28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Урок з географії для 6 класу на тему: "Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу".

Про матеріал
Конспект уроку з географії для 6 класу на тему: "Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу" з тестовою перевіркою попередньої теми і допоміжною презентацією поточного уроку.
Перегляд файлу

Тема: карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу.

Мета: сформувати знання про основні та перехідні кліматичні пояси; поглибити та систематизувати знання про клімат, його зміни в часі; формувати навички працювати з картою кліматичних поясів; розвивати уміння розрізняти типи кліматів та пояснювати причини їх формування.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Тестове опитування
  1. Кількість сонячної радіації збільшується:
  1. Від екватора до полюсів
  2. Від полюсів до екватора
  3. Рівномірно розподіляється по земній поверхні
  1. З віддаленням від океану континентальність:
  1. зменшується
  2. збільшується
  3. не змінюється
  1. Причиною переміщення повітряних мас є:
  1. рельєф Землі.
  2. Нерівномірне прогрівання земної поверхні.
  3. Рух Землі навколо Сонця.
  1. Який клімат сформувався в Україні:
  1. Континентальний
  2. Різко континентальний
  3. Помірно континентальний
  1. Над екватором формується область:
  1. Високого тиску
  2. Низького тиску
  3. Тиск відсутній
  1. Із віддаленням від океанів в глиб материків погода частіше буває
  1. Безхмарна сонячна погода
  2. Хмарна дощова
  1. Що таке клімат?

ІІІ. Повідомлелення теми, мети і завдань уроку.

 

  • Вступне слово вчителя

«Проблемне питання» — «Мікрофон»

Наша мандрівка атмосферою майже завершилася. Настав час підбити підсумки, зробити головні висновки. Згадаймо, які теми ми вивчили, які види досліджень здійснили та яких умінь набули? (Учні відповідають.)

Завдання на визначення теми. (Слайд 3.)

Тепер ваших знань достатньо для того, щоб скласти цілісну картину кліматичних умов Землі на сучасному етапі та зробити висновки про те, як людина може впливати на зміни клімату. Для цього потрібно знайти відповіді на такі запитання:

  • • Чи можна охарактеризувати кліматичні умови в певному місці Землі, не відвідавши його?
  • • Чи може змінюватися клімат? Якщо так, то яку роль у цих змінах відіграє діяльність людини?

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 

  • Побудова і аналіз схеми «Кліматичні пояси Землі». (Слайд 4.)

http://notatka.at.ua/_pu/22/s13068503.jpg

Кліматичні пояси — це широтні смуги земної поверхні, що мають відносно однорідні кліматичні умови. Пояси відрізняються один від одного температурою повітря та переважаючими повітряними масами, які, відповідно до своїх властивостей, визначають основні риси клімату поясу.

Кліматичні пояси змінюються від екватора до полюсів, тобто зонально. Розрізняють сім основних кліматичних поясів: екваторіальний, два тропічні, два помірні та два полярні (арктичний та антарктичний) — по одному в кожній півкулі. У кожному з них протягом усього року панує одна повітряна маса — відповідно екваторіальна, тропічна, помірна, арктична (антарктична).

Між основними поясами в кожній півкулі утворюються перехідні кліматичні пояси: субекваторіальний, субтропічний і субарктичний (субантарктичний). У перехідних поясах повітряні маси змінюються за сезонами. Вони надходять із сусідніх основних поясів: улітку панує повітряна маса ближчого до екватора основного поясу, а взимку — дальнього. Наприклад, у субекваторіальному поясі влітку переважає екваторіальне повітря — настає вологий сезон року, взимку надходить тропічне повітря — настає сухий сезон. Тому клімат субекваторіального поясу влітку подібний до клімату екваторіального поясу, а взимку — до тропічного. Усередині кліматичних поясів виділяють кліматичні області з різними типами клімату.

  • Користуючись текстом підручника і картою атласу «Кліматичні пояси Землі» заовніть талб. “Основні кліматичні пояси” (Слайд 5.)

Назва кліматичного поясу

Географічне положення

Особливості повітряних мас

Кліматичні показники

Екваторіальний

 

 

 

Тропічний

 

 

 

Помірний

 

 

 

Арктичний і Антарктичний

 

 

 

 

  •     Значення атмосфери для Землі (Обговорення)

Запитання до учнів: «Скільки часу людина може жити без повітря?» Запросіть декількох добровольців глибоко вдихнути й утримати повітря протягом 30 секунд (скільки зможуть). Нехай вони пояснять решті учнів, як почувалися наприкінці експерименту.

  1. Запитайте в учнів, чому повітря необхідне для Землі та живих істот, що її населяють. Запишіть їхні відповіді на дошці.
  2. 2 Розкажіть, якою була б Земля без атмосфери. Допоможіть учням зрозуміти, що без атмосфери Земля невпізнанно змінилася б, а життя на ній було б неможливе (вона була б набагато холоднішою, не було б повітря для дихання, не відбувалися б процеси фотосинтезу й горіння, різко змінився б клімат, не було б запахів і звуків тощо).

 

  •     Завдання «Чому Землі потрібна атмосфера». Записати відповіді. (Слайд 6.)
  •     Обговорення проблеми глобального потепління? (Слайд 7-9.)
  • Який епізод зображено на слайді?
  • Що є причиною міграції тварин?
  • Що є причиною глобального потепління?
  • Які наслідки глобального потепління?

 

V. Узагальнення і систематизація знань

  • ДИЛЕМА Порушник

Уявіть, що ви — впливова людина у своєму місті. Одного дня ви їдете на машині, як раптом вас зупиняє міліція. Вони перевіряють вашу машину і виявляють, що вона забруднює довкілля. Вони виписують вам квитанцію для сплати штрафу. Що ви зробите?

• зателефонуєте людям, що знайомі з мером, та попросите їх анулювати штраф;

• продасте машину; •

намагатиметеся змінити закон/правила, щоб вашу машину більше не вважали забруднювачем;

• сплатите штраф та постараєтеся в подальшому оминати міліцію;

• сплатите штраф та віддасте машину в ремонт;

• зробите щось інше.

 

  • Тест Що ми знаємо про повітря” ТАК/НІ

1 Атмосфера — це «тепла ковдра» планети.

2 Атмосфера — це повітряний шар навколо земної кулі, в якому формується погода.

3 Кисень — найпоширеніший газ в атмосфері.

4 Коли ми дихаємо, то вдихаємо вуглекислий газ.

5 Завдяки рослинам і тваринам у повітрі відбувається постійний обіг кисню та вуглекислого газу.

6 Промислові підприємства та транспортні засоби є найбільшими забруднювачами повітря.

7 Життя та добробут організмів залежать від стану повітря.

8 Електромагнітні хвилі цілком безпечні для людей.

9 Без повітря Земля була б пустельною планетою.

VI. Домашнє завдання

  • Опрацювати
  • § 39,40.
  • Підготувати розповідь вид забруднення атмосфери, який не обговорювався на уроці.

VII. Підсумок уроку

  • «Інтерв’ю».

Учням пропонується по черзі висловити свої побажання людству щодо запобігання забрудненню атмосфери. Пропозиції, які висувають учні, можна коротко фіксувати на дошці.

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу..

Номер слайду 2

План уроку1. Кліматичні пояси Землі2. Характеристика основних кліматичних поясів3. Зміни клімату4. Вплив людини на атмосферу

Номер слайду 3

Чи можна охарактеризувати кліматичні умови в певному місці Землі, не відвідавши його?Чи може змінюватися клімат? Якщо так, то яку роль у цих змінах відіграє діяльність людини?

Номер слайду 4

Кліматичні пояси ЗемліОсновніПерехідніВідповідають районам формування основних повітряних мас. Постійні повітряні маси не формуються, а переходять з основних. Екваторіальний. Тропічний (2)Помірний (2)Арктичний. Антарктичний. Субекваторіальний (2) субтропічний (2)субарктичнийсубантарктичний

Номер слайду 5

Назва кліматичного поясу. Географічне положення. Особливості повітряних мас. Кліматичні показники. Екваторіальний. Тропічний. Помірний. Арктичний і Антарктичний. Характеристика основних кліматичних показників

Номер слайду 6

Лише шість із наведених нижче тверджень про атмосферу є правильними. Запишіть правильні відповіді.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Глобальне потепління загрожує людству

Номер слайду 9

Австралія після танення льодовиків

Номер слайду 10

Домашнє завдання. Опрацювати § 39,40. Підготувати розповідь про вид забруднення атмосфери, який не обговорювався на уроці.

Перегляд файлу
  1. Кількість сонячої радіації збільшується:
  1. Від екватора до полюсів
  2. Від полюсів до екватора
  3. Рівномірно розподіляється по земній поверхні

 

  1. З віддаленням від океану континентальність:
  1. зменшується
  2. збільшується
  3. не змінюється

 

  1. Причиною переміщення повітряних мас є:
  1. рельєф Землі.
  2. Нерівномірне прогрівання земної поверхні.
  3. Рух Землі навколо Сонця.

 

  1. Який клімат сформувався в Україні:
  1. Континентальний
  2. Різко континентальний
  3. Помірно континентальний

 

  1. Над екватором формується область:
  1. Високого тиску
  2. Низького тиску
  3. Тиск відсутній

 

  1. Із віддаленням від океанів в глиб материків погода частіше буває?
  1. Безхмарна сонячна погода
  2. Хмарна дощова

 

  1. Що таке клімат?

 

zip
Додано
27 березня 2019
Переглядів
1597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку