19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок Тема. ”Кам’яна симфонія, прелюдія черствих душ і сумна мелодія двох сердець “(за романом Віктора Гюго “Собор Паризької Богоматері”.)

Про матеріал

Тема. "Кам'яна симфонія, прелюдія черствих душ і сумна мелодія двох сердець “(за романом Віктора Гюго “Собор Паризької Богоматері".)

Мета : дослідити особливості стосунків головних героїв роману В.Гюго “Собор Паризької Богоматері “; протягом уроку спів ставити образи Квазімодо ,Клода Фролло і Феба, вияснити ,чиє кохання до Есмеральди було щирим ,вірним і вічним ;промандрувати по середньовічним вулицям Парижа, привідкрити завісу таємничості над красою і загадкою Собору Паризької Богоматері ;розвивати творчу уяву . Виховувати почуття прекрасного ,гармонії , душевної якості особистості .

Тип уроку: дискусія

Перегляд файлу

Тема. ”Кам’яна симфонія, прелюдія черствих душ і сумна мелодія двох сердець “(за романом  Віктора Гюго “Собор Паризької Богоматері”.)

 

Мета : дослідити особливості стосунків головних героїв роману В.Гюго “Собор Паризької Богоматері “; протягом уроку спів ставити образи Квазімодо ,Клода Фролло  і Феба, вияснити ,чиє кохання до Есмеральди було щирим ,вірним і вічним ;промандрувати по середньовічним вулицям Парижа,  привідкрити  завісу таємничості над красою і загадкою Собору Паризької Богоматері ;розвивати творчу уяву . Виховувати почуття прекрасного ,гармонії , душевної якості особистості .

Тип уроку: дискусія

 

Наочність .Портрет Віктора Гюго, роман “Собор Паризької Богоматері”, слайди з ілюстраціями Собору Паризької Богоматері, середньовічного та сучасного Парижу,  учнівські ілюстрації до роману, аудіо магнітофон з носіями записів циганських і французьких мелодій, органної музики, пісні “Bellе “  (із мюзиклу “ Нотр - Дам де Парі “ ),  духовної музики, церковних дзвонів, опису Собору на французькій мові;  відео двійка з носієм уривку із кінофільму “Горбань із Нотр –Дам “; географічна карта, текстові слайди.  

 

 

 

 На дошці написане слово “ А N А Г К Н “– (“фатум, доля”) 

 

 

Епіграфи уроку :  

 

                         Не дивись на обличчя, 

                         Дівчино, а заглядай у серце .

                         Серце прекрасного юнака  часто

                         Буває потворним.                  

                         Є серця ,в яких кохання не живе.

                         Дівчино ,сосна некрасива ,

                         Не така гарна ,як тополя ,                        

                         Але сосна і взимку зеленіє.

                                                             (Із пісні)

 Собор  Богоматері дуже старий, але, мабуть, він переживе Париж, що бачив ,як він поставав .

                                                        Жерар де Нерваль.

 

“Собор – величезна камяна симфонія ,колосальне творіння однієї людини і одного народу ,єдине й складне ...”

                                                                     Віктор Гюго.                                                           

Словник уроку :

                Симфонія-1) великий музичний твір; 2) гармонічне з’єднання , поєднання чого-небудь.

               Мелодія –благозвучна послідовність звуків, утворююча відоме музичне ціле.

                Прелюдія –1) вступна частина музичного твору; 2) невеликий музичний твір.

 

 

 

                             Хід уроку

I. Підготовка до сприйняття навчальної теми. 

 

1. Вступне слово вчителя .

 (Звучить французька мелодія.)

Франція !...(Підходить до карти ).Цю чудову країну неможливо уявити собі без красеня Парижа з його високими та міцними фортецями, розкішними та величними соборами, без повноводної Сени. (Слайд 1)

Давайте глянемо на нього очима В. Гюго .Уявімо Париж 15 століття

Це дивовижний ліс шпилів , веж , дзвіниць. А якщо ми хочемо мати від старого міста те враження, якого сучасний Париж вже дати не може, то представимо з вами ранковий , при сході сонця святкового дня , на Великдень чи на Трійцю .Вийдемо на якесь високе місце ,щоб нам відкрилась уся столиця , і дочекаємось пробудження дзвонів .(Чути церковні дзвони).

Діти , ви чуєте цей чудовий концерт .Це єдиний потік лунких звуків , що ллється, стрибає, кружляє над містом і виносить за обрій свої оглушливі хвилі.

Прислухайтесь, там заспівує скрипучим і надтріснутим  голосом абатство Сен-Мартін; а ближче чути похмурий, зловісний спів Бастилії, з другого кінця низький бас товстої вежі Лувра. Величний хор дзвонів Палацу правосуддя безперервно кидає в усі кінці променисті трелі на які рівномірно падають, сиплючи іскрами, важкі, наче б’ють

молотом по ковадлу, удари сполошного дзвону Собору Паризької Богоматері.

І скажіть, чи є в цілому світі щось пишніше, радісніше, яскравіше й прекрасніше, ніж цей бунт дзвонів і дзвіниць, ніж це горно церковного співу , ніж ці десять тисяч мідних голосів , що звучать зграйно з кам’яних флейт заввишки триста футів ,оця “кам’яна симфонія “, що гуде ,наче буря?

Але серед всіх споруд міста виділяється одна ,яку автор назвав “ Патріархом всіх соборів “Собор Паризької Богоматері (запис на французькій мові опису Собору; синхронний переклад ученицею.)

 

 - Що представляє собою це архітектурне чудо ? (Слайд 2)

Собор –химера є символічною формулою  розмаїття химерних сюжетних конфліктів роману , стосунків між героями.

II. Оголошення  теми і мети уроку.

Учитель. Сьогодні на уроці ми поговоримо про химерне,

  пристрасне, фатальне кохання героїв роману, спробуємо розібратися в їх непростих стосунках.

 

2.Обговорення найбільш значущих епізодів твору

  а) “ Двір чудес”, “ Зустріч з Есмеральдою”.                                                   Учням пропонується відповісти на запитання.

   -На кому з дійових осіб концентруються події роману ? 

   - Хто така Есмеральда ?( Складання синквейну)

(Звучить циганська мелодія). Входить Есмеральда в циганському вбранні, виконує танець. (Музика посилюється і затихає .)

Учитель.  Есмеральда ,що з іспанської означає “смарагд “дитя паризького дна “, і “Двору чудес “, зачаровує городян граціозністю і витонченістю свого танцю ,дивує показом “фокусів “-кізочки Джалі .

Зачаровує красуня –циганка і серця чоловіків.

(Звучить пісня “Веll” із мюзиклу “Нотр-Дам де Парі “)

 

Учитель. Ви  проглянули уривок із мюзиклу і побачили , що три чоловічі серця були зачаровані Есмеральдою. І кожен із героїв ладен віддати життя  за неї . Чи так це ?

 Проблемне запитання:

    - „ Хто на вашу думку, вартий кохання Есмеральди? Чому?”

 

Прийом «Брейнстормінг»

   «Троє чоловічих сердець, по-різному створених»

    - Кожен з вас зможе висловити свої думки з приводу героїв твору, стати на їх захист чи осудити їхні вчинки.(Вчитель підходить до дошки і бере в руки “серце” Феба де Шатопера.

               Дійство навколо особи Феба.                                                                 -  Діти, у мне в руках “серце “ Феба де Шатопера. Зараз ми з вами спробуємо довести, чи може воно кохати?

 Чи тільки може губити дівочі долі? У нас на уроці присутній представник правосуддя, якому надано право звинувачувати чи захищати чоловіків.

  Зараз він спробує розібратися у почуттях Феба.

4. Рольова  гра .  Дійові особи : обвинувач і Феб). –Вашій увазі рольова гра. Завдання обвинувача довести байдужість, черствість, облудництво, боягузтво Феба.

                                 Запитання до Феба.

  1. Чи можна ваші почуття до Есмеральди назвати коханням? Як ви можете пояснити своє ставлення до дівчини у розмові з нею на побаченні?

2) Як ви познайомилися з Клодом Фролло?

3)Чому дозволили йому спостерігати за вашим побаченням з Есмеральдою?

4) Чи вірите ви в те, що Есмеральда могла вас ударити ножем?

5)Чому ви не стали опікуватися долею цієї дівчини? “Обвинувач” робить висновок і доводить провину Феба.

- На мою думку, не знайдеться жодної людини, яка б мала стати на захист чи сказати про Феба, щось хороше. Феб заслуговує тільки осуду.

        Дійство навколо особи Клода Фролло.                   

  • Діти, давайте візьмемо в руки “серце” Клода Фролло. Яким же був Клод Фролло? Як його описує автор?
  • Чи можна вважати, що воно створене для кохання?                           

Ми з вами зараз почуємо, як скаже про це сам Клод Фролло?

(Кадр із кінофільму “ Горбань із Нотр-Дам)

Учні висловлюють свої думки.

- Діти ,кожен з вас висловлював свої судження про архідиякона, я хочу надати слово представнику правосуддя.

       Дійство навколо особи Квазімодо.(Вчитель бере в руки “серце” Квазімодо і читає один із епіграфів уроку).

  • Діти, усім вам, мабуть,  запамятався  цікавий і своєрідний образ Квазімодо. Герой – представник знедолених, зовні потворний. Та саме ця потворність і “відтіняє красу його душі “, красу приховану в його духовному єстві?
  1. Прийом“ Мікрофон”. -   Які почуття викликає?
  • Ким же він постає перед нами?
  • Чи, дійсно, тільки ось це серце гідне кохання красуні Есмеральди?                                                                                                                  

Ось про це ми з вами і проведемо розмову.

        ( Учні висловлюють свої думки. Кадр із кінофільму; інсценізація уривку із роману про ненав’язливість кохання Квазімодо.)

-А що про Квазімодо скаже нам представник правосуддя?

  (Слово представника правосуддя.)

III. Висновки і узагальнення.

Учитель.                              

- Діти ,а яка доля судилася героям роману Гюго , і кого із героїв роману уособлює кожен з музичних термінів теми нашого уроку? (Відповіді дітей) ( Словникова робота)

1) “Камяна симфонія” - Собор Паризької Богоматері. Що сталося з ним? - Собор Богоматері дуже старий, але, він переживе Париж, що бачив, як він поставав.  

      2)“Прелюдія черствих душ“ – Феб де Шатопер і архідиякон Клод Фролло.  Що їм судилося? Клода Фролло Квазімодо зіштовхнув зі стіни Собору ,і він розбився. Феб скінчив трагічно-він одружився.

       3) “Мелодія двох чистих сердець” - це Есмеральда і Квазімодо. А що сталося з дівчиною? Де дівся горбань? (Представник правосуддя зачитує кінець роману)

IV.  Підсумкове слово вчителя

Не хочеться прощатися з улюбленими героями Гюго, до яких доля була неласкава. Та для нас, читачів, назавжди залишиться жити циганка Есмеральда, горбань Квазімодо.

   Наш урок наближається до кінця. Ви мали змогу прилучитися до багатої романтичної палітри людських почуттів, загадковості й таємничості архітектурного чуда – Собору Паризької Богоматері, котрий разом з усіма дійовими особами відчував, дихав, жив...

   Я вдячна вам за роботу на уроці. Кожен з вас зміг розібратися в непростих стосунках між героями, їх почуттях. А також, ми з вами маємо змогу побувати на виставці юних живописців. Наші  художники змогли відобразити своє ставлення до героїв за допомогою пензля і творчої уяви. Тут представлені епізоди із роману, які найбільше вразили душу юних митців.(Звучить пісня “Веll”на французькій мові у виконанні групи “Smesh”)

 

  V.    Домашнє завдання.  Написати твір-мініатюру “Біля входу в Нотр-Дам...”    

 

1

 

doc
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку