Тема заняття: “Правила пожежної безпеки”.
Мета заняття: Повторити причини виникнення пожеж та як користуватися приладами безпечно, ознайомитися із порядком дій у разі виникнення пожежі. Вид заняття:Бесіда.
Обладнання: Презентація.
Ресурси: Відеоматеріали.
Хід заняття
I. Організація групи. (1 хв)
- Доброго дня, діти! Сідайте зручно за свої місця. Давайте будемо сьогодні гарно працювати та будемо активні.
ІІ. Повідомлення теми. (1 хв)
– На нашому занятті ми поговоримо про корисні правила, які повинен знати кожен. А про які саме, ви зможете здогадатися, коли відгадаєте загадку.
Лісом він котився з ревом,
їв кущі, траву, дерева.
А коли напивсь води –
стих і згаснув назавжди. (вогонь)
- Сьогодні ми дізнаємося про причини виникнення пожеж та ознайомимося правилами пожежної безпеки.
Що ж такє пожежа?
Пожежа – неконтрольований процес горіння, який може заподіяти матеріальні збитки і призвести до небезпечних наслідків для життя та здоров'я людей.
Статистика є невтішною: щороку у світі відбувається близько 5 мільйонів пожеж. Кожної години у вогні гине одна людина, 2-3 чоловіки одержують травми і опіки.
Мотивація роботи.( 3 хв)
- Як ви гадаєте, чому важливо бути обережним з вогнем? (Щоб не виникнуло пожежі.)
- Чому потрібно знати правила пожежної безпеки? (Щоб запобігти виникненню пожежі та знати, що робити, якщо пожежа почалась.)
- Ви вже знаєте, що таке трикутник. А чи відомо вам, що таке " трикутник вогню " ? Цей термін запропонував французький хімік
Антуан Лоран Лавуазье для того, щоб було легше запам’ятати три умови виникнення горіння.
Горіння виникає за наявності:
- горючої речовини,
- джерела запалювання,
- кисню.
До джерел запалювання відносяться:
ІІІ. Робота над темою заняття. (5 хв)
1) Актуалізація опорних знань.
- Діти, чи ви знаєте що таке пожежа? (Це коли горить будинок чи ліс або якийсь іншій об’єкт.)
- Через що, на вашу думку, може виникнути пожежа? (Через необережне поводження з вогнем, через неправильне користування приладами або користування несправними приладами.)
2)Повідомлення вчителя.(10 хв)
- Зараз я пропоную вам уважно подивитися відео, щоб дізнатися як безпечно поводитися з вогнем і користуватися побутовими приладами, щоб не виникло пожежі:
https://youtube.com/watch?v=iRQi6i5X5Is&feature=share
- Діти, чи знаєте ви, що таке легкозаймисті речі? (Це речі, які швидко загоряються.)
- Наведіть приклади легкозаймистих речей? (Папір, сухе листя, вата, бензин, ацетон.)
- Необережне поводження і неправильне зберігання цих речей є однією з можливих причин виникнення пожежі.
А тепер давайте перглянемо презентацію і дізнаємося, які ще бувають причини пожежі та що робити в разі їх виникнення:
• Несправність або неправильне використання електрообладнання, газових плит, електричних побутових приладів;
• Увімкнення в одну розетку декількох побутових приладів великої потужності;
• Несправність електропроводки;
• Сушіння речей над газовою плитою чи біля вогню;
• Несправна або залишена без нагляду побутова електротехніка;
• Необережне поводження з вогнем;
• Удари блискавки;
• Витік газу.
Правила поведінки при пожежі:
• Зателефонувати до служби пожежної безпеки за номером 101 (якщо це можливо);
• Повідомити повну адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім’я та по батькові;
• Вікна відкривати не можна, адже кисень посилить полум’я;
• Негайно вийти з приміщення, покликати дорослих;
• Під час пожежі заборонено користуватися ліфтами;
• З висотного будинку не бiжiть сходами вниз, якщо пожежа виникла внизу, а піднімайтеся на дах, використовуйте пожежну драбину.
- Діти, під час пожежі головне – не панікувати і дотримуватись правил пожежної безпеки. А щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробиратися до виходу повзком, бо внизу менше диму, закрийте ніс та рот шматком змоченої водою тканини.
- За яким номером потрібно телефонувати у разі пожежі? ( 101 )
- Чи можна відчиняти вікна під час пожежі в приміщенні? Чому? (Не можна, тому що через це вогонь може посилитись.)
3) Фізкультхвилинка (2-3 хв)
https://youtu.be/NSCGSEy94sk?si=lN1tX9D1RJnS8hnX
4) Гра «Безпечно/небезпечно»
- Тепер давайте перевіримо, як запам’ятали, які дії безпечні, а що може спричинити пожежу. Я буду називати вам дію, а ви відповідаєте це безпечно чи ні.
• Вимикати всі електроприлади, коли йдеш з дому(Безпечно.);
• Гратися з сірниками(небезпечно);
• Вмикати багато потужних приладів в одну розетку(Не безпечно.);
• Тримати легкозаймисті речі далеко від вогню чи газової плити(безпечно);
• Вимикати праску після користування(Безпечно.);
• Гратися з бензином(Не безпечно.);
• Розпалювати багаття без дорослих(Не безпечно.);
Підбиття підсумків
- Пограймо з кубиком Блума:
Назви – Назви, що таке пожежна безпека?
Поясни – Поясни, як можна попередити пожежу в своєму домі?
Чому – Чому важливо дотримуватися встановлених правил пожежної безпеки?
Придумай – Придумай, як ще можна інформувати школярів про правила пожежної безпеки.
Поділись – Поділись своїм ставленням до того, що деякі люди нехтують правилами пожежної безпеки.
Запропонуй – Запропонуй, свою пам’ятку пожежної безпеки.
IV. Підсумки. Заохочення. Оцінювання роботи учнів. (1-2 хв)
- Сьогодні ми ознайомилися з правилами пожежної безпеки та як користуватися приладами безпечно. Тому варто пам’ятати, що ми відповідальні за своє здоров’я і потрібно дотримуватись всіх правил, що ви сьогодні почули. Бережіть себе і навколишнє середовище. Дякую всім, хто був сьогодні уважним і активним. До побачення!