Виховна година: « Безпека на залізниці та правила дорожнього руху» 2 клас

Про матеріал
Організація виховної години на тему "Безпека на залізниці" для дітей з особливими освітніми потребами (ООП) потребує особливого підходу, щоб інформація була доступною та зрозумілою. Такі заняття допоможуть створити сприятливе та ефективне навчальне середовище для дітей з ООП.
Перегляд файлу

Виховна година: « Безпека на залізниці та правила дорожнього руху»                                                            2 клас

 

Цілі:

1) формувати уявлення школярів про безпеку дорожнього руху при пересуванні вулицями, дорогами та залізничними коліями;

2) повторити правила руху пішоходів вулицею та дорогою, на залізничних коліях;

3) розвивати в дітей віком вміння знаходити найбільш безпечний шлях від будинку до школи;

4) Виховувати навички виконання основних правил поведінки учнів на вулиці, дорозі з метою запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму. Виховувати потребу у дотриманні правил безпеки на дорогах .

 

Обладнання: листи із завданнями, «світлофор», малюнки дітей, презентація.

Хід виховної  години

 

 

I. Оргмомент

-Добрий день.

-Ми назвали багато ввічливих слів, вони допомагають нам у житті.

-Давайте пригадаємо, які є правила, які допомагають людям жити.

-Правила поведінки, правила гарного тону, правила гарного тону.

-А про які правила ми поговоримо сьогодні, ви здогадаєтеся, переглянувши відеофрагмент.

 

II . Актуалізація знань

-Погляньте уважно на слайд.

(Перегляд фрагмента мультфільму «Рятувальники» 

https://www.youtube.com/watch?v=W6i0FSszg1U

  Які висновки ви зробили після перегляду?? 

  •           Важливість дотримання правил дорожнього руху біля залізниць.
  •           Необхідність бути уважним і не гратися поблизу колій.
  •           Завжди дивитися на обидва боки перед переходом через залізницю.
  •           Чітке дотримання сигналів світлофора та звукових сигналів на переїздах.
  •           Звертати увагу на знаки, що попереджають про наближення поїзда.

                                                                                          

(Дотримуватись правил дорожнього руху)

 

I II . Повідомлення теми та цілей

- Майже щоранку ви виходите з дому та йдете до школи. Сьогодні на занятті ми з вами повторимо правила руху школярів вулицею та дорогою, щоб з вами не сталося таких неприємностей як з героями мультфільму.

 

IV .Робота на тему

  1. Повторення правил дорожнього руху .

– Усі люди, як тільки виходять на вулицю, стають пішоходами. Справжній пішохід поводиться на вулиці впевнено, і шофери ставляться до нього з повагою. Машини їздять за суворими правилами. Для пішоходів також є правила. Якщо їх не знати, нізащо не стати гарним пішоходом.

 

-Згадати і повторити правила дорожнього руху нам допоможе Гра "Дозволяється - забороняється". Я говорю початок пропозиції, а ви правильна відповідь.

- Грати на бруківці ... (забороняється)

- Переходити вулиці при зеленому сигналі світлофора ... (дозволяється)

- Перебігати вулицю перед транспортом, що близько йде ... (забороняється)

- Іти натовпом по тротуару ... (дозволяється)

- Переходити вулицю по підземному переходу ... (дозволяється)

 

- Переходити вулицю при жовтому сигналі світлофора ... (забороняється)

- Допомагати старим і стареньким переходити вулицю ... (дозволяється)

- Велосипедистам чіплятися за проїжджі машини…(забороняється)

- Обходити стоїть біля тротуару транспорт спереду ... (забороняється)

- Іти тротуаром зліва…(забороняється)

- Вибігати на проїжджу частину дороги ... (забороняється)

- Кататися на велосипеді, не тримаючись за кермо ... (забороняється)

-Кричати і голосно сміятися в транспорті ... (забороняється)

- Поважати правила дорожнього руху… (дозволяється)

-Молодці!

-У вас на партах лежать листи. Подивіться уважно і знайдіть у них перше завдання.

-Що Ви бачите?

-Слова розсипалися.

-Розставте над словами кожного рядка цифри, щоб вийшли речення.

-Ці пропозиції допоможуть нам запам'ятати правила.

-Прочитаємо їх.

(Фронтальна перевірка з використанням слайдів)

- Правило 1

ходити, тільки, Пішоходи, тротуаром. повинні

Пішоходи повинні ходити лише тротуаром.

- Правило 2:

назустріч, пішоходи, узбіччям, транспортом. йдуть

По узбіччя пішоходи йдуть назустріч транспорту.

- Правило 3:

вулиці, При переході, спочатку, ліворуч, треба подивитися, а потім праворуч.

При переході вулиці спочатку треба подивитися ліворуч, а потім праворуч.

- Правило 4: На перехресті, переходити, дорогу, світлофор. правильно, допомагає

На перехресті правильно переходити дорогу допомагає світлофор.

V. Фізкультхвилинка

– Ми повторили основні правила дорожнього руху, а тепер пограємось.

Гра «Світлофор». У цій грі усі учні пішоходи.

-Коли я показую на «світлофорі» жовте світло, то ви шикуєтеся в шеренгу і готуєтеся до руху, коли «запалюється» зелене світло-можна ходити, бігати, стрибати; при червоному світлі – усі завмирають .

 2. Безпечний шлях від будинку до школи.

- Розкажіть про особливості розташування нашої школи.

-На якій вулиці вона розташована, чи є поряд пішохідні переходи, світлофори?

- Вдома ви виконували малюнки «Мій безпечний шлях до школи», розкажіть нам про найбезпечніший маршрут.

(Р дітей про безпечний шлях до школи)

-Молодці, запам'ятайте найбезпечніший шлях і постарайтеся дотримуватися його, щоб не сталося лиха.

V I . Закріплення вивченого.

- А зараз ми виконаємо наступне завдання та згадаємо основні поняття дорожньої абетки.

-На аркуші знайдіть завдання №2.

- Я вам загадуватиму загадки, ви їх відгадуєте і виконуєте завдання, будьте уважні.

1) Смугаста конячка,

Її зеброю звуть.

Але не та, що у зоопарку –

Нею люди всі йдуть. ( ПІШОХІДНИЙ ПЕРЕХІД)

-Простим олівцем заштрихуйте відповідь, вид штрихування виберіть самостійно.

2) Нежива, а йде.

Нерухлива, а веде. (Дорога)

-Розфарбуйте правильну відгадку.

3) Стоять вони всі при дорозі,

Допомогти людині в змозі,

Усюди — близько і далеко,

Надійні сторожі безпеки.

Одні із них нам сповіщають,

А інші — щось забороняють,

Попереджають нас завжди,

Аби не трапилось біди.

Вартують на узбіччях тихо,

Оберігають нас від лиха.

Ти тільки будь уважним дуже,

Їх слухайся, шановний друже.

Це знає кожен, знає всякий —

Слід поважать дорожні …

  (ЗНАКИ)

-Розфарбуйте правильну відгадку.

4) Мчать вулицями машини,

Там господарюють шини.

Ми спустилися в перехід,

Там господар... (ПІШОХІД)

-Намалюйте поряд з відгадкою повітряну кульку.

5) Не автобус і не віз,

маю четверо коліс,

вік з дорогою дружу,

все по ній кудись біжу. (Автомобіль)

 (АВТОМОБІЛЬ)

-Доповніть відгадку написом.

Поїзд – це один із найбезпечніших видів транспорту. Але безпечний він буде лише тоді, коли ви дотримуватиметеся правил безпеки на залізниці.

Ось лише кілька цифр: щороку понад 2000 людей травмуються залізничним транспортом. З них кожен другий отримує травми, не сумісні з життям. Це ще раз доводить, що залізниця це безпечний вид транспорту, якщо знову-таки дотримуватись правил.

Найбільше травмуються від поїздів неповнолітні діти. І причин тут кілька, основна з яких – катання на поїздах поза вагоном. Пам'ятайте, коли поїзд набирає швидкість, то зістрибнути з нього без травм, переломів та летальних наслідків неможливо! Так само як і швидко зупинити поїзд, який набрав повний хід. Плюс до всього, якщо хтось вирішив покататися на даху вагона, то його може вдарити струмом, адже потяги рухаються завдяки електриці та підключені до високовольтних дротів. Можна просто впасти з даху, а точніше вас звідти здує вітер. І ще одна небезпека – це тунелі. Якщо поїзд заїжджає до тунелю, то місць для катання на даху просто немає, тому що тунелі не розраховані для цього.

Висновок – не варто кататися на поїздах поза вагоном, якщо ви цінуєте своє життя і життя своїх близьких людей!

Ще один вид, який призводить до травм – перехід через рейки поза встановленим місцем. Часом так ліньки обійти залізницю і дійти до спеціально обладнаного переходу, що люди переходять через залізницю навіть тоді, коли поїзд їде їм на зустріч і між ними мінімальна відстань. Також люди не чекають на відправлення поїзда, щоб перейти залізницю, а підлазять під вагоном. При цьому поїзд може поїхати раптово і будь-якої хвилини. І тоді людина залишиться під вагоном та під важкими колесами, які розрізають усе, що трапляється на рейки

Висновок – потрібно переходити залізницю лише там, де для цього є пристрої. Не варто залазити під стоячий поїзд, краще почекати, коли він поїде. І також не потрібно намагатися одному чи компанією переносити через залізницю важкі предмети. Велика ймовірність того, що ви не встигнете перенести, і вам на зустріч поїде поїзд, який змете вас і предмет зі своєї дороги.

Залізниця це не місце для ігор. Залізниця це місце для поїздів, які, незважаючи на всі запобіжні заходи і нові ідеї, не можуть зупинятися швидко. Потрапляючи на залізницю, треба бути уважним, прислухатися до шуму поїздів. І якщо ви почули шум поїзда, що наближається, то слід відійти від залізниці якнайдалі.

У поїзд, що проходить повз, не потрібно кидати каміння, тому що вони відлітають від вагонів і з ще більшою силою повертаються до вас, що може призвести не тільки до травми, але і до смерті.

Не кладіть на залізницю сторонні предмети. Незважаючи на те, що потяг важкий, він може зійти з рейок, наїхавши на сторонній предмет.

Уникайте залізниці та користуйтеся нею лише за призначенням!

 

-Покажіть малюнки, які ви отримали.

VI I. Підведення підсумків.

-Як звати героя, який попросив вас про допомогу?

-Чим кожен із вас може йому допомогти?

-Які правила, ми сьогодні повторювали?

- Яким має бути ваш шлях від дому до школи?

 

  1. Рефлексія.

-На аркушах, у яких ви виконували завдання, знайдіть завдання №2.

-Що Ви бачите ще?

-Світлофор.

Якщо сьогодні після нашого заняття у вас залишився сонячний настрій, і ви успішно впоралися з усіма завданнями, розфарбуйте зелений сигнал вашого світлофора.

-А ті діти , у кого після нашого заняття сумний настрій або виникли труднощі при виконанні завдань ,розфарбуйте сигнал світлофора.

- Дякую  .

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
23 січня
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку