23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок „Знак і слід” Омара Хайяма у сучасному світі.

Про матеріал

Урок-дослідження за технологією „Intel Навчання для майбутнього"

Мета: навчити учнів:

- розповідати про значення поезії в сучасному світі;

- досліджувати поетичні тексти;

- відкривати у віршах О. Хайяма істинні цінності життя;

- оформлювати комп'ютерні роботи;

- виховувати шанобливе ставлення до культур інших народів.

Перегляд файлу

Тема. „Знак і слід” Омара Хайяма у сучасному світі.

 

Мета: навчити учнів:

- розповідати про значення поезії в сучасному світі;

- досліджувати поетичні тексти;

- відкривати у віршах О. Хайяма істинні цінності життя;

- оформлювати компютерні роботи;

- виховувати шанобливе ставлення до культур інших народів.

 

Ключове питання: Як залишити память про себе?

 

Обладнання: мультимедійна презентація; виставка учнівських малюнків та творів О. Хайяма, музичне оформлення, таблички з надписами.

 

Тип уроку: урок-дослідження за технологією „Intel Навчання для майбутнього”

 

Епіграф: Ми помрем, а без кінця житиме цей світ,

                 А за нами пропаде всякий слід.

                                                            Омар Хайям

 

 

 

Хід уроку

 

  1. Оголошення теми уроку, ключового та тематичного питань.

 

Слово вчителя. В одному із своїх рубаї Омар Хайям з сумом писав:

 „ Ми помрем, а без кінця житиме цей світ,

    А за нами пропаде всякий знак і слід...”

Невже це правда. Що після смерті людини зникає всякий її „ знак і слід...”? А як залишити память про себе?(Ключове питання). З цим запитанням я пропоную звернутися до самого Омара Хайяма, „знак і слід” якого неважко знайти у сучасному світі.

 Запишіть тему уроку: „Знак і слід” Омара Хайяма у сучасному світі.

Я пропоную дослідити наступні питання:

- Як рубаї Омара Хайяма допомагають мені краще зрозуміти світ, у якому я живу?

- Чи можуть вірші Омара Хайяма підтримати мене у тяжку хвилину?

Щоб відповісти на ці запитання, запрошую до співпраці у проекті „Знак і слід Омара Хайяма у сучасному світі”. На уроці у нас присутні „кореспонденти”, „мудреці”, „літературознавці”, „маркетологи”.

 

  1. Оголошення завдань.

Кожна група отримує буклет із завданнями.

Короткі коментарі вчителя. Групі „ Кореспонденти”.

  Ми вже знаємо, що європейці відкрили для себе творчість середньовічного поета О. Хайяма лише в середині XIX століття. Зацікавленість його життям була надзвичайною. Сьогодні життєвий і творчий шлях поета також викликає інтерес у багатьох людей. Відправляючи наших „кореспондентів” на Схід, ми розраховуємо, що вони зберуть цікаві відомості і факти із життя поета, про які розкажуть у публікації „Знайомтесь – Омар Хайям!”

 

 

Завдання для групи „Кореспонденти” (у буклеті)

  1. Опрацюйте зібрані вами біографічні матеріали про Омара Хайяма;
  2. На їх основі напишіть коротку статтю „Омар Хайям – „вчений муж століття”;
  3. Складіть запитання для вікторини „Омар Хайям – „доказ істини”;
  4. Створіть публікацію „Знайомтесь – Омар Хайям!” ( Програма „Publisher” )

 

 

Групі „Мудреці”

 Сучасники називали Омара Хайяма „Філософом Сходу і Заходу”. Дійсно, у його віршах багато філософських роздумів про закони людського життя.

 Групі „Мудреців” я пропоную дослідити питання:

- Як рубаї Омара Хайяма допомагають нам краще зрозуміти світ, в якому ми живем?

 

 

 

Завдання для групи „Мудреці” ( у буклеті)

  1. Проаналізуйте запропоновані рубаї Омара Хайяма.
  2. Підберіть п’ять віршів-порад, з якими ви хотіли б звернутися до випускників нашої школи.
  3. Оформіть святковий буклет „П’ять мудрих порад першокурсникам від Омара Хайяма”. (Програма „ Рublisher” )

 

Групі „Літературознавці”

 Можливо, таємниця популярності творчості поета прихована в його імені? Омар – „життя”. „Хай живе Життя!”  - ці слова стали девізом творчості Омара Хайяма.

 „Літературознавці” проведуть певні дослідження і зроблять висновки: чи можуть рубаї Омара Хайяма підтримати нас у тяжкі хвилини життя?

 

 

 Завдання для групи „Літературознавці” (у буклеті)

  1. Прочитайте запропоновані рубаї Омара Хайяма.
  2. Визначте, які ключові слова зустрічаються в них найчастіше.
  3. Зробіть висновок: чи можуть рубаї Омара Хайяма підтримати нас у тяжку хвилину? Запропонуйте 2 рубаї, які, на вашу думку, можуть якнайкраще розрадити та вплинути на емоційний стан людини.
  4. Створіть презентацію. (Програма „ Power Point”)

 

 

 

 

 Групі „Маркетологи”

 

 Ця група узагальнить нашу роботу. Вона має звернутися до сучасної молоді з переконливою рекламою творчості Омара Хайяма.

 

 Завдання для групи „Маркетологи” (у буклеті)

 

  1. Створіть рекламу творчості Омара Хайяма. Оформіть її у вигляді звернення до однолітків „Відкрий для себе Омара Хайяма!”
  2. Розмістіть рекламу на веб-сайті. ( Програма „Publisher”)

 

 

  1. Презентація робіт (використовується медіа-проектор)

 Доповідачі представляють результати роботи кожної групи. Тривалість виступу не більше 3 хвилин.

 

  1. Підсумок уроку

 

 Учитель. Чи діждемо жаданого спокою,

                            Чи дійдемо до хати над водою?

                            О, як я хочу після тисяч років

                           Зійти з землі хоч травкою малою!

 

 

 Запитання.

- Майже тисяча років минула з дня смерті Омара Хайяма. Як ви гадаєте, чи збулося бажання поета? Память про нього „зійшла травкою малою” у сучасному світі?

- А що потрібно для того, щоб людину памятали багато-багато років після смерті? Як зберегти память про себе?

 

 Учитель. На закінчення уроку я хочу прочитати вірш Омара Хайяма, у якому, на мою думку, можна знайти відповідь на запитання, яке завжди хвилює людей: як залишити память про себе?

   Ні, не гнітять мене перестрахи й жалі,

         Що вмерти мушу я, що строки в нас малі:

        Того, що суджено, боятися не треба.

        Боюсь неправедно прожити на землі.

 

 

 Я бажаю всім якомога більше добрих справ, гарних вчинків, мудрих рішень, праведного, гідного життя! Це, мабуть, єдина можливість залишити після себе добрий „знак і слід” на землі.

 

 

  1. Оцінювання роботи. Учні проводять само оцінювання, виставляють бали у Листі оцінювання. Здають листи оцінювання вчителю.

 

  1. Домашнє завдання.   Підібрати 3 особистісно важливих рубаї Омара Хайяма, вивчити їх напам’ять.

 

doc
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку