14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

В скарбничку музичного керівника. "Казки-шумівки" (використання елементів методики К.Орфа)

Про матеріал

Інтерес дітей до музичних інструментів невичерпний. Вони хочуть грати на них завжди. Діти люблять слухати тембри різних інструментів. Гра в оркестрі розвиває слух, відчуття ритму, уміння грати в ансамблі. Суть методики Карла Орфа полягає в розкритті музичних талантів у дітей через імпровізацію в музиці, рухах, співі, грі на музичних інструментах. Особлива увага в концепції Карла Орфа приділяється музикуванню, акомпанементом «звукових жестів»: грі зі звуками свого тіла - притупи, плески, хлопки.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

КЗО «ДНЗ (я-с) №366» ДМР,музичний керівник. Ампілогова Олена Матвіївна

Номер слайду 2

Жив-був в лісі заєць-боягуз. Вийшов якось заєць з дому, а їжачок в кущах раптом як зашурудить!шарудять пакетом. Злякався заєць і бігти.швидко стряхують кастаньєти. Біг, біг і присів на пеньок відпочити. А дятел на сосні як застукає!стукаємо ложками. Кинувся заєць бігти.швидко стряхують кастаньєти. Біг, біг, забіг в саму гущавину, а там сова крилами як заплескав!шльопають руками по ногах Побіг заєць з лісу до річки.швидко стряхують кастаньєти. А на березі річки жаби сиділи.проводять паличкою по Рубель Побачили вони зайця і стриб в водупроводять паличкою по металофоні Зрадів заєць, що жаби його злякалися - і сміливо поскакав назад в ліс. повільно вдаряють кастаньетами по долоні"сміливий заєць" або використовують барабан 1. «БОЯГУЗЛИВИЙ ЗАЄЦЬ»

Номер слайду 3

Восени мишки з ранку до вечора бігали по лісу, збирали їжу на зиму. Бігати пальцями по барабану. А білочки стрибали по гілках, збираючи шишки. КастаньєтиІ ось з неба почали падати сніжинки Удари паличкою по металофоніСніг укрив землю пухнастим білою ковдрою і на снігу було видно сліди маленьких лапок. Удари по трикутнику. Білочки влаштовували собі гнізда на деревах, миші поховалися в свої нірки і робили собі гніздечка з трави. Шарудіти папером)У всіх було багато їжі: білки гризли горішки. Удари дерев'яними ложками2."ЗИМА В ЛІСІ"

Номер слайду 4

Одного разу на кухні посперечалася посуд, чий голос краще.«У мене просто чарівний голос», - сказав великий кришталевийкелих. І він задзвенів.»трикутник або бокал«У нас теж дуже приємні голоси», - сказали дві чашечки. Одна з них була побільше, а інша - трохи менше, але їх ставили на стіл разом і вони подружилися. «Ми разом можемо зіграти пісеньку», - сказали чашечки і задзвеніли.дві чашки або два металофона«Ми теж вміємо грати», - сказали дерев'яні ложки і зіграли щось веселе.дерев'яні ложки«Краще послухайте мене», - сказала баночка з крупою. «У мене тихий, але цікавий голос». І вона загриміла.баночки з крупою або маракаси«Хіба це музика?», - закричала велика картонна коробка. «Тебе ж майже не чути! Ось як треба грати! », - і вона голосно застукала.коробка або барабан«Голос гучний, але не дуже приємний», - сказала велика сковорідка. «Послухайте тепер мене». І вона задзвонила, як дзвін:сковорідка або тарілка. Але тут Катруся, яка стояла під дверима і все чула, закричала:«Мама, бабуся! Я знайшла музичні інструменти! Ідіть на кухню!» І вона включила магнітофон, і всі стали грати під музику, а мама заспівала. І це був найкращий голос! 3. «ЧИЙ ГОЛОС КРАЩЕ»

Номер слайду 5

Стоїть в поле теремок.бубон. Біжить мимо мишка-норушка. Побачила теремок, зупинилася і запитує - Терем-теремок! Хто в теремі живе? Ніхто не відгукується. Увійшла мишка в теремок і стала там жити.дзвіночки. Прискакала до терему жаба-жаба і питає- Терем-теремок! Хто в теремі живе?удари дерев'яною ложкою- Я, мишка-норушка! А ти хто?дзвіночки- А я жаба-жабаложки Іди до мене жити! Жаба стрибнула в теремок. Стали вони удвох жити.дзвіночки. Біжить мимо зайчик-побігайчик зупинився і питає:- Терем-теремок! Хто в теремі живе?трикутник- Я, мишка-норушкадзвіночки- А я жаба-жаба- А ти хто?ложки- А я зайчик-побігайчик.трикутник- Іди до нас жити! Заєць скок в теремок! Стали вони втрьох жити.трикутник. Йде повз лисичка-сестричка. Постукала у віконце і питає: - Терем-теремок! Хто в теремі живе?шуршалочка- Я, мишка-норушкадзвіночки- А я жаба-жабаложки-А я зайчик - побігайчик - А ти хто?трикутник- А я лисичка-сестричка- йди до нас жити! Забралася лисичка в теремок. Стали вони вчотирьох жити.шуршалочка4. «Теремок»

Номер слайду 6

Прибіг вовчок-сірий бочок, заглянув в двері і запитує:- Терем-теремок! Хто в теремі живе?шумілка- Я, мишка-норушкадзвіночки- А я жаба-жабаложки-А я зайчик - побігайчиктрикутник- А я лисичка-сестричка- А ти хто?шуршалочка- А я вовчок-сірий бочок.шумілка- Іди до нас жити! Вовк вліз в теремок. Стали вони вп'ятьох жити. Ось вони в теремку живуть, пісні співають.металофон. Раптом йде ведмідь клишоногий. Побачив ведмідь теремок, почув пісні, зупинився і заревів щосили: - Терем-теремок! Хто в теремі живе?барабан- Я, мишка-норушкадзвіночки- А я жаба-жабаложки-А я зайчик - побігайчиктрикутник- А я лисичка-сестричкашуршалочка- А я вовчок-сірий бочок. А ти хто?шумілка- А я ведмідь клишоногийбарабан. Ведмідь і поліз в теремок. Ліз-ліз, ліз-ліз - ніяк не міг влізти і говорить: - А я краще у вас на даху житиму.м'яти папір. Вліз ведмідь на дах і лише всівся - трах! - розвалився теремок. Затріщав теремок, впав набік і весь розвалився Ледве-ледве встигли з нього вискочити мишка - норушка, жаба-жаба, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, дзиґа - сірий бочок - всі цілі та неушкоджені.дзвіночки,ложки, трикутник,шуршалочка,шумілка. Взялися вони колоди носити, дошки пиляти - новий теремок будувати. Краще колишнього побудували !!гребінець по краю столу, металофон

Номер слайду 7

Жив-був дід з бабою та внучка бубонІ були у них собака Жучка, кішка Муська і мишка-норушка. брязкальце, трикутник, дзвіночок. Посадив якось дід ріпку, і виросла ріпка велика-превелика - рук не вистачить обхопити!металофон. Став дід ріпку із землі тягти: тягне-потягне, витягти не може.м'яти папір. Покликав дід на допомогу бабку.шумелочка,Бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть, витягнути не можуть.удар ложки, м'яти папір. Покликала бабця внучкушуршалочка. Внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть, витягти не можуть.3 рази удари ложки, м'яти папір. То покликала внучка Жучку.брязкальце. Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть, витягти не можуть.4 рази удари ложки, м'яти папір. То покликала Жучка кішку.трикутник. Кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть, витягти не можуть5 раз удари ложки, м'яти папір. То покликала людей Муська мишку.дзвіночок. Мишка за кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть - витягли ріпку.6 раз удари ложки, м'яти папір, металофон5.«РІПКА»

Номер слайду 8

Йшов одного разу ведмідь по лісубарабан. Захотілося йому медку поїсти. Раптом бачить він вулик, а бджоли в ньому так і дзижчатьгребінець. Знав ведмідь, що зв'язуватися з бджолами небезпечно. Але аж надто йому медку хотілося. «Либонь не покусають», - подумав ведмідь і заліз у вулик. Тут бджоли накинулися на нього і стали жалитигребінець. Завив ведмідь, застогнав. Голос. Біжить по лісі, а сам бджолам загрожує-Ось вже я вас!Спиляти зараз сук побільше і всіх вас рознесу!барабан. Видерся він на дерево. Сів на самий товстий сук і почав його пиляти.терка. Летіла повз пташка-синичкасопілка- Чи не пили, ведмідь, гілочку! Гніздечко моє розориш і сам впадеш! - прощебетала вона тоненьким голоском.- Без тебе обійдуся! - прогарчав ведмідь у відповідь. А сам далі пиляє. Терка. Скакала по гілках білочкадзвіночок- Перестань, ведмідь, пиляти! Всіх білочок розбудиш і сам впадеш!- Скачи своєю дорогою, - буркнув ведмідь. А сам далі пиляєтерка. Пробігав повз оленьтрещотки- Чи не пили, ведмідь, сук! Нас без свіжої трави залишиш і сам впадеш!Чи не слухає ведмідь нікого, знай собі пиляє терка. Вибралися з нір маленькі звірятка: мишки, їжачки, кроти. Дивляться, а ведмідь все пиляє. Тут повз ворона пролітала і каркнула:- Ой, впав ведмідь!голос. Сук обламався і звалився.зім'яти стаканчик пластиковий. Упав ведмідь з дерева. Барабан. Всі боки відшиб. Заплакав, застогнав. Голос- Вибачте мене, друзі, всіх образив і сам постраждав. Пошкодували звірі невдалого ведмедя. Допомогли йому підвестися. І промовили - Ніколи не пили сук, на якому сидиш!  6.«ВЕДМІДЬ»

Номер слайду 9

Віз якось дід на санях риби цілий мішок. Конячка біжить, копитами стукає, бубонцем дзвенить дзвіночки, коробочка. Бачить дід - на дорозі лисиця лежить, зрадів: «Ось буде моїй старій комір на шубу!» - кинув він лисицю в санибарабан. А сам пішов попередуцелофан Конячка біжить, дзвіночком дзвенитьдзвіночки, коробочка А лисичка стала викидати з воза по рибку, та по рибку ксилофон (гліссандо) Викинула всю рибку і сама втеклабарабанить пальцями 7."ЛИСИЦЯ І РИБА"

Номер слайду 10

Восени мишки весь день бігали туди і сюди, збираючи запас на зиму.барабанів пальчики барабан / пуста коробкаІ ось, нарешті, з неба почали падати красиві білі сніжинки.металофон. Вони покрили замерзлу землю пухнастою білою ковдрою, і незабаром на цьому снігу з'явилися маленькі сліди мишачих лапок.трикутник. Миші поховалися в свої нірки, де у них було дуже багато їжі.дерев'яні ложки горіхи. Вони гризли горішки,гризли зерняткатон - блок (рубель)І влаштовували собі з соломи теплі гніздечка.шарудіти папером / пакет. Особливо вони любили ласувати солодкими корінцями.гребінець / гофрований картон / (рубель)А зовні на землю кожен день падав сніг і шумів вітер.подути (в пляшку) мірлітон або мундштук від флейти. Але мишкам було дуже добре під снігом в теплих ніркахметалофон / набір пляшок 8.«МИШАЧА ІСТОРІЯ»

Номер слайду 11

Сергійка розбудили яскраве сонячне проміння. металофон / набір пляшок і ложка. Ура, - зрадів Сергій, - можна йти гуляти! коробочка / дощечку і паличка. На подвір'ї Сергій побачив великого коричневого метелика. Він побіг за метеликом, зачепився за купину і впав. барабан (швидко) / пуста коробка або хлопок. Сергій подивився на купину: це була кротова купка землі, і в неї заповзав дощовий черв'як. ксилофон (повільно гліссандо) / горіхи в долонях. Крота Сергій не побачив, кроти живуть під землею і риють своїми сильними лапами довгі-довгі нори-коридори.пошкребти пластик барабана / тканина. Сергій встав на ноги, обтрусив штанипогладити пластик барабана / тканина Озирнувся: неподалік біля паркану росли жовті квіти, вони були схожі на маленькі сонечка. металофон / набір пляшок-Наберу для мами букет квітів ,- сказав Сергій. І він нарвав для мами квітів.дзвіночок. Мама зраділа весняним квітам і поставила їх у вазу.трикутник / пляшка, бокалІ кожен раз, коли Серьожа дивився на квіти, він згадував, щоприйшла весна.металофон / набір пляшок9. «ПРИЙШЛА ВЕСНА»

Номер слайду 12

Вранці була прекрасна погода і співали пташкисвистки. Дув легкий вітерець, він був такий слабкий, що тільки міг шелестіти листочкамишарудіти листочки Вдень вітер став сильніше, він зашумів, став качати дерева.дути в трубки, Дерева заскрипілизім’яти стаканчик кватирки заплескали,дерев’яні ложки Люди стали поспішати додому. коробочка / тон-блок Дощ застукав по дахах будинків і машин барабан (повільно, поступово прискорюючись)10. «ВІТЕР»

Номер слайду 13

У лісі, в саду і над ставком дув сильний-сильний вітер.дути в мікрофон або картону трубу - мірлітон Вітер зривав з дерев листя, і вони летіли над ставком погладитипогладити пластик барабана / трясти листом папери З неба з хмар падали в ставок дощові краплі, і по воді бігли веселі кружечки.трикутник / металофон спочатку повільно, потім швидше На березі ставка в гнізді сиділа маленька качечкакачиний манок Раптом качечка побачила на небі яскраву блискавку, а потім почула гуркіт грому!удар по метал. тарілці або по кришці каструлі  Але маленька качечка не злякалася, тому що поруч з нею в гнізді сиділа мама-качка. покрякати / манок. А потім через хмари виглянуло сонечко, і качечка побачила між небом і землею великі різнокольорові смужки. 5 - 7 нот на металофоні "Мама, що це?" - запитала маленька качечка. "Це - веселка!", - відповіла мама - качка,- "дощик зараз закінчиться» трикутник, сповільнитись   

Номер слайду 14

Весна поспішає, струмок дзюрчить,ксилофон. На бурульці крапелька блищить ллється вода з лійки в таз. А вранці цвірінькають пташки,Начебто все на перекличці! свищики. Хлопці на річеньку побігли,Їм весело плескатися,по воді руками Але, раптом, пролунав страшний грім бій великого барабана. Зірвався дощик, і бігом підтюпцем,Всі розбігаються додомупо колінах руками. Восени часом сумно,Йде дощик проливнийпальці по барабану. А листя шарудять так красивомнути руками папірІ в ліс нас кличуть за собою!Взимку зла завірюха крутиться, Сніг під ногами хрумтитьмнути фольгу. Мчать стрімко коні. Чути тупіт копит!дерев'яні ложки. Дзвін дзвіночків лунає Пісня весела ллється!дзвіночки12.«ПОРИ РОКУ»

Номер слайду 15

В саду росла яблунька з красивими білими квітами  витягуємо руки в сторони На квіти прилітали бджоли літаємо по кімнаті або дзижчимо «ж-ж-ж». Потім пелюстки облетілі металофоні зверху вниз)І на гілках стали рости маленькі яблучкапальці округляємо, показуємо, як росли яблучка. Щоранку до яблуньки приходив їжачокбарабанів пальцями по барабану І дивився на яблукапіднімаємо голову вгору, фиркаємо або сопимо носиком. Одного разу вночі подув сильний вітер - дуємодуємо. Яблука стали падати на землювдаряє кулаками по підлозі (по колінах)Вранці прибіг їжачокповзаємо на четвереньках (барабанимо пальцями по барабану) І став гризти найбільше яблуко. 13."ЯБЛУНЬКА"

Номер слайду 16

Росла в лісі ялинка стоїмо на місці, витягнувши руки в сторони. За її гілочках стрибали білкистукаємо паличкою по ксилофону Прилітав дятелшльопає руками з боків.І голосно стукав дзьобомстукаємо паличкамиІноді повз проходив великий ведмідьповільно стукаємо долонями по барабану Іноді пробігав маленький зайчикпідстрибуємо на місці (граємо на ксилофоні)Увечері на ялинку подув вітерецьдуємо Вночі над нею спалахували зірочкиграємо на трикутнику. Влітку біля неї літали комарикиворушимо пальцями в повітрі, примовляючи «з-з-з»Взимку на неї падали білі сніжинкипоказуємо, як падають сніжинки  (щипати струни цимбал).І переховували ялинку теплим сніговою ковдрою. 14."ЯЛИНКА"

Номер слайду 17

Одна маленька вівця відбилася від стада і пішла в іншу сторону. Спочатку по травичцішарудить пакетом. Потім по камінцяхстукаємо каменем по каменю. Потім вона дійшла до потічкаперелити воду зі склянки в склянку І ось, вона зрозуміла, що заблукала. Їй стало страшно, вона стала кликати на допомогу, -поблеяти Але ніхто її не чув, тільки вітер дув у відповідьподути в трубочку. У маленької вівці був дзвінкий дзвіночок, він дзвенів ось такподзвонити в дзвіночок Пастух порахував овець і побачив, що однієї не вистачає. Потім він почув, як десь далеко дзвенить дзвіночокдзвеніти дзвоником Пастух відправився шукати свою вівцю. Спочатку по травичцішарудить пакетом. Потім по камінцяхстукаємо каменем об камінь. Потім він перейшов швидкий струмочокперелити воду зі склянки в склянку. Пастух знайшов вівцю, і вона радісно замекалипоблеяти Вони пішли додому. Спочатку перейшли швидкий струмокперелити воду зі склянки в склянку. Потім пішли по камінцяхстукаємо каменем по каменю. Потім по травичцішарудить пакетом Ось вони і вдома. Все вівці зраділи і замекаливсі діти говорять «Бе-е-е» 15."КАЗКА ПРО ВІВЦЮ"

Номер слайду 18

Жила-була маленька мишка. Сиділа вона одна в своїй нірці, сиділа, сиділа і засумувала. "Там, на землі світить сонечко" - сказала вона сама собі Металофон гліссандо / пляшечки "Там багато місця, там можна побігати і потанцювати!"Ксилофон / деревинкиІ вона вилізла з нірки і побігла до свого старого знайомого - Жука. Барабан/ пуста коробочка. Жук сидів під великим лопухом. Рубель/тон блок. гребінцем по краю столу. Мишка йому і каже: "Ти можеш зіграти для мене або заспівати? А я буду танцювати!" "Мені колись, я шукаю собі їжу", - сказав жук і поповз в траву. Маракаси / Пляшки з круп І побігла мишка далі. Біжить вона, біжить, а назустріч їй летить бджола. Дути в гребінцем з фольгою / мірлітон / пляшка. Мишка їй і каже: "Ти можеш зіграти для мене або заспівати? А я буду танцювати!" "Мені колись, я мед збираю!" - прожужала бджола і полетіла на квітку. Пальчикові тарілочки / трикутник І побігла мишка далі. Біжить вона, біжить, а назустріч їй повзе дощовий черв'як. Терти подушечками пальців по пластику барабана / гофре з картону Мишка йому і каже: "Ти можеш зіграти для мене або заспівати?А я буду танцювати! ". Нічого не сказав їй дощовий черв'як і поповз далі. Терти подушечками пальців по пластику барабанаІ побігла мишка назад до себе додому. Металофон Входить мишка в свій будиночок і чує музику: "Тік-так, тік-так, тік-так,тік -так" Клавеси / олівці Мишка підійшла до великих годинах, а вони стукали ще голосніше: "Тік-так, тік-так, тік-так, тік-так". Мишці сподобалася така музика і вона стала танцювати. Металофон і клавеси / Дерев'яні ложки на всіх дітей 16. «ТАНЕЦЬ ДЛЯ МИШКИ»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пилипенко Наталия
    Дякую за цікавий та змістовний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 травня
Переглядів
231
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку