Методичні рекомендації щодо використання комунікативно-ігрових технологій під час навчання першокласників літер англійського алфавіту

Про матеріал
Сьогодні у нашій державі відбувається модернізація змісту освіти. Змінюються формат навчання, переосмислюється роль і місце вчителя та учнів у освітньому процесі, головна мета якого – створити умови, за яких буде приємно навчатись. Вчитель має давати учням не тільки знання, як це відбувалося раніше, а вміння застосовувати їх у житті. Оскільки основна концепція школи компетентностей XXI століття полягає у виробленні в учнів навичок, виникає необхідність у зміні методів і форм навчання. У зв'язку з цими змінами в Новій Українській Школі надається велике значення вдосконаленню методів навчання. Це конкретно виявилося в тому, що для навчання учнів початкових класів були створені нові навчальні програми з англійської мови, підручники, створюється нова система засобів навчання. Відповідно до програми, оновлення змісту навчання іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах пов'язується насамперед із деякими змінами в напрямах розвитку сучасної освіти, які спрямовані на вироблення в учнів необхідних життєвих компетентностей. У початковій школі вчителю необхідно зацікавити учнів вивченням іноземної мови, викликати в них позитивне ставлення до предмета, обґрунтувати необхідність володіння мовою у сучасному світі. На початковому етапі вивчення мови вчитель повинен забезпечити свідоме засвоєння букв англійського алфавіту, яке у подальшому слугуватиме розвитку навички свідомого читання. Збірка містить різноманітні вправи на засвоєння літер англійського алфавіту учнями першого класу.
Перегляд файлу

1

 

Методичні рекомендації щодо використання    комунікативно-ігрових технологій

під час навчання першокласників

літер англійського алфавіту

Картинки по запросу УМНАЯ СОВА КАРТИНКИ

Підготувала

вчителька англійської мови

Гірницької гімназії №19

Курахівської міської ради

Донецької області

 

 

ЗМІСТ

вСТУП…………………………………………………….

2

 

 

1.1.

Методичні рекомендації щодо використання комунікативно-ігрових технологій під час навчання алфавіту.………………………………….

5

1.2.

Ігри для навчання алфавіту………...…………..

8

1.3.

Ігри для прихованого контролю рівня сформованості звуко-буквених співвідношень.

28


ВСТУП

 

Сьогодні у нашій державі відбувається модернізація змісту освіти. Змінюються формат навчання, переосмислюється роль і місце вчителя та учнів у освітньому процесі, головна мета якого – створити умови, за яких буде приємно навчатись. Вчитель має давати учням не тільки знання, як це відбувалося раніше, а вміння застосовувати їх у житті. Оскільки основна концепція школи компетентностей XXI століття полягає у виробленні в учнів навичок, виникає необхідність у зміні методів і форм навчання. У зв'язку з цими змінами в Новій Українській Школі надається велике значення вдосконаленню методів навчання. Це конкретно виявилося в тому, що для навчання учнів початкових класів були створені нові навчальні програми з англійської мови, підручники, створюється нова система засобів навчання.

Відповідно до програми, оновлення змісту навчання іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах пов'язується насамперед із деякими змінами в напрямах розвитку сучасної освіти, які спрямовані на вироблення в учнів необхідних життєвих компетентностей.

У початковій школі вчителю необхідно зацікавити учнів вивченням іноземної мови, викликати в них позитивне ставлення до предмета, обґрунтувати необхідність володіння мовою у сучасному світі. На початковому етапі вивчення мови вчитель повинен забезпечити свідоме засвоєння букв англійського алфавіту, яке у подальшому слугуватиме розвитку навички свідомого читання.

Багато науковців розглядали цю тему, пропонували способи  вдосконалення роботи над засвоєнням літер іноземної мови. Г. Є. Борецька у статті «Методика формування іншомовної компетентності у техніці читання» розкривала проблеми, які можуть виникнути в учнів, під час навчання алфавіту, пропонувала методи роботи і способи уникнення появи помилок при роботі з порівнянням букв і звуків англійської мови. О. Г. Пономаренко у статті «Ефективні шляхи навчання англійської абетки у початковій школі» аналізував методи навчання алфавіту молодших школярів . Зокрема, Н. Зайцев пропонує навчання абетці учнів молодшої школи, використовуючи таблиці та кубики. Т.Б Клементьева пропонує алгоритм вивчення абетки за спільними звуками у букві. Т.В.Крижановська, Є.В.Бедич, Т.Ю Коті, О.Д. Карп’юк пропонують введення абетки класичним шляхом – в алфавітному порядку.

Програмою рекомендовано використання комунікативно-ігрових технологій для засвоєння літер та звуко-літерних співвідношень, але сучасні підручники не містять відповідної системи вправ, тому для вчителя англійської мови є проблемою визначення оптимального підходу до вивчення алфавіту та відбір найбільш ефективних методів та прийомів роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                  Методичні рекомендації щодо використання комунікативно-ігрових технологій під час навчання алфавіту. На ранньому етапі навчання дітей іноземної мови одне з основних завдань вчителя - зробити цей предмет цікавим і улюбленим. Важливо враховувати у процесі навчання психологічні особливості дітей цього віку. Як правило, молодші школярі звертають увагу в першу чергу на те, що викликає їх безпосередній інтерес. З огляду на це, необхідно використовувати на уроках різноманітні ігри, змагання, наочний матеріал.

Розвиток звуко-буквених відповідностей та підвищення компетентності у техніці читання можливі тільки через вирішення реальних завдань на уроці, що викликає в учнів інтерес до вивчення літер англійського алфавіту. В цьому може допомогти використання комунікативно-ігрових технологій.

Сучасні нормативні матеріали орієнтують вчителів на формування в учнів певного рівня іншомовної комунікативної компетенції, тобто здатності спілкуватися іноземною мовою. На початковому рівні повинні бути закладені основи комунікативної компетентності.

Концепція комунікативно-ігрового навчання іноземним мовам створена з урахуванням психофізіологічних особливостей молодших школярів. Вибір гри як основної форми навчання зумовлений тим, що у молодшому віці гра все ще залишається одною з провідних діяльностей. Участь у грі сприяє підвищенню уваги та активізації процесів мислення.

Навчання англійської мови  з використанням комунікативно-ігрових технологій передбачає систему ігрових вправ, які забезпечують ефективне формування іншомовних комунікативних навичок та загальний розвиток учнів у процесі основної форми навчання зумовлені тим, що в молодшому шкільному віці гра все ще домінує в свідомості дітей та являється одним із основних видів їх діяльності.

Оволодіння граматичним матеріалом, перш за все, створює можливість для переходу до активного мовлення учнів. Більшість ігор можуть бути використані в якості тренувальних вправ на етапі як первинного, так і подальшого закріплення.

Основні завдання, що реалізуються завдяки використанню комунікативно-ігрових технологій:

-                     формування в першокласників звуко-буквенних співвідношень;

-                     розвиток комунікативної компетенції учнів;

-                     продуктивне засвоєння навчального матеріалу та розвиток його практичного використання;

-                     підвищення пізнавальної активності та мотивації навчання в учнів;

-                     формування критичного мислення учнів;

-                     збагачення соціального та комунікативного досвіду школярів;

-                     виховання особистостей як громадян демократичного суспільства.

Отже, рівень пізнавальної активності молодших школярів і якість знань також залежить і від використання комунікативно-ігрових вправ у процесі навчання на уроках іноземної мови стимулюють мовленнєву діяльність учнів та створюють сприятливі умови для спілкування, свідченням чого є активне і невимушене спілкування учнів іноземною мовою.

  1.             Ігри для навчання алфавіту

Назва гри: How Do You Spell

Мета: повторити букви англійського алфавіту.

Хід гри: Вчитель вивішує на дошку три слова і об’єднує клас у три команди. Завдання учнів – назвати по одній букві цього слова. Перемагає команда, яка жодного разу не помилилася.

Назва гри: Bingo

Мета: повторити звуки та букви англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель роздає кожному учневі картку, на якій зображено вісім квадратиків з малюнками. Учням необхідно записати перші букви слів, які позначають ці малюнки.

Назва гри: Picture

Мета: повторити букви англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель вивішує на дошку два набори карток із зображенням слів. Клас об’єднується у дві команди. Учні стають у протилежному боці від дошки. Коли вчитель промовляє слово, діти беруть відповідні букви з папки та утворюють це слово. Команда, що склала слово правильно отримує кількість балів, що дорівнює кількості букв у слові.

Назва гри: Find the Letter

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: кожен учень отримує картку, у якій надруковані звуки та букви. Учням необхідно сполучити букви з відповідними звуками.

 

Назва гри: Let`s Read

Мета: підвищувати компетентність учнів у техніці читання.

Хід гри: вчитель роздає учням картки зі словами, записаними згідно методики кольорового кодування. Діти читають слово, яке отримали. Вчитель показує зображення, той учень, який має це слово читає. Учні перевіряють, щоб не було допущено помилок у вимові.

 

 

Назва гри: Magic Words

Мета: повторити букви англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель розкладає на парті букви та слово. Завдання учнів поставити літери у правильному порядку.

 

Назва гри: ABC

Практична мета: повторити літери алфавіту.

Хід гри: Клас ділиться на дві команди. Члени кожної команди стають один за одним обличчям до дошки, яку поділено на дві частини. Перша команда одержує завдання записувати літери в алфавітному порядку від А до М, а друга - від N до Z . Кожен пише по одній літері, а потім стає в кінець ланцюжка.

Назва гри: Next Letter

Практична мета: перевірити знання літер алфавіту.

Хід гри: Учитель пропонує одному із учнів назвати будь-яку літеру англійського алфавіту. Учень, який сидить поруч, повинен швидко назвати наступну літеру в алфавітному порядку. Р1→Р2; Р3→Р4; Р5→Р6.

Назва гри: Do You Know the ABC ?

Практична мета: перевірити знання літер алфавіту.

Хід гри: Поділіть дошку на дві частини, а клас – на дві команди. Учасники кожної команди по черзі підбігають до дошки й пишуть по одній літері . Виграє та команда, яка швидко й без помилок напише всі літери.

 

Назва гри: Do You Know the Letters ?

Практична мета: повторити літери алфавіту.

Хід гри: Учні класу поділені на команди по 4-5 чоловік, у кожній групі обирається учень – експерт. Учитель називає літери, а учні  користуючись касою літер , ставлять їх у рядок у тому порядку, в якому вони названі. Виграє та група, в якій усі учні  впораються із завданням. (Експерти оголошують результати.)

Назва гри: Do You Know the First Letters of These Words ?

Практична мета: перевірити знання літер та слів.

Хід гри: Учитель готує картки з літерами і лексичні малюнки. Він роздає учням картки з тими літерами (по 4-5 кожному), з яких починаються слова, що означають предмети, зображені на них. Потім учитель демонструє малюнки один за одним, а учні повинні підняти картку з відповідною літерою і назвати предмет англійською мовою. Проходячи між рядами, вчитель вибирає правильні відповіді та забирає картки. Виграє той , хто перший залишиться без карток.

 

Назва гри: The First Letters

Практична мета: перевірити знання літер алфавіту та вивченої лексики.

Хід гри: Учитель роздає по 4 – 5 малюнків, на яких зображені відомі учням предмети. Потім показує літеру, а учні, яких викликали, називають її, показуючи малюнок з предметом, що його назва починається з цієї літери, і вимовляють це слово англійською мовою.

 

Назва гри: Who is the First ?

Практична мета: перевірити знання літер алфавіту.

Хід гри: Учитель викликає до дошки по одному учневі (почергово з

кожної команди). Вони повинні скласти і написати на дошці по три слова , що починаються з однієї літери (наприклад, з Р ). Учні читають вголос свої слова. За кожне правильно складене та прочитане слово команда одержує бал. Вислухавши відповіді учнів, підводяться підсумки гри.

Назва гри:  Guess the Letter

Практична мета: формувати навики фонематичного слуху.

Хід гри: Серед учнів обирають ведучого. Він виходить з класу, а решта загадують літеру. Коли ведучий повертається, йому називають слова з цією літерою до тих пір , поки він не відгадає її.

   Наприклад, задумана літера S. Учні називають слова :see, she, exercise тощо. Коли ведучий відгадає літеру, його місце займе учень, що останнім назвав слово.

 

Назва гри:  Fill in the Missing Letters

Практична мета: повторити літери та звуки.

Хід гри: На дошці написані слова, в кожному з яких пропущена одна літера, наприклад: c…p, a…d, p…n. Учитель вимовляє звук (наприклад :[e]) і пропонує учням вставити відповідну літеру в слово, де вона пропущена, і назвати його.

 

Назва гри: Alphabet Train

Практична мета: повторити літери алфавіту.

Хід гри: Учитель почергово викликає учнів із різних команд, пропонує їм 

сказати речення: “My train is carrying …”, додати слово, що починається на першу (2,3 і т.д.) літеру алфавіту. Наприклад, перший учень говорить : “My train is carrying apples”, другий  “My train is carrying  bread”. Учень, який не зможе швидко назвати слово, вибуває з гри. Перемагає команда, в якій залишилося більше учасників.

 

Назва гри:  Did You Learn the ABC ?

Практична мета: закріпити літери алфавіту та звуки, які вони передають.

Хід гри:  Учні поділяються на дві команди, стають обличчям одне до одного. Учасники однієї команди швидко показують літери , а учасники другої команди читають їх, говорять , які звуки вони передають, та називають слова з цими звуками. Потім команди міняються місцями.

 

Назва гри: Spell Your Name

Практична мета: вчити учнів писати своє ім’я

Хід гри: Учні отримують картки, на яких написані їх імена англійською мовою. Гра відбувається у формі діалогу між учителем та учнем.

Т:  What is your name?

P:  My name is Oleh.

T:  Spell your name, please.

P :  O-l-e-h.

 

П’ять карток

Мета : контроль засвоєння алфавіту.

Хід гри : вчитель показує кожному з учасників гри п’ять карток із літерами алфавіту. Виграє той, хто правильно та без пауз називає всі п’ять літер.

Хто швидше?

Мета : контроль засвоєння алфавіту.

Хід гри : учням роздаються по 3 – 5 карток із літерами та пропонується уважно їх розглянути. Потім учитель називає букву, а ті, в кого є картка з названою літерою, швидко її піднімають та показують іншим. Той, хто запізнився, не має права підняти картку. Учитель проходить між рядами та збирає картки. Виграє той, хто швидше за інших залишається без карток.

На одну літеру.

Мета : формування навичок добору лексики за словником ( орфографічним ) принципом на основі тренування пам’яті та спостережливості.

Хід гри :  вчитель пропонує знайти та запам’ятати усі предмети в кімнаті, назви яких починаються з літери…поки він рахує до 30. Виграє той, хто назве більше слів, які починаються з цієї літери, або той, хто назве останнє слово з цією буквою.

 

Зіпсований комп’ютер.

Мета : формування орфографічних навичок.

Хід гри : учитель розподіляє всі букви алфавіту між учнями. Потім він пропонує кожному натиснути на свою  « клавішу », тобто назвати свою букву. Після того як учні навчаться  автоматично реагувати на почутий звук або написану букву, ім. пропонується « надрукувати » ( сказати по літерам ) слова, спочатку показані вчителем на картках, а потім вимовлені вголос. Перемагає той, хто припуститься менше помилок.

Букви – картки

Мета : формування співвіднесення орфографічних знаків із лексичними значеннями.

Хід гри : учням даються 3 – 4 картки з друкованими та рядковими літерами.

Варіант 1. Учитель показує малюнки і називає зображені на них предмети іноземною мовою, а учні піднімають картки з першою буквою названого слова. Проходячи між рядами, учитель збирає картки з правильними відповідями. Виграє той, хто раніше за інших залишається без карток. Можна ускладнити гру : учитель показує малюнки мовчки, а учні називають їх уголос, а потім піднімають картку з літерою.

Варіант 2. Учням даються 3 – 4 картки з малюнками, на яких зображені відомі предмети. Учитель показує букву і вимовляє звук, а учні повинні показати картки, на яких зображені предмети, що починаються з цієї літери, і назвати ці предмети іноземною мовою. Підсумок гри підбивається так само, як у варіанті 1.

 Варіант 3. Можна показувати букви мовчки або називати букви, не показуючи їх що ускладнить гру. За правильну відповідь нараховується 1 бал. Виграє той, хто набере більшу кількість очок.

 

Де літера?

Мета: формування навичок диференціації звуко–літерних відповідностей.

Хід гри : учитель пише на дошці декілька слів і пропонує учням знайти серед них три, у яких буква…читається як…Виграє той, хто найшвидше це зробить.

 

Назва гри: Alphabet Soup

Мета: повторити букви англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель роздає учням різні літери, учні мають по черзі вийти і знайти звук, який відповідає цій літері.

Назва гри: Point To The Letter

Мета: повторити букви англійського алфавіту, розвивати в учнів звуко-буквенні відповідності. .

Хід гри: Вчитель вивішує на дошку по всьому класі літери і об’єднує клас у три команди. Після цього кожному учню роздає звуки. Завдання учнів – якомога швидше знайти букву, яка позначає цей звукє. Перемагає команда, яка жодного разу не помилилася.

 

Назва гри: Write On My Back

Мета: повторити букви англійського алфавіту.

Хід гри: учні разом з учителем стають у коло. Вчитель називає літеру, які повинні учні написати на спині у однокласника пальцем (можливий варіант, коли учні самостійно називають букви).

Назва гри: Сards

Мета: повторити букви англійського алфавіту, ознайомити учнів з поняттями «Vowels», «Consonants»; вчити розрізняти ці поняття та встановлювати відповідність між буквою та звуком.

Хід гри: учитель роздає учням картки з буквами. Учні мають їх розмалювати відповідним кольором. Після цього ці картки діти віддають вчителеві, і отримують фішки «Vowels» та «Consonants». Вчитель показує букву, учні знаходять відповідний звук і вказують фішкою «Vowels» або «Consonants».

 

Назва гри: Correct Me, Please

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель показує картку, на якій зображено букву і промовляє звук, який ця буква позначає. Якщо вчитель промовив звук правильно, то діти плескають у долоні, якщо ні – піднімають руки догори.

Назва гри:  Balls And Baskets

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель завчасно готує ігрове поле та кубики. Учні об’єднуються у дві команди. По черзі учні виходять та кидають кубики. Яке число випаде, з тої кишеньки учень дістає звук (тобто м’яч), учень повинен покласти у правильну корзину (тобто букву) м’яч. Виграє та команда, яка припустилася менше помилок.

Назва гри:  Inside out.

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель заздалегідь готує картки з буквами та роздає їх кожному учневі. Вчитель називає звуки, а учні показують відповідну букву.

Назва гри:  Find the Words

Мета: повторити букви, звуки англійського алфавіту активізувати знання лексичного матеріалу з виучуваної теми, повторити числа в межах від одного до десяти.

Хід гри: вчитель заздалегідь готує картки з малюнками, слова, записані зо допомогою кольорового кодування, розмальовки, картки з буквами і звуками. Учням необхідно назвати число від одного до десяти. Вчитель має запитати, що зображено на картинці під номером, який назвав учень; запитати, з якої букви починається це слово та знайти відповідний звук.

Назва гри:  In Correct Order.

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель завчасно готує картки зі словами, які записані за допомогою кольорового кодування і обирає декілька учнів з класу. Діти беруть картки, читають по черзі свої слова, з’єднують їх з малюнками і стають у правильному порядку.

 

Назва гри:  Mistakes

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель прикріплює на дошці картки зі звуками та буквами, після чого учні мають знайти помилки та виправити їх.

Назва гри:   Guess the Letter

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель завчасно готує картки з буквами, які надруковані лише частково. Учні мають впізнати, яка це буква, і знайти відповідні звуки, які ця буква позначає.

 

Назва гри:  Detective Find Sounds

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель розміщає по класу картки зі словами, які записані за допомогою кольорового кодування і показує картки зі звуками, учні мають знайти усі слова, в яких є зазначені звуки.

 

Назва гри:  ABC With Fishes

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель завчасно готує картки-рибки, у яких записані букви. Після чого вивішує на дошку слова і об’єднує дітей у дві групи. Учні повинні якомога швидше знайти букви, які є у цих словах та стати у правильному порядку так, щоб утворити це слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.             Ігри для прихованого контролю рівня сформованості звуко-буквених співвідношень

Назва гри:  Професор АВС

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель заздалегідь готує коробку, у яку складає звуки. Учні мають назвати букву, яку цей звук позначає, а також назвати попередню та наступну букву.

Назва гри:  Alphabet`s Tree

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель має заздалегідь підготувати плакат з яблунею, на плодах вчитель прикріплює звуки, учні мають сполучити букву і звук, а потім сполучити яблуко з торбинкою (на торбинці записані слова).

Назва гри:  Unusual Telephone

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель об’єднує учнів у дві команди і називає першому гравцю з кожної команди слово. Учні мають передати пошепки це слово іншим гравцям. Виграє той, хто швидше і правильніше обере слово і сполучить його з картинкою.

Назва гри:  Who Knows the Symbol of the Sound

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель роздає усім учням картки і називає букви. Завдання учнів безпомилково записати самостійно усі звуки, які ці букви означають.

Назва гри:  Five cards

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель завчасно готує картки з буквами англійського алфавіту та кошик. Діти повинні витягнути з кошика п’ять букв та знайти відповідні їм звуки.

 

Назва гри:  Fishing

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель готує букви англійського алфавіту к вигляді рибок та прикріплює на дошку слово, які вивчають учні. Вони повинні знайти знайти відповідні букви, розфарбувати їх та поставити у правильному порядку.

 

 

Назва гри:  Lotto

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель готує для кожного з учнів картку лото, на якій зображені звуки. Учні повинні якнайшвидше знайти відповідні букви.

 

 

 

Назва гри:  Feed the Pupped

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель готує картки, на яких зображені двоє цуценят. Учні повинні розподілити літери англійського алфавіту на голосні та приголосні.

Назва гри:  Point to the Letter

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель показує учням звуки, а учні повинні показати картками відповідну букву.

Назва гри:  Pass the Mic

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель повинен завчасно підготувати мікрофон. Вчитель називає будь-яку літеру, передає учню мікрофон. Завдання учня назвати відповідний звук. Далі учень називає літеру та передає мікрофон.

Назва гри:  Slap!

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: Вчитель завчасно готує картки зі звуками та розвішує їх по всій класній кімнаті. Вчитель називає звук, а учні повинні знайти його та сказати «Slap!»

Назва гри: Concentration

Мета: повторити букви та звуки англійського алфавіту.

Хід гри: вчитель вивішує на дошку плакат, на якому зображені букви у певному порядку. Учні повинні розкласти звуки у відповідній послідовності.

docx
Додано
30 квітня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку