Завдання ІІ етапу олімпіади з української мови і літератури 2024 / 2025 н.р.

Про матеріал
Метою проведення олімпіади з української мови та літератури є виявлення філологічно обдарованих учнів (учениць), активізація їх творчих здібностей, створення умов для їхнього розвитку та самовдосконалення, популяризація української мови і літератури як шкільних предметів серед учнівської молоді.
Перегляд файлу

imageЗавдання ІІ етапу олімпіади з української мови і літератури 2024 / 2025 н.р.

 

 

11 клас

Українська мова

 

1.        Напишіть твір-роздум обсягом 2 стор. на тему «До майбутнього ми йдемо, озираючись на минуле», використавши

ü 1 складне речення з різними типами зв’язку; ü 1 речення з дієприслівниковим зворотом.

Уведені у твір речення підкресліть.

12 б. + по 1 б за кожне речення = 14 б. 

2.        До поданих фразеологізмів доберіть фразеологізми-антоніми.

Стріляна птиця, стати на ноги, вибілювати зуби, ляпати язиком, давати натруски, валятися в ногах, водою не розлити, дивитися у сто очей.

по 0,5 б. = 4 б.

3.        Доберіть до визначень синонімічні слова іншомовного походження.

1.   Невдача, неуспіх, провал.

2.   Естрадний артист, який оголошує номери концертної програми, веде цю програму.

3.   Католицький парафіяльний священик у Франції, Бельгії та інших країнах.

4.   Керівник оркестру, хору, ансамблю.

5.   Службовець, який розносить ділові папери, пошту.

6.   Чужоземець, який прибув до іншої країни на постійне чи тривале проживання.

7.   Найвища нагорода на фестивалі, конкурсі.

8.   Працівник готелю, який зустрічає і проводжає гостей, відкриває двері. по 0,5 б. = 4 б.

4. Відредагуйте речення.

1.   Ви думаєте всупереч наших пропозицій.

2.   Дивлячись кінофільм, несподівано сяйнула блискавка, ударив грім і розпочався дощ.

3.   На цьому питанні я зупинюся більш конкретніше.

4.   Та біль переслідувала мене.

по 0,5 б. = 2 б. 5. Поясніть значення слів, уведіть їх у речення. Як називаються ці слова?

Дипломат – дипломант, ефектний – ефективний, музичний – музикальний, ділянка – дільниця.

по 0,5 за кожну пару = 2 б. 6. Виконайте повний синтаксичний розбір речення, накресліть його схему (розділові знаки наразі відсутні). Над кожним словом надпишіть, якою частиною мови воно є. 

Треба глибоко розуміти що художня мова тільки та невичерпно багата й гарна яка виплекана твоїм рідним народом яка живиться із народного джерела що ніколи не замулюється (П. Панч)

4 б.

 

Українська література

 

Дайте відповіді на запитання й виконайте завдання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. Назвіть основоположника української неокласичної школи поетів.

1 б. 2. Кларнетизм – це ...

1 б. 3. Філософське вчення про життя як прояв внутрішньої «життєвої сили» називається....

1 б.

4. Укажіть автора і назву твору, дійовими особами якого є, зокрема, Куць, Злидні, Потерчата, Той, що греблі рве?

2 б. 5. Назвіть представника українського авангарду (футуризму) 20-30-х років XX ст.

2               б. 6. Розкрийте сутність літературної дискусії 1925-1928 років. Хто її започаткував?

3               б.

 

Усього: 40 балів

 

pdf
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
13 грудня
Переглядів
5
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку