Урок Контрольна робота з теми «Відокремлені члени речення» у 8 класі

Про матеріал

Контрольна робота з теми «Відокремлені члени речення»

Мета: перевірити рівень засвоєння набутих знань та вмінь; розвивати логічне мислення, уміння узагальнювати та систематизувати матеріал; виховувати охайність і відповідальність.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах.

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

Перегляд файлу

Тема: Контрольна робота з теми «Відокремлені члени речення»

Мета: перевірити рівень засвоєння набутих знань та вмінь; розвивати логічне мислення, уміння узагальнювати та систематизувати матеріал; виховувати охайність і відповідальність.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах.

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

Хід уроку

I. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ІІ. Проведення інструктажу щодо виконання контрольних робіт.

ІІІ. Виконання учнями тестових завдань.

Варіант 1

І Прочитайте текст. Виконайте завдання до тексту. (2 б)

Попереду, за річкою, танули ліси, що тяглися звідси і вгору, понад Ворсклою, і вниз, до Дніпра. Зав'юнився під ногами розсипчастий пісок берега. Річки, схованої в берегах, ще не видно було, але вона вже відчувалася по свіжості й прохолоді, якою потягло від неї. Ліс, наблизившись, перетворився з синього в зелений. Його соковиті хащі по той бік річки, прокидаючись, повнилися пташиним тисячоголосим гомоном, особливо солов'їними трелями. Зелений світ, умитий росами, лящав, висвистував, видзвонював, лунко переливався щедрою розмаїтістю акордів, ладів і тонів. Птаство, радіючи весні, творило музику краси дивовижної, солов'ї аж заходились, зозулі кували, торкаючи дзьобиками чарівні клавіші неба. (За О. Гончаром).

1. Випишіть речення з відокремленими означеннями, вираженими дієприкметниковими зворотами.

2. Випишіть речення з відокремленими обставинами, вираженими одиничними прислівниками.

 3. Випишіть речення з відокремленим додатком.

4. Випишіть речення з уточнюючими членами речення.

ІІ. Перебудуйте речення так, щоб один із невідокремлених членів речення став відокремленим. (2 б) :

1. Після зборів велика, галаслива і радісна група учнів вийшла на вулицю.

2. За горами там давно вже сяє сонце.

 3. Сашко дивився на хлопців і усміхався.

4. Освітлений вогнями великий пароплав до пристані підходив.

ІІІ. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть відокремлені члени речення. (4 б):

1. Ми всі із хліба виростали сину із праці себто чуда із чудес...

2. І всі хати білі чисті святкові для щасливого літа вони білились і зараз змагалися в красі .

3. А може завтра ти пройдеш ось тут де вітер пелюстки колише .

4. Пригинаючи аж до землі невеликі дерева на узліссі вітер нарешті виривався в полі і не зустрічаючи на своєму шляху перешкод вихором нісся до горизонту .

ІV. Виконайте тестові завдання: (4 б)

1. Укажіть речення, у якому прикладки відокремлюються комами

А. Гордій Байда як колишній офіцер розумівся на військовій справі .

Б. Козак Бобренко на ім'я Григорій єдиний син достойної вдови .

В. У колективі Ярослава знали як доброзичливу людину (3 газети ).

2. Укажіть речення, у якому поширена обставина відокремлюється комою:

A. Годі вже сидіти згорнувши руки. Б. Кілька годин вони працювали не відпочиваючи.

B. Ідуть співаючи дівчата.                  Г.Укрившись тьмою тротуари і асфальти сплять.

3. Укажіть речення, у якому є уточнююче означення:

A. Під Києвом, на березі Дніпра, хлопча стояло в мареві світанку

Б. Слово інше кинула, студене, потоптала ватру ти байдуже .

В. Не дивися так привітно, яблуневоцвітно .

4. Укажіть правильні твердження: А  Відокремленими можуть бути будь-які члени речення.  Б  Другорядні члени речення, які для підсилення їх смислової ролі виділяються в усному мовленні інтонацією й паузами – це  відокремлені члени речення.     В  Відокремлені члени речення на письмі не можуть виділятися комами.

Варіант 2

І Прочитайте текст. Виконайте завдання до тексту. (2 б)

Попереду, за річкою, танули ліси, що тяглися звідси і вгору, понад Ворсклою, і вниз, до Дніпра. Зав'юнився під ногами розсипчастий пісок берега. Річки, схованої в берегах, ще не видно було, але вона вже відчувалася по свіжості й прохолоді, якою потягло від неї. Ліс, наблизившись, перетворився з синього в зелений. Його соковиті хащі по той бік річки, прокидаючись, повнилися пташиним тисячоголосим гомоном, особливо солов'їними трелями. Зелений світ, умитий росами, лящав, висвистував, видзвонював, лунко переливався щедрою розмаїтістю акордів, ладів і тонів. Птаство, радіючи весні, творило музику краси дивовижної, солов'ї аж заходились, зозулі кували, торкаючи дзьобиками чарівні клавіші неба. (За О. Гончаром).

1. Випишіть речення з відокремленими означеннями, вираженими дієприкметниковими зворотами.

2. Випишіть речення з відокремленими обставинами, вираженими одиничними прислівниками.

3. Випишіть речення з відокремленим додатком.

4. Випишіть речення з уточнюючими членами речення.

ІІ. Перебудуйте речення так, щоб один із невідокремлених членів речення став відокремленим. (2 б) :

1. Після зборів велика, галаслива і радісна група учнів вийшла на вулицю.

2. За горами там давно вже сяє сонце.

3. Сашко дивився на хлопців і усміхався.

 4. Освітлений вогнями великий пароплав до пристані підходив.

ІІІ. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть відокремлені члени речення. (4 б):

1. А пісня наростаючи пливла над берегом...

2. І всі хати білі чисті святкові для щасливого літа вони білились і зараз змагалися в красі .

3. А може завтра ти пройдеш ось тут де вітер пелюстки колише .

4. Пригинаючи аж до землі невеликі дерева на узліссі вітер нарешті виривався в полі і не зустрічаючи на своєму шляху перешкод вихором нісся до горизонту .

ІV. Виконайте тестові завдання: (4 б)

1. На письмі відокремлені члени речення виділяють:

А комами;       Б комами і тире;             В тире;                  Г дужками.

2. Відокремленими називаються члени речення, які:

А виділяються за змістом та інтонаційно;      Б указують до кого звернено мовлення;

В передають ставлення мовця до сказаного;  Г відповідають на одне й те саме питання.

3. Укажіть речення з відокремленим додатком.

А Нікого тут нема, крім мене й господині.

Б Польова билина, вона не призвичаєна до густої садової тіні.

В Гей, був у Січі старий козак, на прізвище Чалий.

Г І от тепер, ставши начальником, він раптом заспівав отакої.

4. Знайти речення, у якому відокремленню сприяє незвичайний порядок слів.

а) Степ оповитий тишею дихав пахощами трав..

б) В рань розбуркану і свіжу я напну вітрила білі.

в) І настала довгождана і прекрасна осінь..

docx
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
4474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку