Виховна година "Добро і зло. Вінець духовності»

Про матеріал

Запропонована виховна година "Добро і зло. Вінець духовності" адресована класним керівникам учнів 5 - 6 класів з елементами командного змагання , з використанням цікавих завдань і доступністю у практичній реалізації.

Перегляд файлу

Виховна година

        «Добро і зло. Вінець духовності»          

 

                                                            Глядіть, щоб ніхто нікому не відповідав

                                                             злом  за  зло,  але  завжди   дбайте про

                                                               добро один для одного й для всіх.

                                                                                    Перше послання

                                                                               Св. Апостола Павла до солунян

 

Чарівник. Ніхто в світі не знає стільки казок, скільки знаю їх я. Увечері, коли  діти  спокійно   займаються   своїми справами,  я  обережно  відчиняю  двері,  тихенько   пробираюсь   в    кімнату   і   легенько   бризкаю  в  очі дітя   солоденьким молочком.   Очі у дітей починають злипатися.  Я дмухаю в   потилицю  молочком,  голови  в  них стають важкими, і вони лягають у   ліжечка.

   А коли заснуть, я виймаю свою парасольку. Ось цю, зовсім просту,  гладеньку, я розкриваю над поганими дітлахами: вони сплять всю ніч, як     сурочки, а вранці виявляється, що вони зовсім нічого не бачили уві сні.

      А цю я розкриваю над хорошими дітьми, і тоді їм всю ніч сняться чудові казки. Зараз я відкриваю свою кольорову парасольку і запрошую всіх на зустріч Добра, Милосердя, Краси, Щастя, Любові.

Ведучий. Напевно, немає в світі людини, яка не хотіла б бути коханою. І дуже мало є людей, які вміють розуміти і цінувати красу, усвідомлювати, що вони щасливі і берегти це щастя.

Ведучий. Ми володіємо неоціненними  багатствами. Вони набагато цінніші, ніж казкові скарби Алі-Баби. Ви б продали свої очі за два мільйони доларів? А яку суму ви попросили б за ваші дві ноги? А ваш слух? Чи дорога вам ваша сім’я?

Ведучий. Подумки складіть всі ваші багатства і зрозумієте, що не віддали б те, що маєте, за всі багатства Рокфеллерів, одежу принцеси Діани і скарби всіх музеїв, разом узяті.

Ведучий. Ви можете сумувати, тому що у вас не має гарного взуття, але це триватиме доти, поки не зустрінете людину, у якої немає ніг.

Ведучий. Краса врятує світ. Всім відомі ці слова Ф. Достоєвського. Але що мав на увазі відомий письменник, коли говорив про красу? І як саме вона врятує світ?

Ведучий. Відповіді на ці запитання дає життя. Цьому вчить нас література, мистецтво.

Ведучий. Краса скрізь, навколо нас, і ми щохвилини, постійно зустрічаємось з нею. Впізнати прекрасне дуже просто: воно народжує добрі, приємні почуття – на душі радісно, посмішка освітлює обличчя, очі сяють від задоволення.

Ведучий. А чим красива людина?

    Багатьма своїми якостями. Слід розрізняти зовнішню і внутрішню красу. Зовні людина може бути на перших погляд негарною, але все-таки гарною своїми внутрішніми якостями, тобто красивою духовно.

Результат пошуку зображень за запитом "фото про добро"

                        Учень.

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

 

Уміння співчувати, захищати.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє.

Вчитель. Дійсно, життя людини – це світло, яке осяває власну життєву дорогу і водночас є дороговказом для інших. Можливо, щасливих, а іноді – затьмарених горем. І залежить воно не тільки від зовнішніх умов, а й від внутрішнього  світу людини. Відтак, почнемо розкривати велику таємницю внутрішньої краси людини.

    Перед вами таблиця. На ній ви бачите слова: любити, сподіватися, шана, ненависть, байдужість, біль, повага, злагода, добрий, тривога, ніжність, сумний, хвороба, справедливість, війна кров.

Пов’язане зображення   Завдання: знайдіть спочатку слова, які символізують добро. А тепер слова, які символізують зло. Молодці.

Мікрофон:

А як уявляєте добро?

Чи можна доторкнутися до Добра?

Чи можна покуштувати?

Чи можна понюхати?

Отже, це категорія не матеріальна, а духовна. Вона стоїть поряд з такими поняттями, як Душа, Дух.

Як же зрозуміти, що це – Добро?

З чим воно асоціюється? З яким предметом ви повязуєте поняття «Добро»? (Сонце, мати, природа тощо)

Як би ви його намалювали?

(До дошки запрошуються художники)  

Завдання: намалювати добро.

 

Якщо добро зобразити у вигляді музики, яка це буде музика?

Яким кольором ви намалювали б Добро?

Що є протилежністю Добра?

Чого більше в сучасному світі – Добра чи Зла?

Отже, Добро – це духовна категорія, її не можна торкнутися, понюхати, посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве, добре, ніжне ставлення, це готовність допомагати в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, що заставляє нас радіти, любити, співчувати.

                       Учень.

 

Кажімо більше ніжних слів

Знайомим, друзям і коханим.

Пов’язане зображенняНехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

Нехай тих слів солодкий мед

Чиюсь загоїть рану,

(Чи перший біль, чи то останній)

Коли б то знати наперед,

Кажімо більше ніжних слів,

 

Комусь всміхаймось ненароком

То не життя людське коротке,

Короткі в нас слова черстві!

Кажімо більше ніжних слів.

 

 Учень. Навчаймося добра, як вчаться мови діти,

Щоб потім все життя його творить святе.

Плекаймо крізь роки троянди ніжні й жито,

Тримаймо у серцях, як сонце золоте.

Даруймо для людей погожі дні весняні,

Щоб щедрим садом вік святився небокрай,

Щоби беріз пісні лунали до нестями

І повнився добром наш дім і рідний край.

 

Клас ділиться на групи.

Конкурс 1.

Кожна група має записати добрі слова, які б розтопили крижинку, що потрапила в око Каєві (казка Г. Х. Андерсена «Снігова королева»). Скласти лист (3-4 речення) із цими словами «Лист доброти» до Кая та Герди.

 

Конкурс 2. «Хто довше». Назвати твори української літератури, де чітко показана тема добра і зла. Наприклад, «Лось» Є. Гуцала (добро – лось, хлопчики, зло – дядько Шпичак) , «Хуха-Моховинка» ( добро – Хуха, зло – дід з сокирою) та ін..

 

Конкурс  3.

На дошці записані низка ситуацій:

  •                          людина постійно запізнюється;
  •                          людина часто хворіє;
  •                          людина не вміє готувати;
  •                          людина не хоче вчитися;
  •                          людина обманює близьких;
  •                          людина не може знайти роботу;
  •                          людина мріє мати домашню тварину.

 

Кожна група обирає ситуацію і пропонує два способи допомоги людині: перший – справжня допомога, що є дійсно добрим вчинком. Другий – удавана допомога, що може спричинити людині шкоду.

 

Конкурс 4.

Учасники (по одному з групи) стають в ряд. Учитель пропонує різні ситуації, наприклад:

  •                  ви почули плач дитини у дворі;
  •                  ваш друг одержав погану оцінку;
  •                  ваша бабуся потрапила до лікарні;
  •                  людині, яка сидить поряд з вами в автобусі, стало погано;
  •                  ваш товариш не зробив домашнього завдання.

 

 Представник від команди, яка придумає, як краще допомогти людям у різних випадках, робить крок вперед. Хто перший подолає дистанцію в п’ять кроків?

 

Конкурс 5.

Знайди продовження…                                   

1. Добро плодить добро,                             А.     а злого й лихого стережись.

2. Не сподівайся                                           Б.     шо солодке.

3. Добрий чоловік                                  В.    а зло плодить зло.

4. Не все добро,                                      Г.     за добро дяки

5. З добрим дружись,                                  Д.     і сусідів дім від вогню стереже.

Відповідь: 1 – В, 2 – Г, 3 – Д, 4 – Б, 5 – А.

 

Конкурс 6. Квітка доброти

Учитель роздає роздруковані аркуші, на яких намальована квітка, і просить учнів написати на її пелюстках, ті риси характеру, які притаманні «внутрішньо красивій людині».

 

Звучить пісня «Маленькая страна»

 

Вчитель.

Кожна людина живе лише один раз. І що б не сталося у кожного з вас у житті, завжди пам’ятайте, що ви людина. Ніколи не звинувачуйте когось у тому, що вас погано виховали. Ви самі повинні якомога більше працювати над вдосконаленням своєї особистості. Цей шлях важкий і тернистий, але ви молоді й зможете все подолати. І ось тоді у вашому серці навіки оселяться найсвятіші людські почуття – любов, доброта, прощення, милосердя. Їх не купиш на базарі, в магазині, їх ні в кого не позичиш, але можна навчити себе бути добрими, людяними і милосердними.

    Як часто ми зриваємо квітку, не задумуючись над тим, що завдаємо їй болю. Як легко зранити серце одним необережним  словом, тим самим не залишивши у цьому серці місця для проростання добра. Будьмо добрими і чуйними, лагідними і щедрими, бо саме внутрішня краса прикрашає людину. Відкриймо навстіж своє серце і душу для друзів, близьких і рідних. Життя таке прекрасне, тож поспішайте творити добро на землі.

Бути людиною – не дуже просто,

Бути людиною – геройство в наші дні.

Устати й крикнути з трибуни, із помосту:

О люди, залишайтеся людьми!

А на прощання я хочу прочитати оповідання про небесне світило, яке є прообразом Доброти, Світла, Любові.

                                           Квітка сонця

   На високому стеблі велика квітка із золотими пелюстками. Вона схожа на сонце. Тому і називають квітку соняшником. Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки. Та як тільки сходить ранкова зоря, пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця. Ось уже сонце викотилося з-за обрію. Соняшник повертає до нього свою золоту голівку і дивиться на червоне вогняне коло.

   Усміхається соняшник до сонця, радіє. Вітає його:

  •                 Добрий день, сонечко, я так довго ждав тебе вночі. Сонце піднімається все вище і вище, пливе по небу. І соняшник повертає за ним свою золоту голівку. Ось воно вже заходить за обрій, і соняшник востаннє усміхається його золотому промінню. Зайшло сонце.

    Повертає соняшник голівку туди, де завтра зійде сонечко. Спить золота квітка  й сниться їй ранкова зоря.

 

   Хотілося би, щоб після цього уроку кожен з вас осмислив свою життєву позицію і став добрішим, кращим, досконалішим.

   Я бажаю вам успіхів у постійній роботі над собою.

   Хай множаться зерна добра у ваших душах.

   А тепер давайте зробимо коло Дружби. Мої маленькі частинки Сонця і заспіваємо пісню «Хай завжди буде Сонце!»

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
12 липня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку