Урок-міні проект з математики 4 клас "Обчислення площі прямокутних ділянок за планом. Розв’язування задач."

Про матеріал

Закріплювати та узагальнювати знання учнів про площу та одиниці площі, вчити за планом прямокутних ділянок знаходити її сторони та обчислювати площу, формувати вміння розв'язувати прості та складені задачі на обчислення площі, вправляти учнів у складанні виразів та знаходженні їх значень, розвивати математичне мовлення, логічне мислення та просторову уяву; сприяти бережному ставленню до своєї школи, вияву поваги та шани до людей, які дбають про чистоту та порядок у ній.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, коробки з насінням трави, пакетики з насінням айстр, роздатковий матеріал (додаток 1 - зміст завдань до уроку).

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навиків учнів

Форма проведення: урок міні-проект

Перегляд файлу

F:\1.jpg

Тема: Обчислення площі прямокутних ділянок за планом. Розв’язування задач.

Мета: закріплювати та узагальнювати знання учнів про площу та одиниці площі, вчити за планом прямокутних ділянок знаходити її сторони та обчислювати площу, формувати вміння розв’язувати прості та складені задачі на обчислення площі, вправляти учнів у складанні виразів та знаходженні їх значень, розвивати математичне мовлення, логічне мислення та просторову уяву; сприяти бережному ставленню до своєї школи, вияву поваги та шани до людей, які дбають про чистоту та порядок у ній.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, коробки з насінням трави, пакетики з насінням айстр, роздатковий матеріал (додаток 1 - зміст завдань до уроку).

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навиків учнів

Форма проведення: урок міні-проект

 

І. Організація  класу

1. Всі на місці! Все на місці.

    Пролунав уже дзвінок.

    Точність. Чіткість. Працьовитість –

     Математики урок.

              Рахувати і лічити,

              Розв’язати, довести,

              Множити та поділити, 

              Усе разом зможем ми!

  • Скуємо «ланцюги дружби»  (діти беруться за руки: промовляють по паралельних рядах) :
  • Разом ми уважніші!
  • Разом ми старанніші!
  • Разом ми точніші!
  • А ще й кмітливіші!
  • Разом ми дружніші!
  • Разом ми міцніші!

Всі: Разом – сила ми!

2.  Побажайте один одному удачі й успіху (діти торкаються долоньками один одного)

 

 

ІІ. Усна лічба

Математична розминка

  1. Гра «Так! Чи Ні!»
  • Я задумала число …   (діти задають питання на зразок: Це натуральне число? Це парне число? Це кругле число? Це двоцифрове число? Та ін. А вчитель відповідає: Так! Чи Ні!)
  • Я задумала одиницю вимірювання …
  • Я задумала геометричну фігуру …
  1. Гра «День та ніч» (діти прилягають на парти і на слух сприймають та виконують математичні операції – обчислюють ланцюжки):
  1. 7 • 8 + 4 : 10 • 100 – 100 : 5 = … (100)
  2. 60 – 40  5  • 10 – 500 : 100 • 5 =… (25)

 

ІІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу

  1. Над якою темою ми з вами працювали на попередньому уроці?
  • Що таке площа? На що вказує площа?
  • Якими одиницями вимірюють площу?
  • Яку одиницю площі зручно взяти для вимірювання: площі поверхні парти?
  • площі поверхні сторінки?
  • площі підлоги, килима?
  • площі території міста?
  • площі території школи?
  • площі території країни?
  1. Хвилинка каліграфії
  • Запишіть одиниці вимірювання площі у порядку зростання.
  • Прочитайте цей ряд у порядку спадання.
  • Що таке 1мм²? 1 дм²? 1 м²? 1 ар? 1га? 1 км²?
  • Як обчислити площу прямокутника?

ІУ. Актуалізація опорних знань учнів

Слайд 2

  1. Обчисліть  площу даного прямокутника.

F:\2.jpg

 

 

 

 

 

S = 3  9 = 27 (м² )

 

  1. F:\3.jpgЗнайдіть довжину невідомої сторони даного прямокутника, площа  якого 28м², а ширина – 4 м.      

 

 

 

 

 

                28:4=7(м)

Обчисли периметр цього прямокутника.  P = (4+7) • 2 = 22 (м)

                                                                      P = 4 • 2 + 7 • 2 = 22 (м)

                                                                      P = 4+7+4+7 = 22 (м)

  1. Чим відрізняється площа від периметра?

Слайд 4

  1.  Є прямокутники зі сторонами 1 см і 7 см, 2 см і 6 см, 3 см і 5 см, 4 см і 4 см. Який з цих прямокутників має найбільшу площу?

   ( 4 см і 4 см)

     S = 16 см²

Слайд 5

  1. Які сторони може мати прямокутник, площа якого 24 см², 81 см² ?

 

У. Оголошення теми і мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над темою «Площа», зокрема навчимось обчислювати площу прямокутних ділянок за планом.

Слайд 6

Ваші завдання:

  • навчитись визначати сторони прямокутних ділянок за планом та обчислювати їх площу;
  • вдосконалювати навики розв’язування геометричних задач;
  • застосовувати практично набуті знання.

УІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, ви знаєте, що вчора переглядаючи місцеві новини, я звернула увагу на те, що в нашому місті школи переповнені, оскільки багато школярів. І міська рада доручила відділу архітектури розробити проект нової дубенської школи. Та й подумала: чому б і нам з вами до цього не долучитися і не висловити свої пропозиції?
  • Якою б ви хотіли бачити нову школу?
  • Що на вашу думку там має бути?
  • Як би ви назвали цю школу?
  • Пропоную, на честь людини, яка написала нам безліч навчальних казок та оповідань, і мріяла про Школу Радості, саме так назвати і нашу школу. Згода?

УІІ. Закріплення вивченого матеріалу:

Слайд 7  (На екрані відкривається проектний план школи з прилеглою територією)

Слайд 8

  • Погляньте на цей план. Здається, значна частина ваших пропозицій тут врахована.

Задача 1.

   Обчисліть, яку площу земельної ділянки займатиме «Школа Радості», якщо її довжина 40 м, а ширина – 25 м.

        (  40 • 25 = 1000 (м²)

Відповідь: площа «Школи Радості» 1000 м².)

Задача 2.

    Визначте ширину басейна, що має прямокутну форму, якщо його площа дорівнює площі футбольного поля.

(   1) 60 •  20 = 1200 (м²) – площа футбольного поля

  1. 1200 : 40 = 30 (м)

      Відповідь: 30 м – ширина басейну.)

 

  1. Робота в групах.

Для того аби успішно виконати певні господарські роботи біля нашої школи, нам необхідно розділитись на групи:

  • хлопчики – «засіватимуть» футбольне поле травою
  • дівчатка – «засіють» обидві клумби квітами

Детальніші завдання перед вами (задача для хлопчиків на блакитному фоні, задача для дівчаток – на рожевому)

Задача 3 (для хлопчиків)

     Скільки потрібно закупити коробок насіння трави, щоб засіяти футбольне поле, що на плані?

    Примітка: зверни увагу на інструкцію посіву, що на коробці, зроби відповідні розрахунки.   (1 кг – 50 м²)

 

 

 

Задача 3  (для дівчаток)

     Довжина клумби 15 м, а ширина – 3 м. Скільки потрібно закупити пакетів з насінням айстр, щоб засіяти обидві однакові клумби, якщо на засів 1 м² грунту потрібно 2 г насіння квітів?

   Примітка: вміст пакету з насінням розміщено на упакуванні

             (Капітани обох команд записують розв’язання задач)

  1. Робота в парах.

Доки капітани будуть готуватися до презентації своїх розв’язань, попрацюємо в парах:

Задача 4

    За поданим планом знайди площу шкільного подвір’я.

  1. 60 + 40 = 100 (м) – довжина шкільної території
  2. 100 – (15+15) = 70 (м) довжина
  3. 70 • 3 = 210 (м²)

Відповідь:площа шкільного подвір’я 210 м².

 

  1. Групи презентують розв’язання задач:

 

хлопчики                                                              дівчатка

1 кг = 1000 г                                                  1) 15 • 3 = 45 (м²) – площа клумби

  1.               1000 : 50 = 20 (г) – на засів 1 м²          2) 45 • 2 = 90 (м²) – площа двох клумб
  2.               60 • 20 = 1200 (м²) – площа поля         3) 90 • 2 = 180 (г) – насіння
  3.               1200 • 20 = 24000 (г)                           4) 180 : 5 = 36 (п )

            24000 г = 24 кг

Відповідь: 24 коробки                                   Відповідь: 36 пакетів

 

  1. Колективне розв’язування задач

 

Задача 5

        За проектним планом шкільної території знайди, яку ділянку відведено для спортивного майданчика, якщо відомо, що його площа така ж, як і площа ігрового майданчика.

  1. 20 + 3 = 23 (м) – сума двох  ширин
  2. 51 – 23 = 28 (м) – довжина ігрового майданчика
  3. 25 • 28 = 700 (м²)

Відповідь: площа спортивного майданчика 700 м².

 

Задача 6

     На ігровому майданчику ¼ площі займають зелені насадження, а решту – ігрові споруди. Яку площу займають ігрові споруди?

 

  1. 28 • 25 = 700 (м²) – площа майданчика
  2. 700 : 4 = 175 (м²) – площа зелених насаджень
  3. 700 – 175 = 525 (м²)

Відповідь: 525 м² займають ігрові споруди

Задача 7 (усно)

     Зробіть замовлення будівельній фірмі на виготовлення паркану, щоб обгородити територію «Школи Радості».

               P = ( 100 + 5) • 2 =302 (м)

Відповідь: потрібно замовити 302 м паркану.

 

Задача 8  (усно)

    Визначте, земельну ділянку якої площі нам необхідно замовити у міськраді під будівництво «Школи Радості».

     S = 100 • 51 = 5100 (м²)

  •  Замініть відповідь іншими одиницями, більш зручними.

          5100 м² = 51а

Відповідь: необхідно замовити земельну ділянку площею 51а.

Підсумок вчителя:

Слайд 9

   На уроках інших предметів ми продовжимо роботу над проектом «Школи Радості»:

  • на уроці природознавства – план земельної ділянки (використовуючи сторони горизонту, масштаб та дані розміри);
  • на уроці рідної мови – складемо текст-розповідь (опишемо яка вона,  чим наповнена, які у ній традиції);
  • на уроці громадянської освіти – складемо правила для учнів цієї школи (аби там поважали і цінували кожного учня);
  • на уроці «Основ здоров’я» - складемо інструкції щодо безпечної поведінки в школі;
  • на уроці «Образотворче мистецтво» - опрацьовуючи тему «Портрет» намалюємо обличчя учнів, які будуть навчатися у цій школі.
  • Як ви гадаєте, чим будуть вони схожі між собою? (посмішкою)

Посмішка – це вияв  радісного та щасливого життя у цій школі.

УІІІ. Підсумок уроку

  • Чи сподобався вам наш урок?
  • Чим саме?
  • Які знання вам допомогти розв’язати завдання уроку?
  • Хто і які труднощі відчув сьогодні на уроці?
  • Чи хотіли б ви вдома виконати схожі завдання?

Слайд 10

 

ІХ. Домашнє завдання

      Дівчаткам пропоную задачу № 499, де вам треба буде з’ясувати площу пришкільних дослідницьких ділянок, хлопчикам раджу розв’язати задачу № 500, де вам доведеться розрахувати кількість лаку для фарбування класних кімнат нашої школи.

       Та ще усім пропоную вирази № 502, де всі ви зможете вдосконалити свої обчислювальні навики.

      І, насамкінець, хочу нагадати, що над створенням нашої школи працювало теж чимало людей. Задуми архітекторів та проектувальників втілювали в життя будівельники, муляри, штукатури, столяри, електрики, сантехніки, та багато інших майстрів. Ці люди доклали дуже багато зусиль, дуже багато праці, аби вам тут було затишно і комфортно.

     Тому бережіть кожен куточок своєї школи, кожен її см², виявляйте повагу і шану до людей, які і сьогодні дбають про чистоту та порядок у ній.

     Починайте робити це просто зараз, вирушаючи на перерву, оскільки урок закінчено.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                 Додаток 1.

Задача 1.

   Обчисліть, яку площу земельної ділянки займатиме «Школа Радості», якщо її довжина 40 м, а ширина – 25 м?

Задача 2.

    Визначте ширину басейна, що має прямокутну форму, якщо його площа дорівнює площі футбольного поля.

 

Задача 3 (для хлопчиків)

     Скільки потрібно закупити коробок насіння трави, щоб засіяти футбольне поле, що на плані?

    Примітка: зверни увагу на інструкцію посіву, що на коробці, зроби відповідні розрахунки.   (1 кг – 50 м²)

Задача 3  (для дівчаток)

     Довжина клумби 15 м, а ширина – 3 м. Скільки потрібно закупити пакетів з насінням айстр, щоб засіяти обидві однакові клумби, якщо на засів 1 м² ґрунту потрібно 2 г насіння квітів?

   Примітка: вміст пакету з насінням розміщено на упакуванні

 

Задача 4

    За поданим планом знайди площу шкільного подвір’я.

Задача 5

        За проектним планом шкільної території знайди, яку ділянку відведено для спортивного майданчика, якщо відомо, що його площа така ж, як і площа ігрового майданчика.

Задача 6

     На ігровому майданчику ¼ площі займають зелені насадження, а решту – ігрові споруди. Яку площу займають ігрові споруди?

 

Задача 7 (усно)

     Зробіть замовлення будівельній фірмі на виготовлення паркану, щоб обгородити територію «Школи Радості».

Задача 8  (усно) 

    Визначте, земельну ділянку якої площі нам необхідно замовити у міськраді під будівництво «Школи Радості».

docx
Додав(-ла)
Тимощук Олена
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
7552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку