Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для учнів 3 класу із ЗПР

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для учнів 3 класу із затримкою психічного розвитку. Розраховане на 1 годину на тиждень.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

З образотворчого мистецтва

3 клас ЗПР

У майстернях художників

35 годин (1 година на тиждень, резерв 3 години)

Тема уроку

Зміст навчального матеріалу

Практична робота

К-сть год

Дата уроку

Примітка

І СЕМЕСТР

У майстернях графіка та живописця

1

Королівство Графіки

Бесіда “В гостях у художників”. Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням художника-графіка.

Бесіда

1

 

Перегляд відео

2

Основні засоби виразності графіки

Передавання елементарної будови та форми зображуваних об’єктів та предметів графічними засобами за зразком.

 Які бувають дерева?” (радісне, сумне, сердите, хворе, старе і т.п.),

1

 

Кольорові олівці

3

Рух і ритм. Передавання руху та ритму графічними засобами

Передавання елементів руху в природі графічними засобами за зразком. Значення кольору в графічних творах.

«Вітер з гаєм розмовляє»

1

 

Кольорові олівці

4

У майстерні художника-живописця

Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням художника-живописця. Розширення уявлень з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр).

«Дарунки осені»

1

 

Фарби

5

Колір як засіб вираження образу. Колірний контраст

Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Початкове ознайомлення з поняттям “кольоровий контраст”.

«Серед поля мак розцвів»

1

 

Фарби

6

Відтінки та нюанси у живописі. Спорідненні кольори. Гармонія споріднених кольорів.

Початкові уявлення про споріднені кольори та їх гармонію.

 

«Осінь золотиста барвами горить»

 

1

 

Фарби

7

Гуаш як художня техніка. Прийоми та способи зображення.

Ознайомлення з технічними прийомами роботи гуашевими фарбами.

«Схід сонця»

1

 

Фарби

8

Акварель як художня техніка. Прийоми та способи зображення.

Узагальнення та систематизація знань з теми

Ознайомлення з технікою роботи акварельними фарбами “акварель по-мокрому”.

 

«Дощовий день»

1

 

Фарби

У майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів

 

9

У майстерні художника-скульптора

Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням художника-скульптора. Передавання основних особливостей будови тварин.

«Біла кізонька»

1

 

Пластилін

10

Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми

Розширення уявлень про виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображуваної поверхні за зразком.

«З гілки на гілку носить вітер білку»

1

 

Пластилін

11

Архітектура та її види. Матеріали, інструменти й обладнання художника-архітектора

Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням художника-архітектора. 

 

«Казкове місто»

1

 

Кольоровий папір, ножиці, клей

12

Форми, розміри та пропорції архітектурних споруд

Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення будівлі за визначеною формою та характером.

«Гарна хатка»

1

 

Кольоровий папір, ножиці, клей

13

В гостях у майстрів декоративно-прикладного мистецтва

Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням народних майстрів. Елементарні поняття про основні види декоративно-прикладного мистецтва (кераміка, вишивка, ткацтво, художній розпис, писанкарство, художня обробка металу та дерева).

Ескіз вишивки на папері в клітинку

1

 

Кольорові олівці

14

Види гончарського посуду. Узгодженість декору з формою

Елементарні поняття про основні види гончарного посуду (глечик, горщик, миска, куманець), різноманітність форм.

«Найкращий виріб гончара»

1

 

Пластилін

15

Художнє конструювання обємних форм

Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики.

«Новорічний сувенір»

1

 

Кольорові олівці, папір, ножиці, клей

16

Узагальнення та систематизація знань з теми

Бесіда

1

 

 

 

 

Тема уроку

Зміст навчального матеріалу

Практична робота

К-сть год

Дата уроку

Примітка

ІІ СЕМЕСТР

В гостях у художників: пейзажиста, анімаліста, портретиста, майстра натюрморту

17

Художнє конструювання обємних форм

Ознайомлення з основними жанрами живопису (на пропедевтичному рівні).

 

«Яким буває море?»

1

 

Фарби

18

Види пейзажу

Ознайомлення з пейзажем та його особливостями. Освоєння засобів відтворення глибини простору за принципом “ближче-більше”, “далі-менше”.

«Подорож у гори»

1

 

Фарби

19

Колір як засіб передавання глибини простору

Освоєння засобів передавання кольором глибини простору (за зразком).

«Зимова казка»

1

 

Фарби

20

Анімалістичний жанр та його особливості

Ознайомлення з анімалістичним жанром та його особливостями. Формування образотворчих навичок зображення тварин (звірів, птахів, комах) із передаванням складових частин їх будови.

«Снігурі»

1

 

Фарби

21

Силуети тварин у русі

Передавання характерних особливостей  силуету тварин.

«Вірні друзі»

1

 

Фарби

22

Портрет у різних видах образотворчого мистецтва

Ознайомлення з портретом та його особливостями.

 

«Моя мама»

1

 

Кольорові олівці

23

Зображення людини в русі

Формування образотворчих навичок зображення людини з передаванням складових частин та пропорцій фігури.

«Лялька»

1

 

Кольорові олівці

24

Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва

Ознайомлення з натюрмортом та його особливостями. Розширення уявлень про  особливості виділення головного в композиції.

«Чудова ваза»

1

 

Фарби

25

Композиція натюрморту з натури Узагальнення та систематизація знань з теми

Створення з натури композиції зі знайомих предметів (квіти у вазі, овочі, фрукти, шкільні приладдя тощо).

 

«Квітуча гілочка у вазі»

1

 

Фарби

Улюблені сюжети в мистецтві. Художник і театр

26

Побутові теми у творах мистецтва

Ознайомлення з побутовими темами у творах образотворчого мистецтва. Формування елементарних образотворчих навичок малювання багатофігурної композиції.

«Веселе свято»

1

 

Кольорові олівці

27

Образи людей і тварин в ілюстраціяї

Зображення тварин та людей в ілюстраціях до казок. Освоєння засобів передачі індивідуальної характеристики казкового персонажа.

 

«Ілюстрація до казок» (“Кіт у чоботях”, “Дюймовочка”, “Івасик-Телесик” тощо)

1

 

Кольорові олівці

28

Художник театру

Ознайомлення з роботою художників у театрі, з елементами театру (декорації, сцена тощо) та їх призначенням.

«Образ дитячого театру»

1

 

Фарби

29

Форма, колір, декор у створенні масок

Початкові уявлення про значення форми, кольору, декору у створенні виразних театральних масок.

«Театральна маска»

1

 

Кольоровий папір, ножиці, клей

30

Театральний костюм. Узгодження форми одягу з декором

Початкові уявлення про роль театрального костюму в розкритті образу театрального героя.

«Костюм для театрального героя»

1

 

Кольоровий папір, ножиці, клей

31-32

Образ лялькового театру

Ознайомлення з різновидами ляльок в театрі та мультиплікації. Створення лялькового персонажу (за зразком).

«Пальцева голівка»

2

 

Кольоровий папір, ножиці, клей

33

Композиція тематичного сюжету.  Використання простої шрифтової композиції

Створення ескізу театральної афіші (за зразком).

 

«Афіша до дитячої вистави»

1

 

Фарби

34

Передавання настрою за допомогою кольору та декору в тематичній

Початкове освоєння прийомів передавання святкового настрою за допомогою кольору та декору в тематичній композиції.

«На арені цирку»

1

 

Фарби

35

Узагальнення та систематизація знань з теми

Бесіда

1

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
2150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку