Тема: Вирази з дужками.Задачі на три дії. Ознайомлення.
Мета: повторити знання учнів про порядок дій у виразах з дужками;
Вчити розв’язувати задачі за планом, ознайомити зі складеними задачами на різнецеве порівняння на три дії;
Розвивати логічне мислення;
Виховувати інтерес до вивчення математики.
Вчитель: Я хочу, щоб сьогодні наш урок математики був…
У ˗ успішним
Р ˗ радісним
О ˗ оригінальним
К ˗ корисним
І тому пропоную провести його під девізом:
Девіз уроку:
Якщо хочеш більше знати,
Треба плідно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-
Отже, сьогодні на уроці нас чекає кропітка робота. Ми будемо вивчати таблицю множення числа 8, розв’язувати задачі на 2 і 3 дії, креслити відрізки. І впоратися з цими завданнями зможуть тільки працелюбні, уважні, кмітливі, організовані учні. А зразком працелюбності, охайності, організованості нам слугуватиме істота, яка в українців є символом усіх цих перелічених якостей. Відгадайте, хто це?
Загадка
Хто смугастий одяг носить?
Хто у вулик мед приносить?
Працьовита, хоч мала.
Здогадались? Це…… (Бджола).
-
Уявимо сьогодні себе в ролі невтомних трудівниць – бджілок і продемонструємо згуртовану і плідну роботу.
ІІІ. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань
Завдання ми будемо оримувати від бджілок за підказками.
1 підказка «Вправні рученята»
-
Які числа заховалися на малюнку метелика? ( 3, 6, 8, 9 )
-
Яке число на вашу думку зайве? Продовжіть закономірність.
2 підказка «Життя бджіл у цифрах»
Математичний диктант:
-
Запишіть число в якому 4 дес. 2 од.
-
Скільки одиниць в числі 96
-
Сума чисел 6 і 6
-
Число 20 зменшити на 2
-
Знайти різницю чисел 30 і 5
-
Знайти суму чисел 30 і 5
-
28 округлити до найближчого десятка
-
95 зменшити на 90
-
Периметр квадрата зі стороною 2 см
Після цього проводиться робота з рядом записаних чисел. Кожне записане число має відношення до життя бджоли).
42(приблизно 42 дні триває життя робочої бджоли).
6(від народження до 6 дня бджола прибирає у вулику).
12(до 12 дня годує личинок).
18(до 18 дня будує соти з воску).
25( на 25 день вилітає збирати мед).
35(у віці 35днів бджола вважається вже пенсіонеркою і може носити тільки воду до вулика).
5(5 грамів меду заготовляє одна бджола за своє життя).
30(30 г меду в одній ложці, таку кількість меду збирають 200 бджіл за 1 добу).
8(8 км найдовша відстань польоту бджоли від вулика).
Про історію бджільництва
-
Історія бджільництва в Україні має багатовікову історію. Ще за часів Київської Русі було поширене збирання дикого меду. Мед у слов’ян виконував роль грошей, його міняли на інші продукти, хутро, прикраси. Спочатку бджіл не розводили. Вони жили в лісах, у печерах і дуплах
Гра «День і ніч»
-
А чи знаєте ви, що робочий день бджоли триває з 4 години ранку до 21 години. Скільки часу триває робочий день?(17 годин). Але і вночі у вулику кипить робота. Бджоли обмахують крильцями мед, щоб з нього випарувалася зайва волога. Ось і ми відпочиватимемо, граючись у гру «День і ніч». По команді «ніч», ви закриєте очі і обчислите ланцюжки виразів, які я вам запропоную. По команді «день» піднімете руку і озвучите відповідь.
10+6+4+20-3=
50+30-10+5-6=
-
Бджоли будують із воска соти, які мають чітку форму? Яку фігуру нагадують?
-
Який буде периметр, якщо одна сторона 2мм?
-
Бджоли збирають мед, а ми будемо збирати знання.
Вивчення нового матеріалу
3 підказка «Ми розвідники»
-
Які знання нам сьогодні знадобляться
1 учень пояснює розв’язання приклада на дошці
56 + 15 =
42 -26 =
-
Далі кожен учень учень записує свій приклад у зошити, далі пари за партою обмінюються прикладами, а потім обмінюються з учнем, який сидить позаду.
Фізхвилинка «Бджілка»
Робота за підручником № 443
Письмове виконання завдання з коментуванням правила.
-
Знайдіть значення виразів, у яких перша дія – додавання.
-
Робота в парах.
-
Розставте, де потрібно дужки, так, щоб рівності були істинними.
5 підказка «Розв’язуємо задачу»
Два учні біля дошки креслять схеми.
-
З одного вулика забрали 6 кг меду, а з другого – 12 кг меду. На скільки більше залишилося меду в першому вулику, ніж в другому?
-
Який тип задачі?
-
Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі?
-
Складемо план розв’язання.
( Запис розв’язання самостійно)
VІ. Підсумок уроку
а) Рефлексія
-
Пропоную оцінити свою роботу на уроці.
-
Які знання нам допомогли справитися із завданнями?
-
Які нові знання отримали?
-
Що цікавого дізналися?