Урок з використанням інтерактивних методів. Мета: формувати в учнів уміння дбати про здоров'я своє та людей, що їх оточують,здатність спілкуватися з рідними, друзями, однокласниками,прагнення дбати про їхнє здоров'я; виявляти доброзичливість,ввічливість,тактовність,повагу,чесність,порядність; виховувати добрі почуття у дітей: взаємоповагу,співчуття,співпереживання.
Тема: Доброзичливість і здоров'я
Мета: формувати в учнів уміння дбати про здоров'я своє та тих людей, що їх оточують, здатність спілкуватися з рідними, друзями, однокласниками, прагнення дбати про їхне здоров'я; виявляти доброзичливість, ввічливість, тактовність, повагу, чесність, порядність; виховувати добрі почуття у дітей: взаємоповагу, співчуття, співпереживання.
Обладнання: серія малюнків, прислів’я.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Вчитель. За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела - охоронця. Уві сні ангел цілує дитину тричі: в чоло — аби вона зростала розумною; в личко — щоб була красивою; в груди — аби здоров'я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу.
2. « Асоціативний кущ» - «Здоров’я»
3. Здоров`я – неоціненний скарб. Народна мудрість говорить: «Без здоров`я – немає щастя».
- Які асоціації виникають у вас із словом «здоров’я»? ( фронтально).
З – загартування, знання
Д – доброта, дружба, доброзичливість
О – охайність ,оптимізм
Р – радість, режим, робота
О – оптимизм
В – веселість, великодушність, ввічливість, віра
Я– яскравість! [d1]
- Для чого необхідне здоров’я?
- Здоров`я необхідне, щоб вчитися, подорожувати, займатися спортом, допомагати оточуючим. На протязі всього існування людства здоров`я цінувалося понад усе.
-Пригадаємо правила для зміцнення і збереження здоров’я.
Правила для зміцнення і збереження здоров'я.
ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку.
Учитель. Ось ми разом пригадали правила бережливого ставлення до здоров'я.
Навчимося дбати про здоров'я людей, які нас оточують – однокласники, сусіди, рідні , тобто бути добрими, доброзичливими.
Навіть однією усмішкою можна змінити настрій, духовний стан людини.
1. «Усмішка» В. Сухомлинського (інсценізація)
2. Бесіда.
- Якою на вашу думку повинна бути усмішка для знаходження взаєморозуміння між людьми ? (щира, радісна, весела, добра…)
Вчитель. Напишіть на квітках якими рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили тільки добре? (Оформлення на дошці .)
3.Гра «Квіткова галявина добра»
( Доброзичливість, ВихОваність доБросовісність поРядність, тактОвність чеснісТь лАска чуйність, щирість, терпіння,
ввічливість …).
- Яка людина може бути доброю? (Добрим може бути тільки той, хто завжди доброзичливий до людей, хто думає не тільки про себе, але й про інших. Добра людина завжди враховує інтереси інших людей.)
.
- Діти, а що означає слово Доброзичливість?
Воно утворилось із двох слів «добро» і «зичити». Доброзичливий – той, хто бажає людям добра. Доброзичливість допомагає підтримувати гарні стосунки, уникати сварок, конфліктів, які згубно впливають на здоров'я людей .
Висновок: слід намагатися робити лише добрі вчинки, які позитивно впливають на здоров'я.
Коли почує («Добрий день»)
Скоріш скажи йому («Привіт»)
- Сердечне слово («Дякую»)
-На прощання всім кажи («До побачення»)
Учитель: - Які ще «чарівні слова» ви знаєте? (Спасибі, будь ласка).
- Як їх слід промовляти (з посмішкою, щиро).
Ці здавалося б, прості слова дуже потрібні нам усім. Без них душа стає біднішою. Вони мають величезне значення для самопочуття, здоров'я людей.
Хто з вас скаже, що означає бути милосердним? (Співчувати, допомагати в біді).
«Зустріч друга»
Ведуча. Зустріли діти свого однокласника Вову після хвороби. Він хворів на «вітрянку». На його обличчі ще не загоїлися ранки й не змилася «зеленка».
Ведуча. Вова заплакав гірко і пішов геть.
Учитель. А вам подобається, коли вас дражнять?
–Чи можна назвати таких дітей милосердними?
- Якщо ваш товариш захворів, що ви зробите? (Провідайте хворого друга, допоможете виконати домашнє завдання).
5. Робота в групах.
І. Група
Прочитай речення і встав пропущені слова.
ІІ. Група
З’єднай частини прислів'я про дружбу, пояснити його зміст .
ІІІ.Група.
Скласти словничок імен своїх друзів, утворити від них пестливі імена, назвати позитивні риси характеру:
ІV Група
Прочитай речення і встав пропущені слова
Учні говорять один одному добрі слова, побажання вдалого дня .
9. Фізкультхвилинка
10. Робота в зошитах.
IV. Підсумок.
Інтерактивна вправа “Острови”.
– Кожна людина повинна робити власний вибір у житті. Подивіться на ці острови. Де ви хотіли б оселитися? Напишіть своє ім’я на смужці, приклейте на обраний острів. (На дошці плакат з островами з написами: “Друзі”, “Гроші”, “Доброта”, “Здоров’я”, “Іграшки”, “Милосердя”).
IV. Додаткове.
- Складання правил доброти:
Чи готові ви робити добро, бути доброзичливими?
Я буду допомагати меншим за себе, хворим.
Буду пробачати.
Не беду заздрити
Поважатиму працю інших
Допомагати друзям у біді
Не сміятися над каліками
Співчувати у горі, а й радіти чужому успіху
- А чи пам’ятаєте ви, які добрі справи ви зробили сьогодні, за минулий день, тиждень?