Тема: Звертання непоширені й поширені. розділові знаки при звертаннях
Мета:
- навчальна:
повторити, поглибити та розширити знання учнів про звертання, сприяти виробленню практичних умінь і навичок розпізнавати звертання в готовому тексті, вимовляти з відповідною інтонацією, правильно ставити розділові знаки при звертанні;
- розвивальна:
розвивати усне і писемне мовлення школярів на основі поетичних творів Ліни Костенко, вміння аналізувати речення зі звертаннями та робити відповідні висновки;
- виховна:
формувати знання мовленнєвого етикету, прищеплювати любов, цікавість, повагу до поетичного слова Ліни Костенко, любов до природи, почуття патріотизму;
Обладнання: комп’ютер, слайд-шоу, експрес-урок О.Авраменка в форматі онлайн, тести в форматі онлайн на платформі «Всеосвіта», інтерактивна вправа LearningАpps «Так-Ні», підручник О.Авраменка «Українська мова», 8 клас.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу та поглиблення знань з теми «Звертання» на прикладі поетичних творів Ліни Костенко.
Міжпредметні зв’язки: українська література, інформатика
Епіграф : І в житті, як на полі мінному,
Я просила в цьому сторіччі
Хоч би той магазинний мінімум:
І якби на те моя воля,
Написала б я скрізь курсивами:
люди, будьте взаємно красивими
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Лінгвістична розминка
1. Слово вчителя
- Тему сьогоднішнього уроку ми визначимо, коли уважно прослухаєте вірш Д.Білоуса
2.Поетична хвилинка
(Підготовлений учень читає вірш Д.Білоуса «Чи всі ми вмієм спілкуватись», стор.108)
3. Бесіда
4. Проблемне запитання:
5.Словникова робота (Слайд 4)
Етикет- сукупність правил поведінки, що регулює зовнішні прояви людських взаємин. Етикет регламентує поведінку людини в певних ситуаціях
Мовний етикет – правила ввічливого спілкування і мовної поведінки
ІІ. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності
Вчитель. Отже, тема нашого уроку «Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки при звертаннях». ( Слайд 1).
Вчитель:
ІІІ. Перевірка зсвоєння теоретичних знань з теми
IV. Культура мовлення
Перевірити правильність своїх відповідей допоможе ще один експрес-урок від О.Авраменка.
https://www.youtube.com/watch?v=b501-JKFYi8 :
- Складіть діалоги відповідно до запропонованих ілюстрацій, використовуючи потрібні форми звертань з використанням займенників ти, ви, ВИ (взаємооцінювання «Відкритий мікрофон»: 1-ша група оцінює 2-гу, 2-га - 3-тю, 3-тя - 4-ту, 4-та -1-шу), дотримуючись пам’ятки (Слайд17) (1-12 балів)
-1 група- учитель і учні на уроці
- 2 група – бабуся з онучкою
- 3 група – однокласники на уроці
- 4 група – в міському автобусі (всі незнайомі)
V. Підсумок уроку
1. Тестова перевірка знань і оцінювання учнів (1-12 балів)
https://vseosvita.ua/test/zvertannia-4784822.html
VI. Рефлексія (Слайд 18)
Я на уроці:
- повторив (ла)……
- зрозумів (ла)……
- запам’ятав (ла)…..
- на уроці мені найбільше сподобалось таке завдання…..
- труднощі викликало завдання……
- незрозумілим залишилось……
- потрібно повторити…….
VII. очікувані результати:
(Учні підраховують отримані бали і оцінюють свою діяльність на уроці)
VII. Домашнє завдання: Стор.108-111, впр.3
Заключне слово-побажання вчителя:
люди, будьте взаємно красивими
Будьте красивими в своїх справах і вчинках, будьте красивими в спілкуванні один з одним і з незнайомими людьми. І пам’ятайте ще одну цитату Ліни Костенко: «Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову…»