бог,

І ми будемо з Богом щасливі.

 

Вчитель. В. Сухомлинський писав: «Інженером можна стати за п'ять років, учитися ж на людину треба все життя» — і закликав: «Виховай у собі людську душу!». А що таке душа? Чи є вона взагалі? Адже її не можна побачити, до неї не можна доторкнутися. Та все ж таки ми спробуємо зараз побачити, якою може бути душа, станемо свідками дива, яке приготував для нас учитель хімії.

Виступ учителя хімії

(У склянці прозора рідина — речовина луг. ) Уявіть собі, що це людська душа — чиста, не заплямована ні обманом, ні злими жорстокими вчинками. Та ось щось сталося з людиною — і вона скоїла злий учинок (капає по крапельці фенолфталеїн, вода стає рожевого кольору, дедалі темнішого), потім — ще щось недобре, погане. Поступово Душа темніє, їй важко, вона страж­дає, болить, мучиться.

 І, не витримавши цих душевних мук, людина знову починає творити добро (у розчин по крапельці додається будь-яка кислота, і він знову стає безбарвним, прозорим). І сталося диво — душа знову поступово очистилася, стала красивою.

Так кожна людина може покаятися у своїх злих діяннях і виправитися, роблячи добрі вчинки. Зробити це ніколи не пізно.

 

5. Блок «Дерево добрих справ»


Наш клас — це маленька сім'я. Мені, та й вам, хотіло­ся б, щоб у нашій сім'ї завжди панували добро, взаємо­повага, не було сварок, лихослів'я. Я пере­конана, що кожен із вас прагне, щоб наш клас  став територією Добра. Тому я пропоную започаткувати у нашому класі добру справу. Відсьогодні поряд з нами буде жити «дерево добрих справ». Воно допоможе нам планувати важливі справи, які ми запишемо на листочках. Весною і влітку дерево буде зеленим, восени – жовтим, а взимку – білосніжним. Надворі початок зими , і наше дерево доброти сьогодні вперше одягнеться у біле вбрання. Я пропоную кожному взяти один листочок і записати ту добру справу, яку кожен плануєте зробити взимку. Коли ж ці справи будуть виконані, листочки замінимо на нові. Беріться до роботи.

( На фоні демонстрації слайдів) (Учні пишуть свої задуми .Деякі учні на прохання вчителя зачитують свої записи)

Ну що ж, нехай тоді оживе наше «дерево надії, ласки і добра».

Вчитель.


Найцінніше , що  є у житті,

І найдорожче за усе на світі,

То – доброта, запам’ятайте діти,

І хай вона крокує по землі.

Цінніша перлів, золота і слави,

Вона єдина зігріває нас,

Така одвічна, мудра , нелукава,

Пригорне кожне серце повсякчас

А ми сьогодні, поєднавши руки,

Запалюємо свічку доброти,

Її вогонь освітлює стежину

( Запалення й передача свічки)

Й допомагає впевнено іти.

Любіть життя, несіть в долонях світло,

І відкривайте душі для добра,

І буде янгол щиро Ваш радіти,

І доторкнеться вашого плеча


 

Слайд 8.  (Під фонограму учні виконують пісню на мелодію «Если добрый ты…» з мультфільму про кота Леопольда).

 

Доброта душі як сонця промінець,

Має у серцях людських  світити.

Доброті людській не прийде кінець,

Якщо будуть всі добро творити.

Людям усміхнись, подаруй тепло —

Стане із зими літо.

Щоби на землі смутку менш було,

Має кожен лиш добро творити

Тож давайте всім дарувать тепло,

Усмішки прості й щирі.

І на всій землі відразу зникне зло —

Будем жити у любові й мирі.

 


ІV. Підсумкова частина

Ну що ж, любі діти. Підходить до завершення наша виховна година. Я вірю в те, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете іти по житті до своєї мети. Ну і, звичайно, я щиро дякую шановним гостям, які були сьогодні з нами.

Твори добро для миру в серці,

Для тих, що ждуть його і ні.

Твори добро в подяку неньці,

Для слави Бога і землі,

 

Слайд 10.  Звучить мелодія «А я бажаю вам добра»


 


 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
7 лютого
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку