Конспект уроку "Розвиток мовлення.Усний твір-роздум за творчістю І.П. Котляревського"

Про матеріал
Конспект уроку "Розвиток мовлення. Усний твір-роздум за творчістю І.П. Котляревського" пропонується використовувати вчителям на уроці української літератури у 9 класі.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Розвиток мовлення.Усний твір-роздум за творчістю                               І.П. Котляревського

Мета: повторити відомості про життя та творчість Івана Котляревського; розвивати вміння писати твори-роздуми на запропоновану тему, підпорядковувати висловлювання темі та меті спілкування; удосконалювати навички редагувати власний текст; розвивати творчі вміння формулювати проблеми, що хвилюють сучасного читача, критично оцінювати факти навколишньої дійсності; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння; за допомогою дидактичного матеріалу виховувати почуття поваги до                             І. Котляревського.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання уроку: підручник, дидактичний матеріал.

Методика та прийоми проведення уроку: бесіда, розповідь, контроль і самоконтроль, самостійна робота, «вільний мікрофон».

Епіграф уроку:

 І. Котляревський перший проорав глибоку борозну на цілині нової української національної культури… Те, що зробив автор «Енеїди” і «Наталки Полтавки”, лишиться жити у віках.

Є. Кирилюк

 

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

  1. Емоційне налаштування учнів на виконання завдань уроку.
  2. Опрацювання епіграфа уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Літературний диктанти за творчістю                                  

 

 

І.П.Котляревського

1.Народився І.Котляревський у….(Полтаві)

2.Письменник увійшов в історії української літератури…(як засновник нової української літератури)

3.Над поемою «Енеїда» працював…(30 років)

4. Перші три частини «Енеди» видані у (1798 р.).

5. «Енеїду» називають енциклопедією життя українського народу, тому що… (у ній показано багато традицій та обрядів).

6. Жанр «Енеїди» (бурлескно-травестійна поема).

7. П’єса «Наталка Полтавка» була вперше поставлена в Полтаві у …(1819 р.)

8.Найяскравше роль Наталки зіграла артистка…( Марія Заньковецька)

9.Скільки пісень ввів Котляревський у п’єсу «Наталка Полтавка»…(22)

10. П’єса «Наталка Полтавка» складається зі  стількох дій (2)

11. Герої п’єси  «Наталка Полтавка» (Наталка, Горпина Терпилиха, Терпило, Петро, Микола, Тетерваковський, Макогоненко).

12. Ідея твору «Наталка Полтавка» (засудження лицемірства, крутійства, хижацтва сільської верхівки в образах виборного і возного; уславлення вірності у коханні).

V. Робота над твором-роздумом.

1. Опрацюванння пам’ятки «Особливості роботи над твором-роздумом».

  • Обов’язковими складовими частинами твору-роздуму є теза(основна думка),аргументи(обгрунтування висловленої думки),висновок.
  • В основу власного роздуму покладіть питання, яке викликає незгоду між людьми.
  • Наведіть дві-три протилежні точки зору на обговорюване питання.
  • Обґрунтуйте власну позицію, використовуючи вставні конструкції: на мою думку, мабуть, я вважаю, по-перше...
  • Доведення висловленої думки проілюструйте прикладами з життя, літератури тощо, використовуючи конструкції: можна навести приклад, як стверджує народна мудрість, часто можна почути, що...

2. Робота з пам’яткою «Найпоширеніші недоліки, які трапляються в усному й писемному мовленні».

ПАМ’ЯТКА

Найпоширеніші недоліки, які трапляються 

в усному й писемному мовленні

  • Невідповідність змісту темі.
  • Вихід змісту за межі теми.
  • Неповний виклад.
  • Непослідовність викладу.
  • Відсутність смислового зв’язку між частинами твору.
  • Незавершеність міркувань.
  • Невідповідність композиції твору обраному типу мовлення.
  1. Завдання: самостійно складіть усний твір-роздум на одну із запропонованих тем.

Орієнтовні теми:

  1. «Патріотизм Низа та Евріала».
  2. «Наталка Полтавка — ідеал української жінки».
  3. «Щасливими не народжуються, ними стають».
  4. «Що важливіше: справжнє кохання чи матеріальні достатки?».
  1. Робота над твором.
  2. Виступи учнів зі складеними творами-роздумами.
  1. Підсумок уроку.

«Вільний мікрофон»: «На сьогоднішньому уроці я…».

  1. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
  2. Домашнє завдання.
  1. Підготувати повідомлення про життя і творчість Григорія Квітки-Основ’яненка, історію написання повісті «Маруся».
  2. Прочитати повість «Маруся» (стор. 122-138).

 

docx
Додано
20 грудня 2022
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку