Ритмічна мозаїка
Заняття з музично-ритмічного виховання дітей молодшого дошкільного віку
Мета: Розвивати музичні і творчі здібності дітей за допомогою музично-ритмічного виховання та формувати основи музичної культури.
Завдання:
Обладнання:
Музичні твори:
Хід:
Музичний керівник: Добрий день, малята! Подивіться скільки в нас гостей. А як ми один одного і гостей привітаємо? Може пісню заспіваємо?
Музичне вітання
Треба всіх нам при вітати: Добрий день!
Посміхнутись і сказати: Добрий день!
Добрий день, добрий день!
Музичний керівник: Діти, сьогодні у нас буде цікаве заняття. На нас чекають приємні зустрічі і веселі завдання. Ви готові розпочати?
Тоді шикуйтеся швидко в ряд, будуть ніжки крокувати!
Музично-ритмічна вправа «Ніжки крокують»
1.Крокують наші ніжки рішуче по доріжці,
(діти під музику крокують по колу)
Музика веде малят, малюки крокують в ряд.
Спинки підтягнули, плечі відвели
Ручками ритмічно мах, ніжками крокуєм в такт.
Раз, два, раз! Раз, два, раз! Зупинились ніжки враз!
( діти разом з музикою зупинились)
Музичний керівник: - Тс! Музика вже не звучить, ніжки зупинились. Вушко слухає, коли далі підуть малюки.
2.Крокують наші ніжки рішуче по доріжці,
(діти далі крокують по колу)
Музика веде малят, малюки крокують в ряд.
Спинки підтягнули, плечі відвели
Ручками ритмічно мах, ніжками крокуєм в такт.
Раз, два, раз! Раз, два, раз! Малюки присіли враз!
(діти разом з музикою присідають)
Музичний керівник: - Тс! Музика вже не звучить, ніжки зупинились.
Вушко слухає, коли далі підуть малюки! (крокують по колу)
3.Крокують наші ніжки рішуче по доріжці, (діти далі крокують по колу)
Музика веде малят, малюки крокують в ряд.
Спинки підтягнули, плечі відвели
Ручками ритмічно мах, ніжками крокуєм в такт.
Раз, два, раз! Раз, два, раз! Пострибали ніжки враз! (діти стрибають по колу під веселу музику).
По закінченню вправи розміщуються на стільчиках або на килимку
Музичний керівник: (звертає увагу дітей на телевізор). Дітки, погляньте, до нас завітали звірята, привітаймося з ними. (діти вітаються з звірятами)
«До нас гості прийшли»
ритмічне фантазування
( застосування ІКТ )
Ведмедик: - Привіт, малюки! Я прийшов до вас погратися та позабавлятися. Діти, пограйте мені в бубон, а я потанцюю. (Група дітей повільно стукають в бубон, а ведмедик ритмічно переступає з ноги на ногу, інші дітки в той час плескають в долоньки).
Таким чином обігруються наступні герої:
Зайчик: - Привіт, малята! Ми, пухнасті зайченята. Теж хочемо потанцювати. Скоріше беріть брязкальця та заграйте нам. (Зайчик стрибає під ритмічні звуки брязкальців).
Конячка: І-го-го! Чую музика лунає, всіх до танцю закликає.
Ложки в руки ви беріть і мене до танцю запросіть.
(Конячка стрибає під чіткі ритмічні удари дерев’яних ложок).
Музичний керівник: Погляньте, діти. До нас ще поспішають гості.
Пташка: Доброго ранку, малята!
Заграйте і для нас завзято.
Нехай звуки металофону вгору летять,
І в чистому небі пташок веселять.
(Пташечки кружляють під звуки металофону).
Музичний керівник:- Малята, як бачите, сьогодні у нашій залі багато гостей, та послухайте, хто ще до нас завітав.
Гостя наступна прийшла –
Сніг з собою принесла.
Стало біло навкруги,
Скрізь розтрушує сніги.
Наганяє холоди,
Воду сковує в льоди.
В дружбі з дітьми і всіма.
Здогадалися? Це…( зима).
Музичний керівник: Звичайно, це красуня Зима.
Радує сріблом зимонька нас,
Сипле додолу пухнасті сніжинки…
В танці кружляють вони понад містом,
Ніби щось хочуть нам розповісти.(Чумак Катерина)
- Дітки, хочете уявити себе сніжинками ? Беріть сніжинки і покружляйте разом з ними.
Танцювальне фантазування «Зимонька»
Діти під музику М.Ведмедері танцюють вільний танок зі сніжинками.
Музичний керівник: - Тс…. Чуєте? Хтось сміється? Да це ж наші сніжиночки( звертає увагу дітей до сніжинок, які розвішані по залу). Хочуть з нами пограти. Давайте ми будемо ловити сніжинки. Але будьте уважні, сніжинки ми будемо ловити в кінці кожної музичної фрази.
Ритмічна гра « Зловимо сніжинку»
Знову чути сміх сніжинки.
Музичний керівник(підходить до сніжинки, прислухається): Діти, сніжинки вам дуже вдячні за те, що ви пограли з ними і хочуть вас пригостити.
Діти йдуть за музичним керівником і під ялиночкою знаходять смачні подарунки.
Музичний керівник: - Скільки б не гуляли, а додому час, і казковий поїзд вже чекає вас. (запрошує діток зайняти місця в поїзді). Але перед тим , як ви вирушите у групу, давайте попрощаємося з нашими гостями. Дітки прощаються з музичним керівником та гостями.
Ритмічна композиція «Поїзд»
(нар. австр. муз. «Зіркова полька»)
1-4 такти – «пружинка». 5-8 такти – ходьба на місці, руки на поясі.
9-16 такти –.) Руки зігнуті в ліктях – зображають рух коліс.
Діти виїздять «потягом» разом з вихователем з музичної зали.
1