Історичний брейн – ринг
Мета: виховувати почуття патріотизму та зацікавленість у вивченні історії; розвивати логічне мислення, вміння працювати в команді; сформувати у дітей повагу до історичних особистостей у боротьбі за становленні української державності; перевірити рівень засвоювання поточного матеріалу; надати можливість використати теоретичні знання на практиці.
Учасники : дві команди по 12 учнів.
Журі: запрошені вчителі.
Обладнання: столи для команд, два прапорці для команд, аркуші, ручки, кольорові олівці, роздатковий матеріал для команд, оціночні таблиці для журі, секундомір, грамоти та призи для нагородження учасників.
Структура уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ Проведення брейн – рингу.
ІІІ. Підсумок уроку.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Учні створюють дві команди по 12 чоловік та обирають капітана. Визначаються з назвою та записують її на прапорець команди. Вчитель знайомить учнів та журі з правилами гри (до кожного конкурсу свої правила). Рахунок гри фіксується журі.
ІІ. Проведення брейн – рингу.
І конкурс. Розминка
Правила: Вчитель зачитує питання і по команді «Час» учасники можуть давати відповідь. Капітан команди має підняти прапорець і тільки потім дати відповідь (або будь-який учасник його команди). Якщо відповідь неправильна, команда - суперник отримує можливість відповісти на це питання.
1 питання – 1 бал.
1918 р.).
році, а в Україні - ще раніше (конституція).
ІІ конкурс. Пантоміма
Правила: один учасник від команди обирає листок із завданням і на протязі 2 - 3 хвилин готується до показу без слів. Можна намалювати підказки на аркуші. Кожна команда має дві спроби.
За 1 хвилину учень своїй команді має показати завдання.
Правильна відповідь – 5 балів.
№1. Висадка десанту Антанти у Севастополі.
№ 2. Прихід Гітлера до влади.
№ 3. Вбивство Франца – Фердинанда у Сараєво.
№ 4. Проголошення Акту Злуки УНР і ЗУНР на Софіївській площі у Києві.
ІІІ конкурс. Чарівна скринька
Правила: із запропонованих варіантів капітани команди методом жеребкування обирають одне завдання. Час виконання - 30 секунд. Кожна команда тричі виконує завдання. За умови неправильної відповіді завдання повертається до жеребкування.
Правильна відповідь – 2 бали.
№1
Державний діяч США. У 1879 р. закінчив Прінстонський університет. Захистив докторську дисертацію з історії. Член Демократичної партії США. У 1913-1921рр. – президент США
Запитання: про якого історичного діяча йде мова? (Вілсон Вудро Томас).
№ 2
Коли до монголів потрапили шахи, форма усіх фігур змінилася, крім однієї.
Запитання: яка фігура залишилася незмінною?(Фігура коня).
№ 3
До Четвертного союзу, який утворився у 1914 р. після початку війни, входили Німеччина, Австро-Угорщина, Туреччина та Румунія.
Запитання: Чи є правильним твердження? (Ні. Болгарія, а не Румунія).
№ 4
Козацьке військо змішувалось з ворогом і при цьому кожен з козаків створював стільки шуму, скільки міг, щоб дезорієнтувати ворога.
Запитання: Як називався бойовий стиль козаків? (Галас).
№ 5
Вони народилися з різницею у 129 років. Обидва прийшли до влади коли їм було по 44 роки і також з різницею у 129 років. Обоє напали на Росію, коли їм було по 52 роки. І обидва програли війну також з різницею у 129 років, коли їм було по 56 років.
Запитання: Хто ці політичні діячі? (Наполеон та А. Гітлер).
№ 6
Спочатку ці машини, які з’явилися під час Першої світової війни, називали «цистернами» та «сухопутними кораблями», пізніше вони отримали назву…
Запитання: Як називаються ці машини? (Танк).
№ 7
Група американських пілотів під час Першої світової війни утворила Ескадрилью ………….. , яка була частиною французьких військово-повітряних сил.
Перша буква Л.
Запитання: Як називалася Ескадрилья? (Лафайєт).
№ 8
«Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії, не розриваючи з державою російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають — вибрані, вселюдним, рівним, прямим і тайним голосуванням — Всенародні Українські Збори (Сойм). Всі закони, що повинні дати той лад тут у нас, на Вкраїні, мають право видавати тільки наші Українські Збори»
Запитання: Про який універсал УЦР йде мова? (І універсал).
№ 9
«Тому, що український народ проголосив себе незалежним і виразив бажання привернути мирний стан між Українською Народною Республікою і державами, що находяться в війні з Росією. – йдеться у тексті договору, – Вони хотять вчинити перший крок до тривкого і для всіх сторін почесного світового миру, котрий не тільки має покласти кінець страхіттям війни, але також має вести до привернення дружніх відносин між народами на полі політичному, правному, господарському і умовому».
Запитання: Про який договір йде мова? (9 лютого 1918 року, Брест-Литовський мирний договір).
ІV конкурс. Контрольний постріл
Правила: на протязі 1 хвилини кожна команда готує складне питання для своїх суперників. Хто зможе відповісти на нього з 3 спроб отримує 15 балів.
ІІІ. Підсумок уроку.
Вчитель підводить підсумок уроку. Журі оголошує кількість балів та згідно з ними нагороджується команда-переможець. Всі учні отримують грамоти за участь у брейн-ринзі.
Протокол оцінювання
№ |
Команда №1 |
Команда №2 |
І конкурс |
||
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
Всього |
|
|
ІІ конкурс |
||
1 |
|
|
2 |
|
|
Всього |
|
|
ІІІ конкурс |
||
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
Всього |
|
|
ІV конкурс |
||
1 |
|
|
Всього |
|
|
Підсумок |
|
|