Інтелектуально-екологічна гра «Я знаю, люблю і оберігаю природу рідного краю»

Про матеріал
Інтелектуально-екологічна гра «Я знаю, люблю і оберігаю природу рідного краю» має на меті розширити та поглибити знання учнів про екологію, екологічні проблеми України та світу, показати взаємозв’язок людини і природи, привернути увагу до проблем довкілля, показати шляхи покращення стану навколишнього середовища; формувати дбайливе ставлення до природи, її багатств, розвивати естетичні смаки, вміння працювати в команді. - виховувати відчуття відповідальності за майбутнє нашої планети.
Перегляд файлу

   Інтелектуально-екологічна гра 

 «Я знаю, люблю і оберігаю природу рідного краю»

Мета:

               -  розширити та поглибити знання учнів про екологію, екологічні                    проблеми України та світу, показати взаємозв’язок людини і  природи, привернути увагу до проблем довкілля, показати шляхи

покращення стану навколишнього середовища

          -  формувати дбайливе ставлення до природи, її багатств, розвивати естетичні смаки, вміння працювати в командах;

          -  виховувати відчуття відповідальності за майбутнє нашої планети.

 

Ми живемо на чудовій планеті, ім’я якій Земля. ЇЇ освітлює й обігріває сонце. Без сонячного світла і тепла не було б життя.

Планета Земля утворилась дуже давно. Багато мільйонів років тому. Колись наші предки поклонялись силам природи, гостро відчували свою залежність від неї.

Але поступово багато чого змінилось. Політ людини в космос, новобудови заводів і фабрик і людям стало здаватись, що вони уже не залежать від природи, що вони сильніші за неї. Більше того, людина намагалась підкорити природу, стати її господарем. Але час показує , що це не так. Підкорення природи привело до забруднення води, розрушення грунтів, загибелі лісів, зникнення багатьох видів рослин і тварин.

 Тепер зрозуміло всім: люди знищують природу. Знищуючи природу, люди знищують самі себе.

Розпочинаємо   інтелектуально-екологічну гру  «Я знаю, люблю і оберігаю природу рідного краю», яка допоможе нам розширити та поглибити знання  про екологію, екологічні  проблеми України та світу,  привернути увагу людей до проблем довкілля, показати шляхи покращення стану навколишнього середовища

 

1КОНКУРС «АНАГРАМИ»

(з переплутаних літер мають зібрати певні екологічні терміни.

Робота в групах

Н,Т,Р,У,Г -     ГРУНТ

В,О,Т,І,П,Я,----ПОВІТРЯ

О,В,Д,А---------ВОДА

-До якої природи належать грунт, вода, повітря?

-А що таке екологія? Екологія утворилось від давньо-грецької мови і означає  —  наука, що вивчає закономірності відносин між організмами та довкіллям.

 

Завдання: Кожна група складає правила про охорону  води, грунту, повітря

Правила економного використання води

         Вчитель: Велика поверхня Землі вкрита водою, яка в цілому становить Світовий океан. Він годує  велику кількість людей. Все це говорить про те, що життя на планеті без води бути не може.

 Вода необхідна для життя не тільки людям, але тваринам і рослинам. Неекономно витрачаючи воду, забруднюючи її, під удар ставиться все життя на планеті. Щорічно вмирає 3 мільйони людей від захворювань, викликаних вживанням води поганої якості.

 

Приймати душ замість ванни.

Користуватись склянкою при чищенні зубів.

Мити посуд в раковині, закривши отвір пробкою, полоскати під проточною водою

Прати білизну при повному завантаженні машини.

Поставити лічильники води

Не кидати у водойми сміття

Не знищувати водяні організми,бо вони «санітари лісу»

 

Бережне ставлення до повітря

            Вчитель: Природа дає нам повітря без кольору, запаху, насичене вдосталь киснем — таким, яким воно необхідне людині. Завдяки повітрю ми живемо. Тому й повинні дбати про чистоту повітряного океану. Забруднене повітря — значна загроза для всього людства.

