Тема: Природні дива України. Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа.
Мета: формувати вміння учнів знаходити дріб від числа, вправляти у розв’язанні задач, які включають знаходження дробу від числа; ознайомити учнів з цікавими природними об’єктами, які є на території України; розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення; формувати комунікативну компетентність; виховувати старанність у навчанні, допитливість; бажання берегти і примножувати багатства рідної землі.
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Форма проведення: урок-подорож.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, презентація з теми «Природні дива України», сигнальні картки, тестові завдання,смайлики для визначення настрою
Хід уроку
Організація класу
-Який урок ми розпочинаємо діти?
Слайд №1
|
Будем математику вивчати та рідний світ свій пізнавати |
Емоційне налаштування на роботу на уроці.
Учитель. Подивились всі на мене,
Усміхнулися усі.
Хто готовий до роботи? (піднімають руки)
Бачу, ви всі молодці.
Як ми будем працювати?
Учні. Дружно і активно
Учитель. А у зошитах писати?
Учні. Охайно і красиво.
Учитель. Як же будете відповідати?
Учні. Швидко, точно, вміло.
Учитель. Тож часу не гаємо,
Учні. Беремося за діло.
-З яким настроєм, діти, ви приступаєте до роботи? Позначте свій настрій на смайликах, які лежать у вас на партах.
(Слайд №2)
-У кінці уроку ми обов’язково порівняємо, чи змінився ваш настрій?
Актуалізація і корекція знань учнів.
-Я дуже хочу, щоб сьогодні ми провели цікавий і незвичний урок.
А щоб дізнатися, про що йтиме мова на уроці, вам потрібно виконати вправи для усного рахунку та розгадати ключові слова.
Усний рахунок.
1.Гра 2 «Математичні ланцюжки» (Слайд №3)
120:10 24·10 100:2 25·4 70+80 80·4 48:4 50+40
-4 :4 ·7 +900 :3 +280 ·3 :3
·100 ·4 -150 :10 ·4 :10 :9 ·100
-650 :10 :4 :5 :100 ·3 ·25 :5
150 16 50 20 2 180 100 60
Н Р Р И П І Д О
Хвилинка каліграфії
-Запишіть числа у порядку зростання і прочитайте перше ключове слово. (Природні)
2.Гра «Відшукай загублене число» (Слайд№4)
|
320 + |
|
+ 680 |
|
:10 |
|
+190 |
|
·100 |
|
· 4 |
|
· 2 |
|
80 + |
Д И В А
Знайди ключове слово.(Дива)
3.Знайти частину від числа (Слайд№5)
к
год=…хв. р
кг=….г р
доби =…. год к
хв =……с
Ї
ц =…кг Н
год = …. хв У
т = ….. кг
--Утворіть із розсипаних літер третє ключове слово.(Україна)
Повідомлення теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-Отже, про що ми будемо говорити на уроці? (Слайд №6)
Ми будемо уявно подорожувати просторами нашої рідної Батьківщини і знайомитись з природними дивами, які є на нашій території. Чим більше математичних завдань ви виконаєте, тим з більшою кількістю природних див України познайомитеся.
Розвиток математичних знань і вмінь учнів.
-Щоб познайомитись з першим природнім дивом, яке є на території України, вам потрібно написати математичний диктант і виконати завдання на картках.
1.Математичний диктант
|
Слайд № 7 |
Висота найвищої вершини Кримських гір Роман – Кош – 1545 м, це на 516 м менше, ніж висота найбільшої вершини України гори Говерли.
Яка висота гори Говерли? (2061 м)
|
Слайд №8 |
Площ Чорного моря становить приблизно 429 000 км², а Азовського моря (найменшого моря у світі) – 39 000 км². У скільки разів площа Чорного моря більша від площі Азовського моря? (у 11 разів)
|
Слайд №9 |
Довжина печери Озерної (на Тернопільщині) становить 114 км, це на 74 км менша, ніж довжина найдовшої печери на Україні та у Європі, яка називається Оптимістична (Тернопільщина). Яка довжина найдовшої печери на Україні? (188 км)
|
Слайд №10 |
Найбільше озеро в Україні – озеро Ялпуг (Одеська область, його середня глибина становить 6 м, що у з рази менше, ніж глибина ще однієї перлини нашої української землі, озера Синевир (Карпати), яке ще називають «морським оком». Яка середня глибина озер Синевир? (18м)
|
Слайд №11 |
Довжина річки Дністер 1361 км, це на 840 км менше, ніж довжина найбільшої річки України – Дніпро. Яка довжина Дніпра? (2201 км)
Самоперевірка (Слайд № 12)
|
Перевір себе |
-Із завданням математичного диктанту ви справились. Отже, знайомимося з першим дивом нашої української землі.
Слайд №13
|
Зображення озера Світязь |
Озеро Світязь знаходиться на Волині поблизу міста Шацьк. Воно є найглибшим озером в Україні. За свою неповторну красу воно було вибране одним із семи чудес України. Його вік понад 10 тисяч років. Місцеві жителі говорять, що Світязь має дивовижну силу. Достатньо увійти у його кришталеву воду, щоб відчути, як душа наповнюється світлою радістю, а тіло здоров`ям.
2.Знаходження частини від числа
Щоб познайомитися з наступним природним дивом України, пригадаємо правило, як знайти дріб від числа?
а)Усно знайдіть дріб від таких чисел (Слайд №14)
б)Робота за підручником.
- Молодці , ви швидко і правильно справились із завданням, тож знайомимося із наступним природним дивом України.
(Слайд № 16, 17)
|
Мармурова печера |
Це мармурова печера, яка знаходиться у Криму. Вона входить до п’ятірки найкрасивіших печер Європи. ЇЇ довжина більше2 км, а вік понад 2 млн. років.
Цю печеру утворюють декілька галерей-зал. Усі зали печери прикрашені різноманітними природними кам’яними відростками, які за допомогою спеціального освітлення перетворюються на дивовижні зображення: слоненя, троянду, Царівну – жабу, св.Миколая .
Фізкульхвилинка.
-Всі ви добре працювали, тож настав час відпочити.
-Якщо дружно і старанно виконаєте вправи, то відкриєте для себе третє природне диво України
(Слайд № 18)
|
Рухлива фізкультхвилинка |
(Слайд №19)
|
Вправи для очей |
-Молодці, ви старанно виконували вправи. Знайомимося з третім природним дивом України.
(Слайди №20,21)
|
о. Хортиця |
Це острів – заповідник Хортиця, він знаходиться посеред Дніпра і є найбільшим островом на цій ріці (довжина 12 км, ширина 2,5 км). На території цього заповідника діє музей, у якому зібрано близько 30 тис. експонатів, які розповідають про героїчне минуле наших предків – славних козаків.
3.Розвʼязування задач на знаходження дробу від числа.
-Про наступне природне диво України ви дізнаєтеся, якщо правильно розв’яжете задачі на знаходження дробу від числа.
а) Скласти і розв’язати (усно) задачу за коротким записом
(Слайд №22)
Берези –
1)100:5·2=40(бер)
2)100:4·2=50(дуб)
Дубки –
100 дерев 3) 40+50=90 (дер)
Ялини-? 4)100-90=10 (ял)
б) Робота за підручником. (Розв’язування з коментуванням біля дошки)
(Слайд №23)
|
Умова задачі |
- Молодці, із задачами ви справилися,знайомимося із наступними природним дивом України.
(Слайд №24, 25)
|
Дендропарк «Софіївка» |
Це дендрологічний парк «Софіївка». У 18 столітті його заснував граф Станіслав Потоцький для своєї дружини, яка була гречанкою. Вона дуже сумувала за своєю батьківщиною, тому чоловік вирішив подарувати своїй дружині диво – сад, який би нагадував їй про Батьківщину, з красивими фонтанами, водоспадами, підземними ріками, красивими скульптурами і диво – рослинами.
Узагальнення і систематизація знань учнів
Про наступне природне диво України ви дізнаєтеся, якщо правильно виконаєте тестові завдання.
(Слайд №26)
Тестові завдання
1.
від 1 год становить
а) 48 хв. б)30 хв. в)20 хв. г)80 хв.
2. Знайдіть
від 2481
а)1234 б)827 в)1654 г)1320
3. Чому дорівнює
від площі прямокутника зі сторонами 10 см і 2 см?
а)15 см б)8см2 в)20см2 г)8см
4. Учні мали обкопати 120 дерев у саду. Першого дня вони обкопали
від усіх
дерев, а другого -
від усіх дерев. Скільки дерев залишилося обкопати учням?
а)30 б)40 в)10 г)20
Слайд №27
|
Самоперевірка 1.а; 2.в; 3.б; 4.г. |
-Молодці, з тестовим завданням ви справились, знайомимося ше з одним природним дивом України.
Слайд №28
|
Джуринський водоспад |
Підсумок уроку. Рефлексія.
Ось така красива і дивовижна наша українська земля.
-Чи сподобався вам, діти наш урок?
-Які вміння для себе ви сформували?
-Який настрій ви маєте в кінці уроку? Покажіть його на зворотній стороні смайликів.
-Яке природне диво вам запам’яталося найбільше?
-Чи хотілося вам дізнатися про інші природні дива України?
-Що для цього потрібно робити?
-А ще, діти ,слід нам усім пам’ятати, що краса нашої землі може зникнути, якщо ми про неї не будемо дбати та берегти її.
Слайд №30
|
Щоб людям на Землі Добре було жити, Природу треба знати, Берегти й любити!
|
Домашнє завдання.
Матеріал взято з мережі Інтернет