Захід "Людина починається з добра"

Про матеріал
Формувати у дітей почуття доброти, любові до навколишніх людей, усвідомити, що чуйного, доброзичливого ставлення потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати потребу робити добро, не чекати винагороди.
Перегляд файлу

 

 

Шкільна бібліотека Барвінківської ЗОШ І-ІІІ ст. № 3

 

 

Захід

« Людина починається з добра»

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

     Мета: Формувати у дітей почуття доброти,  любові до навколишніх людей, усвідомити, що чуйного, доброзичливого  ставлення потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати потребу робити добро, не чекати винагороди. Виховувати доброту, порядність, бажання підтримувати ближнього у скрутну хвилину.

   Обладнання: виставка творів В. Сухомлинського, плакати з висловами відомих людей про добро, Торбинка Доброти, паперові сонечка, велике зображення сонечка, картки-промінці, маркери, технічні засоби для відтворення звуку.

І .

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові

 

F:\Ніколаєнко\IMG_1226.JPG

 

 Бібліотекар. Наш виховний захід розпочався з усмішки. Тож нехай на ньому запанує атмосфера доброзичливості, щирості, тепла і взаєморозуміння. Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. І Вони допоможуть нам пройти дорогою добра і любові за мудрими і вічними казками та іншими творами           В. Сухомлинського.

І ведучий  

В. О. Сухомлинському належать слова, які є провідною думкою заходу: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить». Як ви розумієте цей вислів?

Гасло заходу:

Дорогою добра в житті ступай,

Образи вмій прощать і люте зло.

Бо ти - людина, завжди пам’ятай,

Роби добро, щоб менше зла було!

О, пам’ятай, Людино, не забудь,

Що кожне серце має добрим буть!

 

ІІ ведучий. Сьогодні ми пройдемо дорогою добра і любові. Це дорога, якою має йти кожна людина - від народження й до самої смерті. Не завжди легка, але саме вона допомагає нам прожити життя не даремно, так, щоб залишити по собі слід вічний. Адже «людина народжується не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою, а для того, щоб лишити по собі слід вічний».

 

                                                                                         

І ведучий.

 

  • Як ви розумієте цей вислів?
  • Кого ми називаємо доброю людиною?
  • Чи легко бути добрим?
  • Як ми називаємо позитивні якості людини? (Чесноти)
  • Чи буває щасливою зла людина?
  • Який життєвий принцип завжди утверджується у казках?
  • Що потрібно робити, щоб цей принцип утверджувався не лише в казках, а й у житті?
  • А які добрі справи робите ви?

       Кожна ваша добра справа - це маленьке сонечко, що робить світлішим наше життя. Тож усі ваші добрі справи складімо в Торбинку Доброти і візьмемо з собою в подорож добра.

    (Учні називають свої добрі справи і «складають» у Торбинку).

  • Чи можна цю Торбинку вже зав’язати?

(Ні. Людина ніколи не повинна зупинятись творити добро. Ви у своєму житті ще зробите дуже багато добра, і ця Торбинка постійно  поповнюватиметься).

 

ІІ ведучий. Представлення книги В. Сухомлинського «Казки школи під голубим небом».

 

І ведучий. Обговорення прочитаних творів В. Сухомлинського.

«Протоптали стежку» - переказує учень.

  • Яку хорошу справу зробили діти?
  • Що відчувала бабуся, коли вийшла вранці на вулицю?

«Красиві слова і красиві діла» - переказує учень.                                                                              

  • Чи пожаліли хлопці незнайомого хлопчика, що змок?
  • Як кожний із них це зробив?
  • Як розуміти вислів «Гарні не красиві слова. Гарні красиві діла»

«Добре слово» — переказує учень.

  • Що трапилося з Олесею?
  • Як родичі рятували Олю?
  • Що зробила прабабуся Надія?
  • Що повернуло дівчинку до життя?
  • Який можна зробити висновок з цього твору? В чому велика сила?

 

ІІ ведучий .  Доброта душі - сонця промінець,

Має людям у серця світити.

Доброті людській не прийде кінець,

Якщо будуть добрими діти.

Людям усміхнись, подаруй тепло -

Стане із зими літо.

Щоби на землі смутку менш було,

Добрими мають бути діти.

Тож давайте всім дарувать тепло,

Усмішки прості й щирі.

І на всій землі відразу зникне зло -

Будемо жити у злагоді й мирі.

 

Бібліотекар розповідає учням легенду.

 

 

Коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини Ангела-охоронця. Уві сні Ангел цілує дитя тричі: в чоло— аби воно зростало розумним, у личко— щоб було красивим, і у груди— аби мало здоров'я,  любов та доброта вселилися в його тіло, серце і душу.

«Легенда про Золоте зернятко істини» В. Сухомлинського.

 

І ведучий.

 

  • Яке завдання батько дав синам?
  • Для чого сини копали гору?
  • Чи однаково працювали брати?
  • Як довго старший брат копав гору?
  • Про що дізнався старший брат, коли знайшов Золоте зернятко істини?
  • Що він робив після цього?
  • Чи почувався старший брат щасливим?
  • Яка головна думка цієї легенди?

 

 

 

 

 

V. Дидактична гра «Оцініть вчинок»

                          

ІІ ведучий.

Ситуація 1

(Дівчинка несе кошик із фруктами, їй важко.)

Тато купив яблука. Вони були дуже запашні. Наталя знала, що бабуся дуже любить яблука. Бабуся жила близенько, зовсім поруч. Наталя дуже любила свою бабусю і захотіла пригостити її фруктами. Вона набрала повний кошик яблук. Нести було важко. Наталя пронесла трохи, але далі нести кошик не вистачило сили. Дівчина зупинилася і подумала: «Що робити?»

    - Як ви гадаєте, чи донесла дівчинка яблука бабусі?

    - Уявіть, що буде далі, й розкажіть що трапилось із Наталкою пізніше?

(дівчинка і хлопчик несуть удвох кошик і про щось розмовляють.)

    - Чи задоволена Наталя? Чому?

    - Що відчуває хлопчик, допомагаючи дівчинці нести кошик?

    - Згадайте вчинки, якими ви порадували інших.

Висновок. Товаришеві потрібно допомагати.

 

І ведучий.

Ситуація 2

Діти гуляли і побачили гойдалку. Всім захотілося на ній погойдатися. Першою сіла Таня, а Валя почала її розгойдувати підійшов Вова. Він теж хоче погойдатися.

   - Що роблять дівчатка? (Одна дівчинка тримає гойдалку, інша проганяє хлопчика.    Він похнюпився, прикро вражений. )

- Чи правильно роблять дівчатка?

   - Які обличчя у дівчаток?

- Чи подобається хлопчикові таке ставлення?

   - Чому ви вважаєте, що йому прикро?

Висновок. Іграшками потрібно ділитися, або гратися по черзі.

Як би ви вчинили на їхньому місці?

 

ІІ ведучий.

Ситуація 3

Тато дає хлопчикові коробку цукерок та іграшку. Поряд — мама. У Вови день народження. Мама і тато купили йому в подарунок іграшкового ведмедя та цукерки,  що він пригостив дітей у дитячому садку.

- Що зробить Вова з цукерками?

       - Який настрій у Вови? З чого він радіє?

       - Як би ви повелися на його місці?

Висновок. Будь привітним. Завжди намагайся зробити іншому приємне, поділись ласощами, гостинцями.

 

І ведучий.

Ситуація 4

Олег і Вася запросили Катю покататися на санках. Катя боялася з’їжджати з гірки. Олег сказав, що це зовсім не страшно, і на підтвердження з’їхав сам. Катя сіла на санки. Але на середині гірки санки перекинулися, і Катя опинилася на снігу, сидить і плаче. Хлопчики пройшли повз неї.

- Як поведуться хлопчики?

- Чи можна їх назвати чуйними?

- Щоб ви зробили на їхньому місці.

(допоміг би дівчинці піднятися, привіз би санки, сів і їхав би з нею разом.)

Висновок. Прийди на допомогу, якщо бачиш, що хтось упав і плаче, — підійди, підійми, заспокой, утіш.

 

ІІ ведучий.

Ситуація 5

Зима. Дідусь йшов тротуаром, підковзнувся і впав. Петрик підійшов до дідуся, допоміг йому піднятися.

Я вважаю, що Петрик чемний, добрий і вихований хлопчик. А ви як вважаєте?

 

І ведучий.

Ситуація 6

Одного разу Сергійко вийшов на полянку. Він дуже зрадів, побачивши таку прекрасну природу. Він ліг на пухкеньку травичку і подивився навколо. А як пахнуть прекрасні квіти! У цей час хлопчик побачив, що його дідусь рубає дрова. Гарячий піт заливає його обличчя. Хлопчик подумав і сказав сам до себе: «Піду я до дідуся і допоможу йому» . Сергійко пішов, почав швидко рубати дрова. Після роботи він пішов до водички і радо хлюпався у ній, промовляючи сам до себе:

«Я - працьовитий, я буду всім допомагати.»

Висновок. Це вчинок, в якому виявляється піклування про людину.

    -Погляньте, скільки добрих вчинків нас оточує! Це дуже радісно, а наша посмішка стає ще яскравішою, чи не так? Через що, як ви думаєте?

   - Так що ж таке добрий вчинок?

    - Так, це вчинок, в якому виявляється піклування про людину, чемне до неї ставлення, увага.

Вчитель. У житті треба не тільки чекати добрих вчинків від інших, а й віддавати тепло своєї душі людям, що нас оточують. Адже людина живе для того, щоб творити  добро. Творячи добро, вона стає чистішою, духовно багатшою. Її можна порівняти з чистим джерельцем, яке всіх радує своєю прохолодою, всі п’ють його чисту воду, а джерельце від цього не міліє…

     Тож творіть добро, і воно повернеться до вас сторицею!

 

 

                             

ІІ ведучий.

Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш…

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

Бо доброта не тільки те,

Що обіймає тепле слово.

В цім почутті така основа,

Яка з глибини душі росте.

Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти!

 

На жаль, у сучасному жорсткому світі не так часто, як хотілося б, ми зустрічаємо доброту. Наше життя — це вічна боротьба добра із злом в ім’я перемоги добра на  землі. Тож примножуймо доброту, щоб меншало зла на землі.

 

І ведучий.

  • То якою ж повинна бути добра людина?
  • Напишіть по одній чесноті доброї людини на листочках (учні пишуть маркерами на розданих їм листочках-промінцям).

 

Заходить до класу дівчинка-доброта з калиною в руках і читає вірш.

 

Я - доброта людська. Невже мене забуто?

Я мир несу і радість у серця.

Тож не впускайте в душі зла отруту,

Бо зло лиш зло породжує все більше, без кінця.

Впустіть мене в думки і в душу,

Я принесу вам спокій і тепло.

Крижинки зла розтоплювать я мушу,

Щоби незгод між вами не було.

Дарує осінь вам плоди і калину,

А в ягідці калини — серця жар.

Я закликаю кожную дитину:

«Душі своєї відкривай вівтар!»

Наповніть душу ніжністю й теплом.

Добром, любов’ю, мудрістю зорійте!

За зло ніколи не віддячте злом,

Серця людей добром своїм зігрійте.

Я вірю: разом ми багато зможемо

І зло на світі переможемо!

                                       А. Терещук

 

Бібліотекар. Сьогодні ви наповнили гарними справами Торбинку Доброти, тож засвітімо Сонечко Доброти тими чеснотами, які ви написали на промінчиках.

          У дівчинки-доброти в руках Сонечко, учні виходять і приставляють до нього промінчики.

У грудях сонечко любові засвіти.

Для себе, для родини й України.

Пильнуй вогонь добра від зла і марноти,

Бо ти на світі білому - Людина…

 

 

F:\Ніколаєнко\IMG_1230.JPG

F:\Ніколаєнко\IMG_1219.JPG

docx
Додано
23 листопада 2019
Переглядів
153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку