3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок-квест з математики "Як козаки скарби шукали"

Про матеріал
Урок-квест з математики «Як козаки скарби шукали» Тема уроку: «Повторення порядку виконання арифметичних дій. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух
Перегляд файлу

Урок-квест з математики «Як козаки скарби шукали»

Тема уроку: «Повторення порядку виконання арифметичних дій.  Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух

Загальнопізнавальні цілі:

    формування предметних компетентностей: закріпити  вивчені випадки ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові; вправляти учнів у розв’язуванні задач; розвивати критичне мислення, увагу, пам’ять виховувати взаємодопомогу,  дисциплінованість, вміння виділяти головне;

    формування ключових компетентностей:

    уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; 

    комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

    соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

    інформаційної: розширити знання учнів про козаків.

    Тип уроку: комбінований.

    Основні терміни і поняття: сумісні дії, зустрічний рух.

    Міжпредметні зв’язки: українська мова, природознавство, літературне читання, мистецтво.

     Обладнання: ребус, карта України, малюнок козаків, презентація фізкультхвилинки, назви поселень, картки для роботи у групах, картки для самостійної роботи, мультимедійне обладнання.

 

Хід уроку

       І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

       1.Організація класу

        Девіз уроку:  думати – колективно, діяти – оперативно, сперечатись – доказово. Це для всіх обов’язково!

       Із собою на урок ми маємо взяти: здобуті знання, хороший настрій, повагу, людяність, вихованість, чуйність, любов до рідного краю, історію, доброту.

       Чого ви очікуєте від уроку? (Гарно попрацювати, розв’язувати задачі, отримати високий бал за роботу).

       Інтерактивна вправа «Очікування». 

     2. Проведення експерименту

А зараз проведемо з вами експеримент.

Перед вами лежать чисті аркуші  паперу. Ваше завдання: виконувати те, що я вам скажу. Але при цьому ви не повинні задавати жодного запитання, просто уважно виконуйте мої вказівки. Готові?

Візьміть аркуші в руки, зігніть їх навпіл, відірвіть верхній правий кут, ну і останній раз зігніть навпіл і останній раз відірвіть правий верхній кут.

Є. Зробили. А тепер розгорніть, будь ласка, свої аркуші і покажіть, що ви отримали.

А що таке? Ви всі виконували мої вказівки, так? А у вас вийшли різні моделі.

Це елементарний приклад того, що виконуючи одні і ті самі завдання, дії, ми отримуємо різний результат.

І це не тому, що ви помилилися,  а тому, що ми всі з вами різні.

         ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Історія кожного народу має свої символи. З часом, такий символ іноді стає ознакою нації. Скажімо, для Америки – це «бізнесмен», для Японії – «самурай».

А нашої історії неможливо уявити без козаччини.

Слово козак знають усі, але не всім відомо, що воно означає… (козак  -це «вільна людина», люди, які понад усе любили свободу, рідну землю, захищали її. А  ще вони були розумні, кмітливі, винахідливі… )

І ми сьогодні з вами доведемо, що теж гідні козацької слави за допомогою тих знань, які вже набули і проведемо урок «Як козаки скарби шукали». Але спочатку необхідно дізнатися, чи всі готові до уроку?

(Учні біжать шукати шаровари)

  1. Усна лічба.

  Розпочнемо з усного рахунку.

  Математичний диктант з використанням прийому «Мозковий штурм»

Обчислювальний ланцюжок:

  •                   Ділене 540, дільник 60, знайди частку… (9)
  •                   Зменшити у 9 разів (Помножити на 1)
  •                   Збільшити у 300 разів (300)
  •                   Поділити на 10 (30)
  •                   Помножити на 1 (30)
  •                   Помножити на 0 (0)
  •                   Збільшити на 28 000 (28 000)
  •                   Зменшити на 7 000 (21 000)
  •                   Зменшити у 1000 разів (21)
  •                   Що вийшло? (21)

Отже, вийшло 21. Саме сьогодні, 21 лютого, ми вирушаємо з вами на пошуки скарбів математичних. А яке ще свято сьогодні святкуємо ми? (Міжнародний день рідної мови)

  1. Хвилинка каліграфії.

320, 628, 450, 536, 725, 219. Записати числа в порядку зростання.

  1. Українські козаки були сильні, хоробрі і дуже-дуже любили пригоди! Вирішили вони скарби шукати. Кошовий дав їм карту, щоб вони не заблукали. Карта була така стара, що назви міст стерлися, а замість них кошовий написав числа. (Звернути увагу на карти України, які лежать у дітей на партах). Він наголосив, що дорогою до скарбів їх чекають пастки і перешкоди, які здолають тільки справжні козаки. Але козакам було цікаво, які назви мали поселення, і вирішили вони водночас і скарби шукати, і про назви поселень дізнатися. Кошовий знав назву першого поселення та нікому не казав, а нам слід плідно попрацювати, щоб назву відгадати. Для цього ви повинні попрацювати у групах. Група, яка розв’язала, знайдіть відповідь на дошці і напишіть відповідну літеру. (Повісити на дошку відповіді прикладів).

1 група

5442 : 3 ∙ 2 =  д

5442 : (3 ∙ 2) = а

2 т 16 кг : 8 + 5 т  = о

2 група

10640 – 2048 : 8 =  р

(10640 – 2048) : 8 =  и

1 км – 100м : 2 =  н

 

       10384

5 т 252 кг

3628

       1074

     950 м

    907

р

о

д

и

н

а

 

 Ми з вами відгадали назву першого поселення «Родина», але скарбів ніяких не знайшли. Запишіть назву на карті біля числа 1, яка лежить у вас на партах. Хто може сказати, чому це поселення має таку назву.

(Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарять нам тепло та допомагають у складних ситуаціях.  Це й рідна домівка, затишна та безпечна. Родина – це твій маленький світ, в якому все зрозуміле, дороге.)

        Мешканці цього поселення приготували нам завдання.

(Завдання в парах)

  1.       Із села Козаче до села Мамаєва  Слобода  виїхав автобус. Одночасно назустріч йому з села Мамаєва Слобода виїхав інший автобус. Швидкість першого автобуса 60 км  ∕ год,  другого – 62 км  ∕ год. Через 3 години вони зустрілися. Яка відстань між селами? (Розглянь  розв’язання задачі двома способами. Поясни, про що дізналися кожною дією.)

              І-й спосіб                                                       2-й спосіб

  1. 60 ∙ 3 = 180 (км)                                       1) 60 + 62 = 122 (км  ∕ год)
  2. 62 ∙ 3 = 186 (км)                                       2) 122 ∙ 3 = 366 (км)
  3. 180 + 186 = 366 (км)

Відповідь: відстань між селами 366 км.

         Молодці! Але, це ще не все. Щоб дізнатися назву поселення, до якого нам рушати далі, треба поміняти місцями літери.

(Літери написані на звороті аркуша: ГОДАЗЛА)

Наступне поселення має назву «Злагода». Запишіть назву на карті біля числа 2.

         Ходили козаки, ходили вулицями, полями і лісами, а скарбів так і не знайшли. Щоб швидше наблизитися до наступного поселення, давайте виконаємо фізкульхвилинку.

     Для вас ця фізкультхвилинка буде незвичайною. Я попрошу вас під музичний супровід проілюструвати рухами, з чим у вас асоціюється козацтво.

(Відеопрезентація «Українська фізкультхвилинка»)

Ми маленькі козачата,

Станем справжніми людьми.

Ми кохаєм рідну пісню,

Україну любим ми.

Україна наша мати,

І про неї вільний спів.

Ми веселі козачата,

Ми нащадки козаків.

Ми шануєм рідне слово

В ньому вірність і краса.

Ми маленькі козачата,

Наша пісня не згаса.

Україна наша мати,

І про неї вільний спів.

Ми  веселі козачата,

Ми нащадки козаків.

  1.   Молодці! Присіли за парти і за роботу, виконуємо задачу у зошитах самостійно з використанням прийому «Взаємоперевірка».

        Від дніпровського порогу  Кодацький до порогу Вільний відпливла козацька чайка.  Одночасно їй назустріч від порогу Вільний  відчалив човен-байдак. Козацька чайка пливла  зі швидкістю 12  км    год, а  човен-байдак  - 10 км    год.

       Через 5 годин вони зустрілися. Яка відстань між порогами?

  1. Вправа «Дешифрувальник».

     Багато цікавого розповіли мешканці поселення «Злагода» про своїх сусідів, але назву поселення не сказали.

     У мене в руках цікаві картинки. Що це таке? (кю-ар-коди)

     Молодці! Щоб дізнатися назву поселення, ви повинні розкодувати їх. Що зашифровано? (ребус) Розгадавши ребус, ви дізнаєтесь назву 3 поселення.

C:\Users\Школа\Downloads\My_Gallery (7).png

     Поселення №3 – «Щастя». Запишіть назву поселення на своїх картах біля числа 3.

  1. Мешканці поселення «Щастя» запропонували вам позмагатись, хто швидше розв’язаже  рівняння з двох груп по 1 учневі:

 х ∙ 2 = 14 850

        х : 2 = 14 850

  1. А тепер позмагаєтесь в парах, хто швидше виконає  дії :

20 700 – 9 478 =

9 765 + 91 807 =

Молодці, виконали правильно. Мешканці поселення «Щастя» передали ось такі малюнки (люлька, юшка козацька, булава, оселедець козака, весло), перші букви зображених предметів складають назву наступного поселення, предмети, зображені на аркушах, тісно пов’язані з козаками).

D:\ПЕДАГОГ-ОРГАНІЗАТОР\УРОК_КВЕСТ\ЛЮБОВ\Л.jpg

D:\ПЕДАГОГ-ОРГАНІЗАТОР\УРОК_КВЕСТ\ЛЮБОВ\Ю.JPG

D:\ПЕДАГОГ-ОРГАНІЗАТОР\УРОК_КВЕСТ\ЛЮБОВ\Б.jpg

D:\ПЕДАГОГ-ОРГАНІЗАТОР\УРОК_КВЕСТ\ЛЮБОВ\О.jpg

D:\ПЕДАГОГ-ОРГАНІЗАТОР\УРОК_КВЕСТ\ЛЮБОВ\В1.jpg

Молодці, наступне поселення має назву «Любов» і біля числа 4 записуємо назву поселення.

  1.  А тепер діти, мешканці поселення Любов попросили Вас розв’язати задачу на логічне мислення.

Козак Крутивус має вуса довші, ніж у козака Вернигори. У козака Вернигори вуса довші, ніж у Вернидуба. Хто має найдовші вуса?

(Крутивус).

  1.  Завдання геометричне. З геометричних фігур викладіть фігуру, пов’язану з козаччиною ( Використовуючи гру «танграм»)

Я вам роблю підказку, ви як «фотоапарати» маєте швиденько глянути на мультимедійну дошку, сфотографувати своїми оченятами зображення і відтворити за допомою гри «Танграм» (китайська головоломка)

 

      А щоб дізнатись поселення №5, ви повинні з даного рядка букв викреслити букву, яка часто повторюється. І у вас вийде назва поселення

 ( Мир)

К М К И К Р К

       Всі поселення обійшли козаки, а скарбів так і не знайшли. Засмутилися, що повертатимуться додому з порожніми руками.

      А коли уважно подивилися на карту, то зрозуміли, що найголовнішими скарбами кожної людини є … родинні, людські цінності (Любов, Злагода, Родина, Мир, Щастя).

       Де ті скарби? Вони є тут у нас.

       Де живуть ці цінності? Вони живуть у нашому сердечку.  Шукати їх марно по світу. Їх кожен має плекати у собі. Це є скарби людської душі, людського серця.

    ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Рефлексія (з використанням методу «Мікрофон»)
  •                   Яке завдання вас найбільше зацікавило? Чому?
  •                   Чи здійснилися ваші сподівання?
  •                   Під час виконання якого завдання ви відчули труднощі?
  1. Виставлення оцінок. Підсумовуючи досягнення наших знань на сьогоднішньому уроці, ви, як справжні козаки і козачки, постараєтесь об’єктивно, відважно, справедливо і чесно оцінити свої досягнення під час уроку, прикріпивши листочки математичних знань на могутній козацький дуб.
  2. Домашнє завдання

    Ст. 116, № 721, 722.

Гарно працювали.

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

docx
Додав(-ла)
Тимочко Любов
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
22 лютого
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку