Батьківські збори "Є така професія - батьки"

Про матеріал

Успіху у навчально- виховному процесі можна досягти тільки у співпраці з батьками. Матеріали цих батьківських зборів допоможуть залучити батьків до роботи на зборах, бути не споглядачем, а активним учасником обговорення важливих питань.

Перегляд файлу

  Батьківські збори у 2 класі

 

              Вчитель: Яворська Галина Феодосіївна,вчитель                                             початкових класів, «старший вчитель»,вчитель –                                                        методист гімназії «Академія»,м.Києва.                                                                                                                                                                                                                                                                          

 

Тема зборів: « Є така професія – батьки»

 

Мета: допомогти батькам знайти шляхи кращого розуміння дітей,

            зазирнути у світ дитячої душі, виявити проблеми дитини,                   скорегувати напрямки виховної роботи в класі.

 

Обладнання: творча робота дітей «У якому будиночку я хотів би                                                         жити», анкета№1, анкета№2,творчі роботи                                                                дітей:малюнок «Моя сім’я», «На яку квітку                                                                       схожа  моя мама?», «Квітка побажань моїй                                                                                      сім’ї»,рекомендації «Поради батькам».

 

 

 

                            Хід зборів

 

I.Слово вчителя.

 

Сьогодні ми будемо говорити про внутрішній  світ дитини.

 Часто за навчанням, за оцінками ми не бачимо, чим живе дитина,які проблеми її хвилюють. Якщо дитина не сперечається з вами, це ще не означає, що вона з вами погоджується.

    Те, що для дорослої людини є цілком природнім,для дитини потребує доведення. Для батьків цілком логічно любити свою дитину, а дитині потрібно щоденно доводити, що її люблять, що вона потрібна батькам, що дитина займає найважливіше місце в їхньому житті. Є така професія - «батьки». Можна замінити людину будь – якої професії : від двірника до міністра. Неможна замінити професію – батьки.Що потрібно для того ,щоб бути справжніми батьками, ми обговоримо на зборах.

Послухайте, що говорять діти про відносини між дітьми та дорослими.(Вчитель зачитує фрагменти дитячих відповідей,не називаючи прізвищ)

II.Поділ батьків на групи.

(Вчитель роздає батькам фішки різного кольору. Батьки сідають за столи, на яких стоїть «зірочка», колір якої відповідає кольору фішки.)

-Бажаю кожному із вас сьогодні запалити свою зірочку.

.II.Робота батьків у групах.

 Завдання1.

Виконання вправи «Очікування» на прогнозування роботи на зборах.

  • На столі кожної групи лежить папірець у вигляді «сонячного променя». Після обговорення в групі напишіть на ньому, чого ви очікуєте від сьогоднішніх зборів?

 

( Вчитель збирає інформацію, демонструє її на дошці у вигляді «сонечка»).

Завдання2.

Виконання вправи «Квітка у моєму саду».

Намалюйте або зробіть аплікацію квітки, яку б ви хотіли бачити у своєму саду. Розкажіть, що потрібно для того, щоб ця квітка з’явилася у вашому саду.

Висновок.

Ви зараз почули ,як багато потрібно докласти зусиль, щоб виростити звичайну квітку.

А якщо мова йде про людину, виховання дитини?

( Висловлення думок  батьками)

Завдання3.

Пропоную батькам розглянути та обговорити наступні типові ситуації для даного часу.

 

ГРУПА 1

 

-Дитина часто одержує зауваження з поведінки…

( Ваші поради батькам)

 

-На виховання яких 3-х найважливіших рис характеру  дитини, на Вашу думку, потрібно звернути увагу?

 

 

ГРУПА 2

 

-Що Ви порадите батькам, якщо дитина часто потрапляє в конфліктні ситуації?

 

-На виховання яких 3-х найважливіших рис характеру  дитини, на Вашу думку, потрібно звернути увагу?

 

 

 

ГРУПА 3

 

-Як Ви  ставитесь до твердження: «Я довіряю своїй дитині. Вона завжди говорить тільки правду.»?

 

-На виховання яких 3-х найважливіших рис характеру  дитини, на Вашу думку, потрібно звернути увагу?

 

 

 

ГРУПА 4

 

-Дитина часто скаржиться на дітей класу. Вона стверджує, що винними  у всіх її негараздах є інші учні.

 ( Ваші поради батькам і дитині)

 

-На виховання яких 3-х найважливіших рис характеру  дитини, на Вашу думку, потрібно звернути увагу?

 

 

 

ГРУПА 5

 

-Які питання, на Вашу думку, можна і потрібно обговорювати з дитиною?

 

-На виховання яких 3-х найважливіших рис характеру  дитини, на Вашу думку, потрібно звернути увагу?

 

III. Захист робіт в групах.  Обговорення ситуацій. Обговорення трьох найважливіших рис характеру дитини, на які ,на думку батьків,треба звернути увагу,що корегують напрямки виховної роботи у класі.

 

IV. Ознайомлення батьків з анкетами дітей.( Індивідуально)

 

    Анкета№ 1

 

1.Згадай свої найліпші мрії(2-3) і напиши про них.

______________________________________________________

 

__________________________________________________________________

2.З якими фарбами асоціюються у тебе діти і дорослі? Напиши слова «Діти»,

«Дорослі» великими літерами і розфарбуй їх цими фарбами.

 

 

3.Уяви букет Любові, який ти хотів би подарувати мамі.Намалюй його.

 

4.Намалюй Квітку Рис хорошого батька. Кожна пелюстка цієї квітки- якась риса характеру.

5.Напиши три найважливіші поради, котрі допоможуть батькам навчитися любити своїх дітей.

                                    Анкета№2(Закінчи речення)

 

                                                         Прізвище__________________

1.Коли я йду до школи……………..

2.Коли я отримую гарну оцінку, то………..

3.Коли я отримую погану оцінку, то…………..

4.Мені стає приємно, коли вчителька каже мені такі слова………

5.Мене батьки сварять, коли я………….

6.Мене батьки хвалять, коли……………………

7.Я отримую багато зауважень від дорослих, тому що……..

8.Я хочу, щоб моя мама………

9.Я хочу, щоб мій тато…………….

 

V.Обговорення творчих робіт дітей: малюнки «Моя сім’я», «На яку квітку схожа мама», «Квітка побажань моїй сім’ї», «Будинок, в якому б ти хотів жити»

 

Висновок:батьки повинні приділяти більше уваги дітям,обговорювати з ними проблеми, те, як вони провели день. Який настрій? Чому?

VI Тест для батьків «Які ви батьки?»

Відмітьте ті фрази, які Ви часто використовуєте у спілкуванні з дітьми:

1.Скільки разів тобі повторювати?

2.Порадь, будь-ласка, як мені вчинити у даній ситуації?

3.Не знаю, щоб я без тебе робила?

4. І в кого ти такий (а ) удався(лася)?

5.Які у тебе чудові друзі!

6.Ну, на кого ти тільки схожий(а)?

7.Ти моя надія й опора!

8.Ну, які у тебе друзі? !

9. Про що ти думаєш?

10.Який(а) ти в мене розумний (а)!

11.А як ти вважаєш, сину(доню)?

12.У всіх діти як діти, а ти?

13.Який ти у мене чемний(а!)

 

Відповіді:1, 2,4,6,8,9,12- 2 бали; 3,5, 7,10,11,13.- 1 бал

 

7-8 балів.Ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас. Ваші стосунки з нею благотворно впливають на ставлення її як особистості.

9 -10 балів.Ви дещо непослідовні у взаєминах з дитиною. Вона поважає Вас, хоча і не завжди з Вами відверта. На її розвиток часто впливають випадкові обставини.

11- 12 балів.Вам необхідно бути уважнішим у ставленні до дитини.Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток вашої дитини залежить більшою мірою від випадку, ніж від Вас.

13 – 14 балів. Ви й самі відчуваєте, що щось не так.Між вами і дитиною існує недовір’я.Поки не пізно приділіть їй більше уваги,враховуючи її запити та інтереси

.

VII. Поради батькам.( Петро Щербіна, заслужений вчитель України)

 

Сімяце джерело,водами якого живиться повноводна річка нашої держави.(В. Сухомлинський)

1.Будьте взірцем для дитини у будь – якій ситуації.

2.Що таке батьківський приклад? Це все найкраще, чим наділила вас природа,що ви здобули впродовж життя.

3.Не намагайся запобігти вчинкам дитини, вона вчиться на власному досвіді.

Перемога над собою – найбільша перемога.

4.Не використовуйте силу , бо дитина вважатиме,що це єдиний спосіб                вирішення проблем.

5.Будьте послідовними у своїх вчинках.

6.Не робіть зауважень дитині при чужих людях.

7. Не обіцяйте, якщо невпевнені.що можете виконати обіцяне.

8.Не робіть за дитину те, що вона може зробити сама, бо вона все життя відчуватиме себе дитиною.

9.Гра робить з дитиною теж саме, що вода з камінчиками.

10.Немає в світі більшої розкоші, ніж спілкування- знаходьте час для спілкування з дитиною.

 

VIII. Відповіді вчителя на запитання батьків.

 

IX. Підведення підсумків.

  • Повернемося до нашого «сонечка».
  • Чи справдилися ваші сподівання. Напишіть на «папірцях – променях», що ви отримали від наших зборів.
  • ( Вчитель збирає інформацію та демонструє її на дошці, доповнюючи «сонечко» променями)
doc
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку