Урок " Подорож до математичного кафетерію"

Про матеріал

На уроці діти вправляються у розв'язуванні задач на пропорційне ділення; закріплюють вміння ділити з остачею трицифрові числа на двоцифрові круглі числа, знаходити дріб від числа,співпрацюють у групах,дізнаються про види корисних напоїв

Перегляд файлу

Урок математичний кафетерій

Тема. Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа з остачею.Задачі на пропорційне ділення.

Мета: удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на пропорційне ділення;закріплювати вміння ділити з остачею трицифрові числа на двоцифрові круглі числа;вправляти у поділі цілого на частини.Розвивати логічне мислення, увагу ,пам'ять. Виховувати бажання дотримуватися культури поведінки.

Обладнання:презентація, скатертини, картки із завданнями,сигнальні картки,бейджики,прямокутники,ножиці,мікрофон.

Хід уроку

I .Організація класу

(Тихо звучить легка приємна музика.на столах скатертини,серветниці,квіти)

На кожному столику, за якими будуть сидіти команди, поставити знак «Стіл замовлено».

-Сьогодні  я  запрошую  вас  відвідати  один  дорогий  заклад.  Спробуйте  здогадатися  куди  саме  ми  завітаємо.  Це  не  театр,  не  кіно,  в цьому  закладі   можна  відпочити,  послухати  приємну  музику і…вгамувати спрагу.

  -Так,  це  кафетерій, але він не звичайна, а математичний.

З тих пір, як білий світ існує,

Нема людини, яка знань не потребує.

В усі часи народи світу

До знань тягнулись, до освіти.

Офіціантом кафетерію є я. Я рада вітати усіх присутніх у нашому кафетерію. Вітаю тих, хто любить математику, хто вивчає математику, хто захоплюється нею. Я дарую вам щиру посмішку, я ділюся з вами своєю любов’ю і добротою, я бажаю вам здоров’я, миру і добра. Затисніть подаруночки у своїх кулачках. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій  привітайтесь і поділіться своїм подарунком («повітряний поцілунок»).

У нашому кафетерію ви зможете спробувати тільки корисні для нашого здоровя напої. Я обіцяю, що ви з приємністю проведете свій час. Ви будете у захваті від наших ексклюзивних напоїв.

Девіз уроку:

«Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом» .

Анатоль Франс (слайд 1)

- Гарного вам апетиту у навчанні і успіхів у вивченні математики!

 Усім смачного!

 -Що  ви  очікуєте  від  математичного кафетерію? 

-Відвідувачі нашого кафетерію повинні зняти верхній одяг і за кольором отриманого жетона зайняти відповідний столик.(Розподіл на групи)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо вправлятися у розв'язуванні задач з на пропорційне ділення; закріплювати вміння ділити з остачею трицифрові числа на двоцифрові круглі числа, знаходити дріб від числа.А працюватимемо ми у групах.Ви знаєте.що за напої  у кафетерію слід розраховуватися.За свої відповіді ви будете отримувати грошові купюри,якими зможете потім розрахуватися.

III.Робота над темою уроку

1.Повторення правил роботи в групі

2.Розподіл ролей

     3.Ознайомлення з меню

- І нашим помічником на уроці буде  меню. Ось погляньте, що за страви нас чекають.

( Показ слайду)

             МЕНЮ

1)Компот по -домашньому

2) Соки із свіженьких усних завдань

3)Каліграфічна хвилинка із морса

4)Квас із ділення з остачею

5)Фреш «Фантазія»

5) Коктейль «Задачний»

6) Смузі «Геометричний»

1. Компот по -домашньому. (Перевірка домашнього завдання).

-Першою стравою, якою я Вас пригощу, буде «Компот по-домашньому».

-Що ви знаєте про цей напій?

І це означає, що нам слід перевірити домашнє завдання.

- На домашнє завдання нам потрібно було розв’язати задачу і обчислити вирази.Зачитайте тільки відповіді у виразах з остачею.

Групи по черзі пояснюють,що знайшли в кожній дії задачі.

-Які типи простих задач заховалися у цій складеній задачі?

Молодці, трішки підкріпилися, набралися сил.

2. Соки із свіженьких усних завдань(Усний рахунок)

1.Плодові соки(вчитель розповідає про плодові соки)

Знайти 1/2 від 2кг,6ц,1т,1хв;3/4год,3/4хв,3/100кг;3/5від100грн,150грн,350грн.

2.Овочеві соки(вчитель розповідає про овочеві соки)

45:4,40:6,64:7,72:30,82:20,78:8,60:25,70:8,40:12,47:10

 

 

3.Деревинні соки(вчитель розповідає про деревинні соки-березовий і кленовий,бесіда про те,як не нашкодити дереву)

Робота  в  групах.   (обчислити  приклади  і  вивести  правила поведінка в кафетерію)

 

 

Не  ЧАВКАЙ

23 х 30

ч

70 х 80

а

3600 : 40

в

16000 : 2000

к

5670-70

а

2780+20

й

90

690

5600

2800

8

в

ч

а

й

к

 

 

Не  ГАЛАСУЙ 

150 х 20

г

70 х 400

а

5680+120

л

29600-1600

а

60000 : 100

с

2500 : 50

у

60030 +100

й

600

60130

50

3000

5800

28000

с

й

у

г

л

а

 

 

 

Не   ДМУХАЙ

60 х 40

д

500 х 400

м

2970+30

у

12000+3500

х

46590-6590

а

20000 : 40

й

15500

3000

40000

200000

2400

500

х

у

а

м

д

й

 

 

 

 

 

 

Не   ОБЛИЗУЙ 

300 х 30

о

130 х 200

б

37800 : 100

л

360 : 60

и

7700-700

з

2300+10000

у

2130 + 300

й

378

7000

12300

9000

26000

6

2430

л

з

у

о

б

и

й

 

 

Не  БІГАЙ

80 х 90

б

140 х 20

і

10600+6300

г

12000 : 20

а

2230-30

й

16900

2800

600

2200

7200

г

і

а

й

б

 

 

3. Каліграфічна хвилинка із морса(вчитель розповідає про морси)

 -Каліграфічно прописати числа попереднього завдання у порядку зростання

-Цікаво, яку ж наступну страву ми скуштуємо?

  

4.Квас із ділення з остачею ( Робота над прикладами)

   Виконати ділення з остачею(один учень з групи біля дошки)

1)554 : 60

2)112 : 40

3)610 : 70

4)127 : 50

5)386 : 70

 

5.Фреш«Фантазія»(розповідь вчителя про фреши)

-На початку нашої зустрічі я вам сказала, що це заклад, де можна не тільки вгамувати спрагу і випити смачні напої, але послухати музику і навіть самим створити музику. Я вам пропоную за допомогою дзвіночків створити нову мелодію.(Релаксація)

То ж, яка нас страва чекає.

6.Коктейль «Задачний»(розповідь вчителя про коктейлі)

-Для приготування коктейлю «Фруктовий» використали 100г вишні, що становило 1/3 апельсинів, смородина становила 1/2 від кількості вишень. Скільки фруктів використали?

- 78л коктейлю розлили в 26 глечиків. Скільки потрібно таких глечиків, щоб розлити  42л коктейлю?

- За день у кафетерію продали 20 однакових склянок молочно-бананового коктейлю. До обіду продали 2400мл коктейлю, а після обіду-1600мл.Скільки склянок коктейлю подали до обіду і скільки після обіду?

 

7.Смузі «Геометричний»(розповідь вчителя про смузі)

І останній напій-смузі. Ваше завдання розділити його на 12 рівних частин і скуштувати(відрізати)стільки частин, скільки ви заслугували за роботу на уроці.

IV.     Підсумок уроку

      Ось і побували ви у «Математичному кафетерію». Чи сподобалось вам? Підрахуйте кошти,які ви отримали.

-Хто на вашу думку працював найкраще?

Кого ви хочете похвалити? Яка напої сподобалась найбільше?Скільки коштів отримала ваша група? (Виступи спікерів «Мікрофон»)

-А за вашу роботу на уроці я хочу пригостити вас соком.

V.Домашнє завдання

1.Обчислити

 

docx
Додав(-ла)
Заєць Людмила
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
1120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку