Тема: |
Природа і ми |
|
Клас: |
4-а |
|
Вихователь: |
Гордун Н.А. |
|
Мета: |
навчальна: вчити любити та берегти природу, залучити до цікавої роботи учнів з різними інтересами; розвивальна: розвивати уяву, мислення, вміння висловлювати свою думку; виховувати впевненість в своїх можливостях, прагнення до кращого,
виховна: виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її багатство та красу, сприяти вихованню почуттів.
|
|
Матеріально-технічне забезпечення: ноутбук, мультимедійна дошка, проектор. Дидактичне забезпечення: аркуші паперу із зображенням птахів. Використані джерела:
|
||
Складова моделі успішного випускника: громадянин. |
||
Орієнтир складової моделі успішного випускника:загальноприйняті моральні норми суспільства. |
||
Педагогічний інструментарій: підхід: особистісно-орієнтований; Форма роботи: виховна бесіда. |
||
Ознаки успішного зростання випускника: засвоєння вічних цінностей. |
||
Хід заходу |
||
|
|
|
Вихователь:
|
Все, що нас оточує i не зроблене руками людей, це природа. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квітів - усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми - дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства. |
Вихователь:
Вихователь:
Вихователь:
Вихователь:
Вихователь:
Вихователь:
Вихователь:
Вихователь:
|
Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає в нас природа. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів пташок, запах квітів — усе це дороге серцю і ні з чим його не можливо зрівняти, забути. Отже будемо берегти природу, оберігати її, захищати її. Я буду загадувати загадки, а ви повинні відгадати. 1.Зимою чорне, весною й літом зелене, а восени жовте. (Ліс.) 2. В якім лісі немає листя? (У сосновому бору.) 3. В них багато є роботи Хоч стоять вони весь час. Від дощу чи від спекоти Захистять, врятують нас. Не лягають спать ніколи, На ногах вони одвік. Не бояться плину рік, Ні завій, ні вітру реву. Хто ж вони такі?.. (Дерева.) 4. На якому дереві листя не росте? (На сухому.) 5. Хто з вас. діти, нас не знає? Ми у лісі проживаєм, Дзвоном сонце зустрічаєм, Маєм гарні сині очки, Називаємось… (дзвіночки.) 6. В теплий дощик народився, Парасолькою накрився. Може, б з лісу пострибав, Якби другу ногу мав. (Гриб.) 7. Сидить дід у траві, голова у нього в крові. (Мухомор.) 8. Росте вона в лісочку, Має червону сорочку, Хто йде, той поклониться. (Суниця.) 9. Хто двічі народжується, а раз помирає? (Птах.) 10. Хто гнізда свого не має, Яйця іншим підкидає, Та у лісі, в холодку, Все кує: „Ку-ку! Ку-ку!» (Зозуля.) 11. Чого ворона до лісу летить? (Бо ліс до неї не летить.) 12. Живе в лісі, ухкає, як розбійник; Люди її бояться, а вона — людей. (Сова.) 13. За чим дятел летить? (За дзьобом.) 14. Тоненьке, вузеньке, по землі в’ється, Як батіг довге, але зовсім не б’ється, Людини боїться, молоко вживає: В лісі їх багато, — мабуть кожен знає. (Вуж.) 15. За лісом — королісом каша кипить. (Мурашник.) 16. Ой, яка ж вона гарненька, Пишнохвоста і руденька, Не звірятко — просто диво, Невгамовне, пустотливе! Вгору — вниз, на гілку з гілки… Хто ж це буде, діти?.. (Білка.) 17. Хто на собі ліс носить.(Їжак.) 18. В темнім лісі проживає Довгий хвіст пухнастий має, Їй на місці не сидиться. Як зовуть її?.. (Лисиця.) 19. Буркотливий, вайлуватий Ходить лісом дід лохматий, Одягнувся в кожушину, мед шукає і ожину. Літом любить полювати, А зимою — в лігві спати. Як зачує він весну — Покидається від сну. (Ведмідь.) 20. Хто на голові ліс носить? (Олень.) 21. Боюсь я вовка і лисиці, Боюсь мисливської рушниці. Тому від страху перед ними Я сплю з відкритими очима. (Зайчик.) 22. Чого заєць під кущем лягає? (Бо хати не має.) 23. На якому боці заєць спить? (На шерстянім.) 24. Під яким кущем ховається заєць в дощ? (Під мокрим.) 25. В лісі вирізана, Гладенько витесана, Співає, заливається, Як називається?.. (Сопілка.) Конкурс: «Впiзнайте мене». (Є малюнки 4 птахiв. За описом птаха діти повинні впізнати і назвати її). 1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь) 2. Пташеня цього птаха малесеньке — 3 г, але воно хоч і слiпе, несе на спинi iнше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всiх iз гнiзда. Але мине 4 днi, i цей iнстинкт зникне. Цi птахи не висиджують i не виховують своїх дiтей, а пiдкидаютъ їх рiзним птахам. (Зозуля) 3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека) 4. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею — на дощ». (Ластiвка)
Конкурс: «Показуха». На картках записанi назви тварин. Один з учнів виходить, бере одну картку і пантомiмно зображує тварину, а учні вiдгадують.
Вправа: «Склади прислів’я, приказку». На листочках надруковані в хаотичному порядку слова, з яких потрібно побудувати прислів’я, приказку. Діти працюють у двох групах:
Чим темніша ніч, тим ясніші зорі. Місяць — батько, зірка — мати, сонце — їх дитятко. Блисне сонце і в наше віконце. Сильна вода греблю рве. Кожна жаба своє болото хвалить. Море перепливти — не поле перейти. З сухого дерева добре вогонь класти. Куди хилить вітер, туди й гілля гнеться. Дощ іде - гриби будуть. Снігу надме — хліба прибуде, вода розіллється — сіна набереться.
Зараз ми переглянемо відео про живу та неживу природу. Отже, сьогодні ми з вами зрозуміли, що треба любити і берегти природу, не знищувати її, а, навпаки, оберігати, бо природа наша мати, ми її невід’ємна частина. А хіба можна ображати власну матір? Звичайно, що не можна. То ж будемо і ми з вами берегти природу, любити її і поважати.
|