Брейн - ринг з історії

Про матеріал
Історичний брейн - ринг для 10 класу. Рекомендації: - проводити в кінці І семестру; - заздалегідь підготувати приміщення до гри; - підготувати призи для команди-переможця; - підготувати грамоти для всіх учасників; - запросити вчителів для журі.
Перегляд файлу

Історичний брейн – ринг

Мета: виховувати почуття патріотизму та зацікавленість у вивченні історії; розвивати логічне мислення, вміння працювати в команді; сформувати у дітей повагу до історичних особистостей у боротьбі за становленні української державності; перевірити рівень засвоювання поточного матеріалу; надати можливість використати теоретичні знання на практиці.

Учасники : дві команди по 12 учнів.

Журі: запрошені вчителі.

Обладнання: столи для команд, два прапорці для команд, аркуші, ручки, кольорові олівці, роздатковий матеріал для команд, оціночні таблиці для журі, секундомір, грамоти та призи для нагородження учасників.

Структура уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ Проведення брейн – рингу.

ІІІ. Підсумок уроку.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Учні створюють дві команди по 12 чоловік та обирають капітана. Визначаються з назвою та записують її на прапорець команди. Вчитель знайомить учнів та журі з правилами гри (до кожного конкурсу свої правила). Рахунок гри фіксується журі.

 

ІІ. Проведення брейн – рингу.

І конкурс.   Розминка

Правила: Вчитель зачитує питання і по команді «Час» учасники можуть давати відповідь. Капітан команди має підняти прапорець і тільки потім дати відповідь (або будь-який учасник його команди). Якщо відповідь неправильна, команда - суперник отримує можливість відповісти на це питання.

1 питання – 1 бал.

  1.          Хронологічні межі Першої світової війни (28 липня 1914 р. – 11 листопада

1918 р.).

  1.          У якому році Христофор Колумб відкрив Америку? (1492 рік)
  2. Продовжіть логічний ланцюжок Німеччина – Болгарія - Османська імперія (Австро-Угорщина).
  3.          Хто заснував місто Львів? (Д. Галицький).
  4.          Я перший і єдиний президент УНР (М. Грушевський)
  5.          Президент США, автор відомих «14 пунктів» (В. Вільсон).
  6.          Вперше з’являється у США в 1787 році, а у Франції та Польщі – 1791

        році, а в Україні - ще раніше (конституція).

  1.          Наука, що вивчає минуле за речовими джерелами? (археологія).
  2.          Я перший і єдиний диктатор в історії України (Є. Петрушевич).
  3.     Що було створено 13 листопада 1918 року? (створення ЗУНР).
  4. Яка із битв Першої світової війни має відношення до кухонного начиння? (Верденська м’ясорубка).
  5.     Місто -  штаб – квартира Ліги націй (Женева).
  6. Після підписання цього договору закінчилася Перша світова війна (Комп’єнське перемир’я).
  7. Співпраця населення або громадян держави з ворогом в інтересах ворога –        загарбника на шкоду самій державі чи її союзників (колабораціонізм).

 

ІІ конкурс.  Пантоміма

Правила: один учасник від команди обирає листок із завданням і на протязі 2 - 3 хвилин готується до показу без слів. Можна намалювати підказки на аркуші. Кожна команда має дві спроби.

За 1 хвилину учень своїй команді має показати завдання.

Правильна відповідь – 5 балів.

№1. Висадка десанту Антанти у Севастополі.

№ 2. Прихід Гітлера до влади.

№ 3. Вбивство Франца – Фердинанда у Сараєво.

№ 4. Проголошення Акту Злуки УНР і ЗУНР на Софіївській площі у Києві.

 

ІІІ конкурс.  Чарівна скринька

Правила: із запропонованих варіантів капітани команди методом жеребкування обирають одне завдання. Час виконання - 30 секунд. Кожна команда тричі виконує завдання. За умови неправильної відповіді завдання повертається до жеребкування.

Правильна відповідь – 2 бали.

№1

Державний діяч США. У 1879 р. закінчив Прінстонський університет. Захистив докторську дисертацію з історії. Член Демократичної партії США. У 1913-1921рр. – президент США

Запитання: про якого історичного діяча йде мова? (Вілсон Вудро Томас).

№ 2

Коли до монголів потрапили шахи, форма усіх фігур змінилася, крім однієї.

Запитання: яка фігура залишилася незмінною?(Фігура коня).

№ 3

До Четвертного союзу, який утворився у 1914 р. після початку війни, входили Німеччина, Австро-Угорщина, Туреччина та Румунія.

Запитання: Чи є правильним твердження? (Ні. Болгарія, а не Румунія).

№ 4

Козацьке військо змішувалось з ворогом і при цьому кожен з козаків створював стільки шуму, скільки міг, щоб дезорієнтувати ворога.

Запитання: Як називався бойовий стиль козаків? (Галас).

№ 5

Вони народилися з різницею у 129 років. Обидва прийшли до влади коли їм було по 44 роки і також з різницею у 129 років. Обоє напали на Росію, коли їм було по 52 роки. І обидва програли війну також з різницею у 129 років, коли їм було по 56 років.

Запитання: Хто ці політичні діячі? (Наполеон та  А. Гітлер).

№ 6

Спочатку ці машини, які з’явилися під час Першої світової війни, називали «цистернами» та «сухопутними кораблями», пізніше вони отримали назву…

Запитання: Як називаються ці машини? (Танк).

№ 7

Група американських пілотів під час Першої світової війни утворила Ескадрилью ………….. , яка була частиною французьких військово-повітряних сил.

Перша буква Л.

Запитання: Як називалася Ескадрилья? (Лафайєт).

№ 8

«Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії, не розриваючи з державою російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають — вибрані, вселюдним, рівним, прямим і тайним голосуванням — Всенародні Українські Збори (Сойм). Всі закони, що повинні дати той лад тут у нас, на Вкраїні, мають право видавати тільки наші Українські Збори»

Запитання: Про який універсал УЦР йде мова? (І універсал).

№ 9

«Тому, що український народ проголосив себе незалежним і виразив бажання привернути мирний стан між Українською Народною Республікою і державами, що находяться в війні з Росією. – йдеться у тексті договору, –  Вони хотять вчинити перший крок до тривкого і для всіх сторін почесного світового миру, котрий не тільки має покласти кінець страхіттям війни, але також має вести до привернення дружніх відносин між народами на полі політичному, правному, господарському і умовому».

Запитання: Про який договір йде мова? (9 лютого 1918 року, Брест-Литовський мирний договір).

 

ІV конкурс.        Контрольний постріл

Правила: на протязі 1 хвилини кожна команда готує складне питання для своїх суперників. Хто зможе відповісти на нього з 3 спроб отримує 15 балів.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

Вчитель підводить підсумок уроку. Журі оголошує кількість балів та згідно з ними нагороджується команда-переможець. Всі учні отримують грамоти за участь у брейн-ринзі.

 

 

Протокол оцінювання

 

Команда №1

Команда №2

І конкурс

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

Всього

 

 

ІІ конкурс

1

 

 

2

 

 

Всього

 

 

ІІІ конкурс

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

Всього

 

 

ІV конкурс

1

 

 

Всього

 

 

Підсумок

 

 

 

docx
Додано
28 січня
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку