Вчитель української мови та літератури
Перещепинської гімназії «Крок»
Новомосковського району
Дніпропетровської області
Лялька Альона Миколаївна
Календарно-тематичне планування з української літератури
9 клас
(70 годин на рік, 2 година на тиждень)
І семестр
|
2 семестр |
|
К-сть |
К-сть |
|
Контрольні роботи у формі:
|
3 1
2 |
3 1
2 |
Уроки розвитку мовлення:
|
1 1 |
1 1 |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
дата |
фактично |
Зміст уроку |
Примітки |
|
|
№ |
дата |
|
||
|
|
|
|
Вступ. Фольклор |
|
1 |
|
|
|
Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця |
|
3 |
|
|
|
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Види родинно-побутових пісень. «Місяць на небі, зiроньки сяють…», «Цвіте терен, цвіте терен…», «Сонце низенько…» |
|
2 |
|
|
|
Українські народні балади. Класифікація балад. «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить». Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад |
|
|
|
|
|
Давня література |
|
4 |
|
|
|
Українська середньовічна література ХІ–ХV ст. Розвиток писемності після хрещення Русі-України. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (оглядово) |
|
5 |
|
|
|
Перекладна література. Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Біблія як Святе Письмо й художній текст. Українські переклади Біблії. |
|
6 |
|
|
|
РМ № 1. (усно).Добір крилатих виразів із Біблії, їх розуміння та коментування |
|
7 |
|
|
|
Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ». «Поученіє Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик (оглядово) |
|
8 |
|
|
|
«Слово о полку Ігоревім» — давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви його в ХІХ–ХХ ст. Питання авторства |
|
9 |
|
|
|
Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму |
|
10 |
|
|
|
Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни |
|
11 |
|
|
|
Контрольна робота № 1. З теми «Фольклор. Давня література» (різнорівневі завдання) |
Тематична |
|
|
|
|
Українська література доби Ренесансу і доби Бароко |
|
12 |
|
|
|
Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. І. Вишенський, І. Величковський, С. Климовський – видатні діячі української культури. Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи та «Історію русів». Вертеп як вид лялькового театрального дійства |
|
13 |
|
|
|
Г. Сковорода. Життя і творчість філософа. Його християнські морально-етичні ідеали. Біблійна основа творчості Г. Сковороди та його вчення про самопізнання і «сродну працю». «Бджола та Шершень» |
|
14 |
|
|
|
«Всякому місту – звичай і права…». Проповідь житейської невибагливості |
Напам. |
15 |
|
|
|
«De libertate» (зі збірки «Сад Божественних пісень»).» Пошук гармонії з собою і світом |
|
16 |
|
|
|
Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки Харківські |
|
17 |
|
|
|
ПЧ № 1. Г.Сковорода. Поезії, байки, філософські трактати |
|
18 |
|
|
|
Контрольна робота№ 2. Контрольний твір на одну із запропонованих тем за творчістю Г.Сковороди |
Тематична |
|
|
|
|
Нова українська література |
|
19 |
|
|
|
Сусп.- історичні, культурні обставини. Літ. процес кінця ХVIII ст. – І пол. ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії. Художні напрями. Визначні українські письменники |
|
20 |
|
|
|
І. Котляревський. Творчість І. Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Історія появи «Енеїди». ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія |
|
21 |
|
|
|
Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в поемі. Проблематика, ідея твору |
|
22 |
|
|
|
Характеристика головних і другорядних героїв твору |
|
23 |
|
|
|
Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла) |
|
24 |
|
|
|
Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії. Колоритні образи твору |
|
25 |
|
|
|
РМ № 2 (письмово). Образ Наталки як уособлення кращих рис української жінки. Сценічне життя твору |
|
26 |
|
|
|
Г. Квітка-Основ’яненко. Батько української прози. «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури, приклад прози із виразними рисами сентименталізму. |
|
27 |
|
|
|
Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень. Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. П. Куліш про Г. Квітку. |
|
28 |
|
|
|
ПЧ № 2. Г. Квітка-Основ’яненко. «Пархімове снідання», «Солдатський портрет» |
|
29 |
|
|
|
Контрольна робота № 3.З теми « Нова українська література» (різнорівневі завдання) |
Тематична |
30 |
|
|
|
ЛРК № 1. Письменники-земляки (презентація улюбленого твору) |
|
31 |
|
|
|
Повторення вивченого в І семестрі |
|