Доросла людина вживає в середньому 2-3 л рідини на добу, трішки більше 1 кг їжі, та 20-30 кг повітря! Повітря є найбільш важливим компонентом, який ми вживаємо.

 

Не топчи, не зривай рослини! Вони виділяють в повітря кисень.

Не можна палити суху траву і сміття

Встановлення фільтрів та димовловлювачів на заводські труби

Збільшити випуск електромобілів

Насаджують дерева на місце зрубаних

 

Охорона грунтів

              Споконвіку поклонялася людина землі, а точніше – грунту. Землю називають матінкою годувальницею, їй народ присвятив багато легенд і билин, її оспівував у поемах і піснях. Грунт є основним багатством людини. Земля годує людину, одягає, дає притулок. Грунт можна назвати шкірою Землі. Це щонайтонша жива плівка. На грунті розташовуються сотні мільйонів гектарів лісів, величезні масиви трав, степів, сільськогосподарських культур. Це – те, без чого неможливе життя тварин і людини.

 

1)Не згрібати і не спалювати листя, перегниваючи, воно є добривом для грунту, місцем розмноження мікроорганізмів, які приймають участь в утворення грунту.

2)Не викопувати зайвих ям.

3)Не залишати сміття ( скло, консервні банки, пластиковий посуд, пляшки, поліетиленові пакети) у грунті.

4)Робити клумби, вирощувати квіти, обробляти землю.

5)Не бігати по газонах, грунту, це призводить до ущільнення грунту.

6)Затримувати сніг на газонах, полях

7)Не давити черв’яків після дощу, бо вони сприяють утворенню грунту.

8)При добуванні корисних копалин (знімаючи родючий грунт)- відновлювати ландшафт.                           

9)Похилі місця орати упоперек, запобігати утворенню ярів.

10)Удобрювати грунти 

11)Не  користуватися отрутохімікатами проти шкідників на грунті

12)Споруджувати будинки на неродючому або малородючому грунті

 

2 Конкурс  "Можна - не можна”.(відповідають так чи ні)

Чи можна:

саджати  рослини; обдирати кору дерев; рвати багато квітів; охороняти рідкісні рослини; спостерігати за жабами; збивати гриби ногами;палити опале листя, обгороджувати мурашники;набирати повну ванну води для купання,ловити метеликів,  давити дощових червяків, кидати пусті пляшки у водойми, милуватися красою природи;підгодовувати птахів;прибирати місце відпочинку.

 

 

 

 

Слово нашим науковцям

Дробаха:

1)Приблизно 10 мільйонів поліетиленових пакетів використовують у світі  щохвилини, а розкладаються такі пакети понад 200 років. В Тихому океані вже утворився острів, який повністю складається з відходів. Наївшись такого сміття, щорічно гине 100 тисяч тварин. Відмовтесь від одноразових  пакетів. Краще носити з собою зручну багаторазову екоторбинку, яка буде корисна для екології і допоможе заощадити кошти.

 

Гейченко:

2)Пластикові пляшки, одноразовий посуд – ми зустрічаємося з цими виробами кожного дня. А чи знаєте ви, що для того, щоб вони розклалися в землі потрібно 500років. Їх використання можна легко обмежити. Замість того, щоб купувати воду у пластикових пляшках, можна придбати пляшку багаторазового використання і носити воду з собою. Замість одноразового посуду – звичайний.

 

Родінська:

3)Папір розкладеться в землі через 2-10 років, а скло  взагалі через 1000років.

Замість того, щоб скло, пластик та папір опинилися на смітнику чи в океані, вони можуть бути перероблені на інші продукти. Сортуйте сміття, адже 1 тонна макулатури збереже 17-20 дерев, а 1 тонна пластмаси збереже 16 тонн сирої нафти. 

 

Кудря:

4)Бережіть енергію. Виробіть звичку вимикати світло, залишаючи приміщення на довше, ніж на 15 хвилин. Використовуйте енергозберігаючі лампи, які служать в 12 разів довше і споживають на 80% менше енергії. Вимикайте з розетки непотрібну техніку, таким чином, Ви заощадите до 40% даремно витраченої електроенергії.

 

Музиченко:

5)Протягом року  автомобіль викидає  близько 5 тонн вуглекислого газу.  Замість використання персональної автівки, можна їздити на роботу на громадському транспорті. А ще краще - на велосипеді або пішки. Це не тільки екологічно, а ще й безкоштовно.

 

 

 

Котенко:

6)Свіжа, чиста вода – це обмежений ресурс. 2 мільярди людей у світі не мають доступу до безпечної питної води. Економити воду, насправді, не так важко. Замість ванни, можна прийняти душ.  Вимикання води, поки ви чистите зуби два рази на день, може зберегти 30 літрів води на день – а це 900 літрів на місяць.

 

Обжа:

7)Значення лісів у житті людини надзвичайно велике . Вони  для багатьох мільйонів людей є місцем відпочинку, лікування та туризму. Встановлено, що 1 гектар насаджень затримує за 1 рік -  70 тонн пилу, сажі та кіптяви та виділяє 4 тонни кисню. За добу одне дерево виділяє в повітря стільки кисню, скільки треба для дихання трьом людям. Посадіть дерево і підтримуйте людей, які зберігають і захищають наші ліси.

 

3 Конкурс «Четвертий зайвий» (Робота в трійках)

1. піщаний, глинистий, торф, чорнозем

 2. рослини, тварини, гриби, гірські породи

 3. дощ, сніг, райдуга, літо

4. повітря, вода,екологія, грунт

 5. ялина, дуб, аґрус, слива

 6.стебло, листя, нога, корінь

 

4 Конкурс «Продовж речення»

Скласти відомі вирази про важливість природи і дбайливого до неї відношенні.

• Ліс - наше …(багатство!)

• Птахи - наші …(друзі!)

• Вода - джерело …(життя!)

• Охорона природи – справа… (народу!)

• Охороняти природу – значить  …(охороняти батьківщину!)

 

Фізкультхвилинка

Якщо ви любите природу – встаньте.

Якщо вам подобаються квіти – підніміть руки вгору.

Якщо ви не збираєте великих букетів – плесніть в долоні.

Якщо ви економите папір  – руки в боки.

Якщо підгодовуєте пташок взимку – топніть ногою

Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі - тупни ногою.

Якщо ти не ламаєш гілочок з дерев - підстрибни.

Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі - підніми руки.

Якщо тобі подобаються квіти - посміхнись.

Якщо до твоєї кімнати залетів джміль (або інша корисна комаха) і ти намагаєшся випустити її на волю - змахни руками.

Якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватися про природу, про все живе - простягни руки сусідам і візьми їх руки.

Якщо кожен з вас берегтиме природу, то наша планета буде квітуча і красива.

 

5 КОНКУРС «ВУСТАМИ ДИТИНИ»

Завдання: якомога швидше впізнати про що йдеться

 

1. Його винайшли китайці.

2. Він легко горить.

3.У нас його виготовляють з дерева.

4. На ньому звичайно малюють чи пишуть.                 (Папір.)           

* * *         

1. Його виробляє звичайна корова.

2. У невеликих кількостях він дуже корисний.

3. Коли його дуже багато, це стає справжньою бідою.

4. Потрапляючи у воду, він руйнується; риба та інші організми, що там живуть, починають задихатися.                                       (Гній.)

* * *         

1. Я маю дуже багато іграшок, виготовлених з неї.

2. Вона буває різнокольоровою і її дуже легко зламати.

3. Предмети, виготовлені з неї, легкі.

4. Якщо її підпалити, то з'явиться багато чорного диму, який має неприємний запах.       (Пластмаса.)

* * *          

1. Його виробляють з піску.

2. Найчастіше воно прозоре.

3. Коли падає, розбивається.

4. Якщо його кинути у лісі, воно може викликати пожежу.             ( Скло.)

* * *           

 1. Це те, без чого ми вже не зможемо прожити.

2. Цим ми користуємося кожного дня.

3. Коли це потрапляє у воду, утворюється багато піни.

4. За допомогою цього все стає чистіше.                (Синтетичні мийні засоби.)

* * *          

1. Найчастіше забруднює воду.

2. На поверхні води утворює темну пляму.

3. У річці його стає багато, коли в ній миють машини.

4. Воно заважає дихати рибам.             (Машинне мастило.)

 

Ми можемо перебувати вдома, у школі, на вулиці або далеко від рідного міста, в іншій країні. Та де б ми не були, з нами невід’ємно поряд Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, земля, рослини, тварини, люди, створені людиною об’єкти. Це наше середовище життя — довкілля.

 

Довкілля — це середовище життя, до якого входять жива і нежива природа, об’єкти, створені людиною.

 

У довкіллі постійно відбуваються  зміни. Сонячне світло нагріває ґрунт, із поверхні водойми випаровується вода, падає дощ або сніг, дихають тварини і рослини.

-А ще в довкіллі все взаємопов’язане. Ось послухайте.

 

Екологічна сценка  "Взаємозв'язок у довкіллі"

- Я- кущик, мені потрібне сонце, щоб рости.

- я-Сонце, я нагріваю повітря, щоб усе живе не замерзло.

- я-повітря. Повітрям дихає зайчик.

- Я- зайчик. Мені потрібна трава, щоб харчуватися.

- Я- трава. В траві живуть комахи.

- Комах їдять жаби, а жабами харчуються лелеки.

- Лелеки приносять радість людям. Людям потрібне Сонце.

 

Конкурс «Щасливий випадок»

1. З якого дерева роблять сірники? (З осики.)

2. Який птах «важить» 40 пудів? (Сорокопуд.)

3. Із зерен якої рослини виготовляють пшоно? (Із проса.)

4. Хто є родоначальником свійської свині? (Дикий кабан.)

5. Що станеться з бджолою, коли вона когось ужалить? (Загине.)

6. Скільки зубів в акули? (7 500.)

7. назвіть орган  зору. (Око.)

8. Хто був нареченим Мухи Цокотухи? (Комар.)

9. Як пересувається по землі горобець? (Стрибає.)

10. Скільки крил у мухи? (2.)

11. Як зветься висушена трава? (Сіно.)

12. Який колір квіток у льону? (Синій.)

13. Який птах має в назві 40 літер А? (Сорока.)

14. Із зерен якої рослини виготовляють манну крупу? (З пшениці.)

15. Скільки лапок у павука? (8.)

16. Що станеться з осою, коли вона вжалить? (Буде жити далі.)

17. Скільки зубів у людини? (32.)

18. Які лісові рослини можуть замінити м'ясо? (Гриби.)

19. Назвіть першого нареченого Дюймовочки. (Кріт.)

20. Як пересувається по землі жаба? (Стрибає.)

21. Що є органом слуху? (Вухо.)

22. Скільки крил у павука? (Жодного.)

23. Чим дихають у воді риби? (Зябрами.)

24. Який колір мають квітки огірка? (Жовтий.)

 

Вчитель:

Природа просить порятунку

Зеленим шепотом лісів,

Тривожним лебединим криком,  

Змілілим плесом рік, морів.

                      Вона до нас із щемом в серці

                      Зболілі руки простягає,

                      Надіючись на кращу долю,

                      Про милосердя нас благає.

Не ламайте, не знущайтесь,

Не руйнуйте, не губіть…

Пожалійте, приголубте,

Нагодуйте, оживіть.

Від споживацького безглуздя

Довкілля треба берегти,-

Тож маємо навчитись жити

Лиш за законами краси.

                   Ми – люди, а тому повинні

                   Розумне й вічне в світ нести:

                   У серці кожної людини

                   Зростити пагін доброти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2022
Переглядів
984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку