Закріплювати та узагальнювати знання учнів про площу та одиниці площі, вчити за планом прямокутних ділянок знаходити її сторони та обчислювати площу, формувати вміння розв'язувати прості та складені задачі на обчислення площі, вправляти учнів у складанні виразів та знаходженні їх значень, розвивати математичне мовлення, логічне мислення та просторову уяву; сприяти бережному ставленню до своєї школи, вияву поваги та шани до людей, які дбають про чистоту та порядок у ній.
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, коробки з насінням трави, пакетики з насінням айстр, роздатковий матеріал (додаток 1 - зміст завдань до уроку).
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навиків учнів
Форма проведення: урок міні-проект
Тема: Обчислення площі прямокутних ділянок за планом. Розв’язування задач.
Мета: закріплювати та узагальнювати знання учнів про площу та одиниці площі, вчити за планом прямокутних ділянок знаходити її сторони та обчислювати площу, формувати вміння розв’язувати прості та складені задачі на обчислення площі, вправляти учнів у складанні виразів та знаходженні їх значень, розвивати математичне мовлення, логічне мислення та просторову уяву; сприяти бережному ставленню до своєї школи, вияву поваги та шани до людей, які дбають про чистоту та порядок у ній.
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, коробки з насінням трави, пакетики з насінням айстр, роздатковий матеріал (додаток 1 - зміст завдань до уроку).
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навиків учнів
Форма проведення: урок міні-проект
І. Організація класу
1. Всі на місці! Все на місці.
Пролунав уже дзвінок.
Точність. Чіткість. Працьовитість –
Математики урок.
Рахувати і лічити,
Розв’язати, довести,
Множити та поділити, –
Усе разом зможем ми!
Всі: Разом – сила ми!
2. Побажайте один одному удачі й успіху (діти торкаються долоньками один одного)
ІІ. Усна лічба
Математична розминка
ІІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу
ІУ. Актуалізація опорних знань учнів
Слайд 2
S = 3 • 9 = 27 (м² )
28:4=7(м)
Обчисли периметр цього прямокутника. P = (4+7) • 2 = 22 (м)
P = 4 • 2 + 7 • 2 = 22 (м)
P = 4+7+4+7 = 22 (м)
Слайд 4
( 4 см і 4 см)
S = 16 см²
Слайд 5
У. Оголошення теми і мети уроку
- На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над темою «Площа», зокрема навчимось обчислювати площу прямокутних ділянок за планом.
Слайд 6
Ваші завдання:
УІ. Мотивація навчальної діяльності
УІІ. Закріплення вивченого матеріалу:
Слайд 7 (На екрані відкривається проектний план школи з прилеглою територією)
Слайд 8
Задача 1.
Обчисліть, яку площу земельної ділянки займатиме «Школа Радості», якщо її довжина 40 м, а ширина – 25 м.
( 40 • 25 = 1000 (м²)
Відповідь: площа «Школи Радості» 1000 м².)
Задача 2.
Визначте ширину басейна, що має прямокутну форму, якщо його площа дорівнює площі футбольного поля.
( 1) 60 • 20 = 1200 (м²) – площа футбольного поля
Відповідь: 30 м – ширина басейну.)
Для того аби успішно виконати певні господарські роботи біля нашої школи, нам необхідно розділитись на групи:
Детальніші завдання перед вами (задача для хлопчиків на блакитному фоні, задача для дівчаток – на рожевому)
Задача 3 (для хлопчиків)
Скільки потрібно закупити коробок насіння трави, щоб засіяти футбольне поле, що на плані?
Примітка: зверни увагу на інструкцію посіву, що на коробці, зроби відповідні розрахунки. (1 кг – 50 м²)
Задача 3 (для дівчаток)
Довжина клумби 15 м, а ширина – 3 м. Скільки потрібно закупити пакетів з насінням айстр, щоб засіяти обидві однакові клумби, якщо на засів 1 м² грунту потрібно 2 г насіння квітів?
Примітка: вміст пакету з насінням розміщено на упакуванні
(Капітани обох команд записують розв’язання задач)
Доки капітани будуть готуватися до презентації своїх розв’язань, попрацюємо в парах:
Задача 4
За поданим планом знайди площу шкільного подвір’я.
Відповідь:площа шкільного подвір’я 210 м².
хлопчики дівчатка
1 кг = 1000 г 1) 15 • 3 = 45 (м²) – площа клумби
24000 г = 24 кг
Відповідь: 24 коробки Відповідь: 36 пакетів
Задача 5
За проектним планом шкільної території знайди, яку ділянку відведено для спортивного майданчика, якщо відомо, що його площа така ж, як і площа ігрового майданчика.
Відповідь: площа спортивного майданчика 700 м².
Задача 6
На ігровому майданчику ¼ площі займають зелені насадження, а решту – ігрові споруди. Яку площу займають ігрові споруди?
Відповідь: 525 м² займають ігрові споруди
Задача 7 (усно)
Зробіть замовлення будівельній фірмі на виготовлення паркану, щоб обгородити територію «Школи Радості».
P = ( 100 + 5) • 2 =302 (м)
Відповідь: потрібно замовити 302 м паркану.
Задача 8 (усно)
Визначте, земельну ділянку якої площі нам необхідно замовити у міськраді під будівництво «Школи Радості».
S = 100 • 51 = 5100 (м²)
5100 м² = 51а
Відповідь: необхідно замовити земельну ділянку площею 51а.
Підсумок вчителя:
Слайд 9
На уроках інших предметів ми продовжимо роботу над проектом «Школи Радості»:
Посмішка – це вияв радісного та щасливого життя у цій школі.
УІІІ. Підсумок уроку
Слайд 10
ІХ. Домашнє завдання
Дівчаткам пропоную задачу № 499, де вам треба буде з’ясувати площу пришкільних дослідницьких ділянок, хлопчикам раджу розв’язати задачу № 500, де вам доведеться розрахувати кількість лаку для фарбування класних кімнат нашої школи.
Та ще усім пропоную вирази № 502, де всі ви зможете вдосконалити свої обчислювальні навики.
І, насамкінець, хочу нагадати, що над створенням нашої школи працювало теж чимало людей. Задуми архітекторів та проектувальників втілювали в життя будівельники, муляри, штукатури, столяри, електрики, сантехніки, та багато інших майстрів. Ці люди доклали дуже багато зусиль, дуже багато праці, аби вам тут було затишно і комфортно.
Тому бережіть кожен куточок своєї школи, кожен її см², виявляйте повагу і шану до людей, які і сьогодні дбають про чистоту та порядок у ній.
Починайте робити це просто зараз, вирушаючи на перерву, оскільки урок закінчено.
Додаток 1.
Задача 1.
Обчисліть, яку площу земельної ділянки займатиме «Школа Радості», якщо її довжина 40 м, а ширина – 25 м?
Задача 2.
Визначте ширину басейна, що має прямокутну форму, якщо його площа дорівнює площі футбольного поля.
Задача 3 (для хлопчиків) Скільки потрібно закупити коробок насіння трави, щоб засіяти футбольне поле, що на плані? Примітка: зверни увагу на інструкцію посіву, що на коробці, зроби відповідні розрахунки. (1 кг – 50 м²) |
Задача 3 (для дівчаток) Довжина клумби 15 м, а ширина – 3 м. Скільки потрібно закупити пакетів з насінням айстр, щоб засіяти обидві однакові клумби, якщо на засів 1 м² ґрунту потрібно 2 г насіння квітів? Примітка: вміст пакету з насінням розміщено на упакуванні |
Задача 4
За поданим планом знайди площу шкільного подвір’я.
Задача 5
За проектним планом шкільної території знайди, яку ділянку відведено для спортивного майданчика, якщо відомо, що його площа така ж, як і площа ігрового майданчика.
Задача 6
На ігровому майданчику ¼ площі займають зелені насадження, а решту – ігрові споруди. Яку площу займають ігрові споруди?
Задача 7 (усно)
Зробіть замовлення будівельній фірмі на виготовлення паркану, щоб обгородити територію «Школи Радості».
Задача 8 (усно)
Визначте, земельну ділянку якої площі нам необхідно замовити у міськраді під будівництво «Школи Радості».