Урок повторення. Самостійні частини мови (іменинник, дієслово, прикметник, числівник).

Про матеріал
Мета: закріпити знання з поняттями «частини мови», «іменник», «прийменник», «дієслово», «числівник»; закріпити поняття «іменник», «прикметник», «дієслово»; формувати вміння розрізняти частини мови, правильно, точно і влучно вживати їх у мовленні. Виховувати любов до природи, до українського слова. Завдання: повторити, узагальнити й систематизувати найважливіші теоретичні відомості про самостійні частини мови – іменник, прикметник, дієслово, числівник; дати дітям змогу оцінити свої досягнення, відчути радість успіху в застосуванні своїх знань; активізувати мислення; розвивати вміння робити висновки та узагальнення; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, пам’ять; розвивати творчі здібності; виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови

Клас: 3-В
Тема: Урок повторення. Самостійні частини мови (іменинник, дієслово, прикметник, числівник).

Мета: закріпити знання з поняттями  «частини мови», «іменник», «прийменник», «дієслово», «числівник»; закріпити поняття «іменник», «прикметник», «дієслово»; формувати вміння розрізняти частини мови, правильно, точно і влучно вживати їх у мовленні. Виховувати любов до природи, до українського слова.

Завдання: повторити, узагальнити й систематизувати найважливіші теоретичні відомості про самостійні частини мови – іменник, прикметник, дієслово, числівник; дати дітям змогу оцінити свої досягнення, відчути радість успіху в застосуванні своїх знань; активізувати мислення; розвивати вміння робити висновки та узагальнення; розвивати зв’язне мовлення, логічне  мислення, пам’ять; розвивати творчі здібності; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання:Мем-картки, прищепки,роздрукований матеріл « Частини мови та їх запитання», пазл предметів, інтерактивне обладнання.

План

I.Організаційна частина

1.Привітання.

Вітаю всіх присутніх на сьогоднішньому причудовому уроці!

2.Налаштування емоційного стану.

(На парті роздрукований матеріал, різні емоційні стани у вигляді Мем-карток)

У вас на парті є картинки з різними емоціями, які зображені на Мем-картках, будь ласка оберіть відповідну та поясніть свій настрій на початку уроку.

(Діти обирають та пояснюють свій вибір)

Для того щоб почати наш урок, потрібно встановити однаковий чудовий, веселий настрій у кожного присутнього на уроці. Давайте спробуємо скласти слова підтримки, щоб на уроці панувала злагоджена робота!

(слайд із заплутаними словами підтримки «Жарт на шкільну тематику»)

Вчитель уроку під час

-словосполученяя  Що «бачине-небачине»? означає

класу Учень з

- інтеренет! працює Не

(«Вчитель під час уроку:

  •           Що означає словосполученяя «бачине-небачине»?

Учень з класу:

  •           Не працює інтеренет!)

У вас на партах лежать пришіпки, давайте поглянемо на них і зрозуміємо, на які літери вони схожі?

(діти беруть прищепки та дають відпоувіді)

Вірно! Літера «А» та «Х»

Ми тільки що створили із заплутаних слів віршований текст, на який жанр він схожий?

(анекдот)

Молодці! Якщо прищіпки- це «А» та «Х» коли ми сміємось, то які звуки вона видає?

(відповідь учнів «АХ-ХА-ХА»)

Нумо на уроці не сумувати

та влучно працювати,

Щоб вчасно мізок наш грузив,

треба влучно відповідати!

II. Пояснення теми уроку.

Давайте відкриємо робочі зошити та за пишемо сьогоднішнє число та місяць, а каліграфічною хвилинкою буде звичайна річ, як нам допомагає щодня, прищіпка.

Та склад і літер «Ах-ха-ха»

(діти записують у зошитах )

На минулих уроках ми з вами вже вчили самостійні частини мови, а саме Іменник, Прикменнник, Дієслово,Числівник. Тому сьогодні ми разом з вами творчо попрацюємо над повторенням цих частин мови

2. Повторення вивченого матеріалу. Вправа «З’єднай частину мови та запитання, на які вона відповідає»

На дошці є частини мови та запитання, на які вони відповідають, але вони переміщені. Нам потрібно вияснити спочатку кожну частину мову та її запитання вірно між собою їх з’єднати та навести приклад.

Отже, перша частина мови, яку ми вчили це іменник, на які запитання він відповідає?
(відповідь учня/учениці)

Молодець, виходь до дошки та з’єднуй їх, наведи будь ласка приклад.

( Так з кожною частиною мови)

Молодці гарно впорались із завданням!

III.Основна частина. Робота в зошиті.

  1. Вправа з іменником.

Почнемо з «Іменника», ми вже згадали, що Іменник- це самостійна частина мови, яка вказує на предмет або істоту та відповідає на питання Хто? Що?

Не дарма на початку уроку був анекдот про інтернет, ми з вами знаємо, що Інтернет- велика мережа, в якій є багато чого цікаво. На уроках інформатики ми вчимося працювати з сайтами, а чи знаєте ви, що за допомогою Штучного інтелекту ми з вами можемо працювати не тільки на уроках інформатики, а і на уроці вивчення уркаїнською мови.

Я програмую штучний інтелект на загадки або пояснення певного предмета чи істоти, а нам потрібно буде відгадати про кого чи про що нам каже Штучний Інтелект, записати його та поставити до кожного запитання.

Запишемо до своїх зошитів «Вправа 1»

(на екрані з’являється Штучний Інтелект, який генерує загадки, діти тим часом відгадують їх та по одному записують до зошита, визначають на які запитання вони відповідають)

  1. Вдень він спить, мов ніжна лапка,
    А вночі — не спи, бо лапка!
    Тихо крадеться, як тінь,
    Вуса світяться, мов синь.Хто це?

Вірно! Це котик, запишемо його до зошиту та оберемо, до якого запитання він відноситься.

 

  1. В полі він гуляє, жваво скаче,

Грива вітром майорить, ніщо не лякає.

Тупотить копитами, землю він трясе,

Хто такий прудкий, здогадайся, де ж він є?(коник)

  1. Дві сестрички разом крокують,
    Ріжуть все, що їм дають.
    З ними тканина чи папір —
    Розділити зможуть вмить.Хто вони?(ножиці)
  2. Білий, чистий, мов сніжок,
    Для письма він — кращий друг.
    Все, що скажеш або намалюєш,
    Він збереже і не забуде.(папір)
  3. Має комір і рукави,
    Завжди зі мною, як на свято, й в будні дні.
    Одягнеш її — вигляд святковий,
    Чиста, охайна, завжди готова.Що це? (сорочка)
  4. В лісі він співає вночі,
    Голос його — як музика душі.
    Мелодія чиста, мов весна,
    І лунає далеко, як річка.(соловей)

Пізнавальна довідникова робота

Соловей починає співати лише тоді, коли ліси вкриються листям. Починає тьохкати від дев'ятої вечора до четвертої ранку.

  1. Вправа з прикметником.

Гарно впорались з минулим завданням, а от чи впораєтесь із наступним.

Ми працюємо також із Штучним інтелектом. Тому скажіть прикметник відповідає у на запитання?

(відповідь учнів)


Тому я пропоную скласти пазл із частинок, які є у вас на партах. У кожної групи вони різні. Всі хто сидить позаду або попереду підійдіть до 3-тих парт свого ряду, щоб скласти пазл. Якщо група готова, то показуємо жестом руки « Зайчик»


(діти скаладають предмети: вишня, чайник, фломастери)

Отже прокоментуйте те що ви отримали після складання пазлу.
(діти відповідають)

Пригадаємо, що таке прикметник?

(відповідь: Прикметник- частина мови, яка вказує на ознаку предмета та відповідає на запитання Який? Яка? Які?)
До кожного предмета потрібно дібрати на яке запитання він відповідає та записати три прикметника, який буде стосуватись його.

Запишемо «Вправа 2»

Вишня (яка?) смачна, червона, корисна.

Чайник (який?) металевий, гарячий, пустий.

Фломастери (які?) яскраві, різнокольорові, пластикові.

Молодці!
Далі будемо працювати із дієсловами.
Нагадайте що це за частина мови?
(відповідь учнів)

Тобто дієслово вказує на слова, які означають дію. Я пропоную вам наступну дію, трішки відпочити, а саме потанцювати!

Вставайте зі своїх місць та повторюйте рухи!

«Фізкультхвлинка»

3.Вправа з дієсловом

Не дарма ми з вами відпочили та виконували дії, скажіть будь ласка, яка самостійна частина вказує на дію?

(відповідь)

А на які запитання?

(відповідь)
Наступне завдання потрібно почути своїми вушками, я вмикаю фрагмент пісні, а ви повинні почути дієслово та назвати його, записати та визначити на яке питання відповідає.
(Вмикається музика після знаходиться слово дієслово записується до зошиту )

Молодці!

4.Вправа з числівником

І на останок у нас залишилась одна частина мови, яку ми з вами ще не повторили.
Яка? Погляньте на дошку.
Числівник.
Нам потрібно записати у дві колонки числівники, які відповідно відповідають потрібному питанню , на які питання вони відповідають?
(відповідь)
Запишемо вправа 4.

(Діти по черзі виходять до комп’ютера та перетягують слова до відповідної колонки, а інші записують до зошиту)

IV.Закріпленння матеріалу. Рефлексія

Молодці, гарно працювали, а тепер скажіть, що ви запам’ятали чи закріпили?

У вас на партах роздруковані телефони та смайли емодзі, на екрані буде пояснення, що саме цей смайлик позначає, створіть смс завдяки цим смайлам, приклейте їх та поясніть що сподобалось, що було корисними, можливо виникали складнощі чи навпаки було все просто на цьому уроці!

Ви великі молодці, дякую вам за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела:

Загадки на тему « Іменник» ШІ

https://chatgpt.com/c/672fcae6-39b8-8009-9130-9b4c2adfe8b8
 

ШІ Генератор зображень

https://www.bing.com/images/create/d184d0bbd0bed0bcd0b0d181d182d0b5d180d0b8/1-672fda6d9d024ac6bcdd96356c684c9d?FORM=GENCRE

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
9 грудня
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку