На уроці діти вправляються у розв'язуванні задач на пропорційне ділення; закріплюють вміння ділити з остачею трицифрові числа на двоцифрові круглі числа, знаходити дріб від числа,співпрацюють у групах,дізнаються про види корисних напоїв
Урок математичний кафетерій
Тема. Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа з остачею.Задачі на пропорційне ділення.
Мета: удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на пропорційне ділення;закріплювати вміння ділити з остачею трицифрові числа на двоцифрові круглі числа;вправляти у поділі цілого на частини.Розвивати логічне мислення, увагу ,пам'ять. Виховувати бажання дотримуватися культури поведінки.
Обладнання:презентація, скатертини, картки із завданнями,сигнальні картки,бейджики,прямокутники,ножиці,мікрофон.
Хід уроку
I .Організація класу
(Тихо звучить легка приємна музика.на столах скатертини,серветниці,квіти)
На кожному столику, за якими будуть сидіти команди, поставити знак «Стіл замовлено».
-Сьогодні я запрошую вас відвідати один дорогий заклад. Спробуйте здогадатися куди саме ми завітаємо. Це не театр, не кіно, в цьому закладі можна відпочити, послухати приємну музику і…вгамувати спрагу.
-Так, це кафетерій, але він не звичайна, а математичний.
З тих пір, як білий світ існує,
Нема людини, яка знань не потребує.
В усі часи народи світу
До знань тягнулись, до освіти.
Офіціантом кафетерію є я. Я рада вітати усіх присутніх у нашому кафетерію. Вітаю тих, хто любить математику, хто вивчає математику, хто захоплюється нею. Я дарую вам щиру посмішку, я ділюся з вами своєю любов’ю і добротою, я бажаю вам здоров’я, миру і добра. Затисніть подаруночки у своїх кулачках. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій привітайтесь і поділіться своїм подарунком («повітряний поцілунок»).
У нашому кафетерію ви зможете спробувати тільки корисні для нашого здоров’я напої. Я обіцяю, що ви з приємністю проведете свій час. Ви будете у захваті від наших ексклюзивних напоїв.
Девіз уроку:
«Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом» .
Анатоль Франс (слайд 1)
- Гарного вам апетиту у навчанні і успіхів у вивченні математики!
Усім смачного!
-Що ви очікуєте від математичного кафетерію?
-Відвідувачі нашого кафетерію повинні зняти верхній одяг і за кольором отриманого жетона зайняти відповідний столик.(Розподіл на групи)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми будемо вправлятися у розв'язуванні задач з на пропорційне ділення; закріплювати вміння ділити з остачею трицифрові числа на двоцифрові круглі числа, знаходити дріб від числа.А працюватимемо ми у групах.Ви знаєте.що за напої у кафетерію слід розраховуватися.За свої відповіді ви будете отримувати грошові купюри,якими зможете потім розрахуватися.
III.Робота над темою уроку
1.Повторення правил роботи в групі
2.Розподіл ролей
3.Ознайомлення з меню
- І нашим помічником на уроці буде меню. Ось погляньте, що за страви нас чекають.
( Показ слайду)
МЕНЮ
1)Компот по -домашньому
2) Соки із свіженьких усних завдань
3)Каліграфічна хвилинка із морса
4)Квас із ділення з остачею
5)Фреш «Фантазія»
5) Коктейль «Задачний»
6) Смузі «Геометричний»
1. Компот по -домашньому. (Перевірка домашнього завдання).
-Першою стравою, якою я Вас пригощу, буде «Компот по-домашньому».
-Що ви знаєте про цей напій?
І це означає, що нам слід перевірити домашнє завдання.
- На домашнє завдання нам потрібно було розв’язати задачу і обчислити вирази.Зачитайте тільки відповіді у виразах з остачею.
Групи по черзі пояснюють,що знайшли в кожній дії задачі.
-Які типи простих задач заховалися у цій складеній задачі?
Молодці, трішки підкріпилися, набралися сил.
2. Соки із свіженьких усних завдань(Усний рахунок)
1.Плодові соки(вчитель розповідає про плодові соки)
Знайти 1/2 від 2кг,6ц,1т,1хв;3/4год,3/4хв,3/100кг;3/5від100грн,150грн,350грн.
2.Овочеві соки(вчитель розповідає про овочеві соки)
45:4,40:6,64:7,72:30,82:20,78:8,60:25,70:8,40:12,47:10
3.Деревинні соки(вчитель розповідає про деревинні соки-березовий і кленовий,бесіда про те,як не нашкодити дереву)
Робота в групах. (обчислити приклади і вивести правила поведінка в кафетерію)
23 х 30 |
ч |
70 х 80 |
а |
3600 : 40 |
в |
16000 : 2000 |
к |
5670-70 |
а |
2780+20 |
й |
90 |
690 |
5600 |
2800 |
8 |
в |
ч |
а |
й |
к |
Не ГАЛАСУЙ
150 х 20 |
г |
70 х 400 |
а |
5680+120 |
л |
29600-1600 |
а |
60000 : 100 |
с |
2500 : 50 |
у |
60030 +100 |
й |
600 |
60130 |
50 |
3000 |
5800 |
28000 |
с |
й |
у |
г |
л |
а |
Не ДМУХАЙ
60 х 40 |
д |
500 х 400 |
м |
2970+30 |
у |
12000+3500 |
х |
46590-6590 |
а |
20000 : 40 |
й |
15500 |
3000 |
40000 |
200000 |
2400 |
500 |
х |
у |
а |
м |
д |
й |
Не ОБЛИЗУЙ
300 х 30 |
о |
130 х 200 |
б |
37800 : 100 |
л |
360 : 60 |
и |
7700-700 |
з |
2300+10000 |
у |
2130 + 300 |
й |
378 |
7000 |
12300 |
9000 |
26000 |
6 |
2430 |
л |
з |
у |
о |
б |
и |
й |
Не БІГАЙ
80 х 90 |
б |
140 х 20 |
і |
10600+6300 |
г |
12000 : 20 |
а |
2230-30 |
й |
16900 |
2800 |
600 |
2200 |
7200 |
г |
і |
а |
й |
б |
3. Каліграфічна хвилинка із морса(вчитель розповідає про морси)
-Каліграфічно прописати числа попереднього завдання у порядку зростання
-Цікаво, яку ж наступну страву ми скуштуємо?
4.Квас із ділення з остачею ( Робота над прикладами)
Виконати ділення з остачею(один учень з групи біля дошки)
1)554 : 60
2)112 : 40
3)610 : 70
4)127 : 50
5)386 : 70
5.Фреш«Фантазія»(розповідь вчителя про фреши)
-На початку нашої зустрічі я вам сказала, що це заклад, де можна не тільки вгамувати спрагу і випити смачні напої, але послухати музику і навіть самим створити музику. Я вам пропоную за допомогою дзвіночків створити нову мелодію.(Релаксація)
То ж, яка нас страва чекає.
6.Коктейль «Задачний»(розповідь вчителя про коктейлі)
-Для приготування коктейлю «Фруктовий» використали 100г вишні, що становило 1/3 апельсинів, смородина становила 1/2 від кількості вишень. Скільки фруктів використали?
- 78л коктейлю розлили в 26 глечиків. Скільки потрібно таких глечиків, щоб розлити 42л коктейлю?
- За день у кафетерію продали 20 однакових склянок молочно-бананового коктейлю. До обіду продали 2400мл коктейлю, а після обіду-1600мл.Скільки склянок коктейлю подали до обіду і скільки після обіду?
7.Смузі «Геометричний»(розповідь вчителя про смузі)
І останній напій-смузі. Ваше завдання розділити його на 12 рівних частин і скуштувати(відрізати)стільки частин, скільки ви заслугували за роботу на уроці.
IV. Підсумок уроку
Ось і побували ви у «Математичному кафетерію». Чи сподобалось вам? Підрахуйте кошти,які ви отримали.
-Хто на вашу думку працював найкраще?
Кого ви хочете похвалити? Яка напої сподобалась найбільше?Скільки коштів отримала ваша група? (Виступи спікерів «Мікрофон»)
-А за вашу роботу на уроці я хочу пригостити вас соком.
V.Домашнє завдання
1.Обчислити