«Інформація», «Текст», « Жанри мовлення», «Спілкування». Діагностувальна робота для 6 класу НУШ

Про матеріал
Діагностувальна робота для 6 класу НУШ у двох варіантах з питаннями відкритого та закритого типу з відповіддями за темами «Інформація», «Текст», «Жанри мовлення», «Спілкування»
Перегляд файлу

Діагностувальна робота за темами «Інформація»,  «Текст», « Жанри мовлення», «Спілкування»                                                                       І варіант

Визначте тип мовлення за уривком:

1. "Сонце вже сідало за обрій, заливаючи небо багряними барвами. Хмари, немов пухнасті подушки, пливли по ньому, рожеві, золотисті, перламутрові. Удалині темніли ліси, а біля річки світились білі хатки." (0,5 б.)

А. Опис Б. Розповідь   В. Роздум

2. "Одного разу я йшов лісом і раптом побачив ведмедя. Він був зовсім близько, і я дуже злякався. Я не знав, що робити, але потім згадав, що читав про те, що ведмедів лякає шум. Тому я почав кричати і махати руками, і ведмідь втік." (0,5 б.)

А. Опис Б. Розповідь   В. Роздум

3. "Щастя - це не те, що можна знайти десь назовні. Воно живе в нас самих. Якщо ми будемо добрі до інших, будемо допомагати їм і дарувати їм любов, то й самі будемо щасливі." (0,5)

А. Опис Б. Розповідь   В. Роздум

4.  Який жанр мовлення використовується для інформування про події або заходи? (0,5)

А. Відповідь на уроці  Б. Словникова стаття  В. Есе  Г. Оголошення

5. Які правила етикету слід дотримуватися при написанні допису в соцмережах? (0,5 б.)

А. Використовувати лайку та ненормативну лексику  Б. Ображати та принижувати інших людей               В. Поважати думки та почуття інших людей.               Г. Розповсюджувати неправдиву інформацію.

6. Як можна протистояти поширенню недостовірної інформації? (0,5 б.)

А. Не поширювати інформацію, в достовірності якої ви не впевнені.  Б. Перевіряти інформацію перед тим, як її поширювати.               В. Критично ставитися до інформації, яку ви отримуєте.                             Г. Усі відповіді правильні.

7. Які ознаки опису? (1 б.)

А. Перелічуються ознаки, властивості, якості предмета чи явища.  Б.  Повідомляється про події, що відбуваються в часі.               В. Є сюжет, який складається із зав'язки, кульмінації та розв'язки.         Г. Робиться висновок або узагальнення.               Д. Висловлюються міркування з певної теми.               Е. Міститься перелік характеристик, рис, деталей.

8. Визначте тип мовлення за першим реченням:

Щоб бути здоровим, потрібно...  (Опис. Розповідь . Роздум) (1 б.)

9. Перебудуйте речення з розповідного в план:

В Україні калину садили здавна. З її ягід варять запашне варення, ароматні компоти та киселі. Цей кущ – не просто рослина, а справжній символ української природи та рідного дому. (2 б.)

10. Перебудуйте речення з розповідних в описові (2,5 б.)

Одного разу хлопчик біг по дорозі, коли раптом його увагу привернула велика руда собака. Вона гавкала на нього й намагалася вкусити. Переляканий хлопчик кинувся тікати додому.

11. Додайте до уривку епітети та порівняння (2,5 б.)

Сонце світило (як?), а небо було (яке?). Птахи співали (які?) пісні. Дерева стояли (як?) і шелестіли (яким?) листям.

Діагностувальна робота за темами  «Інформація»,  «Текст», « Жанри мовлення»,    «Спілкування»                            ІІ варіант

Визначте тип мовлення за уривком:

1. "Якось я поїхав на екскурсію до стародавнього міста. Там я побачив багато цікавих речей: старовинні замки, храми, музеї. Мені дуже сподобалася ця екскурсія, я багато дізнався про історію міста." (0,5 б.)

А. Опис Б. Розповідь   В. Роздум

2. "З самого ранку ллє проливний дощ. Небо затягнуте сірими хмарами, голі дерева хитаються від вітру. На вулицях нікого немає, лише зрідка проїде одинока машина або пробіжить собака. Місто здається сумним і порожнім." (0,5 б.)

А. Опис Б. Розповідь   В. Роздум

3. "Книга - це джерело знань. Вона може навчити нас багато чого: історії, географії, математики, мови. Читаючи книги, ми подорожуємо в різні епохи, знайомимося з новими людьми, переживаємо різні пригоди."  (0,5 б.)

А. Опис Б. Розповідь   В. Роздум

4. Які ознаки свідчать про те, що інформація може бути недостовірною? (0,5 б.)

А. Відсутність джерела інформації.  Б. Наявність орфографічних помилок.               В. Емоційний тон тексту.                             Г. Усі відповіді правильні

5. Який жанр мовлення використовується для вираження співчуття та підтримки людині, яка переживає важкий період? (0,5 б.)

А. Відповідь на уроці   Б. Словникова стаття     В. Есе  Г. Утішання

6. Які ознаки розповіді про події? (0,5 б.)

А. Перелічуються ознаки, властивості, якості предмета чи явища.  Б.  Є сюжет, який складається з зав'язки, кульмінації та розв'язки.  В. Міститься перелік характеристик, рис, деталей.               Г. Робиться припущення, узагальнення.               Д. Висловлюються міркування з певної теми.              

7. Які мовні засоби використовує жанр есе? (1 б.)

А. Питання, оклики, звернення  Б. Терміни, визначення, приклади  В. Тези, аргументи, висновки               Г. Риторичні питання, цитати, приклади

8. Визначте тип мовлення за першим реченням:

Я йшов вулицею і раптом...   (Опис. Розповідь. Роздум) (1 б.)

9. Додайте до уривку епітети та порівняння. (2 б.)

Море було (яке?). Хвилі (які?) билися об (який?) берег. Над морем літали (які?) чайки. Удалині виднілися (які?) кораблі.

10. Перебудуйте речення з розповідного в план. (2,5 б.)

Якось я поїхав на екскурсію до стародавнього міста. Там я побачив багато цікавих речей: старовинні замки, храми, музеї. Мені дуже сподобалася ця екскурсія, я багато дізнався про історію міста.

11. Перебудуйте речення з розповідних в описові. (2,5 б.)

На столі я помітив телефон з сенсорним екраном. На ньому був одягнений чохол з котиком. Перевіривши заряд, я з радістю відзначив, що телефон готовий до використання.

 

Відповіді

 


І варіант

  1.              А.
  2.              Б.
  3.              В.
  4.              Г.
  5.              В.
  6.              Г.
  7.              А, Е
  8.              Роздум.
  9.              Епітети, порівняння
  10.          План
  11.          Опис

ІІ варіант

1. Б.

2. А.

3. В.

4. Г.

5. Г.

6. Б.

7. В. Г.

8. Розповідь

9. Епітети та порівняння

10. План.

11. Опис.


 

doc
Додано
6 травня
Переглядів
867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку