Конспект заняття з розвитку мовлення «Незвичайна подорож»

Про матеріал
Програмовий зміст: Зв’язне мовлення:перевірити вміння складати розповідь за картками-символами;формувати вміння дітей логічно і послідовно будувати розповідь без повторів, пауз, жестів, переказувати оповідання близько до тексту, передавати пряму мову; розвивати темп мовлення і мовленнєве дихання; Звукова культура :з’ясувати навички виділяти голосом звертання,робити логічний наголос у реченні;виділяти перший та останній звук у словах; Словник:перевірити вміння вживати слова-назви предметів, узагальнюючих слів,присвійних прикметників; Граматика: перевірити вміння утворювати присвійні прикметники від імен людей; вправляти у правильному вживанні закінчень родового відмінка іменників у множині; у вмінні правильно вживати назви предметів у множині й однині;з’ясувати вміння утворювати іменники-назв малят тварин(теля,курча),утворювати іменники з пестливими суфіксами -ат-,-ят-, вміння від звуконаслідувальних слів утворювати дієслова;виявити вміння утворювати форми майбутнього часу за допомогою префіксів;вправляти у вживанні кількісних числівників з іменниками. ; виховувати в дітей почуття радості від спілкування, спотережливість, допитливість, культуру поведінки.
Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення.

Група: старша

Тема: «Незвичайна подорож»

Програмовий зміст: Зв’язне мовлення:перевірити вміння складати  розповідь  за картками-символами;формувати вміння дітей  логічно і послідовно будувати розповідь без повторів, пауз, жестів, переказувати оповідання близько до тексту, передавати пряму мову; розвивати темп  мовлення і мовленнєве дихання;

Звукова  культура :з’ясувати  навички виділяти голосом звертання,робити логічний наголос у реченні;виділяти перший та останній звук у словах;

Словник:перевірити вміння вживати  слова-назви предметів, узагальнюючих слів,присвійних прикметників;

Граматика: перевірити вміння  утворювати присвійні прикметники від імен людей; вправляти у правильному вживанні закінчень родового відмінка іменників у множині; у вмінні  правильно вживати назви предметів у множині й однині;з’ясувати вміння утворювати іменники-назв малят тварин(теля,курча),утворювати  іменники  з пестливими суфіксами -ат-,-ят-, вміння  від звуконаслідувальних слів утворювати дієслова;виявити вміння утворювати форми майбутнього часу за допомогою префіксів;вправляти у вживанні кількісних числівників з іменниками. ; виховувати в дітей почуття радості від спілкування, спотережливість, допитливість, культуру поведінки.

Матеріал: демонстраційний матеріал:картинки із зображенням транспорту, свійських тварин, картки-символи для розповідання змісту казки.

Роздатковий матеріал: Дидактична гра «Тварини та їх дитинчата», «1, 2, 5», «Мнемосмужки», «Назви одним словом».

Методи і прийоми: загадування загадки, показ наочності, ігровий, бесіда, запитання, вказівка, аналіз.

Хід заняття

I. Вступна частина

-Доброго ранку, дітки! Подивіться, як гарно на вулиці сонечко нам усміхається, гріє нас. Давайте і ми зігріємо його своїми гарними посмішками, поділіться гарним настроєм із товаришами.

- Дітки сідайте на стільчики, сидіть тихенько вирівнюйте спиночки, ручки положіть на коліночки.

- Діти, сьогодні ми з вами знову вирушимо у подорож.

-Скажіть, на чому ми можемо подорожувати?

-Як можна все це що ви бачите на екрані назвати одним словом? (транспорт) 

-Човен, корабель, катер – це……(водний транспорт)

-Літак, гелікоптер, ракета –це….(повітряний транспорт)

-Автомобіль, мотоцикл, автобус –це…(наземний транспорт)

-А зараз кожен з вас називатиме  транспорт на картці і  визначить перший і останній звук у його назві.

-Я пропоную вам  спочатку здійснити  подорож на ракеті.

-Куди ми можемо на ній  відправитись? (у космос)

-Дорога далека, тому під час польоту пограємо в такі ігри:

«Назви одним словом», «Мнемодоріжки»

II. Основна частина

 

-Тут, у космосі, ви почуєте одну цікаву історію. 

-Послухайте ,будь ласка , космічну казочку, яка називається  «Зоряна казка»

( демонстрація картинок-символів)

                   

-В одному королівстві жило-було Сонечко.

 

-Воно обігрівало Землю.

 

-Сонечко зустріло Місяця, і сказало : «Місяцю, давай  дружити удвох  і господарювати на небі ».

 

 -Вони один одного любили,

 

-і в них народилися діточки-зірочки ,

 

-схожі на маленькі намистинки, які прилипли до неба.

 

-Сонечко сказало : « Я буду господарювати вдень,

 

-а Місяць промовив: « Я буду господарювати вночі».

 

-Вранці мама Сонечко дарувала усім тепло, все оживало і раділо їй.

-А коли наставала темна ніч, всі діточки-зірочки виблискували на небі та затихали під лагідну пісеньку свого батька Місяця.

-Місяць не відходив від Землі, обертався навколо неї і освітлював її по-різному: то круглим, наче апельсин, боком, то тільки половинкою, а то і серпиком виглядав.

Так жили вони і живуть до сих пір у мирі та злагоді. А ми завжди спостерігаємо за ними і любуємось їхньою красою.

-Ось і казочці кінець. А хто слухав – молодець!

 -Діти давайте спробуємо розповісти  казку за картинками-символами

-Чи сподобалася вам космічна мандрівка?

-Ну,що ж будемо подорожувати далі. 

-Сьогодні ми з вами  з вами ще побуваємо у селі,а відправимося ми туди ось на чому – погляньте і назвіть. (на потязі)

-Назвіть слова-дії, що може робити потяг? (їхати,рухатися,виїзджати,прибувати,відправлятися,зупинятися,заїжджа-ти,запізнюватися).

-Під час поїздки ми пограємо ще в одну гру «Скажи правильно»

(одягати – одягну, писати – напишу,читати – прочитаю,малювати – намалюю, будувати – збудую, класти – покладу, піднімати – підніму, ставити – поставлю, ламати – поламаю, фарбувати – пофарбую, купувати-куплю, варити – зварю)

-Погляньте, кого ми  побачимо у бабусі?(свійських тварин)

-Хто тут зайвий? Чому?(півень- свійський птах)

иї це свійські тварини? (бабусині)

(кінь-бабусин кінь, корова-бабусина корова іт.д.)

-А ми з вами давайте назвемо чиї це речі?(Полінина кофтина, Вадимові шорти, Микитині босоніжки і т.д.)

-У селі проживає не одна бабуся, а багато бабусь. Тому,  якщо у бабусі є одна корова, то у селі багато корів, коза- у селі багато кіз, собака- багато собак, кінь- багато коней, порося- багато поросят,кішка-багато кішок., ще є будинок, а у селі багато будинків, дерево-багато дерев.

-Я підготувала вам гру  «Хто у кого?»

-Виберіть, будь ласка, тварину та підберіть дитинча  цієї тварини(теля, лоша, кошеня)

-А тепер, назвіть тварину-дитинча лагідно (теля-телятко, лоша-лошатко)

-Діти а зараз ми пограємо ще в одну цікаву гру.

Гра «Хто як голос подає?»

-Що робить собака-гавкає,корова-мукає, коза –мекає, вівця-бекає, кіт-мявкає, півень-кукурікає, ворона каркає, горобець-цвірінькає,зозуля-кує.

-Діти, повітряним і наземним транспортом ми вже мандрували. Яким ще ні?

-Так , я пропоную здійснити подорож морем на кораблі.

-Мандруючи, ми можемо багато чого побачити .

-Ось поки ми мандруємо давайте пограємо в гру.

Дидактична гра «1, 2, 5»

один дельфін - два дельфіни - п’ять дельфінів,

одна пальма - дві пальми - п’ять пальм і т. д.

-Молодці

III. Заключна частина

Підсумок заняття:

-Діти наша мандрівка завершується, пригадайте, де ми з вами побували?

-Що ми з вами робили?

-Кого бачили?

-Вам сподобалось заняття?

-Що вам запам’яталось найбільше?

-А що вам сподобалось із транспортів найбільше?

-Ви такі молодці дуже вам дякую за таке чудове заняття до побачення до нових зустрічей.

 

Конспект заняття з розвитку мовлення.

Група: старша

Тема: «Про що нам нашіптують дерева?»

Програмовий зміст: Розвивати зв’язне мовлення, удосконалювати і закріплювати уміння складати речення за заданими словами, ділити слова на склади, удосконалювати навички визначати перший звук у слові.

Продовжувати формувати уявлення про живу природу, зокрема поняття «ліс», закріпити правила поведінки в лісі, збагачувати знання дітей про лісові дерева, поглибити і розширити знання дітей про хвойні дерева;

розвивати логічне мислення, фантазію.

Виховувати бажання спостерігати за природою, дбайливо ставитись до неї.

Словник: активізувати словник дітей словами-назвами лісових дерев

Матеріал: картинки правил поводження в лісі, фото лісу та лісових дерев, пазли із зображенням дерев, мікрофон, мультимедійна презентація, ноутбук

Методи і прийоми: загадування загадки, показ наочності, ігровий, бесіда, запитання, вказівка, аналіз.

Хід заняття

I. Вступна частина

Організаційний момент

-Доброго дня, діти! Подивіться, як гарно на вулиці сонечко нам усміхається, гріє нас. Давайте і ми зігріємо його своїми гарними посмішками, поділіться гарним настроєм із товаришами.

- Дітки сідайте на стільчики, сидіть тихенько вирівнюйте спиночки, ручки положіть на коліночки.

-Мене просили передати вам електронний лист.

-          Дізнаймося, від кого цей лист!

-          Діти, лісові дерева запрошують нас до себе на гостину – у ліс!

-          Чи бажаєте, малята ви у ліс помандрувати?

-Пропоную вам пригадати правила поведінки у лісі:

-          В лісі розмовляти тихо, спокійно.

-          Не ламати гілочок

-          Прибирати за собою сміття

-          Не кривдити пташок, звірів

-          Даремно не рвати квітів

-          Не руйнувати пташині гнізда

-          Обережно поводитись з вогнем

-          А тепер відгадайте, які правила поведінки в лісі я для вас приготувала!

-          Чи схожі вони з тими, які ви запропонували?

-          Відгадайте їх за картинками, які я вам буду зараз показувати.

(Дітям пропонуються картинки з елементами мнемотехніки):

-          Не руйнуй пташині гнізда та житло інших мешканців лісу!

-          Не засмічуй ліс!

-          Не грайся з вогнем!

-          Не ламай гілку кущика або деревця, вони живі!

-          Малята, а чи знаєте ви вірш про правила поводження в лісі!

-Отже, ми повторили правила поводження в лісі. Тож, рушаймо у подорож!

 

II.Основна частина

Подорож до лісу

-Діти сідають півколом на килимку.

Психогімнастика

-          Діти, давайте зараз візьмемося за руки, закриємо очі і послухаємо звуки лісу.

(слухання звуків лісу)

-          Які звуки ви чули? (відповіді дітей – мовні, немовні)

-          Ось подивіться, які гарні дерева ростуть в лісі!

-          Як ви гадаєте, що таке ліс? (Ліс – це місце, де ростуть дерева, кущі, трави, живуть різні тварини, птахи, комахи)

-          Діти, поясніть, чому так говорять:

 

Люди, бережіть ліси,

Джерело добра й краси

Щоб росли по всіх долинах,

Сосни, в’язи та ялини!

 

-          Ліс – житло для тварин і птахів

-          Ліс – зелене одягнення нашої планети

-          Ліс – годує людей, ягодами, грибами, горіхами

-          Ліс – чисте повітря і тінь

 

-          А ще ліс славиться гарними деревами!

-          Пригадайте, коли ви з батькам ходили до лісу, які там росли дерева?

-          (Дуб, береза, клен, горобина, каштан, ялина, сосна)

 

Інтерактивний метод «Мікрофон»

-А зараз я візьму у вас інтерв’ю для лісових дерев за допомогою мікрофону: кожен з вас скаже комплімент дереву, яке вам найбільше подобається

-          Молодці! Ви не тільки знаєте багато про ліс, а ще й можете робити компліменти!

 

Мовленнєва гра «Склади речення»

-          Діти! Дерева надихають нас пограти в гру, яка називається «Склади речення»

-          Я буду показувати вам фото лісового дерева, а ви називаєте його і складаєте про це дерево речення.(Дуб, береза, клен, ялина). (Дуб найбільше дерево лісу, на галявині росте висока берізка, клен має гарне, на горобині росте багато червоних ягід, у ялинки зелені і гострі гілочки, під ялиною сховався зайчик)

-          Так! Молодці! А давайте тепер пригадаємо, які бувають речення? (Відповіді дітей – розповідні, питальні, окличні).

-          А які речення ви зараз складали? (відповіді дітей)

-          Так - розповідні. У такому реченні ми про щось розповідаємо, а в кінці речення обов’язково ставимо крапку.

-Ви гарно впорались з завданням! І тепер я запрошую вас сісти за ваші столи!

 

Дидактична гра «Склади пазл – назви дерево»

-А зараз давайте пограємо ще в одну в гру, яка називається «Склади пазл – назви дерево». Перед вами на столах лежать пазли. Складіть із частин ціле і назвіть дерево, яке у вас на пазлі.

-          А тепер поділи назву свого дерева на склади.

-          Який перший звук у назві твого дерева? Він голосний чи приголосний?

-          Якою фішкою ми позначаємо голосний звук?(кружечком)

-          А якою фішкою – приголосний?(рискою)

-          Молодці, ви гарно попрацювали!

 

-          Ви трохи втомилися і я пропоную вам відпочити і порухатися.

Фізкультхвилинка «Дерева»

https://www.youtube.com/watch?v=IYrE4yT7meg

Виклад нового матеріалу

-          Діти! А в якому лісі немає листя? (У хвойному).

– Які дерева ми називаємо хвойними? (Хвойні рослини – це

вічнозелені дерева і кущі.)

– Чим вони відрізняються від листяних? (Вони мають голчасті листки

хвоїнки і шишки з насінням. А листки у туї пласкі не колючі, м’які, нагадують візерунок)

– Які ви знаєте хвойні дерева? (ялина, сосна, туя)

-Повітря хвойних лісів чудово впливає на людський організм, воно насичене такими речовинами, які очищують повітря і вбивають мікроби. Ним особливо корисно дихати людям, які часто хворіють на застуду. Цінувати чисте, цілюще повітря хвойних лісів, насаджень має кожна людина. Недаремно хвойні ліси називають легенями нашої планети.

-Тому ці вічнозелені дерева обов’язково треба поширювати і насаджувати біля людських помешкань.

-А ще дерева – це дім для багатьох тварин, птахів і комах. На гілках дерев в’ють собі гнізда птахи, в дуплі дерева можуть жити білки, сови, можуть навіть оселитися дикі бджоли. Серед коріння риють собі нори змії, їжаки, миші, під корою живуть різні комахи.

-Я запрошую вас пограти зі мною в ще одну гру, яка називається «Четвертий зайвий»

Дидактична гра «Четвертий зайвий»

-Я вам буду показувати вам картинки, які стосуються лісу, а ви повинні визначити, яке слово зайве

-          Дуб, береза, сосна, клен,

-          Сосна, ялина, каштан, туя

-          Шишка, горіх, гриб, каштан

-          Каштан, клен, смородина, дуб.

-          А зараз послухайте прислів’я, які склав наш український  народ про ліс і подумайте, що вони означають.

 

Більше лісу – більше снігу, більше снігу – більше хліба.

Поле має очі, а ліс вуха

Не звик ліс до наших коліс

З-за дерев і лісу не видно

Як листя жовтіє, ліс і поле смутніє

Нема такого дерева, щоб на нього птиця не сідала

 

-          Отже, будемо з лісом дружити, охороняти його і любити!

III. Заключна частина

Підсумок заняття:

Ось скінчилась наша гра

Вам цікаво, дітвора?

А тепер скажіть мені,

Що вдалося, а що ні?

 

-          Малята, чи була вам корисна наша мандрівка?

-          Чим вона вам запам’яталася ?

-          Що цікавого ви дізналися?

-          Що найбільше вас зацікавило?

-          Діти ви сьогодні були великі молодці дякую вам за таку чудову працю але нам час прощатися тому до нових зустрічей до побачення.

 

docx
Додав(-ла)
Пойдём Ирина
Додано
30 вересня 2023
Переглядів
3540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку