5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Виховна година на тему: "Людина починається з добра"

Про матеріал

Виховна година на тему: "Людина починається з добра", виховувати толерантне ставлення, повагу; вчити та намагатися чинити добро, стверджуючи їх власними вчинками.

Перегляд файлу

Урок на тему:   Людина починається з добра.                            

                                                                  

Слайд 1.     Тема уроку:  Людина починається з добра.

 

 

Слайд 2.      Мета уроку: формувати уявлення про внутрішній світ людини; розвивати вміння  осмислювати духовні цінності; спонукати до роздумів; до добрих справ,   вчити  учнів керуватися в поведінці моральними нормами та цінностями,  виховувати  толерантне  ставлення  до  друзів,  повагу, чуйність.                       

 

Тип уроку:    вивчення нового навчального матеріалу

 

Форма проведення: урок-роздум про моральну якість людини.

 

Обладнання:       мультимедійний проектор,  інтерактивна  дошка,  ноутбук, пам‘ятка,  картки  для роботи  в групах, текст казки, притчі, плакат «Добро», прислів‘я, мікрофон.

                                           Хід уроку:

 

           Епіграф до уроку: Доброта – це мудрість нашої душі.

 

І.  Організаційна частина.

Перевірка учнів готовності до уроку.

 

Учитель: Добрий день вам, вас вітаю!

                  Гарних успіхів  бажаю,

                  Хай щастить сьогодні вам,

                  Щирих друзів, міцних  знань.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

  1. «Мозковий штурм».

Учитель: Давайте поміркуємо над такими питаннями:

  • Що таке добро і зло, якими шляхами людина може збільшити кількість добра  навколо себе?

 

  • Що треба для того, щоб стати доброю людиною?
  • Добра людина… Хто вона?

                                              (відповіді учнів)

 

 

 

Учитель: Життя людини – складний механізм, який залежить не тільки від зовнішніх умов, а й від внутрішнього світу. Внутрішній світ – поняття складне. Людина народжується, росте, набирається досвіду, розвивається. Розвивається і людство. У процесі свого розвитку воно проходить непростий шлях. Можуть змінюватися звичаї, культура народу, та незмінним залишається прагнення зрозуміти своє місце в житті, стремління до внутрішньої досконалості.

     У кожної людини є свої моральні цінності – це те, що вона найбільше цінує в житті, що для неї святе, чим керується у своїх вчинках. Люди, які навколо нас, оцінюють наші вчинки, вбачають у них добро чи зло.

     Як ви розумієте, що таке добро? Якого кольору , на вашу думку, добро?

     Протилежність добру    зло,  якого воно кольору?

                                                (відповіді учнів)

 

    2.   «Карусель».

Учитель: Добро – це те, що добре, корисне, потрібне людині, це позитивне в житті людини; вчинок, який приносить користь людям.

 

   -    Доброта -  це світло в нашому житті.

  • Доброта  - це постійна праця над собою.
  • Доброта  - це мова душі.
  • Доброта  - це мудрість душі.

 

  Чи легко бути добрим?              (відповіді).

  Де живе доброта?                       (Доброта живе в нашому серці)

  Яку роботу виконує доброта?   (Доброта творить дива)

Учитель:  Уявіть собі, що ми з вами зараз на знімальному майданчику програми «Людина починається з добра». Ви прийшли на проби, щоб спробувати  себе в ролі декламаторів-читців. Мені дуже приємно бачити перед собою творчих  учасників програми.  Я бажаю вам успіхів!

Учень:  «Людина починається з добра».

             Людина починається з добра,
              Із ласки і великої любові,

              Із батьківської хати і двора,

              З поваги, що звучить у кожнім слові.

 

             Людина починається з добра,

                З уміння співчувати, захистити,
                Це зрозуміти всім давно пора,

                Бо ми прийшли добро творити.

 

 

 

 

                  Людина починається з добра,

                  Із світла, що серця переповняє,

                      Ця істина, як світ, така стара,

                  А й досі на добро нас надихає.

                                                 (Л. Забашта).

 

     -   Щоб сталося із світом, якби в ньому не залишилося добра?   (відповіді)

     -    А що ви відчували, коли творили добро?                                 

 

 Учень:     «Твори добро»

      Ти добро лиш твори повсюди,
      Хай тепло твої повнить груди,

      Ти викопай і почисть криницю,

      Волю дай, нагодуй пташину,

      Приласкай і навчи дитину,

      Бо людина в цьому світі

      Лиш добро повинна творити.

                                    ( Л.Іванків)

Учитель:  Живи. Добро звершай,

                 Та нагород не вимагай.

                 Лиш в добро і вищу правду віра

                 Людину відрізня від мавпи і від звіра.

                 Хай оживає істина стара:

                 Людина починається з добра.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Створення проблемної ситуації.

IV.  Повідомлення теми, мети уроку                                                                              Тема уроку:  «Людина починається з добра».

Мета уроку: сформувати уявлення про внутрішній світ людини; розвинути вміння  осмислювати духовні цінності; спонукати до роздумів; до добрих справ,   навчитися  керуватися в поведінці моральними нормами та цінностями,  толерантно ставитися до  друзів,  проявляти  повагу, чуйність.

V.  Вивчення нового навчального матеріалу.

  1. Роздуми над висловами мудрих.

 

Слайд  3.    «Вислови»

   а)  Як ви розумієте ці вислови:

Доброта – це мова, якою можуть говорити німі і чути глухі.

Шляхом зла не ходять до добра.

Коли хтось робить для іншого добру справу, радійте. Одразу дві людини щасливі стали.

                                   (відповіді учнів)

 

    б)  Знайдіть словам своє місце (картка):

Добра людина із доброї скарбниці серця свого виносить… , а зла людина….

 

 

 2.  Технологія «Асоціативний кущ» (робота в групах).

З чим у вас асоціюється слово «добро»?

Утворіть свій асоціативний кущ. ( Мама, тато, друзі, не ображати, дружити, ділитися, не сваритися, лагідний, ласкавий).

 

Учитель: Людина – великий маг-чародій, творець добра, і знання про це ми можемо почерпнути з бездонної криниці народної мудрості.

 

Слайд 4.    3.  Гра  «Наповни скарбницю прислів‘ями».

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Раз добром налите серце – вік не прохолоне.

Добре діло робиться, наче казка мовиться.

Про добро не говори, а добро – роби.

Добре серце, як сонечко в небі.

Людина без добра, що соловейко без пісні.

 

Слайд 5.      4. Гра «Шифрувальники» (робота в групах)

1-ша група :  даПоруй шоінму дірасть.         (Подаруй   іншому   радість).

2-га   група:  броДо вгодо‘ятає памться.       (Добро довго пам‘ятається.)

 

5.  Інсценізація та обговорення казки.

Учитель:  Як ви думаєте, що краще: розум без добра чи добро без розуму?

                                    Казка «Слово мудреця»

     В одному  королівстві жив король. Він був непоганою людиною і дуже любив природу. Одного разу, мандруючи своїм королівством, він побачив, як сільські хлопчаки стріляли із рогаток у птахів. Це дуже розсердило короля. Він наказав, щоб люди приносили йому в палац живих птахів. Невдовзі його палац наповнився величезною кількістю різноманітного птаства.

    Якось до короля завітав мудрець із сусіднього королівства. Він побачив цих птахів і запитав:

  • Для чого тобі стільки птахів?
  • У мене добре серце і я захищаю їх від злих дітей.
  • У тебе добре серце. Ти любиш птахів, але ніхто не приніс їм стільки зла, як ти! – сказав мудрець.

  Король дуже здивувався.

6.  Роздуми дітей.

Учитель: Уявіть собі, що кожен із вас – мудрець. Поясніть королю, чому він зробив зло?

                                            (відповіді дітей)

 

 

 

 

7.  Продовження роботи над казкою.

  -    Чому я зробив зло? Я ж урятував птахів! – запитав король.

  -     А хто пташенят годує? – запитав мудрець.

  -     Яких пташенят? – здивувався король.

  -     У пташок, які живуть у тебе в палаці, залишились десь у лісі малі   

        пташенята. Хто їх годує?

  • Про це я не подумав, - зізнався король. – В усіх гніздах пташенята

голодні.

  • Ти захистив цих птахів. Але загубив у п‘ять разів більше!
  • Ох, як важко бути добрим! – скрикнув король.

  На те мудрець сказав:

  • І добро треба робити з розумом. Розум без добра – це дуже погано. Але й добро без розуму теж не є кращим.

 

-    Як ви на місці короля захистили б птахів?

-    Чого вчить ця мудрість?

                                 (відповіді дітей)

Учитель:  Із казки ви дізнались, що добро треба творити, подумавши про те, чи не принесе воно комусь прикрощів.

    Іноді зло прикривається добром. Усе в цьому світі взаємопов‘язане. Ми залежимо одне від одного. І від того, добрі чи злі люди навколо нас, залежать і наш настрій, самопочуття, упевненість у житті.

  • Як довго ви пам‘ятаєте добрі вчинки інших людей?
  • Чи потрібно розповідати про добро, яке ти робиш іншим людям?

 

 

8. Читання в особах притчі «Добре ім‘я»

Учитель:  Як ви розумієте поняття «добре ім‘я»?.

     Жив собі один чоловік. Був він дуже праведний і дуже старий, що вже й правнуків діждав. Люди дуже поважали його, йшли за порадою до нього.

     Коли прийшов час дідові помирати, син заплакав і сказав:

  • Тату, навчить мене, як мені жити без вас на світі.

  А старий каже:

-    Як ти народився, то ми всі раділи, а  ти плакав. Живи так, щоб коли  тобі доведеться помирати всі плакали, а ти один радів.

 

Учитель: Пам‘ятайте, що людина народжується не для того, щоб зникнути невидимою порошинкою. Людина народжується для того, щоб лишити після себе слід у пам‘яті, у серцях інших людей.

    Жити для людей – означає насамперед бути справжнім сином свого батька, справжньою донькою. Учіться жити для людей.

 

 

 

 

VI. Закріплення навчального матеріалу.

1.Бесіда.

 

Слайд 6.      -   Чи змусив вас замислитися наш урок?

                     -   Над чим ви замислились?

                        -   Чи потрібен вам був цей урок?

                     -   Візьмете його собі, чи можливо, віддасте мені назад?

 

Учитель: Даруйте людям добро,  радість, і пам‘ятайте, що все це повернеться вам назад.

 

 

 

 

Слайд 7.            «Я вірю в силу доброти»

 

                             Я  вірю в силу  доброти,

                         Добро завжди сильніше злого,

                             Дає наснагу, щоб цвісти,

                             І  світлу обирать  дорогу,

 

                             Я  вірю  в силу  доброти,

                             Що  має  долю роботящу,

                             Що  хоче,  щоб  і  я, і  ти,

                             І все було у світі кращим.

                                       В.Крищенко

 

  2. Технологія «Мікрофон»

  -   Що значить бути доброю людиною?

  -   Що ви взяли для себе з цього уроку?

 

VІI. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Наш урок закінчується, я вдячна за роботу на уроці. А вашим домашнім завданням, буде написати твір-мініатюру «Моя добра справа».

Хай кожен день вам приносить від праці  щастя, від того, що ви можете бути потрібними людям.»

 

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку