Урок . "Доброзичливість і здоров'я"

Про матеріал

Урок з використанням інтерактивних методів. Мета: формувати в учнів уміння дбати про здоров'я своє та людей, що їх оточують,здатність спілкуватися з рідними, друзями, однокласниками,прагнення дбати про їхнє здоров'я; виявляти доброзичливість,ввічливість,тактовність,повагу,чесність,порядність; виховувати добрі почуття у дітей: взаємоповагу,співчуття,співпереживання.

Перегляд файлу

Тема: Доброзичливість і здоров'я      

Мета: формувати в учнів уміння дбати про здоров'я своє та тих людей, що їх оточують, здатність спілкуватися з рідними, друзями, однокласниками, прагнення дбати про їхне здоров'я; виявляти доброзичливість, ввічливість, тактовність, повагу, чесність, порядність; виховувати добрі почуття у дітей: взаємоповагу, співчуття, співпереживання.

Обладнання: серія малюнків, прислів’я.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  1. Закрийте оченята. Уявіть собі найдорожчу для вас людину, подумки побажайте їй здоров’я. А тепер торкаючи один одного за плече, привітайте один одного посмішкою.
  2. На дошці малюнки дітей. Тема: «Доброзичливість» (домашне завдання)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Вчитель. За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела - охоронця. Уві сні ангел цілує ди­тину тричі: в чоло — аби вона зрос­тала розумною; в личко — щоб була красивою; в груди — аби здоров'я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу.

2. « Асоціативний кущ» - «Здоров’я» 

3. Здоров`я – неоціненний скарб.  Народна мудрість говорить: «Без здоров`я – немає щастя».

- Які асоціації виникають у вас із словом «здоров’я»?   ( фронтально).

З – загартування, знання

Д – доброта, дружба, доброзичливість

О – охайність ,оптимізм

Р – радість,  режим, робота

О – оптимизм

В – веселість, великодушність, ввічливість, віра

 Я– яскравість! [d1]

- Для чого необхідне здоров’я?      

- Здоров`я необхідне, щоб вчитися, подорожувати, займатися спортом, допомагати оточуючим. На протязі всього існування людства здоров`я цінувалося понад усе.

  1. Гра «Мікрофон».       

-Пригадаємо правила для зміцнення і збереження здоров’я.

 Правила для зміцнення і збереження здоров'я.

  • Дотримання особистої гігієни.
  • Дотримання режиму дня.
  • Заняття спортом.
  • Правильне харчування.
  • Загартовування організму.
  • Прогуляти на свіжому повітрі.
  • Подолання шкідливих звичок.
  • Доброзичливе ставлення до друзів, однокласників, членів сім'ї.

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку.

Учитель. Ось ми разом пригадали правила бережливого ставлення до здоров'я.

Навчимося дбати про здоров'я людей, які нас оточують – однокласники, сусіди, рідні , тобто бути добрими,  доброзичливими.

Навіть однією усмішкою можна змінити настрій, духовний стан людини.

1. «Усмішка» В. Сухомлинського (інсценізація)    

2. Бесіда.

 - Якою на вашу думку повинна бути усмішка для знаходження взаєморозуміння між людьми ? (щира, радісна, весела, добра…)

Вчитель.  Напишіть на квітках  якими   рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили тільки добре? (Оформлення на дошці .)

 3.Гра «Квіткова галявина добра»     

 ( Доброзичливість, ВихОваність  доБросовісність поРядність, тактОвність  чеснісТь  лАска чуйність, щирість, терпіння,

 ввічливість …).  

- Яка людина може бути доброю? (Добрим може бути тільки той, хто завжди доброзичливий до людей, хто думає не тільки про себе, але й про інших. Добра людина завжди враховує інтереси інших людей.)

.

- Діти, а що означає  слово Доброзичливість?                 

