26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок-тренінг "Небезпека шкідливих звичок"

Про матеріал
Урок- тренінг допомагає розкрити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяє усвідомленню необхідності формувати корисні звички і позбуватися шкідливих.
Перегляд файлу

 

Тема. Небезпека шкідливих звичок
Мета. Розкрити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формувати корисні звички і позбуватися шкідливих.

Очікувані результати
Наприкінці заняття учні мають уміти:
пояснити значення термінів «навички» і «звички»;
навести приклади здорових і шкідливих звичок;
назвати чинники, що впливають на процес формування звичок;
навести аргументи на користь відмови від шкідливих звичок;
продемонструвати вміння аналізувати свої звички і розробляти план, як позбутися шкідливих звичок.

Обладнання і матеріали
Аркуші паперу формату А2, А3, А4.
Олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.

Тип уроку: урок-тренінг
                Орієнтовний план тренінгу
Вступне слово вчителя, стартові завдання 10 хв
Робота в групах  10 хв
Інформаційне повідомлення 5 хв
Аналіз ситуацій 10 хв
Підсумкове завдання 1 хв
Завершення тренінгу 4 хв
ПОРАДИ У
Стартові завдання
 Інтерактивна бесіда

Сьогодні ми поведемо розмову про людські звички.

-         Як ви вважаєте, що таке звичка?

-         Які бувають звички?

-          Які корисні звички ви знаєте?

-          Які звички шкідливі для людини?

-         Як ви розумієте прислів’я : «Бідність – від ліні, а хвороба від нестриманості?»

-         Отже, ми зясували, що погані звички зявляються від невміння людини стримати себе. Погані звички несуть людині бідність і хвороби. Сьогодні ми поговоримо про те, як стати здоровим і щасливим, як боротися зі шкідливими звичками.


• Вступне слово вчителя

Міні-лекція «У рабстві шкідливих звичок»

Діти, ви знаєте, що тисячі років тому на землі існували рабовласницькі держави. Вони вели постійні війни, завойовували сусідні землі, а завойовані народи забирали в рабство. Раби будували дороги, палаци, піраміди, виконували найважчу роботу. Життя раба нічого не коштувало : раба можна було продати, обміняти, вбити. Рятуючись від нестерпного життя, раби часто піднімали повстання, найвідоміше з яких – повстання під керівництвом Спартака.

   Минули віки, і людство позбавилося від рабства.

   Але і в наші дні збереглося добровільне рабство. До нього потрапляють люди різних національностей, чоловіки і жінки, люди похилого віку і діти. Усі вони добровільно стають рабами шкідливих звичок. Це Царство шкідливих звичок. У цьому Царстві найбільші міста – це Нікотин, Алкоголь, Наркотик, Азарт. Але чому людей тягне у це темне царство? Чим же заманюють людей ці шкідливі звички?

   Вони одурманюють нас своїми вкрадливими заклинаннями : «У житті все потрібно спробувати!»; «Навкруги така нудьга, треба розважитися, розслабитися!»; «У віртуальній грі ти можеш в одну мить стати переможцем! І не треба вчитися, домагатися чогось в житті!»; «Дивись, яка красива пачка, пляшка, як заклично світяться вогники в ігрових автоматах!».


• Мозковий штурм

  • Які  ж причини виникнення шкідливих звичок?

Інформаційне повідомлення: «Небезпека шкідливих звичок» (підручник, с. 68)
- У чому ж небезпека шкідливих звичок?

●Обговорення в колі

Кожен учасник висловлює свою думку про те, як можна запобігти появі шкідливих звичок.
Наголосіть: щоб запобігти шкідливим   звичкам, необхідно обирати позитивні   зразки для наслідування, навчитися   правильно, розумно задовольняти власні потреби та розвивати навички протидії негативному соціальному тиску.

• Запитання для обговорення:

- Пригадайте кілька ваших звичок.  Які з них вам подобаються? (Висловлюються ті, хто бажає).
Яких звичок ви хотіли б позбутися? (Запишіть їх на аркушиках паперу і викиньте в кошик для сміття).


●Вправа «Сила дихання»
Мета: навчити дітей за допомогою   дихання нормалізувати психологічний стан.
Процес дихання (вдих-­видих) можна використати для того, щоб чогось
позбутися або, навпаки, щось отримати   чи підсилити свої позитивні якості.
Видихаючи повітря, треба скон­центруватися на тому, чого прагнеш позбутися (наприклад, поганої звички), а на вдиху, навпаки, побажати собі сили, енергії, наснаги. Вправу виконують протягом хвилини.


●Робота в групах  «Подорож до Царства хороших звичок»

Учитель. У Царство хороших звичок потрапити непросто: треба працювати над собою, примушувати себе постійно тренуватися. Зате в нагороду ти отримаєш міцне здоровя, гарний настрій, успішну роботу, повагу людей. У цьому Царстві міста носять такі прекрасні назви – Праці, Спорту, Музики, Читання, Гігієни. Хороші звички – це пропуск у ці міста. Уявіть, що ви працюєте в рекламному агентстві. Ви отримали завдання – зробити рекламу одного з міст Царства хороших звичок. Тривалість реклами – 1 хвилина.

Об’єднайте учнів у  групи.

Група 1. Місто Праці

Група 2. Місто Спорту

Група 3. Місто Природи

Група 4. Місто Гігієни
• Виступи груп, обговорення.

Ось ми і вислухали рекламу багатьох хороших звичок. Добре, якщо ми зуміємо їх засвоїти. Тоді нам вдасться жити в ладу із собою, з людьми, з навколишнім світом.

Підсумкове завдання

Тестування «Чи можеш ти встояти?»

-         Відповідати треба «Так» чи «Ні».

1) Чи полюбляєш ти довго дивитися телевізор?

2)Чи хотілось тобі грати в компютерні  ігри понад три години щодня?

3) Чи хотілося тобі спробувати закурити?

4) Чи можеш ти весь вихідний просидіти перед телевізором?

5) Чи подобаються тобі уроки фізкультури?

6) Якщо друзі запропонують тобі втекти з уроків, чи погодишся ти?

7) Чи умієш ти не повторювати своїх помилок?

8) Якби тобі прямо на вулиці незнайомий запропонував коробку цукерок, узяв би ти її?

9) Друзі кличуть тебе до ігрових автоматів, а ти ще не зробив уроки. Чи зможеш відмовитися?

10) Чи пробував ти алкогольні напої?

* Ви сказали «так» не більше 3 разів – ось ваш результат:

- ви вмієте управляти своїми бажаннями. У вас сильна воля і міцний характер, ви вмієте відмовитися від задоволення, якщо це може завдати шкоди, перешкодити вашим планам, вашим стосункам з батьками, вчителями.

* Ви сказали «так» від 4 до 8 разів – ваш результат гірший:

- вам не завжди вдається управляти своїми бажаннями, бракує сили волі. Через це можна потрапити у залежність від шкідливих звичок.

* Ви сказали «так» від 9 до 10 разів – настав час замислитися:

- вам дуже важко впоратися зі своїми бажаннями, вас нестримно тягне до миттєвих задоволень. Вам необхідно оцінити свої дії, треба навчитися говорити собі «ні».


Завершення  тренінгу
Пограйте в гру «Ти — молодець». Учні стоять у колі. Один учень виходить у центр, називає своє ім’я і повідомляє про те, яку корисну звичку він має.  У відповідь усі промовляють: «Ти — молодець!» і піднімають вгору великий палець.

 

docx
Додано
17 березня
Переглядів
151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку