16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Методичний семінар "Встановлення та регулювання міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу"

Про матеріал

Методичний семінар для фахівців психологічної служби з досвідом роботи до трьох років. Спрямований на актуалізацію знань психологів, соціальних педагогів щодо нормативного регулювання стосунів учасників освітнього процесу, а також з метою розглянути негативні впливи середовища, та можливі шляхи вирішення даних проблем.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Встановлення та регулювання міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу

Номер слайду 2

Нормативно-правові документи України, які регулюють міжособистісні стосунки учасників освітнього процесу. Закон України «Про освіту»Закон України «Про загальну середню освіту»Етичний кодекс психолога Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22.05.2018 №509лист МОНУ від 27.06.19 № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» лист МОНУ від 18.07.2019 № 1/9-462 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019-2020 н.р.»2

Номер слайду 3

Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22.05.2018 № 509 П.14. Практичний психолог закладу та/або установи освіти бере участь в:освітній діяльності, спрямованій на забезпечення всебічного розвитку здобувачів освіти. П.15. Практичний психолог закладу та/або установи освіти сприяє:формуванню психологічної культури учасників освітнього процесу;попередженню будь-яких видів і форм насильства та конфліктів серед здобувачів освіти. П.16. Соціальний педагог закладу та/або установи освіти здійснює: Вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи). П.17. Соціальний педагог закладу та/або установи освіти бере участь у: Плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі.

Номер слайду 4

Завдання психологічної служби: Збереження та зміцнення психічного та соціального здоров'я, сприяння особистісному, соціальному розвитку здобувачів освіти. Сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу. Функції психологічної служби: координація взаємодії учасників освітнього процесу;Працівник психологічної служби (практичний психолог, соціальний педагог) зобов’язаний: будувати свою діяльність на основі доброзичливості, довіри, у тісній співпраці з усіма учасниками освітнього процесу.

Номер слайду 5

Лист МОН України від 18.07.2019 № 1/9-462 Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019-2020 н.р. Відповідно до ст. 76 Закону «Про освіту» діє психологічна служба, яка сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти. Напрями діяльності працівників психологічної служби:профілактика – своєчасне попередження порушень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі. Профілактична робота працівників психологічної служби закладу освіти має бути націлена на створення таких умов навчання та виховання, які б сприяли гармонійному психічному та особистісному розвитку здобувачів освіти5

Номер слайду 6

Освітнє середовище - це характеристика життя всередині освітнього закладу, система впливів і умов формування особистості, а також система можливостей для розвитку особистості, які містяться у соціальному та просторово-предметному оточенні.

Номер слайду 7

Психологічна безпека як складова безпечного освітнього середовища7

Номер слайду 8

Безпека освітнього середовища8

Номер слайду 9

Види взаємодії в освітньому процесі педагог - учень, батьки - дитина, педагог - батьки, педагог - колега, керівник освітньої установи - педагог, педагог - колектив учнів/дітей.

Номер слайду 10

Педагогічне спілкування

Номер слайду 11

Несприятливі впливи середовища11

Номер слайду 12

Практичні рекомендації фахівцям ПС:розширення знань про формування міжособистісних взаємин;використання форм і методів, які актуалізують та формують досвід, розвивають практичні навички, а не лише інформують, дають знання;вивчення соціально-психологічного клімату в колективі (діагностування);організація та проведення занять / інших заходів, що сприятимуть підвищенню ефективності взаємодії в колективі;залучення / включення всіх дітей / учнів у спільну діяльність, яка сприятиме задоволенню їх потреби у міжособистісній взаємодії;знаходження з учасниками освітнього процесу спільної мови, щире зацікавлення їхніми проблемами;підвищення педагогічної культури батьків, надання їм допомоги у сімейному вихованні, організація педагогічних практикумів, вивчення умов виховання дітей у сім'ї.12

Номер слайду 13

13

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
12 березня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку