Завдання ІІ етапу олімпіади з української мови і літератури 2024 / 2025 н.р.

Про матеріал
Метою проведення олімпіади з української мови та літератури є виявлення філологічно обдарованих учнів (учениць), активізація їх творчих здібностей, створення умов для їхнього розвитку та самовдосконалення, популяризація української мови і літератури як шкільних предметів серед учнівської молоді.
Перегляд файлу

imageЗавдання ІІ етапу олімпіади з української мови і літератури 2024 / 2025 н.р.

 

 

10 клас

 

 

Українська мова

 

1. Напишіть твір-роздум обсягом до 2 стор. на тему «Ти знаєш, що ти – людина?», використовуючи

ü       2 речення з дієприкметниковим зворотом (підкресліть їх); ü 2 речення з прямою мовою (підкресліть їх).

12 б. + по 0,5 за кожне речення Разом: 14 б. 2. Від поданих іменників утворіть прикметники, підкресліть звукові зміни в утворених словах.

Солдат, Овруч, Голландія, казах, Іртиш, люди, Токмак, Нова Каховка.

      по 0,25 б = 2 б. 3. Поясніть значення поданих фразеологізмів, уведіть їх у речення.

Авгієві стайні, бочка Данаїд, повітряні замки, вавилонське велелюддя, варфоломіївська ніч, дерти кирпу.

      по 0,5 б. = 3 б.

4. Доберіть  до іншомовних слів українські відповідники.

Креативний, імпульсивний, субтильний, фіктивний, адвокат, маркетинг, альянс, комюніке.

      по 0,25 б. = 2 б. 5.    Відредагуйте унормованою українською мовою: 

В другий раз, ісключеніє з правил, міроприємство, мєх, діючий закон, потухший вулкан.

по 0,5 б. = 3 б.

6. Запишіть, заповнюючи пропуски:  Порт..єра, л..ється,  кутюр..є, ч..зкейк,   барок..о, піц..а,   віл..а,   ан..отація.

             по 0,25 б. = 2 б. 7. Виконайте повний синтаксичний розбір речення (розділові знаки приховано). Над кожним словом надпишіть, якою частиною мови воно є.

Отут серед цвіту здається що якби людина навчилася мудрості дерев не була б ворогом сама собі й природі (Є. Гуцало).

Розділові знаки – 1 б. Повний синтаксичний розбір – 2 б.

Частини мови – 1 б           Разом: 4 б.

 

 

Українська література

 

Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях:

1.                 Якою є авторська позиція в повісті «Кайдашева сім’я»?

2   б.

2.                 Хто назвав повість І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» «найкращою оздобою українського письменства»? 

2   б.            

3.                 Складіть літературний паспорт твору «Кайдашева сім’я». 

3 б. 4. Складіть анкету головного героя твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного.

    3 б.

Усього: 40 балів

 

pdf
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
13 грудня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку