Авторська розробка на тему Фрагменти уроків проведення досліджень: «Чому кавун ягода?», «Чому молоко скисає?», «Чому розрізане яблуко темніє?»

Про матеріал

Вже не існує тієї школи, де діти, сидячи рівно і склавши руки, чемно слухають суворого вчителя. Школярі хочуть комунікації, розмови з педагогом, якого воліють сприймати радше як порадника, а не як строгого критика. Вчитель має створити умови для розвитку дитини в сучасному світі. Саме уроки-дослідження створюють умови для само­стійної роботи учнів з опанування навчального ма­теріалу за рахунок розвитку інтелектуальних умінь. Зокрема такого важливого, як уміння працювати з інформацією, самостійно добутою з різних джерел, оперативно подавати її коротко та в розгорнутому вигляді.

Такі уроки мають певні особливості:

а) учні, спираючись на раніше набуті знання, в процесі самостійної діяльності опановують нові;

б) діти вчаться застосовувати ці знання, навич­ки, уміння за різних умов;

в) молодші школярі займаються конструюванням і розв'язанням таких ситуацій, які вимагають від них творчого підходу, самостійності та відповідного емо­ційного стану.

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

 

на тему

Фрагменти уроків проведення досліджень: «Чому кавун ягода?»,  «Чому молоко скисає?», «Чому розрізане яблуко темніє?»

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконав:

 

Руденко Наталя Григорівна 

Вчитель початкової школи

Загальноосвітньої школи                                                         

 «ОСНОВА»

м.Запоріжжя

           

 

 

 

                                     м. Запоріжжя

                                           2018

 

 

Вже не існує тієї школи, де діти, сидячи рівно і склавши руки, чемно слухають суворого вчителя. Школярі хочуть комунікації, розмови з педагогом, якого воліють сприймати радше як порадника, а не як строгого критика. Вчитель має створити умови для розвитку дитини в сучасному світі. Саме уроки-дослідження створюють умови для само­стійної роботи учнів з опанування навчального ма­теріалу за рахунок розвитку інтелектуальних умінь. Зокрема такого важливого, як уміння працювати з інформацією, самостійно добутою з різних джерел, оперативно подавати її коротко та в розгорнутому вигляді.

Такі уроки мають певні особливості:

а)  учні, спираючись на раніше набуті знання, в процесі самостійної діяльності опановують нові;

б)  діти вчаться застосовувати ці знання, навич­ки, уміння за різних умов;

в) молодші школярі займаються конструюванням і розв'язанням таких ситуацій, які вимагають від них творчого підходу, самостійності та відповідного емо­ційного стану.

       Складемо орієнтовний фрагмент уроку-дослідження.

Тема: Чому кавун ягода?

1.  Організаційний момент.

2. Ознайомлення з темою і метою

  • Сьогодні, діти, я пропоную попрацювати у науково-дослідних лабораторіях. Щоб плідно органі­зувати нашу роботу, необхідно об’єднатися в групи.(Діти об'єднуються в групи за різнокольоровими картками)
  • Слайд 1( Що зображено на малюнку?) Кавун.
  • Він є фрукт чи овоч? Фрукт.
  • А який фрукт?( Діти описують з власного досвіду )
  • Слайд 2,3,4,5,6,7( Є різні групи соковитих плодів)


 

  • Мета нашого дослідження: визначити до якої групи відноситься кавун.
  • До яблука чи помідора?(У яблука плід-яблуко, а в помідора-ягода)

3.Організаці дослідження

Кожна група бере з демонстраційного столу тацю з об’єктами дослідження: розрізане яблуко, розрізаний  помідор, шматочок кавуна.

4.Хід дослідження

1) Повторення правил роботи в групі

2)Дослідження дітей

3)Висновки досліджень (Представники груп виходять до дошки і приклеюють малюнок з кавуном до відповідного напису, обгрунтовуючи свій вибір )

4. Підсумок роботи Слайд 8


 

Тема: Чому молоко скисає?

Мета: Дослідити причину прокисання молока .

Завдання: Визначити причину скисання молока.

                  Дізнатися, як продовжити термін зберігання молока.

                  З’ясувати корисний вплив кислого молока на організм людини.

Завдання для груп:

1 група: Досліджує як довго молоко зберігається в холоді та при кімнатній температурі.

2 група: Досліджує , що відбувається з молоком, якщо додати до нього ложку кислого молока.

3 група: Досліджує яке молоко швидше прокисне: кип’ячене чи сире.

Хід дослідження

1. Правила роботи в группах

2. Термін дослідження – 2-3 дні

3.Висновки кожна група робить у вигляді лепбука

4.Узагальнення у вигляді презентації 

 

 

 

 

 

 

Тема: Чому розрізане яблуко темніє?

Мета: Дослідити й зробити висновки про причини потемніння розрізаного яблука.

Завдання для груп:

  • кожна група бере з демонстраційного столика розрізане яблуко і на протязі деякого часу спостерігає за зміною кольору м’якоті ( яблуко темніє, але швидкість потемніння у різних яблук різна)
  • учні висувають різні гіпотези причин потемніння

Узагальнення за допомогою вчителя:

-Ціле яблуко чим захищене?

-Шкіркою.

-При розрізуванні з чим взаємодіє м’якоть?

-З повітрям.

-А що є в повітрі, що може впливати на зміну кольору?

Допомога вчителя:

      (вчитель або асистент демонструє цвях новий та іржавий )

      -Який новий цвях ? ( світлий, блискучий)

      -А старий? ( коричневий, іржавий)

     - Що з ним відбулось?

     - Він поржавів?

     -З чого зроблений цвях?

     -Із заліза.

    -А тепер подивіться на розрізане яблуко. На що схожий процес потемніння яблука?

    -На ржавіння.

Висновок: В яблуці знаходиться залізо, яке під дією повітря (кисню) змінює свій колір.

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти.– Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п)
  2.  Пєхота О. М. Освітні технології. – Навчально-методичний посібник, - К., вид-во  А. С. К., 2003.
  3.  Скарбниця педагогічних ідей / Є. Коршак // Таврійський вісник освіти – 2013. – № 1(41). – С. 225

     4.    Інтернет ресурс: Класифікація соковитих плодів.

            https://sadogorod.xyz/kavun-shcho-tse-ovoch-iahoda-abo-fr...

5.       Інтернет ресурс: Процес скисання молока. https://ycilka.net/tvir.php?id=953

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
2181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку