Інтегрований урок математика , я досліджую світ - Тема: Тест як ефективний засіб контролю

Про матеріал
Мета уроку: перевірити вміння застосовувати математичні знання при розв’язанні задач та поєднувати математичні обрахунки з оточуючим світом.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

математика , я досліджує світ

Тема:  Тест як ефективний засіб контролю

Мета:

Математика:

повторити і закріпити вивчений матеріал;

удосконалити знання про багато цифрові та дробові числа;

перевірити вміння застосовувати математичні знання при розв’язання задач здорова мета задачі на рух;

узагальнити уміння розв’язання виразів;

Я досліджую світ:

більше дізнатися про життя і користь комах, підкреслити важливість бджіл для світового еко-балансу і підтримки «здоров’я» планети, вміло поєднувати математичні обрахунки з оточуючим світом;

розвивати математичні уміння та навички, логічне мислення, пізнавальну активність та мінливість, пам’ять, увагу, мистецькі здібності;

виховувати дружні відносини, взаємодопомогу та повагу, любов до рідного краю, бережне ставлення до природи.

Обладнання:  друкований зошит з тестами,  геометричний матеріал,  схеми до задач.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо привітне!

Доброго ранку, в небі пташки!

Доброго ранку, весняні квітки!

Доброго ранку, люди привітні!

Ми всім бажаємо, щоб посмішки квітли!

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Актуалізації опірних знань

Сьогодні на уроці математики ми зможемо вміло використати свої знання та систематизувати їх.

-- Цілеспрямування .

-- Що ви очікуєте від цього уроку? (відповіді учнів)

У нас сьогодні незвичайний урок, а урок цікавинка, бо сьогодні ми більше дізнаємось про комах, які виробляють таку їжу, що її може їсти людина. Вони мають свій спосіб життя, але бджолярі уміють спостерігати за ними, допомагати їм та надлишок меду забирати. Про них нам варто знати більше, бо вони дуже добрі математики.

1. Усний рахунок

Той  розпочнемо з усного рахунку.

320 : 40                              50 × 40

720 : 80                              1000 × 6

140 : 20                              23 × 20

5000 : 5000                        45 × 100

850 : 5                                60 × 20

200 : 25                              50 × 50

1000 : 100                          25 × 20

200 : 20                              55 × 20

2) Поділ дітей на команди

 МЕДОВІ БДЖОЛИ та БДЖОЛИ ОХОРОНЦІ 

Вибір капітанів команди.

Шановні учні, сьогодні ми виконуємо роботу бджілок. У вас є бейжики і назва кожної бджілки, також  є намальована дерев’яна діжка, на який ви вкажете,  скільки меду ви зібрали.

IV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

 Перша важлива робота це тести. Відкрийте друковані зошити для діагностичних робіт видавництво «Навчальна книга – Богдан» Тернопіль Н.О.Будна.

- Вкажіть дату написання. Виконуємо завдання, до задач є намальовані схеми, які допоможуть краще зрозуміти умову задачі.

1) Діагностична робота

зображення_viber_2023-05-21_18-18-28-658.jpgзображення_viber_2023-05-21_18-18-31-333.jpg

зображення_viber_2023-05-21_18-18-34-730.jpgзображення_viber_2023-05-21_18-18-38-451.jpgзображення_viber_2023-05-21_18-18-41-229.jpgзображення_viber_2023-05-21_18-18-44-468.jpg

Час підтримки

зображення_viber_2023-05-21_18-18-58-135.jpgзображення_viber_2023-05-21_18-19-00-618.jpg

2) Самооцінка

Ви виконали роботу.  Перевіримо її самостійно. Гляньте на дошці є зразок правильно зробленої діагностичної роботи з двох варіантів, а окремо вказано, які ви можете оцінити її.

зображення_viber_2023-05-23_07-33-58-066.jpg

Правильно виконане завдання записуємо на 1-й дошці 2 кг меду, а частково виконане – 1 кг. На вашій діжці є 7 дощечок і завдань 7, то на кожній ви маєте вказати результат виконаної роботи, коли робота не виконана або неправильно зроблена ставите прочерк (риску).

- Зверху на діжці вкажіть скільки принесли кілограм меду для вашої команди.

-  Капітани записують результат цілої команди.

3) Фізкультхвилинка  «Бджілка Ляля»

Я - весела і старанна бджілонька,

Всім відома і цікава комашка,

Опускаю хоботок, поїдаю весь пилок,

Працьовита і кмітлива Бджілка Ляля я!

 

Приспів:

Жу-жу-жу-жу! Я квіточку люблю! |

Жу-жу-жу-жу! Із медом я дружу! |

Жу-жу-жу-жу! Я літечко люблю!  |

Жу-жу-жу-жу! До сонечка лечу!  | (2)

 

4) Цікаві факти про життя бджіл

Кожен учень по черзі від різних команд розказує цікаві факти про комах.

  • 20 травня – Всесвітній день бджіл. Це свято запроваджене ООН у 2017 році.
  • Бджоли - природжені математики? Коли вони починають будувати стільники то завжди дотримуються точних розмірів.
  • Джміль за своїми фізичними характеристиками не здатний літати? До такого висновку прийшли вчені, дослідивши аеродинамічні здібності та масу тіла комахи.
  • Бджола може продовжити своє життя на 5-6 років? Правда, у виняткових випадках, заради збереження сім'ї.
  • Бджола, як і мураха, може переносити вагу, яка в кілька разів перевищують її власну? Під час роботи бджола здатна перелітати з вагою, яка в кілька разів перевищують її масу.
  • У бджіл дуже розвинений нюх? Вони здатні «відчути» запах квітів за кілометр від себе.
  • Серед бджіл є альбіноси? Існують в природі і такі трутні-альбіноси з білими очима.
  • Збираючи мед, бджолосім'я в стані пролетіти за день відстань рівну відстані навколо Землі по екватору?
  • До вулика бджоли «доносять» нектару у кілька разів менше, ніж зібрано? Відбувається це від того, що бджілки під час роботи підкріплюють нектаром і свої сили. Тобто попросту деяку частину нектару вони з'їдають самі.
  • У бджіл є своя мова, якою вони спілкуються між собою? Це мова жестів, рухи тіла. Також бджілки виділяють спеціальні феромони.
  • Віск, що виробляється бджолами, має різне призначення? Один використовується для захисту бджолиного тіла від вологи, а інший – для будівництва вуликів.
  • Бджола старше людини на 50-60 тисяч років? Ще первісна людина знала смак меду і вміло використовував його у своїх цілях.
  • Бджільництво зародилося в Південній Азії? Саме там вчені знаходять перші згадки про бджільництво;
  • Кількість мінеральних солей, що містяться в меді майже таке ж, як у сироватці крові людини?
  • Мед володіє прекрасними консервуючими властивостями? У меді, навіть, при тривалому зберіганні, краще, ніж у багатьох фруктах і овочах зберігаються вітаміни.
  • Мед володіє прекрасним заспокійливим ефектом? Випитий перед сном медовий настій (три ложечки меду на склянку теплої води) забезпечить спокійний і глибокий сон.
  • Мед підвищує захисні функції організму? Адже в його склад входить мало не половина таблиці Менделєєва: залізо, марганець, мідь, кальцій, хлор, двоокис кремнію, алюміній, фосфор, магній, натрій.
  • Мед має цілющі властивості? При гастриті і деяких інших захворюваннях шлунково-кишкового тракту лікарі рекомендують щодня вранці натщесерце з'їдати ложечку меду;
  • Мед продовжує життя? До такого висновку прийшли стародавні мислителі. Безсмертя богів пояснювалося тим, що вони вживали амброзію (молоко, мед і нектар).
  • Не можна класти мед в гарячий чай? Тим самим ви «вб'єте» всі корисні властивості меду.
  • «Найдорожчий мед» видобувається в печері в долині Саікаір, що біля міста Артвин, на глибині 1800 метрів? Наприклад, щоб купити 1кг цього рідкісного меду – треба викласти з гаманця всього-на-всього 6800 доларів США.
  • Бджоли-трудівниці не тільки запилюють рослини, а це продовжує життя на Землі, вони ще дарують людині цінні продукти: мед, маточне молочко, бджолину отруту, прополіс, пергу, віск, – які є природними антибіотиками. Навіть мертві бджоли корисні людині – з них виробляють цілющі настоянки.

 

5) Логічні задачі

Кожна команда слухає відео і вказує відповіді. В кінці самі перевіряють свої відповіді і вказують скільки команд зібрала за задачі кілограм меду. Правильна відповідь 0,5 кг меду.

  1. Щоб виробити 1 кг меду бджолі необхідно зібрати пилок з 1 млн. квітів. А щоб виготовити 150 кг меду, то скільки квіток потрібно запилити?
  2. За день бджола може відвідати  5-7 тис. квітів, то за тиждень скільки?
  3. За день бджола може дослідити 12 ге поля . Скільки за 5 днів вона дослідить гектарів поля?
  4. Бджола може літати 30 км/год , бувають винятки, під час дощу 65 км/год. За скільки часу вона пролетить 120 км в сонячну та дощову погоду?
  5. Одна робоча бджола важить 0,1 г, а рій – 6-8 кг. Скільки там осіб?
  6. Протягом зими сім’я цих комах поїдає 30-35 кг меду. Скільки 15 сімей з’їдають меду?
  7. Бджолина матка при сприятливих умовах може відкласти до 1 тис. яєць щодня. Скільки вона відкладає за два тижня?
  8. Для збору 1 кг меду сім’ї необхідно облетіти відстань, яка еквівалентна трьом екваторам довкола землі. Яку відстань їм потрібно подолати?

6) Математична розмальовка

У кожної команди є аркуш із малюнком, який намальований простим олівцем на ньому вказаний математичні приклади. Коли учні усно їх розв’язують, то дізнаються, як можна замалювати його.

Колективна робота учнів над малюнком.

За найбільш замальовану роботу - 5 кг  меду, а менш – 3 кг .

зображення_viber_2023-05-23_07-33-30-565.jpg

зображення_viber_2023-05-23_23-26-33-990.jpg

V. Підсумок уроку

Сьогодні на уроці ми повторювали вивчений матеріал.

  • Чи справдилися ваші очікування? Може ви більше дізналися?

Підводимо підсумки роботи команди.

  • Ви бачите, яку важливу роботу виконують ці комахи. Їх необхідно берегти. Берегти природу карпатського краю, природу нашої землі.
  • На цьому наш урок завершений!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 травня 2023
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку