Урок "Мистецтво про красу рідної землі. Створення образу дерева "Кремезний дуб"

Про матеріал
Урок розроблений відповідно до концепції НУШ та ключових освітніх компетентностей
Перегляд файлу

Образотворче мистецтво  4 клас

 

Тема. Мистецтво про красу рідної землі.

          Створення образу дерева «Кремезний дуб» (гуаш, тонований папір)

 

Очікувані результати:

- уміють виконувати прості площинні живописні зображення;

- мають уявлення про пейзаж як жанр образотворчого мистецтва;     

- мають навички використання нетрадиційних художніх засобів та матеріалів     

  як інструменти образотворчого мистецтва;

-вміють фантазувати, уявляти, бачити прекрасне в природі та мають      

  естетичні смаки;

-виявляють бережливе відношення до дерев, до природи в цілому.

 

Обладнання: презентація «Картини осені», картки для роботи у групах,

картки настрою, цеглинки ЛЕГО , запис «Осіння пісня» П. Чайковського.

                                     

                      Хід заняття

І. Організація класу.

 Продзвенів дзвінок завзято,

Нас покликав працювати.

Будем гарно малювати,

Творити і фантазувати.

ІІ. Перевірка готовності до заняття.

  - Діти, погляньте на свої робочі місця. Чи все необхідне до уроку ви приготували? Якщо так – підніміть зелену цеглинку.

Дуже добре.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та актуалізація опорних знань.

    -Сьогодні, коли ви йшли до школи , що ви бачили довкола? (Дерева, квіти, сонце, небо тощо).

- А які вони? Це добре, що ви спостережливі.

1.Відгадайте загадку.

    Вранці вітру стрепенулось,

    Сонцю щиро посміхнулось…

    Потім нумо одягати

    Золоті й багряні шати. (Дерево)

 -Скажіть, а та картина природи , що ви бачили, співпадає з порою року за календарем?

  -Так , ОСІНЬ – то фантастична художниця, і дизайнер , і модельєр. Вона сама створює вбрання природі. Красу осінньої природи помітили і люди.

Поети і письменники оспівували її красу словом. Композитори звуками, які ставали музичними творами, фотографи фіксували її найкращі миті на фотоплівці, а художники за допомогою пензля і фарб на картинах.

Чарівна осінь, ніби казка,

І дивовижні кольори.

Тепленька сонечкова ласка,

Небесна синява згори…

А краєвиди неймовірні,

Аж просто серце завмира.

Пастельні кольори чарівні

Дарує осені пора.

  -  Подивіться, як по різному бачили красу осінньої природи художники.

2.Перегляд презентації.

 -   Красиві картини ,діти, - це не лише задоволення,  то ще й великі гроші. Якщо ви навчитеся майстерно писати картини (саме так говорять художники), ви можете стати знаменитими і дуже заможними людьми. Адже на Всесвітніх художніх аукціонах картини відомих художників коштують дуже дорого.

  - Пригадайте, які кольори переважають на побачених картинах?

Так, теплі відтінки жовтого.

- А які кольори називають золотими і чому?

- Коли ви дивились картини, що на них зображалось?

- А як в образотворчому мистецтві називають змалювання природи?

Пейзаж із французької мови- «змалювання природи».

-Хто «головні персонажі» на картинах ? (Дерева).

- Сьогодні ми намалюємо дерево, яке в українській  народній творчості є символом міцності і незламності, як наша славна Батьківщина, як її збройні сили, її сини та дочки – захисники і захисниці нашої свободи, нашого життя. Здогадались, про яке дерево мова? (Дуб)

- Так , «Кремезний дуб». Поясніть значення слова «кремезний».

VІ. Робота над темою заняття.

1. Робота в групах.

- А який же дуб без листя, жолудів і грибів під ним. Так і будуть називатися наші групи.

  Група «Гриби»

Запишіть назви осінніх місяців по порядку і назвіть їх англійською мовою.

  Група «Листочки»

Дібрати асоціації до слова Осінь.

  Група «Жолуді»

Скласти сенкан до слова Осінь.

  Група «Дубки»

За «правилом кулака» порахувати скільки днів триває осінь.

2. Вступна бесіда.

- Чи бачили ви, діти, як біля дороги, чи край поля, може біля зупинки ростуть поодинокі дерева?

  А надворі – осінь, усе частіше моросить холодний дощик, повіває крижаний вітер, а то і приморозки вже іноді бували…Напевно, таким деревам дуже холодно. Давайте сьогодні одягнемо такі поодинокі дубочки у теплі кольори осені, може хоч так подаруємо їм тепло.

3. Фізхвилинка.

Руханка –пісня «Осінь у лісі»

4. Розгляд і робота над зразком.

 -  Подивіться на зразок нашого «Кремезного дуба».

Дерево має товстий міцний стовбур, розлогі гілки і листя. Його коріння міцно «ухопилося» за землю, а навколо м’яка і тепла ковдра із листочків, що захищає коріння від морозів.

  •          Аркуш паперу розміщуємо вертикально.
  •          Проводимо знизу і зверху горизонтальні лінії так, щоб наш дубок розміщувався по центру аркуша.
  •          Зображуємо стовбур (можна простим олівцем, а можна відзразу протяжними товстенькими  мазками пензликом). Від стовбура відходять такі ж товсті і міцні гілки.
  •          Гілки утворюють крону у верхній частині дерева.
  •          Коричневим кольором зображуємо стовбур і гілки.
  •          Вушними паличками, зібраними в пучок, малюємо листя. Не забуваємо про осінні кольори .
  •          Деякі поодинокі листочки літають у повітрі – небагато, а більше їх уже лежить на землі під дубом.

VІ. Самостійна робота дітей. ( Поки діти малюють - звучить запис «Осіння пісня» Петра Чайковського)

   У вас виходять дуже гарні дерева. А гарне міцне дерево – це багато кисню для нашої планети, людства. Тому і дерева, і планету потрібно берегти. Недарма в народі кажуть: «Дерева – легені планети». То ж дбаймо про них.

VІІ. Підсумок заняття . Рефлексія.

  •          Діти, давайте створимо виставку із ваших дерев.
  •          Які роботи вам сподобались найбільше?
  •          Чи сподобалась вам мелодія, що звучала під час роботи?
  •          Це «Осіння пісня» П. Чайковського, що по батьковій лінії є нащадком відомого запорозького козака Федора Чайки.
  •          Що на занятті ви дізналися такого, про що до сьогодні не знали?
  •          Як на вашу думку, чи тепло зображеним деревам? Як ви їх зігріли? 
  •          Який настрій у вас від виконаної роботи, від сьогоднішнього заняття? Підніміть картки настрою.
  •          Я дуже задоволена також.
  •          А тепер оцініть свою роботу цеглинками ЛЕГО.

Дякую вам за співпрацю.

docx
Додано
28 листопада
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку