Конспект уроку "День Моря"

Про матеріал
Даний захід/урок був розроблений спеціально до Всесвітнього Дня моря, з метою пропаганди екологічного виховання, розширення уявлень про оточуючий світ.
Перегляд файлу

 

Тема: «День Моря». Конспект уроку «Я досліджую світ», чи для позакласної роботи. 4 клас, інтелектуальні порушення

Мета: поглибити знання учнів про море, морських жителів, розширити уявлення   про властивості морської води, значення морських тварин в екосистемі; пояснити негативний вплив  забруднення вод морів та океанів для існування людства та всієї планети Земля; вчити учнів бережному, економному ставленню до води; збагачувати активний словник учнів; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання і матеріали: презентація «Море», аудіо-, відео супровід,  роздатковий матеріал,  декорації моря, ширма, костюми, контейнер з кінетичним піском синього кольору, пластмасові фігурки мешканців моря, мушлі, ракушки.

Очікувані результати.

Знання про:

- роль води у житті людини;

- значення морів і океанів в екосистемі планети;

- морських жителів;

- необхідність охорони водного середовища.

Тип уроку: урок-спектакль, гра,  засвоєння нових знань, комбінований

 

                                                  Хід уроку 


І. Організація класу.
-  Доброго ранку, діти! сьогодні ви йшли до школи. Чи звернули ви увагу, як  змінюється природа навколо?

  • Відповіді дітей…
  • А чому відбуваються такі зміни у природі?
  • Відповіді дітей: бо настала осінь
  • А що таке осінь?Які осінні місяці ви знаєте?
  • Відповіді дітей: Осінь, це пора року, яка починається, коли закінчується літо. Осінь має три місяці: вересень, жовтень, листопад (робота біля дошки)
  • А які ознаки осені  вам відомі?
  • Відповіді дітей біля дошки (плакат «Календар природи»)
  • А який сьогодні день тижня та число?
  • Відповіді дітей (робота біля дошки)
  • Отже, зараз осінь! Сьогодні четвер, 30 вересня. А що сьогодні за день, хто знає?


ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.
   Лунає шум моря (презентація закрита (відеоролик), лише звук. Діти мають зрозуміти і сказати, що вони чують)

  • Що ви чуєте? Послухайте уважно і скажіть: що це за шум?
  • Відповіді дітей…
  • Так, дітки, це «голос» моря (відкривається відеоролик). Ми, люди, говоримо, а море – шумить. Хто покаже, як шумить море?
  • Учні відображають шум моря.
  • Молодці. А чому, як ви гадаєте, саме сьогодні ми говоримо про море?

 

ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку

Саме сьогодні, у цей чудовий вересневий день, ми відзначаємо Всесвітній День Моря. Тому ми будемо говорити про море, океани, морських мешканців.

  • Що ж таке море?
  • Відповіді дітей: море – це вода
  • Так, правильно. Море – це водний простір. А чи багато морів і океанів існує на нашій планеті
  • Відповіді учнів (робота біля дошки з картою світу)
  • Підсумуємо ваші відповіді, отже: все, що ви бачите на карті синього кольору, це     вода:річки, моря, океани. Води набагато більше ніж суші. На землі (на суші) хто живе?
  • Відповіді учнів – тварини, рослини, люди.
  • А чи є життя у воді, як ви гадаєте? Давайте зараз подивимося.

Відеоролик «Море. Жителі моря» 2 хв.


ІV. 1. Гра -  вистава.

  • Які мешканці вам сподобалися найбільше? Словникова робота
  • Давайте спробуємо уявити себе морськими тваринами і поплавати в імпровізованому морі!

Ширма-море. Діти-рибки. Презентація себе: хто я? (хто як плаває/ходить):

  • Я рибка Клоун  - веселун, кого захочу, того й розвеселю (Степан);
  • Я Зіронька морська, красива, чепурна (Альбіна);
  • Я Акула – Баракуда (Назар);
  • Я рибка Королівська Грамма (Віка);
  • Ми Дельфіни (Софія, Євген);
  • Я – красень Скат (Діма);
  • А я – Медузка (Влад і Ваня);
  • Я – Краб (Євгеній);
  • Я Восьминіжка, я мала, зберу до гурту вас сама (Ліза).

Танок: «Рибка в морі плаває, ось так!»

  • Які красиві і веселі у нас морські тваринки. - Рибки, розкажіть, а яке у вас море?
  • Відповіді дітей-рибок: велике, глибоке, сине, солоне…. (словникова робота)

 

    2. Гра – знайди мене

  • Дякую! Ви молодці. А зараз я пропоную вам погратися. Перед вами море, а в морі заховалися його мешканці, хто кого «спіймає», той про нього і розповість.

(контейнер з кінетичним піском синього кольору, пластмасові фігурки мешканців моря).

Інструкція: кожна дитина по черзі підходить до контейнеру, занурює руку в імпровізоване море, знаходить на дотик фігурку, дістає її і розповідає за планом:

  • Хто/що це? (рибка, краб, водорості…);
  • Як/де живе (у товщі води, на дні..);
  • Чим харчується?
  • Як пересувається? Продемонструй! (рибка – плаває, краб ходить боком…)

Добре погралися! Вам сподобалося? А зараз ми подивимося, як рухаються наші Медузки. Вони там затанцюють під пісеньку «Медузки», а ми їм допоможемо.

Танок: «Медузки».


V. Узагальнення.

  • Дітки, сьогодні ми говорили про що?
  • Відповіді дітей… (про море)
  • Ми дізналися, що море, це не просто вода. У морі живуть його мешканці – морські тваринки. Море – це їх будинок, місце де вони плавають, проводять своє життя. То як ви гадаєте, яким має бути море?
  • Відповіді дітей (чистим, блакитним…)
  • Вірно, не можна забруднювати водне середовище річок, морів, океанів. Необхідно дотримуватися правил захисту тварин і рослин, берегти природу. Бо природа, це і є наше життя.

Танок: «На морі відпочиваю» - дискотека рибок

 

 

 

СЛОВНИК

МОРЕ

ХВИЛЯ

РИБА

СКАТ

КРАБ

АКУЛА

МЕДУЗА

ДЕЛЬФІН

ВОДОРОСТІ

ВОСЬМИНІГ

МОРСЬКА ЗІРКА

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку