Урок-подорож «Як приходить хліб»

Про матеріал
Урок-подорож «Як приходить хліб» Тема: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Дії з іменованими числами. Задачі на зведення до одиниці
Перегляд файлу

Урок-подорож «Як приходить хліб»

Тема: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Дії з іменованими числами. Задачі на зведення до одиниці

Хід уроку

Загальнопізнавальні цілі:

- формування предметних компетентностей: закріпити алгоритм ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові; удосконалювати вміння розв’язувати задачі, складати вирази, знаходити їх значення;  розвивати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

- формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про те, як приходить хліб.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: ділене, дільник, частка, властивості частки.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, природознавство, літературне читання.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

 

І. Організація класу. Вступна бесіда

-  Сьогодні ми поговоримо про те, що завжди було турботою і радістю людини, чому вона віддавала свій труд і талант – про хліб. На уроці ми підсумуємо ваші знання і вміння з математики. Я хочу дізнатись, як ви вмієте множити і ділити багатоцифрові числа, а разом з тим на уроці математики виростимо хліб.

Картинки по запросу жнива

 

Картинки по запросу жнива

 

 

Наприкінці уроку ви самі собі поставите оцінку. Домовились?

Поділимось на дві групи.

І група вирощуватиме хліб в акціонерному об’єднанні «Україна».

ІІ група вирощуватиме хліб на індивідуальному полі, буде фермерами, господарями своєї землі.

Перед сівбою в Україні говорили: «Поможи, Боже, рано почати й рано закінчити – хай легко почнеться і ще легше скінчиться».

1 завдання – усна лічба.

Проведемо гімнастику розуму – під час виконання цього завдання групи  допомагають одна одній.

  1. Навесні в акціонерному об’єднанні «Україна» трактором зорали поле.

Обчисліть, скільки гектарів поля зорали:

200 ∙ 90 =

: 100 =

  1. Скільки гектарів поля за весняний період зорав господар?
  1. ∙ 4 =

           - 600 =

  : 5 =

  - 77 =

3) В одному колоску 20 зернин, а в 100?

4) Обчисліть, скільки тижнів достигає жито? Скільки днів?

Два тижні жито зеленіє,

Два тижні колоситься,

Два тижні відцвітає,

Два тижні наливає,

Два тижні поклони б’є,

Жати себе просить.

5) Пшениця достигає 90 днів. На скільки днів довше достигає пшениця, ніж жито?

2 завдання – самостійна робота.

Навесні не посієш – восени не збереш.

(Перед виконанням цього завдання повторюємо одиниці маси).

І група

Дізнайтесь,скільки посіяли за один день в об’єднанні «Україна»?

36 т 9 ц : 3 = … пшениці

2 т – 67 кг = … ячменю

ІІ група

Скільки посіяв господар на своєму полі?

4 ц 08 кг : 8 = …пшениці

1 т – 898 кг =…ячменю

Восени посіяли озиму пшеницю, а навесні сіють яру пшеницю та ячмінь.

3 завдання – обчислення площі.

Не заборонуєш вчасно, не виросте рясно.

Дізнаємось, яку площу поля заборонував господар?

Довжина – 100 м, ширина – 100 м. Площа - ?

Завершили цю ю роботу і уклінно попросимо: « Нивко, нивко, верни мені силку». (Діти встають і низько вклоняються).

4 завдання – задача.

Прийшли жнива – іншої роботи нема.

І група

Три однакові комбайни за 6 годин скосили  72 га жита. За скільки годин  один такий комбайн зможе скосити 24 га жита?

ІІ група

Щоб зібрати врожай без найменших затрат, господар із сім’єю жав своє поле серпом, в’язав снопи і складав їх у копи. Мама нажала 4 копи, а тато 6 кіп. Усього 600 снопів. Скільки снопів нажала мама і скільки тато?

(2 учні виконують завдання біля дошки, а решта – самостійно в зошитах).

 

Картинки по запросу жнива

 

Тяжко хліб дістається. Тарас Шевченко писав:

А я стою, похилившись,

Думаю, гадаю.

Як то тяжко той насущний

Люди добувають.

5 завдання – естафету проведено, колосочки всі зберемо.

Адже втрата одного колосочка на квадратному метрі поля – це недобір з гектара : 9000 : 1000 = пшениці?; 5000 : 1000 = ячменю?; 6000 : 1000 = жита?

9 ∙ 100 =

+100 =

: 100 =

∙ 90 =

: 100 =

∙ 100 =

+ 500 =

: 100 =

∙ 80 =

: 10 =

∙ 100 =

+ 400 =

: 100 =

∙ 60 =

: 100 =

(Вчитель роздає на перші парти 6 карток – по одній на кожний ряд учнів. Що Потім за його командою діти, що сидять за першими партами, починають швидко обчислювати приклади перших рядків і передають картку на другі парти. Який ряд першим виконає завдання – та команда перемогла).

6 завдання – розв’язування прикладу (спільне для обох груп).

В Україні говорять: « Як зберемо до Іллі, то будемо у млині».

Коли розв’яжемо цей приклад, то дізнаємося, скільки борошна меле за зміну Стрийський млин.

5 т 893 кг + 20 т 535 кг : 5 =

Намололи борошна, спечемо хліба і позабавляємо маленьких діточок нашого господаря, яких обов’язково брали на жнива.

Фізкульхвилинка  - «Печу, печу хлібчик»

Печу, печу хлібчик

Дітям на обідчик:

Меншичкому –менший,

Більшичкому – більший

Шусь у піч!

Шусь у піч!

Сажай – виймай,

Сажай – виймай,

Ріжу, ріжу,

Я куштую – гам.

7 завдання – розв’язування  рівнянь.

Картинки по запросу хлібопекарня

І група

Скільки тонн хліба випікає за зміну Сколівська хлібопекарня?

х ∙ 90 = 270

 

ІІ група

Скільки кілограмів хліба спекла господиня?

45 ∙ х = 270

Розв’язувати рівняння, ви, не спішіть. Спочатку гарно думайте, а потім вже пишіть.

8 завдання – обчислення ширини.

І група

Радість на обличчях – бо врожай на полицях.

Довжина магазину 100 метрів, площа 70 кв.м. Ширина?

ІІ група

На Іллі – новий хліб на столі.

Господиня поклала хліб на стіл.

Довжина стола 100 см, площа становить 6000 кв.см. Яка ширина столу?

Підсумок уроку

Гей, вставайте в коло, дівчата і хлоп’ята,

Будемо снопа прибирати,

Квіточками рясно квітчати,

Ще й стрічками переплітати.

Щоб увесь народ дивувався,

Який у нас сніпок удався!

Ви вже оцінили свої знання? Ану мерщій несіть оцінки!

Картинки по запросу фото снопів

       Український хліб, як і українська пісня, немає собі рівного. А чи їли ви коли-небудь хліб від зайця? Колись наші прабабусі, дідусі, повертаючись із жнив, обов’язково приносили дітям хліб від зайця. Такого зайця зустріла  і я дорогою. Ось цей хліб для вас, але і тут нам не обійтись без математики. Ця хлібина важить 2 кг 700 г. По скільки грам повинно дістатись кожному?

Судив нам Бог діждати,

Суди, Боже, й споживати.

          Любі діти, дякую вам за роботу вашу, шануйте хліб і бережіть його. Нехай сіється, родиться на новий урожай, на дорідне зерно!

 

 

docx
Додав(-ла)
Тимочко Любов
Додано
27 лютого
Переглядів
181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку