Інтегрований урок з курсу "Я досліджую світ" в 1 класі на тему "Чому птахів потрібно охороняти?"

Про матеріал
Інтегрований урок у 1 класі з курсу "Я досліджую світ" на тему "Чому птахів потрібно охороняти?" об'єднує ранкову зустріч, вправи для розвитку критичного мислення, роботу з літературними творами і екскурсію.
Перегляд файлу

Чому птахів потрібно охороняти?

Узагальнена таблиця

з/п

Приклади навчальної діяльності

 

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного очікуваного результату

І

Ранкова зустріч

1. Привітання

2. Новини дня

3. Гра «Доторкнись до синього»

 

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

 

2 МОВ 1.8 – 2

 

 

ІІ

Відгадування загадок щоб пригадати назви птахів

Сприймає монологічне висловлення (казку,вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось/кимось).

Обговорює в парі проблемне питання за темою тижня.

Спостерігає за сезонними змінами у природі.

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування.

Порівнює свої почуття та почуття інших людей в тій самій ситуації.

Спілкується з батьками, вчителями, однокласниками.

Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/неї, до спілкування, гри, навчання.

 

2 МОВ 1.1 – 2

 

 

2 МОВ 1.6- 1

 

2 ПРО 3.1 – 2

 

2 ПРО 2.3 – 1

 

 

2 СЗО 2.2 – 4

 

2 СЗО 4.4 – 1

 

2 ГІО 7.2 - 1

ІІІ

Вправа «Займи позицію»

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику й несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання.

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.

 

2 МОВ 1.7 – 2

 

 

2 МОВ 1.3 – 2

 

2 ГІО 7.2 - 3

ІV

Обговорення вірша. Бесіда «Чому треба берегти птахів?»

Сприймає монологічне висловлення (казку,вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось/кимось) з метою відповіді на запропоновані запитання.

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання.

 

2 МОВ 1.1 – 2

 

 

 

 

2 МОВ 1.3 -2

V

Читання з передбаченням. Г.Демченко «Поспішай, синичко!»

Намагається виразно читати вголос нескладний текст після попередньої підготовки.

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи думку інших.

 

2 МОВ 2.2 – 2

 

 

2 ГІО 7.2 - 3

VI

Виготовлення дітьми годівничок для птахів

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання.

Самостійно робить припущення про потрібну кількість матеріалів для виконання простого завдання.

Виконує найпростіші дії, демонструючи самозарадність.

Демонструє іншим результати власної діяльності.

 

2 СЗО 4.4 – 6

 

2 ТЕО 3.1 – 2

 

 

2 ТЕО 2.2 – 1

 

2 ТЕО 1.5 - 1

 VII

Екскурсія на шкільне подвір’я для дослідження поведінки птахів взимку

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

Грає в рухливі ігри

Дотримується безпечної поведінки під час гри.

Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях.

Спостерігає за птахами, що зимують у їхній місцевості та описує їхню поведінку.

Описує поведінку пташок взимку.

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження.

 

2 МОВ 1.1-1

 

 

2 ФІО 1.3-1

2 ФІО 3.2-1

 

2 ФІО 3.1-3

2 ПРО 4.3-8

 

2 ПРО 3.1-8

2 ПРО 2.3 - 1

VIII

Рефлексія. «Щоденник вражень». «Як я можу допомогти птахам взимку?»

Записує тексти з 3-4 коротких речень.

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.

 

 

2 МОВ 3.1-1

2 ГІО 7.2-3

 

 

Чому птахів потрібно охороняти?

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

  • Запропонуйте учням привітатися за допомогою вірша:

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

Добрий день!

  • C:\Users\Василь\Desktop\733109_original.jpgC:\Users\Василь\Desktop\1467539673_smayl-640x466.jpgДіти розповідають про свій настрій, показують його за допомогою смайликів.

C:\Users\Василь\Desktop\414355f36ebf65fe3eee4289abd3f336.gif 

 

 

 

2. Новини дня

  • Оберіть помічника дня і попросіть його подати інформацію за допомогою піктограми або шаблону про дату, назву тижня, дату, кількість присутніх.

3. Гра «Доторкнись до синього»

    Об’єднайте дітей у групи по десять осіб. Вони розпочинають гру в колі, але потім дітям потрібно дати можливість вільно пересуватися. Ведучий розпочинає гру словами : «Доторкнись до синього!» (можна використовувати набір кольорових карток). Діти повинні доторкнутись до синього кольору на своєму одязі або на одязі інших. Діти можуть торкатись пальцем, коліном, ліктем, головою тощо.

   Потім ведучий називає інший колір, наприклад: «Доторкнись до червоного!». Діти, продовжуючи триматись за предмет синього кольору, мусять водночас доторкнутись до червоного кольору. Протягом гри спонукайте дітей допомагати один одному торкатись відповідних кольорів. У цій грі немає таких хто програв або вибув з гри! Ця гра – зусилля всієї групи. Якщо хтось не може утримати рівновагу або падає, гра починається спочатку.

 

ІІ. Відгадування загадок, щоб пригадати назви перелітних птахів

  • Попросіть дітей відгадати загадки і назвати перелітних птахів. Пригадайте разом з дітьми, чому ці птахи відлітали від нас восени.

Не сидить вона на місці –

На хвості розносить вісті,

Бачить все немов стоока,

Називається … (сорока)

 

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький.

Голосок тоненький,

Пташка невеличка,

Звуть її …(синичка)

 

Він вечірньої години

Примостився на калині,

Краще всіх співає в світі.

C:\Users\Василь\Desktop\Картинки ПТАХИ\eurasian-magpie-pica-pica-over-white-background-43492025.jpgЯк ця пташка зветься, діти? (соловей)

 

Відгадайте, діти, хто

Має носик-долото?

Ним комах з кори виймає,

Про зродовя лісу дбає. (дятел)

 

Навесні пташки носаті

Оселились в нас на хаті,

Довгоносі, довгошиї,

Жабенят ловити вміють. (лелеки)

 

Сіренькі, квапливі,

Маленькі, рухливі,

Летять в табунці,

C:\Users\Василь\Desktop\Картинки ПТАХИ\image.pngЦе - … (горобці)


C:\Users\Василь\Desktop\zagadka-sinichka.jpgC:\Users\Василь\Desktop\Картинки ПТАХИ\соловей-99674874.jpg 

 

 

 

 

 

C:\Users\Василь\Desktop\Картинки ПТАХИ\depositphotos_20123049-stock-photo-sparrow.jpgC:\Users\Василь\Desktop\Картинки ПТАХИ\781985_kartinka-dyatla.jpg 

 

 

 

 

Синичка

лелека

дятел

сорока

соловей

горобець

 

 

 

 

  • Запишіть на дошці слова-відгадки та покажіть фотографії із зображенням перелітних і зимуючих птахів.
  • Запитайте дітей яких птахів, що зимують у нашому краї, вони бачили дорогою до школи, під час прогулянки або екскурсії.
  • Запропонуйте дітям прочитати слова-відгадки, поділити їх на склади, назвати голосні і приголосні звуки,  скласти з ними речення.

ІІІ. Вправа «Займи позицію»

  • Перед заняттям розмістіть в різник кутах класу написи «Згоден», «Не згоден», «Не можу визначитись».
  • Запропонуйте дітям поміркувати над запитанням «Чи можна прожити без птахів?». Тих учнів, які вважають , що можна прожити, попросіть перейти в кут із написом «Згоден». Хто думає, що не можна, - у кут із написом «Не згоден». Хто ж не визначився з думкою, займе кут «Не можу визначитись».
  • У новостворених групах учасники – «однодумці» обговорюють свою позицію та добирають аргументи на її підтримку. На це та на підготовку до її оприлюднення даємо лише кілька хвилин. Кожна група обирає спікера, який презентує позицію групи перед усіма учасниками. Інші члени групи також можуть висловлюватися.
  • Вислухавши різні погляди, запитайте, чи не змінив хтось із учасників своєї думки, чи не бажає перейти до іншого плакату? Якщо такі учні є, варто попросити їх обґрунтувати причини свого переходу.

 

IV. Слухання вірша

Прочитайте дітям вірш.

   За вікном зима. Холодно. Завмерли дерева. Застигла земля. Усе навкруги вкрилося снігом. Для нас дорослих і дітей зима чудова пора, адже можна кататися на санчатах і ковзанах, грати в сніжки. Але не забуваймо, що для птахів – це справжнє випробування.

Гуляють білі сніговиці, 
Тріщить мороз, гудуть вітри, 
Сидять зажурені синиці, 
І повзики, і снігурі. 
Зима. Зима. Не те, що влітку. 
Біліє далич снігова. 
І на малесеньку чечітку 
Колючий острах навіва.
Дзьобатий дятел діловито 
У стовбур стука, не дріма. 
Але тепер йому не літо – 
Кругом зима, кругом зима! 
А сніг летить, а вітер злиться 
І навіть щиглик на біду, 
Хоч звичка в нього – бадьориться 
Сидить зажурений в саду.

Проведіть з дітьми бесіду.

  • Назвіть птахів, які згадуються у вірші.
  • Чому вони не відлітають у теплі краї?
  • Чому птахи сумували?
  • Які ще птахи не відлітають у вирій?
  • Як би ми могли допомогти птахам?
  • Чому  потрібно допомагати птахам?

V. Читання уривка з казки Галини Демченко «Поспішай, синичко!».Читання  з передбаченням

  • Зараз ви будете читати казку «Поспішай, синичко!»
  • Про кого може йтися в тексті з таким заголовком? У яку пору року можуть відбуватися події? Куди може поспішати синичка?
  • Прочитайте  казку.

Картинки по запросу дві синички малюнокПоспішай, синичко! C:\Users\Василь\Desktop\9134.038.png

Зустрілися в лісі дві синички.

  • Чи ти снідала? – спитала перша.
  • Ні. Ось, може,  якусь комашку в корі знайду.
  • Так чого ж ти тут сидиш? Лети швиденько до школи. Там у саду аж шість годівничок! Чого в них тільки нема! І пшоно, і шматочки сала, і ягоди шипшини та горобини. Поспішай, синичко!

- Чи справдилися ваші передбачення?

- Куди поспішали синички? Що в тексті справжнє, а що фантастичне?

  • Запропонуйте дітям у групах скласти розмову між двома горобчиками, які зустрілися біля школи.

 

VI. Виготовлення  годівничок для птахів

Підведіть дітей до того, що взимку пташкам не завжди легко відшукати собі їжу, тому варто допомагати їм у цьому. Запропонуйте дітям виготовити годівнички. (Джерело інформації: завдання «Колосок» осінь 2016)

   Голуби та ворони внадилися до твоєї годівнички і відтіснили малих птахів? Синички легко підхоплюють їжу на льоту, а щиглики можуть поїдати  корм у будь-якій позі, навіть звисаючи головою донизу. Повісь годівничку на дереві поблизу свого дому, і ти отримаєш незабутні враження, а пташки – смачну поживу!

Ти можеш виготовити годівничку власноруч, або приготувати пташині тістечка.

Тобі знадобиться: шматочки несоленого сала, ягоди горобини, несмажене насіння, зерно, білий хліб, яблука, сушені гриби, горіхи, зварені на твердо яйця, мед, варена картопля, крупи, сухофрукти, вівсяні пластівці.

Пташині тістечка

Замочи білий хліб у воді, хай він добре просочиться. Злий воду, відтисни хліб, розімни його в кашку. Додав все, що люблять пташки:крупи, сухофрукти, вівсяні пластівці. Виліпи тістечка, встав всередину шнурочки-петельки. Виклади печиво на посипаний манкою лист і підсуши його у духовці. Або зроби спеціальний корм-клейстер і закріпи його на картонній основі.

Рецепт клейстеру: ¾ склянки муки; ½ склянки води; 2,5 чайні ложки желатину без добавок; 3 столові ложки цукрового сиропу; 4 склянки суміші для годування птахів.

Хлібна годівничка

   Зроби отвір для пташок в окрайці свіжого білого хліба і вибери більшу частину м’якуша. Насип всередину несмажене насіння і зерно. Не можна використовувати чорний або пліснявий хліб!

Годівничка-сітка

   Для дроздів, омелюхів і снігурів можна виготовити годівничку з марлі або дрібної сітки. Загорни у тканину заготовлені на зиму плоди горобини, зерна пшениці та інший корм, зав’яжи краї і підвісь на дереві.

Шпажки з несоленого сала

    Шматочки несоленого сала нанизай на міцну нитку, жилку або дротик завдовжки приблизно 40 см. Повісь шпажку високо на дереві, щоб не дісталося воронам. Шматочки сала розвісь на гілках дерев. Розтопленим салом полий шорстку поверхню кори дерева. Знайшовши такий смаколик, пташки обов’язково пошукають піл корою комах-шкідників.

Їстівне намисто

Нанизай на міцну нитку або жилку сушені фрукти, гриби, шматочки несоленого сала, ягоди горобини. Розвішай їстівні гірлянди на гілках дерев. Окремо на шнурочку повісь невеличкі фрукти та овочі. Частування можна насипати у годівничку з гарбуза, кавуна або шкірки цитрусових.

Рецепт «пташиного пирога»

   Головні складники: 3 частини розтопленого сала або маргарину, 1 частина соняшникової олії, 3 частини зерна. Додайте натерте яблуко, горіхи, зварені на твердо яйця, мед, варену картоплю, крупи, сухофрукти, вівсяні пластівці. Усе ретельно перемішай, розклади в одноразові скляночки,  формочки  для піску або печива, невеликі тарілки. У формочки встав петельку з дротику або скручений шнурочок, щоб підвісити корм. Постав пиріг у холодильник або вистав на холод, щоб він затверднув.

 

C:\Users\Василь\Desktop\Картинки ПТАХИ\10999587526740355.jpgC:\Users\Василь\Desktop\Картинки ПТАХИ\kormushka-shishka.jpg 

 

 

 

 

C:\Users\Василь\Desktop\Картинки ПТАХИ\images.jpgC:\Users\Василь\Desktop\Картинки ПТАХИ\годівничка_13.jpg 

 

 

 

 

 

Зробіть колективно годівничку з заздалегідь підготовлених матеріалів. Це може бути кришка з картонної коробки, пластикова пляшка, упаковка з-під молока чи соку. Можна зробити їстівне намисто, годівничку-сітку чи шпажки з несоленого сала.

  VII. Екскурсія на шкільне подвір’я для дослідження поведінки пташок взимку

   Проведіть дітям екскурсію на шкільне подвір’я. Під час екскурсії попросіть дітей розпізнати пташок, полічити їх кількість, поспостерігати за їх поведінкою, розвішати на деревах власноруч виготовлені годівнички.

   На вулиці запропонуйте пограти в рухливу гру «Совонька»

Посередині майданчика позначають «гніздо», у якому один із гравців стає «совонькою», решта дітей розбігаються майданчиком. За сигналом «День наступає — все оживає» діти бігають майданчиком, імітуючи політ пташок. За сигналом «Ніч наступає — все завмирає» діти зупиняються. «Совонька» «вилітає з гнізда» на «полювання» і стежить за гравцями. Якщо хтось із них поворухнувся, «совонька» забирає цього гравця до себе в «гніздо». За сигналом «День наступає — все оживає» «совонька» повертається до свого «гнізда», а учасники гри знову бігають майданчиком. Діти, які потрапили до «гнізда», пропускають одну гру.

VIII. Рефлексія. «Щоденник вражень» «Як я можу допомогти птахам взимку?»

  • Запропонуйте дітям висловити свої думки в письмовій формі про те, як вони можуть допомогти птахам взимку («Щоденник вражень»)

Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками тощо) , малювати, створювати піктограми до тем. Час на таку письмову рефлексію 10 хв.

  • Дайте учням завдання по дорозі додому поспостерігати за птахами, їхньою поведінкою; вдома виготовити разом з батьками годівничку і повісити її у власному саду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
1005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку