Урок математики «Закріплення таблиці ділення на 9. Складання та розв’язування задач» ( 3 клас)

Про матеріал
Конспект уроку з математики на засвоєння табличного ділення на 9; вміння перетворювати іменовані числа; формування навичок швидких обчислень у межах вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

Урок  математики «Закріплення таблиці ділення на 9. Складання та розв’язування задач» ( 3 клас)

(за підручником для 3 класу закл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч 1/ М.Козак, О. Корчевська)

Тема: Закріплення таблиці ділення на 9. Складання та розв’язування задач.

Мета. Закріплення навичок сформованості табличного ділення на 9; вміння перетворювати іменовані числа. Формування навичок швидких обчислень у межах вивченого матеріалу. Розвивати логічне мислення та вміння розв’язувати задачі. Виховувати наполегливість, любов до математики.

Обладнання. ІКТ, картки, малюнки до усного рахунку, короткі записи задач, картки із задачами, хмаринки слів, підручник «Математика» 3 клас, М. Козак, О. Корчевська.

Хід уроку

І. Організація класу.

- Привітання учнів

Пролунав дзвінок

Він покликав на урок.

Всі за парти ми сідаємо

І урок свій починаємо.

Працювати будем вправно

Відповідати – швидко й ясно.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  •          Вдома потрібно було виконати задачу 573.
  •          Яка вийшла відповідь? (на 21 грн дорожчі)
  •          Який вираз підходить до задачі?

3·5+9·4          9·4-3·5          4·9-5·3

  •          Молодці, справилися із задачею.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок

Гра «Збери яблука»     

  •          Діти читають вирази на яблуках та розкладають яблука в кошики з відповідями 8 і 9.
  1. Задача

Мама зібрала 18 кг грибів, а Максимко - в 9 разів менше. Скільки кілограмів грибів зібрав Максимко?

 

ІV. Оголошення теми, мети уроку.

  •          Сьогодні  на уроці ми закріпимо знання таблиці ділення на 9. Будемо порівнювати вирази, розв’язувати задачі на випадки множення та ділення, повторимо перетворення іменованих чисел. А щоб з цим справитися нам треба бути уважними, активними, кмітливими.

Хвилина каліграфії

  •          Записати каліграфічно частки чисел 27 і 9; 45 і 9; 81 і 9; 36 і 9; 72 і 9; 18 і 9; 63 і 9; 54 і 9.

V. Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником с.54-55.

1.Вправа «Мікрофон»

Використовуючи мікрофон розказати таблиці множення числа 9 та ділення на 9 за схемою. (Вправа 377).

2.Вправа «Передай пас» за вправою 378. 

Порівнюємо  вирази  та передаємо пас іншому.

3.Творча робота над задачею. Задача 379

Скласти задачу за таблицею. Дати відповіді на запитання.

  •          Про що говориться в задачі?
  •          Яке запитання поставимо до задачі?
  •          Чи можна одразу знайти відповідь на запитання?
  •          Чому?
  •          Запитання «на скільки більше» вимагає порівняти два числа. Які числа будемо порівнювати?
  •          Так, кількість вершкового масла та шоколадного.
  •          Отже, задача розв’язується на 3 дії.

 Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=Dza9tgJB4c4

 VІ. Продовження роботи з підручником

1.Самостійна робота над задачею 380 з подальшою перевіркою.

2.Робота в парах. Задача 381

Учні знайомляться зі змістом задачі та розв’язують задачу двома способами.

3.Вправа «Хмаринка слів» за вправою 383.

За допомогою хмаринки слів дібрати відповідність іменованих чисел.

VІІ. Підсумок за темою

        1. Фронтальна робота

Учні обчислюють «ланцюжком», скориставшись правилом ділення суми на число.

(26 + 28) : 9 = 6              (30 + 51) : 9 = 9            (36 + 9) : 9 = 5

(27+ 45) : 9= 8           (23+ 40) : 9= 7             (18 +18) : 9 = 4

2. Вправа «Незакінчене речення»

  • «Після цього уроку я зможу...».
  • «Мені найбільше вдалося…»

 

VІІІ. Домашнє завдання  с. 55, № 384,  №385

 

 

 

Список використаних джерел

  1. М. Козак, О. Корчевська – Математика: підручник для 3 класу закл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч 1- Тернопіль: Підручники і Посібники, 2020
  2. Руханка  https://www.youtube.com/watch?v=Dza9tgJB4c4