Урок і презентація з мистецтва для 9 класу на тему " Модернізм: долаючи стереотипи"

Про матеріал
Урок потребує попередньої підготовки від учнів. Я завдання давала на перед: підготувати повідомлення про напрямки модернізму. Разом з творчим завданням урок може зайняти трохи більше часу, тому потрібно гарно все спланувати.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

КОЖНА ЕПОХА, ЗДОБУВАЮЧИ НОВІ ЗНАННЯ, ЗДОБУВАЄ І НОВІ ОЧІ. Генріх Гейне

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Природа і мистецтво – поняття неідентичні. Джанлоренцо Берніні.

Номер слайду 6

Піт Мондріан. Яблуня в цвіту. Фелікс Валлотон. Пейзаж з деревами

Номер слайду 7

Сандро Боттічеллі. Симонетта ВеспуччіЖорж Брак. Жінка з гітарою

Номер слайду 8

Том Вессельман. Пейзаж № 5 Умберто Боччоні. Динамізм велосипедиста. Умберто Боччоні. Повстале місто

Номер слайду 9

Найважче всьогов мистецтві – навчитися бачити. Едмон де Гонгур

Номер слайду 10

АБСТРАКЦІОНІЗМЖан Поль Ріопель. Велика композиція. Василь Кандинський. Контрасні звуки.

Номер слайду 11

АБСТРАКЦІОНІЗМКандинський Василь. Козаки

Номер слайду 12

ПОП-АРТЕстес Річард. Джин “Гордон”Тоні Азіто. Енді Воргл і Принцеса Діана

Номер слайду 13

ПОП-АРТЕнді Уорхол. Мерилін

Номер слайду 14

К. Малевич. Жовтий, оранжевий, зелений. СУПРЕМАТИЗМК. Малевич. Чорне коло

Номер слайду 15

СУПРЕМАТИЗМКазимир. Малевич. Чорний квадрат.

Номер слайду 16

КУБІЗМПабло Пікассо. Портрет Дівчини. Пабло Пікассо. Муза

Номер слайду 17

КУБІЗМЖорж Брак. Натюрморт зі скрипками

Номер слайду 18

ФУТУРИЗМБалла Джакомо. Дівчинка, що біжитьна балконіУмберто БоччоніОдночасне видіння

Номер слайду 19

ФУТУРИЗМДавід Бурлюк. В церкві

Номер слайду 20

ФОВІЗМДав Артур. Я і місяць. Анрі Матісс. Червоні рибки

Номер слайду 21

ФОВІЗМАнрі Матіс. Танець

Номер слайду 22

СЮРРЕАЛІЗМСальвадор Далі. Сон перед пробудженням. Ернст Макс. Ліс

Номер слайду 23

СЮРРЕАЛІЗМСальвадор Далі. Лебедв, що відображаються в слонах

Номер слайду 24

ДАДАІЗММакс Ернст. П’єта. Сартан Марк. Дадаизм

Номер слайду 25

ДАДАІЗММарсель Дюшан. Мона Ліза.

Номер слайду 26

ОП-АРТРайлі Бріджет. Осліплюючий потік 3 Алберс Джозеф. Присвячується квадрату

Номер слайду 27

ОП-АРТВазареліКомпозиція

Номер слайду 28

ЕКСПРЕСІОНІЗМЕдвард Мунк. Відчай. Едвард Мунк. Тривога

Номер слайду 29

ЕКСПРЕСІОНІЗМЕдвард Мунк. Крик

Номер слайду 30

Арнольд Шенбергзасновник нової нововіденської композиторської школи. Фрагмнт вистави«Місячний П’єро»

Номер слайду 31

КОЖНА ЕПОХА, ЗДОБУВАЮЧИ НОВІ ЗНАННЯ, ЗДОБУВАЄ І НОВІ ОЧІ. Генріх Гейне

Перегляд файлу

Урок мистецтва

9 клас

Тема: Модернізм: долаючи стереотипи.

 

Підготувала: вчитель художньої культури

 Камінська О.В.

 

2017 р.

 

Мета:

- дослідити роль модернізму у становленні європейської та світової культури, ознайомитись з його видами та опанувати художньо-образну мову; вчитися характеризувати художньо-образний зміст різних творів мистецтва,

-  розвивати естетичний смак, здатність давати естетичну оцінку художнім творам;

- виховувати інтерес до спілкування з мистецтвом та необхідність творчої самореалізації.

 

 

Обладнання: комп’ютерна презентація, ілюстративний матеріал з мистецьких енциклопедій, роздатковий матеріал, музика для слухання, набір для малювання

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, інтегрований урок

 

Епіграф до уроку

 

КОЖНА ЕПОХА,

ЗДОБУВАЮЧИ НОВІ ЗНАННЯ,

ЗДОБУВАЄ І НОВІ ОЧІ.

Генріх Гейне

Хід уроку:

 

         Організаційний момент.

 

І.  Актуалізація опорних знань.

   Повтор раніше вивченого матеріалу методом експрес-опитування.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  Пам’ятаєте вислів…

Вдивляйтесь у звичайне – і побачите несподіване.

Вдивляйтесь у негарне – і побачите красиве.

Вдивляйтесь у просте – і побачите складне.

Вдивляйтесь у частинки – і побачите ціле

… який ми озвучили ще вивчаючи імпресіонізм?! Цей вислів залишається актуальним і зараз. Сьогодні ми продовжимо розкривати незбагнений, чудернацький світ сучасного мистецтва під назвою Модернізм у вигляді екскурсії де ви зіграєте роль екскурсоводів. Ми спробуємо зрозуміти його, дати власну оцінку творам митців а для цього необхідно мати певні знання. Адже ще античний атоміст Демокріт більше двох тисячоліть  назад сказав:

«ні Мистецтво ні Мудрість не можуть бути досягнуті, якщо їм не вчитися»

 

ІІІ. Подання нового матеріалу.

ХХ століття… таке різне, повне протиріч і компромісів. Тогочасне мистецтво на перший погляд здається абсолютно відірваним від всього слайд 3, що було раніше, відкинувши всі закони і правила вироблені століттями. Воно здається неймовірно напруженим і занадто складним для розуміння (згадайте нашу екскурсію до худ.музею і твори сучасних черкаських художників), а насправді ж, як в усі часи, відображає в художніх образах дух своєї епохи.

Давайте пригадаємо з історії, які події мали місце в Європі на початку ХХ ст..?

«Ніщо не  змінюється від одного покоління до іншого, за винятком того, що ми бачимо навколо нас, проте саме це й формує кожне покоління» - писала представниця гуманітарних наук Заходу Гертруда Стайн.

Тематика творчості митців була всеосяжною: від класичних … до сучасних (урбанізоване місто, незаймана природа),слайд 4-7 але спосіб вираження був іноваційним…

Визначення Авангардизму…

«Незрозумілість» авангардизму пов’язана не так з прагненням авторів писати незрозумілі твори, як з бажанням передати в них складність сучасного життя. Художники, як і всі люди, бачать одне і те ж саме, але оскільки слайд 8 «Найважче всього в мистецтві – навчитися бачити…» (Едмон де Гонгур) тож, давайте розглянемо ближче те, що здалося таким шокуючим на перший погляд і моя вам порада: ніколи не відкидайте того, що вам незрозуміле…

 

Практична робота: представити свій напрям і проаналізувати основні риси на прикладі конкретного твору…

Великий поет Відродження Петрарка в одному зі своїх сонетів писав: “Как странен свет! Я нынче восхищен Тем, что вчера претило… Можливо, і ви колись будете захоплюватись тим, що вам сьогодні видасться дивним, незрозумілим, негарним і абсолютно нікчемним?!

 

ІV. Закріплення вивченого

Що ж об’єднує всі представлені вами напрямки? ..

Але не тільки в живописі проявився модернізм. Активні пошуки відбуваються і в музичному мистецтві. Композитори шукають нові музичні образи та засоби їх утілення. І як результат відмова від мажору і мінору – народження атональної музики, а також нового музичного методу – додекафонії. Все це – здобутки композиторів-експресіоністів на чолі з засновником цього напрямку в музиці – Арнольдом Шенбергом. «Мистецтво – це крик про допомогу тих, хто переживає в собі долю людства» . І саме ці переживання ми з вами зараз спробуємо відчути, слухаючи таку неоднозначну музику майстра., який був, доречі, водночас і професійним композитором і мав картин більше, ніж муз.творів. Сере них так звані «марева» - абстрактні картини, сенс яких розкривається, як і в музиці, тільки у процесі співпереживання.

 

Практична робота: малювання вражень під слухання музики…

 

 

V. Підсумки уроку

Отже, ми дуже коротко ознайомилися із основними напрямками і течіями асоціативно-абстрактного мистецтва і зараз ви напевн має набагато глибше трактувати слова епіграфу до нашого уроку…

Адже Художник – не фотограф, він не копіює дійсність, а за допомогою візуальних образів відкриває нам свої думки, почуття, емоції, переживання.

На землі минуло багато епох і кожна  з них приносила в мистецтво щось своє... Але в усі часи художники прагнули не лише відобразити дійсність такою, як вона є, але й показати глядачеві те, що він, може, й не помітив би, якби не мистецтво, а далі – більше – не задумався б над деякими речами,  якби не все те ж мистецтво

 Отже, Чи змінилася ваша думка про авангардні течії мистецтва після нашої екскурсії? ..

До побачення, друзі!

Бажаю вам нових цікавих і великих відкриттів

у прекрасній країні, яка називається МИСТЕЦТВО!

 

VІ. Домашнє завдання.

Дізнатись про незвичайні винаходи Сальвадора Далі.

 

 

zip
Додано
20 листопада
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку