ІТ у сучасному суспільстві ХХI століття – ера інформаційних технологій Формування інформаційної компетентності – важливе завдання освіти Ми змінили своє оточення так радикально, що тепер повинні змінювати себе, щоб жити в цьому новому оточенні Норберт Вінер, американський вчений, математик і філософ «Організація освітнього процесу з використанням цифрових інструментів» для фахівців освітньої галузі «фізична культура»
Цифрова компетентність вчителя включає в себе Інформаційну грамотність та грамотність даних Комунікацію та співпрацю Створення цифрового контенту (включаючи програмування) Безпеку (включаючи цифрове благополуччя та компетентності, пов'язані з кібербезпекою) Розв'язання проблем Інформаційна Мотиваційна Дидактико- методична Технологічна Digital competence Навички роботи з технічними пристроями та програмним забезпеченням Навички опрацювання інформації (послуги Інтернету) Особистнісна потреба у використанні ІКТ (можливості Інтернету) Розуміння ролі ІКТ в освіті та їх дидактичних можливостей (хмарні послуги)
Хмарні послуги Хмарні платформи Хмарні технології в школі Google Apps Education Edition календар Google пошта Gmail диск Google сайти Google Використання Office Web Apps-додатків Електронні журнали і щоденники Он-лайн сервіси для навчального процесу Системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека Сховища файлів, спільний доступ Google Docs Спільна робота Відеоконференції Хмарні технології – це технології розподіленої обробки цифрових даних, за допомогою яких комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачеві як онлайн-сервіс. Хмара – це деякий центр, сервер або їх мережа, де зберігаються дані та програми, що з’єднуються з користувачами через Інтернет Цифрова компетентність: дидактико-методична
Можливості Інтернету (служби, сервіси) Інтерактивне повідомлення chat Спілкування за допомогою ICQ Інтернет-телефонія Всесвітня павутина (WWW) Web-сторінки, гіперзв'язку, пошукові системи Електронна пошта Телеконференції Обмін листами між учасниками груп розсилок Обмін електронними листами в комп'ютерних мережах Дошки оголошень Електронні оголошення, розміщені в Інтернет для відкритого доступу всім бажаючим Навчання на відстані через системи комп'ютерного зв'язку Сховища файлів з програмами та даними, доступні для користувача через мережу Файлові архіви Дистанційне навчання Технології програвання мультимедіа файлів безпосередньо в процесі їх отримання з мережі. Технології віртуальної реальності Мультимедіа технології Пошук і витяг інформації з тематичних баз даних через мережу Дистанційні бази даних Цифрова компетентність: мотиваційна
ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ Комп’ютер як інструмент Комп’ютер для дитини Комп’ютер для учителя Зберігання даних Текстовий редактор, процесор Графічний редактор Моделювання Алгоритміка, програмування Презентації Електронні таблиці База даних Архівація Мультимедія Веб-технології Ігрове середовище Робочий інструмент Спілкування Об’єкт навчання Джерело інформації Наочний посібник Індивідуальний інформаційний простір Тренажер (Онлайн-навчання ) Самоосвіта Цифрова компетентність: технологічна
Під час дистанційного навчання учням просто необхідно самостійно займатися фізичними вправами в домашніх умовах. Починаючи заняття, школярі мають ознайомитися з теоретичними відомостями, а згодом набути цілу низку рухових умінь та навичок згідно з програмою з фізичної культури. Крім того, діти розширюють діапазон рухових дій. Для організації навчання потрібно: скорегувати (можливо скоротити) навчальний час на опрацювання окремих тем; довести до відома учнів теми, які необхідно опрацювати самостійно; зазначити інтернет-ресурси (вебресурси закладу освіти, вчителів предмета «Фізична культура» тощо); підготувати й організувати проведення онлайн-уроків з демонстраційними матеріалами, завданнями та вправами; організувати перевірку й оцінювання самостійно виконаних учнями завдань; рекомендуємо організувати надання індивідуальних консультацій за допомогою відеозв’язку, чату; для отримання зворотного зв’язку використовувати електронну пошту, онлайн-тестування тощо. До основних форм самостійних занять належать: вивчення теоретико-методичних відомостей щодо фізичної культури; ранкову гігієнічну гімнастику; фізичні вправи протягом дня. Вивчення теоретико-методичних відомостей найбільш простий та поширений спосіб роботи з учнями в період карантину, але потрібно не забувати про денне навантаження учнів іншими предметами, пам’ятати, що головний акцент фізичної культури – це рухова активність і розвиток фізичних якостей. Ранкова гігієнічна гімнастика входить у розпорядок дня – ранковий час після пробудження від сну.
Список джерел: ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА. Навчальна програма для 5-9-х класів ЗНЗ: https://cutt.ly/vtlwcgK Спорт заради розвитку: YouTube канал https://www.youtube.com/channel/UCQ2lcxZ-jnWIrHtT8YVPSA?view_as=subscriber Домашні завдання з фізичної культури: https://cutt.ly/Wtk5bq7 Фізична культура – Учительський журнал ~online: https://cutt.ly/wtlwGEq Усі уроки фізичної культури | Шкільне життя: https://cutt.ly/NtlwFf7 Конспекти уроків фізичної культури 5 клас | Шкільне життя: https://cutt.ly/QtlwAom Фізична активність та моторні ігри для дітей: https://cutt.ly/rtleifL ЗБІРНИК НАУКОВО-МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ 59 4 безкоштовні інструменти для створення віртуальних екскурсій: https://cutt.ly/NtleWhj Інструкції з охорони праці на уроках фізкультури в спортзалі: https://cutt.ly/ItleYl3 Фізкультхвилинки з LEGO. Шість цеглинок для 1 класу – YouTube: https://cutt.ly/7tleDvZ Проєкт Фонд Кличка: https://cutt.ly/2tleGKS Віртуальна реальність: принципи роботи та переваги для навчання – TeachHub: https://cutt.ly/UtleZQR Методичні рекомендації з організації фізкультури в ЗДО: https://cutt.ly/Ttle3Wl