Засідання педагогічної ради
Від _______2023 №______
Виступ за темою «Формування в учнів стійкого інтересу до самостійних занять фізичними вправами в умовах сучасних реалій».
Урок фізичної культури для мене це простір пізнання щастя і радості, емоцій і цікавої рухової активності. Наш урок він особливий, не схожий на інші. Діти на уроках фізичної культури мають змогу емоційно розвантажитись, переключити свої думки. За допомогою рухової активності можна відволіктись від почуттів смутку та переключитись на відчуття свободи. Адже свобода вибору, емоційно стабільного відчуття своєї значущості – це те, що можна відчути на уроках фізичної культури.
У спорті ти не буваєш сам. Ти потрібен, за тебе вболівають, тебе підтримують, ти важливий, ти частина цілого, з тобою радяться, тебе слухають, до тебе прислухаються, ти можеш більше ніж тобі здається, в тебе все вийде – це те, що дитина відчуває на наших уроках.
Тому в практичній діяльності я намагаюсь довести, що на наших уроках є слово «Я», але багато «Я» складають слово «Ми». Урок фізичної культури має більш важливі складові впливу на естетичне виховання, комунікаційні властивості дитини, формує пізнавальну компетентність учнів, виховує любов до занять спортом та бережливе ставлення до власного здоров’я. Саме на уроці фізичної культури формується інтелектуальні, доброзичливі, морально – етичні, патріотичні якості підросткового покоління.
Моя педагогічна ідея : «Формування в учнів стійкого інтересу до самостійних занять фізичними вправами в умовах сучасних реалій».
Щоб реалізувати цю ідею застосовую такі стратегії використання певних інноваційних та традиційних технологій навчання на уроках фізичної культури, що зацікавлять учнів, зроблять урок захоплюючим, хвилюючим, яскравим, емоційно насиченим, подарують щастя кожній дитині. А для цього треба бути Учителем – другом, Учителем – прикладом, Учителем – мотиватором, Учителем, який любить свою справу та тих хто у цій справі задіяний.
До чого я і прагну через своє педагогічне кредо «Діти надихають мене, я надихаю дітей».
Серед великого спектру методів і прийомів, апробованих мною, значне місце посідає метод демонстрації, який стимулює дітей до підвищення своїх рухових і фізичних здібностей, на своїх уроках я намагаюсь бути повністю частиною їх колективу, іноді метод демонстрації працює не вчитель – дитина, а навпаки дитина – вчитель. Метод використання слова на уроках є тією родзинкою, де дитина у своїй уяві малює ту чи іншу фізичну вправу. Метод емоційної дії - дитина з захопленням хочуть зрозуміти на практиці всі нюанси цієї вправи. Супроводжуюче пояснення завжди є невід’ємною частиною у засвоєні вправ.
На своїх уроках я поєдную музику і рухливу активність, під час підготовчої часини уроку лунає мотивуюча музика, яка сприяє емоційному скачку, що є великим поштовхом переходу до основної частина уроку. Якщо темою уроку є закріплення рухової здібності за рахунок гри, двосторонньої гри використовую словесні оцінки, для стимулювання бути кращою копією себе. Використовую безпосередній показ, що мотивує дітей зробити краще за мене.
На уроках використовую метод аналізу і пояснення ілюстративних матеріалів, в більшій мірі залучаю учнів підготувати, знайти ролик або картинки до теми уроку, за рахунок цього ввожу інноваційні технології на уроки фізичної культури, бо гаджети та діти в сучасному світі плідно пов’язанні.
Для розвитку творчих здібностей та залучання дітей до занять фізичними вправами самостійно у сучасних реаліях запроваджую «Челенджи» з викладанням конкретної вправи з передачею естафети іншому.
У сьогоденних реаліях важко використовувати на практиці всі методи і прийоми фізичного виховання, але за рахунок онлайн уроків, челенджів, демонстрації на власному прикладі, я намагаюсь продовжувати виховувати у дітей любов, зацікавленість до занять спортом та фізичними вправами. На онлайн уроках намагаюсь використовувати ігровий метод, залучати дітей до вигадування нових яскравих, для них комфортних фізичних вправ.
Вчитель фізичної культури І.Б. Ляшенко