 Воно утворилось із двох слів «добро» і «зичити». Доброзичливий – той, хто бажає людям добра. Доброзичливість допомагає підтримувати гарні стосунки, уникати сварок, конфліктів, які згубно впливають на здоров'я людей .

 Висновок: слід намагатися робити лише добрі вчинки, які позитивно впливають на здоров'я.                                                                                                   

  1. -Як ви гадаєте, бути ввічливим до оточуючих — це теж доброзичливість і милосердя ?
  2. Гра: «Продовж  речення» «Чарівними словами».  
  • Зазеленіє навіть пень,

      Коли почує («Добрий день»)

  • Не бачив друга триста літ?

Скоріш скажи йому («Привіт»)

  • Розтопить серце всякого

- Сердечне слово («Дякую»)

  • Кожне слово для людей має значення

-На прощання всім кажи («До побачення»)

Учитель:  - Які ще «чарівні слова» ви знаєте? (Спасибі, будь ласка).

 - Як їх слід промовляти (з посмішкою, щиро).

Ці здавалося б, прості слова дуже потрібні нам усім. Без них душа стає біднішою. Вони мають величезне значення для самопочуття, здоров'я людей.

  1. - Доброта і милосердя –це  основа людського щастя.  

Хто з вас скаже, що означає бути милосердним? (Співчувати, допомагати в біді).

  • А зараз подивиться сценку «Зустріч друга» і скажіть, чи правильно вчинили друзі? Чи дбали вони про здоров'я однокласника?

«Зустріч друга»

Ведуча. Зустріли діти свого однокласника Вову після хвороби. Він хворів на «вітрянку». На його обличчі ще не загоїлися ранки й не змилася «зеленка».

  • Ха-ха-ха! Ой, який ти смішний! – засміявся Сергій.
  • Ти ще довго ходитимеш таким негарним? Навіть на носі «зеленка», - підхопив Дмитро.

 

  • А ми їздили на екскурсію. Було дуже цікаво, а ти все пропустив, - сказала Наталка.
  • Ми вже багато нового вивчили з математики. Певно, ти тепер нічого не зрозумієш, ти й раніше не дуже добре знався на математиці, - сказала Світлана.

Ведуча. Вова заплакав гірко і пішов геть.

 

Учитель. А вам подобається, коли вас дражнять?

 –Чи можна назвати таких дітей милосердними?            

  - Якщо ваш товариш захворів, що ви зробите? (Провідайте хворого друга, допоможете виконати домашнє завдання).

5. Робота в групах.

І. Група 

Прочитай речення і встав пропущені слова.

ІІ. Група

 З’єднай частини прислів'я про дружбу, пояснити  його  зміст .

ІІІ.Група.

Скласти словничок імен своїх друзів, утворити від них пестливі імена, назвати позитивні риси характеру:

ІV Група

 Прочитай речення і встав пропущені слова

  1. Тренінг «Ланцюжок добра».

Учні говорять один одному добрі слова, побажання вдалого дня .

  1.  Англійска мова

 9. Фізкультхвилинка

10. Робота  в зошитах.

 IV. Підсумок.

Інтерактивна вправа “Острови”.

       – Кожна людина повинна робити власний вибір у житті. Подивіться на ці острови. Де ви хотіли б оселитися? Напишіть своє ім’я на смужці, приклейте на обраний острів. (На дошці плакат з островами з написами: “Друзі”, “Гроші”, “Доброта”, “Здоров’я”, “Іграшки”, “Милосердя”).

IV. Додаткове.

- Складання правил доброти:

Чи готові ви робити добро, бути доброзичливими?

Я буду допомагати меншим за себе, хворим.

Буду пробачати.

Не беду заздрити

Поважатиму працю інших

Допомагати друзям у біді

Не сміятися над каліками

Співчувати у горі, а й радіти чужому успіху       

- А чи  пам’ятаєте ви, які добрі справи ви зробили сьогодні, за минулий день, тиждень?

 


doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
7402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку