Петрівський ліцей
Тарутинської селищної ради
Конспект уроку з алгебри у 8 класі
Розв’язування вправ
Підготувала
Вчитель математики
Димчогло Катерина Степанівна
Тема: Розв’язування вправ
Мета: узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички учнів з тем: «Степінь з цілим від’ємним показником. Властивості степеня з цілим показником», «Стандартний вигляд числа»; створити умови контролю та взаємоконтролю засвоєння знань та вмінь;
розвивати мислення, увагу, пам’ять;
виховувати інтерес до математики, довіру до товаришів, вміння працювати командою.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок у формі гри
Форма проведення: урок - змагання
Обладнання: - середовище Microsoft Office PowerPoint (наочна презентація навчального матеріалу)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання класу. Перевірка готовності класу до уроку. Відмітити відсутніх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
Сьогодні на уроці мі з вами повторимо та узагальнимо матеріал з тем: «Степінь з цілим від’ємним показником. Властивості степеня з цілим від’ємним показником» та «Стандартний вигляд числа». Ваша задача показати свої знання, вміння та навички при розв’язування різних вправ. Підвести підсумок вашої праці, вам допоможе лист самоконтролю, в який ви будете виставляти собі зароблені бали.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Сьогоднішній урок ми проведемо у формі гри - змагання. Клас поділиться на дві команди і ви зможете позмагатися між собою та поборотися за перемогу. Команда переможців отримає приз-сюрприз. І звичайно, сьогоднішній урок дасть вам нагоду згадати матеріал перед контрольною роботою.
V. Актуалізація опорних знань
Перед початком битви за перемогу, давайте отримаємо зброю у вигляді знань. А допоможе в цьому нам «Математичне доміно». Я вам роздам «доміношки» на яких з одного боку питання, а з другого відповідь на якесь друге питання. Ваша задача сопоставити питання та правильну відповідь.
(учні отримають «доміношки»)
V. Узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок.
Отже, кожен з вас отримав зброю, можемо приступати до гри.
Але, на початку запишемо в зошитах сьогоднішнє число, класна і робота і тему нашого уроку «Розв’язування вправ» (написано на дошці).
І, будь ласка, кожен в своїх зошитах запишіть, що він очікує від сьогоднішнього уроку. (1 хв.)
Ми починаємо. Оберіть в кожній команді капітана.
Перша гра називається «Пара чисел». Зараз ви отримаєте картки на яких в першому стовпчику записані приклади, а в другому – відповіді. Ваша задача: встановити відповідність між прикладами та відповідями. Наприклад, (1; 7), де 1 – це приклад, 7 – це відповідь. Зверніть увагу, що відповідей більш ніж прикладів, тобто деякі з них не потрібні, тому будьте уважні.
В ваших листах самоконтролю ви повинні будете виставити собі бали. Бал може отримати той учень, який активно приймає участь у розв’язуванні завдання, звичайно який правильно відповідає. Той, хто не приймав участь – не отримує балів. Наприкінці уроку ви просумуєте бали і отримаєте свою оцінку за урок.
На виконання завдань дається 5 - 7 хвилин. Команда, яка перша виконає завдання, має змогу отримати додатковий бал. Ви можете виставити собі від 1 до 2 балів в ваші листи самоконтролю.
Гра «Пара чисел»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді:
(1, 5) (4, 1) (5, 2) (2, 4) (3, 3)
Гра «Вгадай прізвище відомого математика»
Кожна команда отримує картку, на якої знов ж таки приклади, які треба розв’язати. Кожна правильна відповідь – це одна літера з до ключа, отримав який ви зможете дізнатися шифр за допомогою якого дізнаєтесь прізвище великого математика .
За цей етап змагання ви можете отримати від 1 до 3 балів. Враховується швидкість і правильність.
|
6. |
|
7. |
|
|
|
|
|
|
Р |
Ш |
М |
Ю |
К |
Н |
А |
Т |
Е |
Д |
С8 |
С5 |
С1 |
С40 |
С13 |
С12 |
С9 |
С15 |
С2 |
С22 |
Настав час нашим капітанам довести, що вони дійсно можуть називатися капітанами.
Наступний конкурс - конкурс капітанів. Гра «Мовчанка» Це означає, що поки капітани виконують завдання, інші їм не заважають. А для цього капітани виходять до дошки і мовчки розв’язують приклади.
Наші капітани можуть отримати від 1 до 3 балів в залежності наскільки швидко і правильно вони впораються із завданням.
Гра «Мовчанка»
а )
б)
а) б) в)
а) б) в) г)
А поки капітани заробляють бали, собі і командам, пропонує послухати історичну довідку саме про героя попередньої гри – Рене Декарта. І дасть нам таку можливість (ПІБ учня).
Рене Декарт народився 31 березня 1596 року в місті Лае (тепер Декарт), департамент Ендр і Луара, Франція. Він отримав від батька невеликий спадок, який дозволив йому присвятити своє життя науці та мандрівкам. У 1637 побачила у світ головна математична праця Декарта, «Міркування про метод» (повна назва: «Міркування про метод, що дозволяє направляти свій розум і відшукувати істину в науках»). У цій книзі викладалася аналітична геометрія, а в додатках — численні результати в алгебрі, геометрії, оптиці (у тому числі — правильне формулювання закону заломлення світла) і багато чого іншого.
Створення аналітичної геометрії дозволило перевести дослідження геометричних властивостей кривих і тіл на алгебраїчну мову, тобто аналізувати рівняння кривої в деякій системі координат.
Однак, Декарт був не тільки математиком. Дуже багато трудів він залишив і в області фізики, філософії, астрономії, психології, та етики. Як ми бачимо, це була дуже різностороння людина, яка присвятила себе науці. Завдяки його праці ми сьогодні можемо вивчати таку загадкову, корисну в деяких випадках несподівану, але дуже цікаву науку, як математика. І, як сказав Рене Декарт: «Я мыслю, следовательно я существую»
Вчитель: Дякуємо за доповідь. Дуже було цікаво послухати.
Але, наші капітани вже готові представити свої труди.
(вчитель разом з членами команди перевіряє правильність роботи)
Останній етап нашого змагання це гра «Шифр». В верхній частині картки ви бачити надруковані літери, нижче вам надано 7 прикладів, під рискою ви бачите шифр. Кожна правильна відповідь відповідає одній літері цього шрифту. Ваша задача знайти правильні відповіді, викреслити відповідні літери, а з тих, що залишаться, скласти слово, яке й буде відповіддю на завдання.
Кожен може отримати за це завдання від 1 до 2 балів. Враховується швидкість і правильність.
Гра «Шифр»
А О В С Т Л К Р И Ч Г Н М О
Шифр: А- 2,7 * 10³ В- Г -
И - 2 *10² К - М – Н – 1,1 *10² О- Р- С- Т- 0, 427 *10³ Ч- 10²
VI. Підсумок уроку
Наші змагання завершились. Саме час підвести підсумки. Порахуйте кількість балів, які ви отримали за урок і капітани, будь – ласка, проінформуйте нас. (При виставленні оцінок, вчитель має право корегувати оцінки). Кожна команда складає кількість всіх отриманих балів, тим самим виявляємо переможця.
Вчитель: на початку уроку, кожен з вас написав зошиту свої очікування від цього уроку.
Чи виправдалися вони?
(учні по черзі відповідають на запитання).
Приготуйте щоденники для оцінок
VII. Домашнє завдання.
За підручником стр. 72 завдання 1 – 9
Лист самоконтролю
№ картки
ПІБ |
Пара чисел |
ВПВМ |
Конкурс капітанів |
Шифр |
МФ |
|
Про урок |
|
К1 |
К2 |
К3 |
К4 |
К5 |
Оцінка |
Задов. |
Незадов. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ітого: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Лист самоконтролю
№ картки
ПІБ |
Пара чисел |
ВПВМ |
Конкурс капітанів |
Шифр |
МФ |
|
Про урок |
|
К1 |
К2 |
К3 |
К4 |
К5 |
Оцінка |
Задов. |
Незадов. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ітого: |
|
|
|
|
|
|
|
|