Контрольна робота з біології для учнів 9 класу

Про матеріал
Річна контрольна робота з біології розрахована для здобувачів освіти 9 класів, які навчаються на екстернатній формі навчання. Методична розробка складається з 2-х варіантів, які містять питання різних форм, рівнів складності.
Перегляд файлу

Завдання для проведення річного оцінювання  з  біології

учнів – екстернів у 2023-2024 н. р.

 

Завдання підготовлено учителем біології  Н. А. Сергієнко

Інструктивна  картка для  9  класу

Робота складається із завдань різних рівнів складності: завдань на відтворення знань (уміння розпізнавати типові біологічні об’єкти, процеси, явища; давати визначення основних біологічних понять; користуватися біологічними термінами і поняттями тощо) і завдань на застосування знань (уміння описувати, характеризувати, порівнювати біологічні об’єкти, явища, процеси; описувати і пояснювати результати експерименту, дані таблиць, графіків; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки; використовувати знання у практичній діяльності)

 

Завдання складаються та оцінюються таким чином:

№ завдання

Вид завдання

Кількість завдань

Система оцінювання

Кількість балів

1.

Завдання закритої форми (з однією правильною відповіддю)

8

по 0,5 б.

4

2.

Завдання  закритої форми (  з кількома правильними відповідями)

2

по 0,5 б.

4

3.

Завдання на встановлення відповідності

1

по 0,5 б.

2

4.

Завдання відкритої форми

2

по 1 б.

2

Разом (максимум)

12 балів

Кількість отриманих балів становить бал річного оцінювання.

 

Завдання згруповані в 2 варіантах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 1.

1. Завдання закритої форми з однією правильною відповіддю

1.Кулясті за формою бактерії  називають:

А) коками     Б) бацилами    В) вібріонами    Г) спірилами

 

2. Укажіть групу рослин,які мають цибулину:

А) конвалія, лілія, гладіолус    Б) топінамбур, жоржина, часник                                               В) лілія, нарцис, підсніжник,   Г) черемша, гіацинт, жоржина

 

3. До морських вільноживучих саркодових, з черепашок яких утворились, наприклад, крейда та вапняки, належать:

А) форамініфери  Б) амеби  В) трипаносоми  Г) арцели

 

4.Укажіть як називають оболонку серця людини, що вистилає всі камери серця та утворює його клапани:

А) ендокард  Б) міокард  В) епікард Г) перикард

 

5. Визначте, скільки аденінових нуклеотидів міститься у фрагменті молекули ДНК, якщо в ньому є 20 гуанінових нуклеотидів, що становить 20% від загальної кількості нуклеотидів у цьому фрагменті ДНК:

А) 40  Б) 30  В) 120 Г) 160

 

6. Основа цитоплазми, її матрикс, у якій розташовані органели та включення, називають

А) протоплазмою  Б) плазмолемою  В) гіалоплазмою  Г) карболемою

 

7. У присентетичний період інтерфази відбувається:

А) синтез  РНК, ДНК і АТФ    Б) нагромадження нуклеотидів ДНК  і синтез РНК

В) синтез білків-ферментів, АТФ і РНК   Г) синтез білків-ферментів і білків ахроматинового веретена

 

8. Види мутацій за змінами генетичного матеріалу бувають:

А) соматичні і генеративні Б) спонтанні й індуковані  В) генні, геномні, хромосомні

 

2. Завдання закритої  форми з кількома  правильними  відповідями

1. Укажіть  рослини-паразити:

1 плющ

2 повитиця

3 петрів хрест

4 омела

5 сажка

6 трутовик сливовий

 

2. Укажіть ознаки, які характеризують підшлункову залозу людського організму:

1 травна залоза

2 виробляє підшлунковий сік

3 виробляє шлунковий сік

4 залоза змішаної секреції

5 виробляє гормони інсулін і глюкагон

6 виробляє гормон соматропін

 

3. Завдання  на встановлення відповідності

1. Установіть  відповідність  між екосистемами та групами,до яких вони належать:

Екосистеми                                                                                Групи

1 поле  пшениці                                                    а)штучні екосистеми                 

2 пустеля                                                              б)природні екосистеми

3 Чорне море

4 город

5 ваза  з  квітами

4. Завдання відкритої форми

1.Опишіть рівні організації життя.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

2. Порівняльна характеристика клітин прокаріотів і еукаріотів.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Дата__________                                                                                                 Підпис__________

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Варіант 2.

1. Завдання закритої  форми з однією правильною відповіддю.

1. Квітка-це орган:

A) спороношення;  Б) статевого розмноження;   B) насінного розмноження;

Г) вегетативного розмноження.

 

2. Відділ рослин, якому притаманне подвійне запліднення:

A) мохоподібні;   Б) голонасінні    B) покритонасінні;    Г) папоротеподібні.

 

3.Укажіть рядок, що містить назви лише паразитичних грибів:

А) мухомори, пеніцил, трутовик березовий  Б) печериці, сажкові  гриби, мукор

В) фітофтора, ріжки, борошнисто-росяні гриби,  

Г) іржасті  гриби,  домовий  гриб,  хрящ-молочник

 

4. Добре виражені три відділи тіла (голова, тулуб, нога) у:

А) перлівниці; Б) жабурниці; В) кальмара; Г) виноградного слимака

 

5. У разі зупинки серця людину вважали беззастережно померлою, але сьогодні її можна врятувати в перші хвилини після зупинки серця, увівши препарат:

А) інсулін;  Б) адреналін;  В) глюкагон;  Г) димедрол

 

6. Жири-це:

А )поліциклічні гідрофобні спирти;

Б) сполуки, утворені залишками гліцеролу й жирних кислот;

В) сполуки, утворені  залишками одноатомних спиртів і жирних кислот;

Г) продукти полімеризації фруктози

 

7.Процес руйнування первинної структури білка називається:

А) ренатурація;  Б) деструкція;  В) дезактивація;  Г) денатурація

 

8. Кулясті  за  формою  бактерії називають:

A)  коками;  Б) бацилами;  B) вібріонами;  Г) спірилами

 

2. Завдання закритої  форми з кількома  правильними  відповідями

1. Укажіть на особливості,властиві хрящовим рибам:                                                                                   1  відсутній плавальний міхур                                                                                                                                                       2  мають клоаку                                                                                                                                                                                 3   запліднення внутрішнє                                                                                                                                                                                              4   живородні або відкладають   ікру                                                                                                                                              5  майже всі хрящові риби-мешканці морів                                                                                                                                                  6  основні групи хрящових риб-акули,скати,химери

2. Укажіть захворювання органів    травної системи людини:                                                                                      1 гастрит                                                                                                                                                                                                  2 холецистит                                                                                                                                                        3 полієлонефрит                                                                                                                                                                                  4 деменція                                                                                                                                                                                    5 тромбофлебіт                                                                                                                                                                     6 цистит  

3. Завдання  на встановлення відповідності                                                                             1. Установіть  відповідність  між   збудниками   захворювань та групами,до яких вони належать 

Збудники                                                             Групи                                                                                                                    1 туберкульозу                                            А  бактеріі                                                                                                                                                         2 сказу                                                          Б  віруси                                                                                                                                                                                   3 аскаридозу                                                В еукаріоти                                                                                                                                                                                4 ботулізму                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

4. Завдання відкритої форми

1.Принципи класифікації організмів. Таксономічні одиниці.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

 2.Доведіть,що людина-відкрита біологічна система.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Дата_________                                                                                                       Підпис_____________                                                                                                                                           

 

                                                                                            

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О.)
Додано
29 квітня
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку