Позакласний захід "В чому сенс життя"

Про матеріал
Позакласний захід з біології "В чому сенс життя" розрахований на учнів 8 класу. Направлений на виховання здібності сприймати світ позитивно, даруючи оточуючим любов, радість та добро.
Перегляд файлу

Позакласний захід з біології

 

ТЕМА: В чому сенс життя?

МЕТА:  розкрити значення  поняття «життя» в різних його проявах; розвивати потребу знайти своє місце в суспільстві та сенс  власного життя; навчити цінувати життя в любих його проявах; виховувати здібності сприймати світ позитивно, даруючи оточуючим  любов,  радість та добро.

Обладнання: відеосюжет, ілюстрації, роздатковий матеріал, «дерево життя».

Використані методи:  написання міні-твору – есе, проблемне запитання, бесіда,  рольова гра, мозковий штурм,поетична хвилинка, моделі, сюжетна аплікація.

Тип уроку: урок - роздум

 

ХІД УРОКУ:

 

1.Організація класу

Добрий день! Я рада всіх вас вітати! Сьогодні ми маємо нагоду  поспілкуватися на позакласному заході з біології. 

Спілкуючись не можна забувати основні правила:

1. Під час розмови з іншими людьми намагайся бути ввічливим.

2. Поважай співрозмовника, будь уважним і доброзичливим. 

3. Уважно слухай того, з ким говориш, не перебивай його. 

4. Під час розмови не викрикуй та не  вживай грубих слів.

Я  сподіваюсь, що ми всі будемо  дотримуватися цих правил і отримаємо задоволення і користь. від нашого спілкування!

Отже, почнемо…

2. Актуалізація опорних знань:

Біологія – це багатогранна наука, яка має велику кількість галузей. А хто   пам ,ятає, що вона вивчає?

(Біологія - це наука про  життя. Вона вивчає зовнішню і внутрішню будову живих організмів, їх функціонування, середовище існування, зв,язок організмів з довкіллям і між собою.)

Поняття живі організми дуже широке. На сьогодні відомо, що на планеті Земля існує понад  500 000 видів рослин, 1,5 млн.  видів тварин,   300 000  видів грибів,      4 500  видів дроб,янок.  Це все живі організми, вони такі різноманітні, але є те, що їх об,єднує – ознаки живого. Які ознаки живого ви можете назвати?

(живлення, дихання, обмін речовин, ріст, розмноження, подразливість, спадковість, мінливість, розвиток, старіння, смерть, певний хімічний склад)

На вашу думку – достатньо однієї ознаки, щоб назвати об,єкт живим?

(Ні. Потрібна сукупність ознак.)

А людина наділена ознаками живого?

(Так)

 

А чим відрізняється людина від інших живих організмів? Чому її вважають найрозвиненішою істотою?

(Вона має  здатність мислити та розмовляти)

Отже, людина має мову і розум! Значить вона може спілкуватися, передавати свій досвід, обмінюватися думками, а також мислити, робити аналіз своїх вчинків, прогнозувати наслідки тих чи інших подій, контролювати свої слова і дії.

3.Мотивація робочого процесу:

Напередодні я попрохала вас поміркувати і дати відповідь на запитання: Що є для вас головним у житті? Чого ви б хотіли досягти у майбутньому? Ваші відповіді були анонімними, це дало мені змогу отримати щирі ваші думки і міркування.

Результати нашої роботи ми можемо побачити на дошці, тут представлені ваші певні мрії і уподобання. Отже, діти нашого класу цінують в житті:

  • Наявність родини
  • Можливість навчатися
  • Наявність друзів
  • Матеріальний достаток
  • Любов і повагу

А досягти в майбутньому планують:

  • Фінансової незалежності
  • Влади
  • Можливість навчатися за кордоном
  • Слави

Думки різні, я їх всі поважаю. А як ви гадаєте: для чого все це людині?

(Для того, щоб жити. А для чого нам жити? )

4.Повідомлення теми та мети заходу:

Сьогодні ми і спробуємо це  зрозуміти .

Тож тема нашого заходу:

«В чому сенс життя?»

5. Основна частина  заходу:

З біологічної точки зору -  життя це форма існування матерії. Але філософів і мудреців таке формулювання не задовольняло.

Вони хотіли зрозуміти: Для чого з дня в день важко працювати? Для чого терпіти втрати, страждання, приносити жертви, якщо життя все рівно колись закінчиться? Який сенс  життя людини? Для чого я  живу?

Я вважаю, що ці запитання хвилюють кожну людину і ви, сьогоднішні підлітки, можливо  також задавали собі його.

Колись, я почула одну історію, яка мене зацікавила. Я хочу вас ознайомити з нею, а ви спробуйте поміркувати і дати відповідь на запитання, яким вона завершується . А допоможуть мені в цьому учні нашого класу.

(сценка учнів)

По дорозі йшла розгублена людина і раптом наткнулася на Квітку.

Я заплутався - сказала людина. – Розумієш, не знаю куди іти, не знаю для чого. Час минає, а я навіть не знаю толком, хто я… Я втомився від невизначеності, втомився боятися, що зроблю щось не так, втомився помилятися….

-         Розумію, - сказала Квітка. – Але чим я можу допомогти тобі?

-         Позич мені свій сенс життя. Можливо це мені допоможе…

-         Добре, - погодилась Квітка. – Ось мій сенс життя: рости.

-         Рости? Просто рости і все???

-         Так, просто рости і дарувати світу повітря і красу! – і Квітка замовкла.

-         Квітка! Постривай не засинай! Поясни, що означає просто рости?

Але Квітка не відповідала.

Людина пішла до річки.

-         Річка... -крикнула людина.

-         Що? – озвалася Ріка.

-         Позич мені свій сенс життя – попросила людина.

-         Навіщо? Свого, чи що немає?

-         Немає…. – опустивши голову відповіла людина.

-         Ось, як? – сказала Річка. – Тоді слухай. Мій сенс життя – текти.

-         Текти… - повторила людина.

-         Так – так, текти, - і Річка пожурчала далі.

Людина сіла на березі  і раптом з явилося Сонце.

-         Як справи, людино? – запитало Сонце?

-         Взагалі то не дуже, - пожалілася людина – Сенс життя не можу знайти. Квітка говорить – рости, Ріка – текти, але мені ні рости ні текти не хочеться… Може ти щось запропонуєш? Який у тебе сенс життя?

-         Із задоволенням, - сказало Сонце. – Мій сенс життя – дарувти світло.

-         «Дарувати світло»?! – сплеснула руками людина. – І це все????

-         Все! – підмигнуло Сонце. – А! Ні, є ще!

-         Ну ж бо? – пожвавіла людина.

-         Тепло. Дарувати тепло. І світло! – Нагадало Сонце і покотилося за горизонт.

Оце так! Зовсім різні поради! (Людина задає запитання класу)

Тож в чому сенс життя?

Давайте і ми поміркуємо:  Яка мораль цієї історії?

(У кожного своя задача в житті. Кожний по своєму розуміє своє існування  на Землі. Пройти чужий життєвий шлях (позичити його) неможливо, бо на одні і ті самі події ми реагуємо по різному і як наслідок різні робимо вчинки)

А чи всі люди розуміють для чого вони прийшли в цей світ?

(Ні. Деякі все життя шукають відповідь)

 

Уява про сенс життя складається в процесі діяльності людей і залежить від їх соціального оточення, способу життя, виховання, конкретної ситуації…

У нас на дошці є вислови різних видатних людей, які жили в різні часи. Давайте поміркуємо,  який сенс скритий в кожному з цих висловів.

«Живе той, хто не живе для себе, хто для других виборює життя».

Василь Симоненко

«Ми прийшли в цей світ, щоб допомагати один одному в нашій подорожі по життю».

Уїльям Джеймс

«Число років ще не говорить про довжину життя; життя людини вимірюється тим, що вона в ньому зробила».

Семюел Смайлс

«Без ядра горіх ніщо, так само як і людина без доброго серця».

Григорій Сковорода

 

“Життя окремої людини має сенс лише тоді, коли вона допомагає зробити життя інших людей красивіше і шляхетніше”.

Ейнштейн А.

(учитель зачитує вислови, а учні висувають свої пояснення)

Зверніть увагу, що всі вислови нас наштовхують на думку, що в житті важливо бути комусь потрібним, бути добрим і відвертим, допомагати ближньому. Особисто для мене: життя – це потяг, який ніколи не повертається назад. Тож треба спішити творити добро і з самого дитинства вирощувати  в собі   красу життя.

Пропоную вам переглянути відеопритчу, про красу життя:

Хлопчик мріяв перед сном:

«Ось скоро стану дорослим, і що я зроблю для людей? – міркував він. – Дай подарую людям щось прекрасне, чого ніколи не було і не буде».

І почав він перебирати , яку Красу може подарувати людям:

«Побудую  величний Храм» - але одразу ж заперечив: - «Величних храмів дуже багато…»

Поміркував ще: «Складу надзвичайну пісню!»

Але знову похмурнів: «Пісень також багато».

«Краще створю чудову скульптуру!»

Але знову відмовився:  «Таких скульптур  вже багато!»

І він зажурився. Так і заснув зажурений. І сниться йому сон:

Прийшов до нього мудрець:

«Ти бажаєш подарувати людям щось прекрасне?» - запитав він.

«Так, дуже хочу!» - з жаром відповів хлопчик.

«Так чого ж ти зволікаєш?»

«Але, що? – Все вже є.»

І почав перелічувати:

«Хотів побудувати Храм, але всі Храми вже побудовані…»

Мудрець перервав його: «Не вистачає одного єдиного Храму, який можеш побудувати тільки ти….»

Хлопчик продовжував: «Хотів скласти пісню, - але їх також багато…»

Мудрець знову перервав його : «Людям не вистачає однієї єдиної Пісні, і її можеш скласти тільки ти і заспівати її в храмі тому…»
Хлопчик здивувався: «Але все уже є!»

«Так, але всій Красі світу не вистачає єдиного найкращого, що можеш створити тільки ти!» - сказав мудрець.

«І що це за Краса, що випала на мою долю?»

І мудрець сказав чарівним голосом: « Твої добрі справи!!!!»

Хлопчик прокинувся, посміхнувся Сонцю і пошепки сказав: «Тепер я знаю, яку Красу можу подарувати людям!»

Учитель: Тож про яку Красу йдеться в притчі?

(про добрі справи, які може творити кожна людина, незалежно від віку, статі, соціального статусу, віросповідання, матеріального достатку, стану здоров,я.)

5.Закріплення

Тож давайте і ми спробуємо зараз подарувати світу свою Красу.

На вашому столі лежать  кольорові квіти, напишіть на них ту вашу рису, яку вважаєте найкращою, яка принесе користь  людству, допоможе хоча б одній людині. (учні виконують завдання)

У нас в класі  є «дерево життя», але воно без наших добрих справ сумне і неяскраве, з гострими колючками, тож  давайте   «подаруємо»  світу  наше добро.

(в центрі класу розміщене дерево життя , діти вішають на нього свої квіти -  «добрі вчинки» , а вчитель  зачитує позитивні риси дітей)

Отже, ми даруємо світу…..

Дивіться,  як  за допомогою своїх добрих справ   ми можемо зробити  наш світ кольоровим і яскравим.

І можливо з біологічної точки зору :  життя – це форма існування матерії, а з  філософської це довгий шлях боротьби , поразок і перемог. Можливо хтось вже сьогодні визначив своє призначення, або досі міркує над  сенсом життя…  Але не можна забувати про те, що кожен з нас є свідомою, розумною  людиною, яка може керувати своїми діями і вчинками .

 

6. Домашнє завдання:

Тож , сьогодні у вас таке домашнє з завдання:

Даруйте оточуючим тепло та турботу, не ображайте один одного, намагайтеся сприймати світ позитивно. І добра на світі стане більше!!!

                      САМЕ В ЦЬОМУ СЕНС НАШОГО  ЖИТТЯ!

docx
Додано
2 травня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку