Вікторина Характерні риси тварин

Про матеріал
Вікторина містить питання різної складності, дає можливості в ігровій формі пригадати особливості будови та функцій. Можна використовувати на уроках узагальнення знань . Вікторина має ігрове поле і зірочку в куткі екрана. Натискаючи на зірочку ви бачите правильну відповідь або повертаєтесь на ігрове поле. Питання які вже були обрані будуть позначені світлішим кольором.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Характерні риси тварин. Узагальнення ВІКТОРИНА

Номер слайду 2

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ознаки тварин. Середовища життя Клітини. Тканини Органисистеми. Розмноження та розвиток тварин. Поведінка тварин. Темна кімната. БАЛ100100100100100 БАЛ200200200200200 БАЛ300300300300300 БАЛ400400400400400 БАЛ500500500500500

Номер слайду 3

100 Назвіть середовище існування наступних тварин

Номер слайду 4

100 Наземно-повітрянеґрунтове. Доросла особина-наземно-повітрянеличинки- водне. Організмовеектопаразит. Наземно-повітряне

Номер слайду 5

200 З переліку ознак оберіть ті, що відрізняє їх від рослин. Дихають киснем. Видихають вуглекислий газ. Характерне статеве та нестатеве розмноження. Характерний гетеротрофний тип живлення Здатні до активного руху. Для живлення потрібен вуглекислий газ, вода, сонячне світло. Населяють усі середовища життя Клітини містять мітохондріїОболонки клітин позбавлені целюлози. Мають обмежений ріст

Номер слайду 6

200 Дихають киснем. Видихають вуглекислий газ. Характерне статеве та нестатеве розмноження. Характерний гетеротрофний тип живлення Здатні до активного руху. Для живлення потрібен вуглекислий газ, вода, сонячне світло ( тільки рослини)Населяють усі середовища життя Клітини містять мітохондріїОболонки клітин позбавлені целюлози. Мають обмежений ріст. Щодо інших ознак, вони характерні як для рослин, так і для тварин

Номер слайду 7

300 Розподіліть тварин на групи за видом живлення

Номер слайду 8

300копрофаги. Фітофаги Хижаки Сапрофаги Поліфаги

Номер слайду 9

400 Назвіть властивості тварин зображені на фото

Номер слайду 10

400рухподразливістьрозвитокрегенерація. Симетрія тіла

Номер слайду 11

500 Меч-риба – чемпіон з швидкісного плавання. В момент нападу вона набирає швидкість 100 км/год. Акули (блакитна і оселедцева) рухаються зі швидкістю 40 км/год. На скільки більша швидкість меч-риби? Чи наздожене меч-риба акулу через 2 год (вони пливуть в одному напрямі), якщо акула перебуває на відстані 60 км від меч-риби?

Номер слайду 12

500 Різниця швидкостей 100-40 = 60 км/год. Відстань між акулою та меч-рибою складає 60 км, отже меч- риба наздожене акулу за 1 годину

Номер слайду 13

100 Яка наука вивчає клітини живих організмів ?Яка наука вивчає тканини тварин?

Номер слайду 14

100 Наука про клітину-ЦИТОЛОГІЯНаука про тканини-ГІСТОЛОГІЯ

Номер слайду 15

200 Назвіть органели тваринної клітини

Номер слайду 16

200 Ядерце. Ядро. ЕПСЦитоплазма. Оболонка. Мітохондрія. Клітинний центр. Рибосоми. Лізосоми

Номер слайду 17

Яким тканинам належать зображені клітини 300

Номер слайду 18

300 Клітина нервової тканини. Клітини епітеліальної тканини. Клітини м’язової тканини. Еритроцити- клітини сполучної тканини

Номер слайду 19

400 Впізнайте тканину за описом. Виконує функцію захисту, виділення та обміну речовин. Клітини цієї тканини вкривають тіло тварини зовні, вистилають порожнини тіла, формують залози. Мають розвинену міжклітинну речовину, Входить до складу усіх органів. Утворює скелет, відповідає за транспорт речовин. Складається з клітин видовженої форми ,які здатні скорочуватись. Захищає внутрішні органи, входить до складу стінок кишечника, утворює оболонку серця, переміщує тіло. Складається з клітин зірчастої форми, які здатні сприймати подразнення , передавати їх до інших тканин та органів. Регулює усі функції організму

Номер слайду 20

4001. Виконує функцію захисту, виділення та обміну речовин. Клітини цієї тканини вкривають тіло тварини зовні, вистилають порожнини тіла, формують залози. ЕПІТЕЛІАЛЬНА2. Мають розвинену міжклітинну речовину, Входить до складу усіх органів. Утворює скелет, відповідає за транспорт речовин. СПОЛУЧНА ТКАНИНА3. Складається з клітин видовженої форми ,які здатні скорочуватись. Захищає внутрішні органи, входить до складу стінок кишечника, утворює оболонку серця, переміщує тіло. М’ЯЗОВА ТКАНИНА4. Складається з клітин зірчастої форми, які здатні сприймати подразнення , передавати їх до інших тканин та органів. Регулює усі функції організму НЕРВОВА ТКАНИНА

Номер слайду 21

500 Визначте систему органів Відповідає за надходження , переробку їжі та виведення неперетравлених решток. Відповідає за рухи тіла, захищає органи , підтримує форму тіла Контролює усі процеси організму. Відповідає за подразливість, регулює життєдіяльність. Виводить надлишок солей та води з організму, продукти обміну речовин. Відповідає за транспорт речовин, в тому числі кисню та вуглекислого газу по організму. Бере участь в теплорегуляції організму

Номер слайду 22

500 Відповідає за надходження , переробку їжі та виведення неперетравлених решток ТРАВНА Відповідає за рухи тіла, захищає органи , підтримує форму тіла ОПОРНО-РУХОВАКонтролює усі процеси організму. Відповідає за подразливість, регулює життєдіяльність. НЕРВОВА Виводить надлишок солей та води з організму, продукти обміну речовин ВИДІЛЬНА Відповідає за транспорт речовин, в тому числі кисню та вуглекислого газу по організму. Бере участь в теплорегуляції організму. КРОВОНОСНА

Номер слайду 23

100 Назвіть типи розмноження характерні для зображених тварин

Номер слайду 24

100 Статево та нестатево брунькуваннямстатевостатево. Статево та нестатево фрагментацією

Номер слайду 25

200 Поясніть термін РОЗМНОЖЕННЯПоясніть термін РОЗВИТОК

Номер слайду 26

200 Розмноження- властивість живих відтворювати собі подібних. Ознака життя Розвиток- властивість живих організмів набувати нових якісних ознак . Ознака життя

Номер слайду 27

300 Розподіліть тварин на групи за типом розвитку Прямий, непрямий з повним перетворенням, непрямий з неповним перетворенням

Номер слайду 28

300 Непрямий, повне перетворення Прямий Непрямий, з неповним перетворенням

Номер слайду 29

400 Вкажіть періоди розвитку тварин і чим вони відрізняються.

Номер слайду 30

400 В індивідуальному розвитку тварини виділяють зародковий період, або ембріональний і післязародковий, або постембріональний. Зародковий період– це час, коли зародок розвивається всередині материнського організму або всередині яйця. Він завершується народженням (виходом з материнського організму або з оболонок яйця)Післязародковий розвиток тварин починається після народження (виходу з материнського організму або оболонок ікринки чи яйця. Він триває до завершення життя особини.

Номер слайду 31

500 Яку функцію в життєвому циклі тварин виконує личинка ?

Номер слайду 32

500 Личинка виконує кілька важливих біологічних функційличинки активно живляться й накопичують на цій фазі найбільше поживних речовин, потрібних для завершення свого розвитку. Так, гусінь метелика шовковичного шовкопряда за час свого розвитку може збільшувати масу тіла в 10 000 разів і більше. Личинки багатьох тварин, які ведуть малорухливий чи прикріплений спосіб життя (коралові поліпи), здатні активно чи пасивно (за допомогою течій, вітру, інших організмів) розселятись на значні відстані, забезпечуючи поширення виду. Личинки паразитичних видів забезпечують зараження нових особин хазяїв. Личинки амбістоми - аксолотлі здатні до розмноження

Номер слайду 33

100 Дайте визначення поняттю РЕФЛЕКС. Наведіть приклади рефлексів у рослин

Номер слайду 34

100 Рефлекс – реакція організму на дію певних подразників зовнішнього чи внутрішнього середовища, що відбувається за участі нервової системи. Оскільки рослини не мають нервової системи для них рефлекси не характерні.

Номер слайду 35

200 Які види рефлексів ви знаєте? Наведіть приклади кожної групи .

Номер слайду 36

200 Рефлекси поділяються на УМОВНІ та БЕЗУМОВНІ Умовні є набутими:1. Слиновиділення у собаки на дзвінок2. Дресирування тварин3. Реакція домашньої тварини на кличку. Безумовні – вроджені : Кіт приземляється на чотири лапи. Хватальний рефлекс. Харчові рефлекси. Поворот голови до джерела звуку

Номер слайду 37

300 Розгляньте колаж . Назвіть тип поведінки тварин та на якому рефлексі вона заснована .

Номер слайду 38

300 Харчова Статева Територіальна гігієнічна. Захисна Дослідницька Ґрунтується на безумовних рефлексах

Номер слайду 39

400 Визначте тип поведінки тварин за описом Поведінка пов’язана з утворенням пар ,народженням нащадків з подальшою турботою про них. Поведінка забезпечує життєві потреби та виживання окремої особини. Вона спрямована на пошук їжі, побудову житла, захист від ворогів. Тварини позначають (мітять) свою територію: хижі ссавці можуть залишати подряпини на корі дерев, копитні –витоптані ділянки. Часто тварини використовують пахучі мітки. Тварини живуть у складі постійних груп. Мають чіткий розподіл на групи залежно від функцій. Існують ранги

Номер слайду 40

400 Поведінка пов’язана з утворенням пар ,народженням нащадків з подальшою турботою про них. РЕПРОДУКТИВНАПоведінка забезпечує життєві потреби та виживання окремої особини. Вона спрямована на пошук їжі, побудову житла, захист від ворогів. ІНДИВІДУАЛЬНА Тварини позначають (мітять) свою територію: хижі ссавці можуть залишати подряпини на корі дерев, копитні –витоптані ділянки. Часто тварини використовують пахучі мітки. ТЕРИТОРІАЛЬНАТварини живуть у складі постійних груп. Мають чіткий розподіл на групи залежно від функцій. Існують ранги СОЦІАЛЬНА

Номер слайду 41

500 Біонавігація— здатність до вибору напряму руху під час сезонних міграцій та пошуку сховища. Встановіть відповідність між прикладом біонавігації та тваринами.оптична. МагнітнаІнфрачервона. Акустична. ехолокаціяхеморецепція

Номер слайду 42

500 Акустична. ехолокаціяоптична. Магнітнахеморецепція

Номер слайду 43

100 Прочитайте текст. «Риючі оси вилітають на полювання і повертаються до нірки. При цьому вони запам’ятовують розташування предметів біля свого притулку. Якщо нору оточити колом з шишок, оса запам’ятовує цю ознаку. Якщо зсунути коло із шишок убік, вона шукатиме отвір нори в колі із шишок. Якщо коло викласти з камінців, а трикутник – із шишок, вона летітиме до центру кола зкамінців». Визначте, до якого прояву поведінки (рефлексу) належить описаний приклад

Номер слайду 44

100 УМОВНИЙ РЕФЛЕКС

Номер слайду 45

200 У різних представників тварин можуть бути наявні одні системи органів і відсутні інші. Наприклад, медузи не мають видільної, кровоносної, дихальної систем. Поясніть причину цього явища. Наведіть ще приклади спрощення будови тварин.

Номер слайду 46

200 Часто спрощення будови тіла пов’язано з переходом тварин до паразитичного способу життя Деякі паразитичні тварини (як-от, стьожкові черви) не маютьтравної системи. Також будова тіла залежить від середовища, в якому мешкають дані організми. Деякі дрібні ракоподібні або деякі мешканці ґрунту (наприклад,дощові черви) не мають органів дихання: газообмін вони також здійснюють через тонкі покриви тіла.

Номер слайду 47

300 У каракатиці діаметр ока становить 1/10 довжини тіла. Яку довжину тіла матиме каракатиця, діаметр ока якої 3 см?

Номер слайду 48

30030 сантиметрів

Номер слайду 49

400 Комахоїдні птахи їдять 6 разів на день. А своїх пташенят годують ще частіше. Так велика синиця приносить своїм малятам комах, їхніх личинок у 65 разів частіше, ніж їсть сама, дятел – на 90 разів менше, ніж синиця, а горихвістка – на 60 разів менше, ніж дятел. Скільки разів на добу годують своїх пташенят кожен з цих птахів?

Номер слайду 50

400 Велика синиця – 390 разів, дятел – 300 разів, горихвістка – 240 разів

Номер слайду 51

500 Як ви гадаєте, скільки років живуть птахи? Ластівка – 9 років, шпак - на 10 років більше, ніж ластівка, полярна крачка – в три рази більше від ластівки. Свійський голуб – на 8 років більше за полярну крачку, страус може прожити на 15 років більше від голуба, а беркут – на 30 років більше за страуса. Знайдіть тривалість життя кожної пташки.

Номер слайду 52

500 Шпак – 19 років, полярна крачка – 27 років, голуб – 35 років, страус – 50 років, беркут – 80 років

Номер слайду 53

Дякую за увагу. Ви найкращі

pptx
Додано
23 березня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку